PCOS, Letrozol

@Just-Me: slecht slapen is ook funest voor je cyclus en alles eromheen.  Balen.. Hoe is het vandaag? Al menstruatiesymptomen? Ik was een paar dagen even flink belabberd van de infectie. Had alle klachten. Gelukkig reuk en smaak weer terug.

@Anneke, ja bah! Echt een rot virus! Kun je flink ziek van zijn. Vooral reuk en smaak duren lang, was bij mij ook.. Fijn dat je weer opknapt!

Ik vermoed toch een dezer dagen menstruatie, voel nog niets noemenswaardigs, maar heb wel zo’n onderbuikgevoel (letterlijk haha) Geen krampen, maar voel wel dat er het eea ‘rommelt’. Als dat zo is klopt het in elk geval met mn eisprong en ongeveer 14 dagen ?? En dan hopen op een mooie tweede ronde ?

‘Nou, mijn cyclus werkt? Menstruatie is erdoor, wat op zich echt prima is. Echter, ik heb nog nooit zoveel bloed verloren.. ik schrok er oprecht van.. ben normaal denk ik, ‘normaal’ ongesteld. Vanmorgen was echt bizar, ik kwam schijnbaar wit weggetrokken van het toilet. Hopelijk was dit alleen zo heftig als ‘doorbraak’ bloeding? Herkent iemand dit? Hoort dit bij de letrozol? Woensdag starten we ronde nummer 2 ??

@just-me. Dat je menstruatie meer is als normaal, of anders. Is niet heel gek. Ik ben heel wisselend qua menstruatie. De ene keer valt het mee. Dan denk ik nou, was dat het. En ik heb vorig jaar een keer gehad dat ik dacht: wtf. Toen bleef t maar komen en kreeg ik uiteindelijk medicijnen om m'n bloed wat dikker te maken geloof ik. Dus, niet te druk maken. Die medicijnen die je krijgt zijn bezig met je eierstokken etc. Dus dat het doorwerkt..

@XBo, hoe was je gesprek vorige week met de poli? Heb je een modus gevonden voor het spuiten? En klaarmaken van de spuiten?

Zo, ik heb net mijn eerste echo gehad. Alles was klein op 1 ‘follikel’ na, die was al rond de 21. Maar die heeft een hele afwijkende vorm, BMS is nog dun (3,1mm) dus is waarschijnlijk een oud eitje/cyste. Ook omdat het nu pas dag 10 is, en ik tot nu toe pas zolaat resultaat had elke x. Ze verwacht dat als dit een goede is mijn ovulatietest positief zou moeten zijn, dus die moest ik doen (net gedaan en is negatief, al heb ik nog nooit een positieve gehad).
Wel gemeenschap hebben en door blijven spuiten en dan vrijdag een echo, als dit dan een goed eitje was kunnen ze dat zien, en anders de hoop dat er iets verder is gegroeid.
Laat het eens een keer normaal gaan..... Haha.

@BloemetjeInKnopp had ik een gesprek? Ik weet het al niet eens meer hahaha. Gelukkig gaat het spuiten prima. De Menopur zijn wel echt rot prikken maarja, dat overleven we ook wel weer. Het klaarmaken is net wat meer gedoe en kost wat meer tijd, maar dat is prima. Hoe gaat het met jou? ?

@Just-me mijn menstruaties zijn ook altijd wisselend, zou me er niet al te druk om maken en het de volgende keer even voorleggen bij je arts.

@XBo, jaa je moest ff bellen geloof ik. Dat je menstruatie was begonnen en je wilde ff overleggen of je die spuiten vooraf kon klaarmaken en in de koelkast kon bewaren, geloof ik?. Je hebt van die tijden dat er zoveel contact is, dat je t gewoon niet meer bij kunt houden hè, hihi. 
Zijn het dikke naalden? Of heb je daarna zo'n rode plakkaat die jeukt? Dat had ik na de Cetrotide geloof ik. (Geloof dat heg Cetrotide was). En die naald was zo dik, dat ik echt hard moest drukken om door mn huid heen te komen. Bah! Ben benieuwd of het een 'goed eitje' is. Die heeft dan wel heel hard z'n best gedaan ja! Ik ga voor je duimen dat je geen weeeeken hoeft te spuiten iig!
Met mij gaat het redelijk. Ben eigenlijk doodmoe. Ik kom er nu pas achter, nu de trein stil staat na 2 jaar, hoe heavy t eigenlijk was. En dan dreun na dreun. En je gaat gewoon door. En door. En nu speelt die film van de afgelopen 2 jaar in m'n hoofd steeds af en denk ik, wat een periode. En dan zie ik mensen om me heen zwanger raken, kinderen krijgen. En dat allemaal in die 2 jaar dat je zelf ook knokt. Ik slaap echt heel veel. En geef er maar ff aan over. Misschien dat ik nog een keer een gesprekje aan ga met een psycholoog om m'n bovenkamer te ordenen. Eerst m'n lichaam maar even laten wennen aan de nieuwe situatie zonder al die extra hormonen ??

Hoi allemaal,

Heb vandaag mijn eerste echo in ronde 1 met 2,5 mg letrozol gehad. Een vraagje voor de ‘ervaringsdeskundigen’; als dosering niet voldoende heeft aangeslagen, zijn er dan gewoon geen eitjes/eiblaasjes te zien of zijn er juist heel veel eiblaasjes (pcos-beeld) maar géén dominant blaasje te zien?
Vandaag op cyclusdag 10 (ja, ik ben ongeduldig haha, sorry!) waren er veel blaasjes te zien maar nog geen écht dominant blaasje.

Ben benieuwd hoe dat bij jullie is geweest. Heb zelf weinig vertrouwen in 2,5 mg, dus zie het vrij somber in..

Hoi Flipflap, op de echo zien ze altijd veel blaasjes. Dat is oa pcos. Veel blaasjes in de eierstokken. De bedoeling is dat er 1 (Max 2 bij sommige zkh) gaan groeien. Je kan 3 kanten uitgaan. 1- er groeit niets, dan hogen ze op. 2- er groeien teveel blaasjes, dan kijken ze naar andere opties. 3- er groeit 1 (Max 2) blaasje en dan zit je op de juiste dosering. Bij mij gebeurde er niets met 2,5mg. Bij de ophoging naar 5mg groeide er teveel, en toen we ertussen in gingen zitten groeide er weer niets. Tis een hele puzzel?. Succes ?, hopelijk heb je iets aan m'n antwoord. 

Terug
Bovenaan