PCOS, Letrozol

@Poffertje: wat jammer dat deze ronde niet is aangeslagen! Groeide er helemaal niets? Om je ‘op ge vrolijkend’: bij mij deed 2,5 echt helemaal niets. 5 slaat wel aan! Volgens mij slaat 2,5 bij meer mensen niet dan wel aan. Hoelang moet je provera slikken nu?
MilouP: lijkt me inderdaad vervelend als de echo’s elke keer midden op de dag zijn. Weten ze op je werk van je traject? Of moet je elke keer smoesjes verzinnen waarom je weg moet? Welke cyclusdag ben je nu trouwens?
Just me: is ook lastig om los te laten, je bent er immers toch veel mee bezig (al is het dan alleen maar veel echo’s). Kan me voorstellen dat het fijn is als dat al wat minder is. Gaan jullie weg trouwens? Leuke dingen doen als afleiding? :)

Zojuist terug van het ziekenhuis. 2 follikels op dag 14. Eentje van 21 mm en de ander van 18mm. Ben heel benieuwd of ze allebei gaan springen...hebben jullie ook vaker meerdere follikels? En springen ze uiteindelijk allebei of maar eentje?

Flipflap: het deed inderdaad helemaal niks helaas. Nu weer 5 dagen provera en op dag 3 van de menstruatie weer beginnen met 5 dagen letrozol. Hoop dat 5mg bij mij ook aan gaat slaan! Hoor inderdaad vaker dat de 2,5mg niet aanslaat bij mensen en 5mg wel. Heb goede hoop!

@MilouP hmmm… Ik blijf hoop houden voor je! Snap dat het lekker is zo met weinig/geen echo’s. Helemaal ook in combinatie met je werk, lastig is dat dan hé.. 
 Qua ‘dieet’ wat je volgt zit je echt helemaal goed. Ik eet ook op die manier, merk geen verandering in mijn cyclus etc (doe dit al jaren en ook al jaren geen menstruatie haha) maar ben van mening dat alle beetjes helpen! Ik slik inderdaad ook de Vitals elke dag mama! Verder neem ik b12 (b12 tekort), vitamine D3+K, magnesium en visolie (allemaal van Vitakruid). Is voor mij gewoon de basis!

@Just-me aaah op die manier, goed getimed zo dus! Lekker gaan genieten dan!

@Poffertje wat jammer. Hopelijk weinig last van de Provera en met de 5mg een beter resultaat.

@Flipflap wat goed zeg! Ik spuit natuurlijk hormonen dus altijd al veel follikels (neig vaak naar overstimulatie). Met de Letrozol geen ervaring mee! Maar dubbele kans. Heb altijd wel begrepen dat ze vanaf 15mm echt wel doorzetten & springen.

@Poffertje Balen, ik vond dat toen echt spannend ‘wat nou als 5mg ook niet werkt?’. Maar die zorgen waren voor niks, want net als bij heel veel anderen reageerde ik wel op de 5mg. Dus ik heb goede hoop voor je!
@Flipflap Wauw, 2 goede kansen, super!! Tenminste, het lijkt me wel waarschijnlijk dat ze allebei springen. Ik heb 1 keer 2 follikels gehad maar dat was in mijn eigen cyclus (toevallig toen ik de eerste afspraak had voor dit traject voelde ik de dag ervoor dat mn eisprong eraan kwam, dat klopte dus). Van de letrozol tot nu toe steeds maar 1 follikel. Al heb ik deze ronde alleen een echo gehad op dag 12, dus wie weet is er nog eentje bijgekomen. 
Nee ik heb het op mijn werk niet verteld. Ik zeg tegen het secretariaat gewoon dat ik naar het ziekenhuis moet, het zijn hele lieve collega’s die dan zonder door te vragen mijn agenda aanpassen. En ik vraag expres steeds een andere collega, dus het valt nog niet heel erg op. 
Ik zit nu op CD33, ik verwachtte ergens tussen gister en morgen mn NOD. Tot nu toe nog niks te bekennen, maar vorige ronde was het ook later dan verwacht (vandaar mn speling naar morgen, haha). Pff dat afwachten vind ik maar niks, maar ik heb besloten niet te gaan testen. Dat gaf me alleen maar meer zenuwen (en ik vind het zo confronterend als het negatief is).
@xbo Dankjewel! Haha zoals hierboven al staat: nogsteeds aan het afwachten. Af en toe heb ik wat buikkramp en dan denk ik dat het gaat beginnen, maar tot nu toe nog niets. En ik heb ook het idee dat mn borsten weer wat gevoeliger worden, maar goed, waarschijnlijk denk ik veel te veel na. Ik denk nogsteeds echt dat ik ongesteld ga worden. Pffff maar die onzekerheid die laatste paar dagen voor NOD vind ik echt niks. 

Begin van de middag een heel klein beetje lichtroze bij afvegen, toen dacht ik: oke duidelijk, helaas. Maar sindsdien helemaal niks meer (behalve een flinke migraine aanval, fijn hè hormonen). Kan mijn lichaam even duidelijk zijn please? 

@MilouP wat spannend meid! Misschien niet wat je wilt horen, maar ik had bij de vorige ronde zaterdagochtend eenmaal wat bloedverlies, en mijn menstruatie zette toen zondagavond pas door. Ik hoop natuurlijk op ander nieuws bij jou! Je ging niet testen toch? Vind dat knap hoor van je! Succes nog even met afwachten..

Nee klopt, haha aan de ene kant misschien knap, maar aan de andere kant is het ook kop in het zand steken. Zolang de test niet negatief is is er nog een kans. Ik ga er ook echt vanuit dat het wel gaat doorzetten hoor, waarom zou ik anders bloed verliezen op de dag dat ik het verwacht. Maar helemaal uit mn hoofd zetten lukt nog niet, het was echt zo minimaal dat ik twijfelde of het niet aan het licht lag of aan het papier. En het is nog later ten opzichte van mn eisprong dan de vorige ronde, toen ik al vond dat het echt heel laat was. Nouja, morgen zet het vast door en dan is het duidelijk.

Ik kon me niet meer inhouden, ik geloof het gewoon echt niet maar de test is positief!!! Ik ben alleen thuis, dus ik kan het nog niet delen maar ik moet het gewoon echt even kwijt. Ik heb helemaal geen symptomen, niks, ik wist zeker dat ik ongesteld ging worden. Ik geloof het gewoon echt niet! Dat wordt leuk nieuws delen vanmiddag!!! 

Terug
Bovenaan