PCOS, Letrozol

Dank voor jullie reacties meiden, het is gelukkig alweer een stuk minder nu! Dit is meer als normaal haha?
Woensdag begin ik letrozol weer, maar wordt die dag ook gevaccineerd… Hoop maar dat deze ronde wel gewoon goed gaat ? Ga voor de zekerheid even bellen morgen, of het kwaad kan..

@Flipflop, wat inderdaad gezegd werd, dat zijn ongeveer de opties. Ik ben zelf vorige maand gestart op 2,5 mg. Voor mij bleek het goed te gaan op deze dosering, eerste maand meteen een eisprong. Nu hopen dat dit de komende maanden zo doorzet. Mijn eerste echo liet een follikel van 13 mm zien toen. Het kan even zoeken zijn naar wat voor je werkt. Ik was er ook van overtuigd dat 2,5 mg niet zou werken, maar niets bleek minder waar. Even afwachten nog voor je… Ik hoop dat je goed resultaat hebt! Wanneer mag je weer voor een echo?

@Bloemetje, klinkt best als een pittig proces, zo na die twee jaar. Fijn dat je kunt toegeven aan die vermoeidheid en alles langzaam op een rijtje krijgt. Moet een hele achtbaan geweest zijn voor jullie! Geniet van de rust de komende tijd! Ik hoop dat het je veel goeds brengt ?

@BloemetjeInKnopp over de kortere luteale fase gaven ze aan dat dit per keer wel kan verschillen, dus dat kan de volgende x weer anders zijn. Even aankijken hoe dat loopt. Over het klaarmaken van de spuiten heb ik eigenlijk niet meer gevraagd haha. Van de Cetrotide had ik inderdaad ook van die rode jeukende schijven. Nu met de Menopur is het vooral een vervelende naald en een prikkende vloeistof. EN het vervelende is is dat je het spuitje niet in een x vloeiend kunt doordrukken, maar dat hij een soort van 'hapert'. Dus het duurt best ff voor het erin zit! En over dat eitje, ik geloof niet dat dat iets is hoor. Denk een cyste. Hij was 15x29mm, dus zeer afwijkend qua vorm. Ovulatietest vandaag ook negatief dus ga nergens vanuit.
Bizar, dat je lichaam dan nu zo aangeeft dat het even genoeg is allemaal. Merk je nog veranderingen behalve de extreme vermoeidheid? Dingen in positieve zin nu zonder de hormonen? En kun je er jezelf wel een beetje aan overgeven? Of heb je ergens de druk dat je wel door zou willen? Wat je zegt over mensen die om je heen zwanger worden voel ik zo mee. De ene aankondiging na de andere, en je gunt het iedereen, maar het is wel heel zuur omdat jij elke ronde hoopt dat het ook zover mag zijn. Ook mensen die in traject zitten en het dan wel snel lukt. Zo gegund, maar vind dat wel pittig om mee om te gaan. 
@Flipflap het PCOS beeld is juist dat er vele kleine follikels te zien zijn, echter zet de rijping meestal niet door. Dag 10 voor een echo is nog vroeg. Ken ook meiden waarbij er met de letrozol op dag 16 pas wat begon te groeien maar ze rond dag 20 toch al hun eisprong hadden. Er is dus hoop! Hopelijk slaat het goed aan.

@Just-Me: Zo leer je je lichaam nog eens even anders kennen hè? Succes bij de volgende ronde. 
@Flipflap: CD10 lijkt me ook te vroeg. Uit ervaring vind ik een echo op CD14 het meest betrouwbaar, anders zit je jezelf gek te maken.
@Bloemetje en xBo: jullie zijn bikkels hè..
Eindelijk mijn eisprong gevonden bij het laatste teststaafje. Waarschijnlijk eergisteren of gisteren eisprong. Nu weer op het wachtbankje.
@MilouP: hoe is het bij jou?

Ik was even een tijdje afwezig, ik vond het de laatste keer echt lastiger dat ik ongesteld werd dan al die keren ervoor toen ik nog geen letrozol gebruikte. Dus vandaar even radiostilte. Uiteindelijk begon mijn menstruatie 3 dagen later dan anders, terwijl ik normaal vanaf het moment dat ik een eisprong voel echt op het dagdeel kan inschatten wanneer ik ongesteld word... Dus mede daardoor was het echt een flinke tegenvaller, dat het zo laat was gaf me valse hoop. Inmiddels een nieuwe ronde, op CD12 zagen ze een follikel van 13,5mm dus die gaat waarschijnlijk wel doorgroeien. Nu geen echo's of bloedafnames meer, we mogen hierna nog 2 keer letrozol halen en daarna (dus na 4 rondes met letrozol) willen ze me terugzien als het dan nog niet raak is. Zit nu op CD14, dus ik ben benieuwd wanneer ik iets ga voelen. Wel fijn dat de volgende rondes zonder echo’s zijn, heb allerlei vakanties gepland dus dan hoef ik hier even niet zo mee bezig te zijn! 
@Annekes succes op het wachtbankje! En lief dat je vroeg hoe het gaat
@flipflap succes! Zoals anderen ook al zeiden: bij mij zijn er altijd heel veel follikels te zien tot ongeveer 10mm groot, als er eentje duidelijk wat groter wordt dan de rest (bijv 12mm) dan slaat de medicatie aan. Maar het is vroeg om dit op dag 10 te zien, ik heb het liefst mijn eerste echo pas op dag 12 dan weet ik meer waar ik aan toe ben… heb ik deze ronde ook om gevraagd. 
@bloemetjeinknopp Goed dat je even toegeeft aan deze achtbaan en dat de vermoeidheid eruit komt. Met een psycholoog praten kan denk ik echt wel een goede stap zijn om alles op een rijtje te zetten, het is mentaal echt niet niks allemaal. Succes!
@xbo Jeetje, er is inderdaad elke keer weer iets geks… hopelijk zien de vrijdag dat er een andere gegroeid is! 
@justme Fijn dat je nu weet dat het allemaal werkt met letrozol, maar natuurlijk ook even balen dat het niet raak is. Succes met de nieuwe ronde! 

@ MilouP: kan me voorstellen dat dit inderdaad echt een flinke domper is geweest; die valse hoop wat je dan krijgt is echt killing. Had je niet getest?
@ annekes : spannend, het wachtbankje..Lukt het om jezelf af te leiden? Wanneer is je NOD denk je?

Morgen ga ik op CD14 naar het ziekenhuis weer. Gisteren (cd12) was er nog praktisch niets te zien; één follikel van 8,8 mm dus ik verwacht morgen geen wonderen. De gynaecoloog ook niet trouwens haha.
Zijn jullie ook zo ongeduldig? Moet me echt tot het uiterste beheersen om niet nu al de handdoek in de ring te gooien en alvast te starten met 5mg letrozol. Gynaecoloog wil het tot CD19 aankijken en dan anders starten met 5mg (als er praktisch niets is gegroeid).

@MilouP: kan me goed voorstellen hoe die teleurstelling voelt. Nog even erin geloven. Je weet in ieder geval dat de letrozol iets doet. Het wordt best spannend zonder echo's en bloedtesten, die fase zit ik nu. Geniet van je vakantie in ieder geval.
@Flipflap: dat ongeduld moet je jezelf echt afleren. Is alleen maar nog meer stress. Je kunt je lichaam niet versnellen. Na nu een paar mislukte rondes (wel eisprong, geen bevruchting) heb ik geen verwachtingen meer. Stap voor stap. Geen verwachtingen = geen teleurstelllingen. Ik ben vooral aan het werk om me af te leiden, uit eten, winkelen, beetje sporten en over 2,5 week op vakantie. NOD is waarschijnlijk 17 augustus. 

@MilouP, jaa wat moet dat een teleurstelling geweest zijn.. Balen! Hoop voor je op een goede ronde deze keer!
@Flipflap, ik herken het ongeduld eigenlijk niet zo? Natuurlijk wil ik dolgraag dat het lukt en ik was heel nerveus voor de echo’s en het eerste gebruik van letrozol. Elke stap was een nieuwe en iets onbekends. En nog! Een compleet werkende cyclus is voor mij nu het belangrijkste. En daar gaat nu eenmaal tijd in zitten. Je lijf werkt hard en kan niet sneller dan het gaat ??‍♀️ Ik heb zo min mogelijk verwachtingen. Ik doe zoveel mogelijk wat ik altijd doe… dat helpt mij voor nu best goed.

Wij gaan al meteen een ronde zelf proberen. Best lastig, want de vorige ronde stapte we natuurlijk wat snel en onvoorbereid in (en ook nog later dan dag 3) Nu heb ik van mn leven nog geen positieve ovulatie test gehad en voelen doe ik m niet, dus daar ben ik wat onzeker over.. ik weet niet exact wanneer ik mn eisprong kan verwachten. Deze keer wel op de bedoelde dag 3 begonnen, maar ook op die dag gevaccineerd.. Fingers crossed dat mn cyclus normaal blijft. Ik tel nu maar het aantal dagen van de vorige cyclus tussen letrozol en eisprong, maar weet dus niet of het nu ongeveer hetzelfde is omdat we toen later nog begonnen zijn.. Ben erg aan het twijfelen of ik ga bellen, of ze toch niet nog 1 echo willen doen. Zodat we een idee hebben. Omdat het allemaal zo snel is gegaan en we nog weinig weten.. Ergens zouden we de bevestiging wel willen dat het goed gaat. Anderzijds zullen ze ons niet zomaar zelf laten proberen. Wat denken jullie?

Terug
Bovenaan