PCOS, Letrozol

Een berichtje dat misschien een beetje uit de lucht komt vallen. Ik ben niet zo’n schrijfster online, maar heb begin dit jaar meegelezen in dit topic (zoveel herkenning, onzekerheid, openheid). Ik ben begonnen met 2,5 mg letrozol. Dat deed niets. Met 5 mg ben ik zwanger geraakt. Ik nam mezelf voor een berichtje zoals dit te delen... Ik hoop dat iemand dit leest en hoop en energie uit dit berichtje haalt. Liefs voor jullie.

@Just-me bij mij hebben ovulatietesten helaas nooit gewerkt maar volgens mij is de eisprong inderdaad binnen 48 uur na een positieve test. Ik denk dat dit voor elke ovulatietest hetzelfde is (als ik internet moest geloven!)
@AnnekES jammer, hopelijk de volgende ronde beter. Is je menstruatie ondertussen al doorgezet?
@Mateke ha meid, wat leuk wat van jou te lezen! Stiekem gluur ik af en toe weleens in 'jullie' forum ? 29 weken alweer voor jou. Wat gaat dat ook weer snel zeg! Gelukkig vallen alle zwangerschaps kwaaltjes mee en is het allemaal goed te doen. En de meid doet het dus heeeel goed ? Geniet er nog even van en succes met het laatste trimester!
@Femkeeee ja, het blijft een rollercoaster hoor. Nu weer die wachtweken in, hoop dat ik het een beetje los kan laten.  21 weken alweer, bizar he! Je bent gewoon alweer over de helft ?
@KaatjeM kijk, dat is mooi nieuws. Gefeliciteerd met de zwangerschap ☺️

Wat fijn voor de dames die zwanger zijn! Doet me goed om succesverhalen te lezen. Ik moet maandag naar het ziekenhuis om te kijken of de letrozol wat doet! 

@Xbo, ja klopt dat begrijp ik er ook uit. Helaas nog steeds geen echte temperatuur stijging verder, had ik nu toch wel verwacht. Hopelijk morgen wat meer duidelijkheid en anders toch maar bellen om te overleggen. Dan zou ik wel zeker willen weten of er daadwerkelijk een eisprong was ? Probeer het wat los te laten, ik heb me vorige maand ook zo druk gemaakt om niks namelijk ? Maar de onzekerheid knaagt zo elke keer…

Wat leuk om berichten te lezen van andere dames die al een stap verder zijn ? Geeft toch hoop! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen ?

@xBo: Moet je dan ook minimaal zoveel dagen wachten voordat je een zwangerschapstest mag doen? Ik las zoiets ergens. Succes op het wachtbankje. Mijn menstruatie is vanochtend echt doorgezet. Lig weer krom op de bank. Overmorgen weer aan de letro.
@Just-Me: denk dat je prima kunt vertrouwen op je lichaam. Onzekerheid brengt alleen maar meer stress mee.. Succes op het wachtbankje.
@Poffertje: succes maandag. Misschien een tip: heb zelf ervaren dat elke dag sporten wel bijdraagt aan de bevordering van de werking van letrozol. Is ook goed voor de groei van je BMS (doorbloeding van de baarmoeder enzo).
Aan de ene kant jammer dat het weer niet is gelukt (so what else is new..), maar wel opgelucht dat de letrozol heeft gewerkt ondanks de corona vaccinatie én covid besmetting in 14 dagen tijd. Cyclus is wel een week vertraagd, maar het spul werkt! Eerst op vakantie en zo nu en dan genieten van een verrukkelijk gemixt, ijskoud alcoholisch drankje aan het zwembad. 

@AnnekeEs, aij, wat naar..
Ik herken je gevoel wel trouwens, dat het allemaal gewoon werkt ondanks alle COVID toestanden. Hier ook vaccinatie op dag 1 letrozol. Eisprong (misschien wel daardoor?) iets later dan verwacht, maar vanochtend dan eindelijk duidelijke temperatuur stijging en gister een extra inseminatie gedaan voor de zekerheid.. dus je had gelijk.. Vertrouwen mag nu onderhand wel, maar is moeilijker dan ik dacht ?

Straks weer een ronde in zonder al deze toestanden hopelijk! En dan duimen voor een mooie uitkomst ?

@Just-me fijn dat je nu een duidelijke temperatuurstijging hebt waargenomen. Geeft dan toch weer goede moed he! Nu heel hard duimen ☺️
@AnnekeES klopt! Na de Pregnyl/Otrivelle kun je tot 12 dagen na de injectie vals positief testen. Betrouwbaar is het dus vanaf 2 dagen voor je NOD! Jammer dat je menstruatie volledig is doorgezet, maar aan de andere kant ook fijn dat je nu weet dat je weer door kunt en de Letrozol aanslaat ondanks alle hindernissen afgelopen maand. En heerlijk gaan genieten op vakantie!?

Terug
Bovenaan