PCOS, Letrozol

Just-me gefeliciteerd met je positieve ovulatietest! 

xBo: fijn dat je door mag, hopelijk gaat het allemaal goed. 

Ik ben gister voor het eerst begonnen met letrozol. Vandaag wat hoofdpijn en spierpijn, maar verder valt het tot nu toe gelukkig mee. Morgen een afspraak inplannen om te kijken of er eitjes groeien! 

Haha dank dames, hoe blij kan je zijn met zo’n stomme test ? tot nu toe mogen we in onze handjes knijpen met hoe alles gaat ? Ik hoef nu geen progesteron prik, mocht wel hoor maar omdat het er weer zo goed uit zag zijn ze er vrij zeker van dat het goed zit. Ik vertrouw in dit geval op hun.

@Xbo, wat fijn dat je door mag! 2 goede kansen, zou mooi zijn! Ik duim voor jullie!

@AnnekeEs, spannend.. zou innestelingsbloeding kunnen zijn? Dat zou wat zijn ?

@Flipflop, goed dat je meteen door mag naar 5 mg. Ik kan het je niet vertellen, wat betreft de 21 dagen.. Ik hoop dat de 5 mg de oplossing is voor jullie en zijn werk doet!

@Poffertje, hopelijk blijft het zo. Ik herken de spierpijn en hoofdpijn ook. Samen met nog een paar klachtjes, maar ze zijn tot nu toe allemaal goed te doen. Spannend hoor, zo’n eerste ronde.. Ik ben benieuwd wat de letrozol voor je doet!

Goedemorgen! Even een vraagje van mij als ovulatie test-dummie ?

Ik heb twee soorten testen liggen, clear blue digitaal 4 dagen en 2besure dipsticks. Omdat ik wilde weten wat het beste werkt (nog van de afgelopen maanden) heb ik ze nu steeds beide tegelijk gebruikt op beide momenten van de dag. Gister ochtend dus voor het eerst positief. Beide dus hetzelfde resultaat. Vaste smiley op clear blue en twee donkere strepen op dipstick. Uit nieuwsgierigheid testte ik net nog een keer, maar dan alleen met de dipstick. Tweede streepje nog wel duidelijk zichtbaar nog maar ook zichtbaar lichter dan gister. Ik ga er dus vanuit dat de piek voorbij is. Maar hoe zit het nu met de eisprong?

Kan ik er vanuit gaan dat deze vanaf de piek (dus gister ochtend waarschijnlijk) na ong 24-48 springt? Mijn temperatuur loopt stapsgewijs omhoog nu. (Zit normaal rond 36.40/ 36.50, gister 36.60 en vanmorgen op 36.68) Ik ga dus ook vanuit dat mijn eisprong nog niet geweest is. Want vorige maand gebeurde precies hetzelfde en steeg hij door naar 36.85. Denk ik goed? Of klopt mijn beredenering niet ?

@Just-Me: als ik de Clearblue bijsluiter moet geloven en terugkijk op mijn eigen ervaringen afgelopen maanden, is de eisprong doorgaans binnen 48 uur. Bij mij was dat de dag na de eerste piekpositieve test. Dipstick heb ik geen ervaring mee. Een poging in die 48 uur zou dus goed moeten zijn. Bij voorkeur vandaag?
Heb geen innesteling. Voel allerlei gerommel in mijn onderbuik en onderrug dat altijd gepaard gaat met menstruatie. Moet alleen nog echt goed doorzetten. Volgende ronde beter.

@AnnekeEs, als het goed is werken de dipsticks hetzelfde als clear blue. Zelf vind ik clear blue wel heel fijn, maar wilde wat uitproberen. We hebben inderdaad gistermiddag een inseminatie gedaan, met nog een optie voor morgen. Ik verwachtte mn eisprong eigenlijk niet voor morgen, de testen waren zaterdag namelijk echt negatief? En zondag ochtend in een keer positief. Die zag ik dus niet aankomen haha! Maar gezien de positieve test gister en mn temp die al aan het stijgen is, zou hij dus goed vandaag kunnen zijn?

En heel jammer, volgende ronde weer… ??

Heej dames, ik lees ook nog altijd mee ?!
@xBo pfioew wat een rollercoaster is dat spuiten bij jou! Kan me voorstellen dat je er echt moe van wordt. Fijn dat je deze ronde wel mag doorgaan en het geen ronde voor niets is geweest. Ik duim echt iedere keer heel erg mee voor jou ?!
@bloemetjeinknop Ik vind het echt heel knap dat je die beslissing voor jezelf hebt genomen om even pauze te nemen. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n lang en intensief traject er stevig inhakt, zowel mentaal als fysiek. Probeer maar goed te genieten van de rust die het even brengt en laat je lijf maar rustig bijkomen. Een zwangerschap is ook weer mentaal en fysiek erg zwaar en ik vind het heel goed dat je nu even je grenzen aangeeft en eerst op adem wil komen vooraleer je misschien weer verder zou gaan. Jij ging ook nog op vakantie dacht ik hè? Geniet er maar van ☺️!
Aan de andere dames: fijn dat de letrozole z'n ding doet en je zo weer verder kan ☺️! En voor de nieuwe dames: ik hoop dat de medicatie voor jullie ook z'n werk zal doen en dat jullie ook zo kunnen worden verdergeholpen! En zoals hier in het forum ook al gezegd is: veel vragen stellen aan je zorgverleners, daar zijn ze voor ?.
Ik ben ondertussen 29 weken ver. Vorige week hadden we nog een echo en toen bleek dat onze kleine meid stevig aan de bovengrens van het gemiddelde zit qua gewicht, dus de 40 weken zal ik waarschijnlijk niet halen ?. Verder, op wat pijnlijke zwangerschapskwalen na, is alles hier in orde ?. Ik hoop dat we jullie ook snel zullen mogen verwelkomen op ons letrozol, zwanger-topic ??! Succes nog allemaal!

@Xbo, ja, dat hoop ik ook zo voor je! Natuurlijk ook voor @bloemetjeinknopp. Jullie zijn al zoooo lang bezig. Ik was best een beetje plaatsvervangend teleurgesteld toen het allemaal niet ging zoals gehoopt. 
Het is inderdaad een klein jochie. Inmiddels al 21 weken zwanger en ik voel me eigenlijk wel prima. 

Terug
Bovenaan