PCOS, Letrozol

@Just-me wat fijn dat je voor een echo mocht komen en die natuurlijk ook goed was. Lijkt me heerlijk als het allemaal volgens plan verloopt! Beetje jammer van de bijwerkingen, maar hopelijk blijft het daarbij!

@SophieTH & @poffertje welkom dames! Spannend dat jullie gaan starten met de Letrozol, hopelijk slaat het goed aan voor beide. 

Het klopt dat ze het effect van de Letrozol monitoren d.m.v. (inwendige) echo's. Hoeveel dit er zijn hangt af hoe je erop reageert. Dat is even afwachten! Je start op dag 3 van de menstruatie met Letrozol en hebt vaak op dag 12 de eerste echo. 
Een kuur om de medicatie op te wekken is niet altijd nodig, dit is voornamelijk afhankelijk van de dikte van je baarmoederslijmvlies. Wanneer deze dun is mag je meestal 'blind' starten met de eerste kuur. Indien je geen menstruatie hebt kan het zijn dat ze een kuur voorschrijven om je menstruatie op te wekken voor je start met de Letrozol, anders is dit op dag 3 van de natuurlijke menstruatie.
Stel alle vragen ook tijdens de ziekenhuisbezoekjes, wordt je zelf ook alleen maar wijzer van. Het is uiteindelijk jou proces! Heel veel succes allebei ☺️

Ik had vandaag weer een echo. Een follikel van 15,5 – 14,4 – 13 – 12 en 11,6. Niet heel fijn dus. Vanavond alleen de Menopur spuiten en de Gonal-f (37,5EH) niet. Morgen weer terug en eventueel Cetrotide erbij starten in de hoop dat er 1-2 doorzetten en deze ronde niet verloren is. Wordt er niet goed van..    

@Xbo, jeetje… ik heb met je te doen. Wat een zoektocht voor je! Zo op en neer moet heel lastig zijn en vermoeiend… Ik hoop met je mee voor deze ronde ?

Sorry, ik moest dit even delen! Ik had voor het eerst twee knal posititieve ovulatie testen vanmorgen ? Ik deed bijna een vreugde dansje hahaha ? We waren zo blij dat die het nu ook doen! Is toch wel heel handig! Maar goed, dus tot zover ? Fijne zondag allemaal!

Nou, het was spannend! Het hing erom. 2 goede eitjes (17,3 & 16,8mm) en 1 van 13,3 en een van 13.0 en nog wat van 12. Normaal gesproken cancelen ze het bij 3 eitjes boven de 12mm. Echter omdat het al zo moeilijk is, mag ik door. Moest echt gelijk de pregnyl zetten (om het te laten springen) zodat die van 13.3 hopelijk niet teveel meegroeit en meedoet. 2 goede kansen dus! Laten we hopen dat 3 keer scheepsrecht is, zeker nu met 2 goede kansen en goed bms rond de 7,5mm. Opgelucht dat we toch door mochten gaan en deze ronde niet voor niets is geweest. 

@justme oooh wat fijn! Dat geeft wel rust gok ik zomaar! Succes ☺️

@Just me: gefeliciteerd met je positieve ovulatietest ? moet je ook nog bloed gaan prikken nu?
@ xbO : fijn dat je door mocht deze ronde :). Klinkt me ook we heel ‘menselijk’ van het ziekenhuis dat ze het door lieten gaan omdat het al zo moeilijk was. Wat doet die spuit precies? En wanneer moet je weer terug?
Welkom poffertje en Sophie!

Afgelopen donderdag tot de conclusie gekomen dat 2,5 mg niet werkte. Mocht gelukkig meteen door naar 5 mg en volgende week vrijdag weer een nieuwe echo.
Heb nog een vraag, weten jullie dit (ga het ook vrijdag vragen overigens). In het ziekenhuis zeiden ze dat ze geen eisprong wilden met een eitje dat pas na 21 dagen is gaan groeien. Ik ga nu zonder provera door naar 5 mg. Áls er deze ronde wél een eitje komt, dan is dat eitje toch ook al lang de 21 dagen voorbij? Heb namelijk geen provera geslikt , dus ben geen hele ‘nieuwe’ cyclus begonnen zegmaar.

Welkom SophieTH en Poffertje. Hoop dat de letrozol bij jullie aanslaat.
@xBo: fijn dat je deze ronde door mag. Met geluk heb je idd twee goede kansen. 
@Just-Me: dat gaat gezegend voor je! Wauw zo goed! Aan de slag (op jullie manier) dan maar! Fingers crossed. Mijn vakantie is al heel gauw.
Zit nog steeds op het wachtbankje. Vrijdag kleine bloeding en gister en vandaag niets.. Alleen buikpijn en hoofdpijn. Pff nog een paar dagen wachten. 

@Xbo... oooh ik volg nog steeds. Wat spannend en wat ga ik hard voor je duimen weer!!! Wat je laatst zei over die huid; niet te druk om maken. Ergens rond week 16 van de zwangerschap kreeg ik pas weer een rustige huid. Misschien is het een goed teken!

@Flipflap jammer dat de 2,5mg niet werkt, maar wel fijn dat je blind door mag naar de 5mg. Denk dat wanneer ze zien dat er een follikel begint te groeien, en na 21 dagen nog niet rijp genoeg is ze het dan willen canelen. Anders zou het hele idee van blind mogen ophogen ook weg zijn. Hopelijk slaat deze dosis aan! 
De Pregnyl die ik vandaag moest zetten is een injectie met HCG, wat ervoor zorgt dat de eitjes over ongeveer 40 uur zullen gaan springen. Kan de komende 14 dagen (vals) positief testen op een zwangerschapstest en ook echte zwangerschapsklachten ervaren, echter heb ik daar tot nu toe nog niet echt last van gehad. Heb nu dus maandag op dinsdagnacht mijn eisprong en ga dan de wachtweken in. Dan is het afwachten of ik ongesteld word, zoja dan start ik op dag 3 weer met prikken en heb ik op dag 10 een echo!
@AnnekES oooh wat spannend! Wie weet was het een innestelingsbloeding en is het een goed teken. Ik blijf voor je duimen!
@Femkeeee oh lieverd, wat lief je berichtje! Ik hoop dat ik me snel kan aansluiten bij jullie in het forum. En las ik nou goed dat jullie een stoer ventje gaan krijgen!? Wat ontzettend leuk!?? Hoe voel je je verder?

Terug
Bovenaan