PCOS, Letrozol

@BloemetjeInKnopp ja, zeker balen. Had gewoon vanaf de eisprong al een mweh gevoel. Was ook niet enthousiast dat het gelukt was. Deze ronde, door elke x de gesprekken/twijfels voelde al gewoon kut. Menopur is ook een injectie, die moet ik gaan gebruiken i.c.m. Gonal-F. Het jammere is alleen dat ik de Menopur apart moet oplossen, dus met avonddiensten/uiteten gaan is het niet even de 'prikpen' meenemen en op het toilet spuiten. Nee, dit heeft echt ff tijd nodig. Baal er ook van dat het nu op 10DPO al begint, dat is best wel vroeg. Maandag de poli maar bellen.. 

@Bloemetje @XBo, ik vrees inderdaad dat een lijf dat meewerkt niet helemaal voor ons is weggelegd. Dan was het allemaal ook niet zo ingewikkeld geweest! Het is inderdaad lastig dat geen van de methoden echt betrouwbaar blijken! Ik durf op geen ervan te vertrouwen, maar hoe dan wel ??‍♀️ Tja… ?

XBo, ahh oke! Misschien een tip om na te vragen. In het begin dacht ik: ohjee, kan ik dat wel. Zelf m'n spuit klaar maken. Toen zeiden ze in het zkh: als het ECHT niet lukt, kun je ze vooraf al klaar (laten) maken en in de koelkast bewaren tot de tijd dat je ze nodig hebt. (Mijn vriend werkt in de zorg en die doet t dagelijks)  Misschien handig voor jou? Of kun je er iets mee? En nog een kleine tip. Bij mij deden ze met de prik instructie de ampullen neerzetten op de tafel en dan zo leeg trekken in je spuit. Mijn vriend doet t juist andersom, die houdt de klaar gemaakte ampul op z'n kop, en dan trek je zo dat ding leeg in je spuit. Veel handiger. 
Tis als een gebed zonder end hè. En je voorgevoel klopt vaak ook wel. Thans, bij mij wel. Door die ovitrelle kun je je helemaal zwanger voelen door alle symptomen. Maar de realiteit is dat het alle bijwerkingen zijn van die rotzooi. Kun je maandag gelijk weer beginnen met spuiten? (Cd3?) ToiToiToi!
@Just-me: vertrouwen op de artsen en de medicijnen die z'n werk moeten doen?. Dat laatste lijkt al gelijk aardig te lukken bij jou. Zie het positief in! En niet blind staren op alle hulpmiddeltjes die er op de markt zijn. Een beetje relaxed zonder al te veel stress, das al dikke winst voor je lijf. En je koppie doet daar z'n voordeel ook mee?

@bloemetjeInKnopp haha ik ben zelf verpleegkundige en medicatie klaarmaken is dagelijkse kost. Maar bedankt voor je tips meid!? Het is alleen gewoon zo onhandig tijdens avonddienst. Normaal spoot ik even op de wc maar dat gaat nu niet. Niet even een goed wasbakje om het steriel klaar te maken haha. Maarja, ook daar vinden we wel wat op. Dan maar in de zusterpost (men weet er wel van, maar op deze manier valt het zo lekker op). Het is nu gebleven bij vanmorgen eenmalig wat roze/rood bloedverlies en een mini beetje bruine afscheiding. Echter was dit de vorige x ook zo, maar dan een dag later. Dus geloof er ook niet in dat dit een innestelingsbloeding zou zijn. Dus denk dat ik dinsdag weer moet gaan spuiten als het vannacht of morgen doorzet.

xBo, ohhhh. Haha. Nou, dat leest lekker dom weg dan mijn 'tips'. Maar kun je die spuiten dan ook niet vast klaar maken. Op je werk in de koelkast leggen. En op het tijdstip dat je ze nodig hebt er ff bij pakken en alsnog op het toilet spuiten? Dat scheelt handelingen die zo 'in het zicht' zijn... Bij mij begon het ook elke keer zo.. m'n menstruatie. Maar nu met de terugplaatsing en m'n menstruatie erna, was het wel gelijk echt dik feest. Echt niet normaal. Maar goed... ik heb eigenlijk ook geen idee wat je moet of kunt verwachten van een innestelingsbloeding. Qua hoeveelheid, kleur... Ik weet wel dat t kut is als je weer ongesteld wordt. T voelt dan extra zo alsof al die weken voor niets zijn geweest. Ik had er altijd ff de balen in. 

@BloemetjeInKnopp hahaha geeft niets! Dat is inderdaad nog wel een slimme, maar weet niet of dat mag. Ga ik morgen even vragen aan de poli! Dan zou dat eventueel nog een optie zijn. Menstruatie heeft nu verder doorgezet zoals verwacht, dus op naar een nieuwe ronde.. Zoals je zegt had ik er gister flink de pest in en was ik verdrietig, maar voel ik me vandaag wel weer oké. Hopelijk gaat de combinatie van hormonen de oplossing zijn. En hopelijk kunnen we net deze ronde afmaken en dat de wachtweken in mijn vakantie beginnen! 

@Bloemetjeinknopp, vertrouwen op de artsen en letrozol begint wel te lukken. Vond ik zo onzeker deze maand, zo nieuw allemaal! Ik ga er voor de volgende maand maar gewoon vanuit dat het goed werkt en probeer nu vooral te gaan ontdekken waar ik mijn informatie uit kan halen, en wat dat voor mij gaat doen maakt me geen moer uit? Ik hoop alleen dat ik ergens die eisprong uit kan opmerken straks ?

Dames, ik zou even wat raad willen.
Had met de letro telkens een cyclus van 29 dgn. Verwachte mijn ovulatie gisteren, maar de afgelopen vijf testen lieten geen LH-piek zien. Telkens leeg rondje. Vandaag ook niets. Ik voel zelf nooit een ovulatie, behalve gevoelige borsten, maar die heb ik wel vaker gedurende cyclus. Krijg geen echo deze ronde en ook geen progesteron prik. Geen externe "hulp" dus.
Zal ik door blijven testen?

Terug
Bovenaan