PCOS, Letrozol

Dankjewel ❤️. Had ook gewoon niet moeten googlen, ik kwam echt alleen maar verhalen tegen van mensen waarbij het mis ging nadat de testen licht bleven en niet opliepen, echt tientallen en 0 waarbij t wel goed ging. Nooit googlen, haha. Al is het natuurlijk gek dat er geen verhalen vindbaar zijn waar het wel goed gaat (maar nu de jouwe!) Heb nogsteeds helemaal geen bloedverlies gehad, en de 'klachten' die ik had zijn nog hetzelfde, worden niet erger en niet minder. Ik vind het ook zo gek dat mn borsten vorige keer meer pijn deden, dan denk ik komt dat omdat ik toen wel meer hcg had (toen wel meteen donkere test namelijk) maar gister zei mn vriend heel droog: toen ging het mis, dat zou ik nou niet echt als voorbeeld nemen hoe je je zou moeten voelen. Haha. Wel had ik gisteravond echt vreselijke lage rugpijn, was er echt beroerd van, wat ik ook heb als ik ongesteld ben. Toen dacht ik daar komt het, maar niet dus. Kan ook goed bij een zwangerschap horen natuurlijk. Ik denk dat ik vrijdag weer ga testen, en dan alleen als ik er 's nachts niet uit ben geweest omdat ik zo nodig moest plassen...

O wat spannend MilouP! Deze stress wil je niet. Ik duim voor een goede afloop! (Of oploop in dit geval)

@Just-Me: temperatuursstijging kan een goed teken zijn. In de rondes dat ik zwanger was, had ik die ook. Maar ik heb er ook een keer 1 gehad toen ik niet zwanger was. Afwachten dus. Hopelijk met goed nieuws zodat extra onderzoek straks niet nodig is :) 

Dankjewel Rshaa ❤️. Hier nog geen updates. Mijn borsten gaan minder pijn doen en heb verder geen klachten, dus ik heb er echt geen vertrouwen in. Anders zouden de klachten juist meer worden lijkt me. Gistermiddag geeloranje afscheiding, toen dacht ik nou dan zet het bloeden straks door (ookal is geeloranje geen rood, dus geen bloed denk ik) maar 's avonds niks meer. Net wel weer een beetje. Als het niet goed zit hoop ik gewoon dat het snel klaar is, want nu weet ik eigenlijk dat het niet goed is maar je houdt toch hoop... vind ik mentaal behoorlijk pittig. misschien morgenochtend nog maar weer testen...

@Annekes ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat! Hopelijk allemaal goed?? 

edit: Begin nu een beetje bloed te verliezen. Ben 'blij' dat het nu iniedergeval duidelijk is, al is het natuurlijk moeilijk dat het laatste beetje hoop weg is. ? zal het een keer wel goed blijven gaan?

Hey meiden,

Ik lees eigenlijk al ruim een halfjaar mee, maar nog niet eerder gereageerd. Wel fijn om zoveel herkenning te lezen! ?

Super mooi dat jullie @XBo & @Mateke (al even) zwanger zijn: gefeliciteerd!!! ? En hopelijk gaat het bij jou ook goed blijven @AnnekES!

@MilouP ik hoop zo voor je dat het bloeden niet door gaat zetten en dat deze toch blijft zitten ? gun het je zo, zeker na de vorige keer ?... 

@Rshaa: na jouw opmerking over op tijd aanhaken dacht ik, dan wordt het voor mij nu ook maar eens tijd om mee te gaan schrijven hihi! Misschien krijg ik ook nog een beetje van het geluk mee ❤️. Hoe ver in je cyclus zit jij nu precies ? 

@hier: dan nog wat over mezelf :). Mijn man en ik zijn inmiddels 1,5 jaar onderweg voor eerste kindje. Maar in december vorig jaar is er helaas PCOS bij mij vastgesteld. Sinds begin dit jaar dus ook bezig met de Letrozol. 2 rondes van 2,5 mg gehad, maar dat deed niets. Sinds maart bezig met de 5 mg en dat werkt. Tot nu keurige cyclie iedere maand van 32 dagen. Inmiddels in ronde 7 van de 5mg, en juist deze rond is lekker afwijkend (had gisteren of vandaag eisprong gehad moeten hebben maar het is behoorlijk stil daaronder... ?). Maar goed we houden het allemaal gewoon in de gaten, temperatuur elke dag en ben vollop bezig met ovu.testen nadat we vorige maand de eisprong exact konden zien op de testen. Ik weet dat dit niet altijd schijnt te werken bij PCOS, maar waarom niet eigenlijk? ? 

Anyway, vanaf nu haak ik een beetje aan hier en daar en blijf vooral lekker meelezen ?! Enne ik duim voor jullie beide @AnnekES en @MilouP !! Liefs!

@MilouP neeneenee..... Ik hoop zo onwijs dat het niet verder doorzet, ik gun het je zo ENORM!? Shit hé, wat baal ik hiervan. Laat staan hoe jij je nu voelt. Ik wil je een ding zeggen, probeer voor nu of een volgende x niet teveel te focussen op je klachten. Mijn klachten waren in het begin nihil, gevoelige borsten maar that's it. Na een paar weken even enorm misselijk geweest, en ineens is alles weg. Heb ook gewoon een goede echo gehad, en klachten kunnen nou eenmaal gewoon per dag ontzettend veranderen. En de afscheiding heb ik ook, al sinds het begin. Dus probeer daar niet al te veel op te letten.. Ik denk aan je, en laat even weten hoe dit verder gaat lopen.. Dikke dikke dikke kus voor jou lieverd ?
@Lisett fijn dat de Letrozol aanslaat, ookal loopt het deze maand net eventjes iets anders. Heb vertrouwen :). Bij veel vrouwen met PCOS is het LH hormoon standaard verhoogd, hetgeen wat een ovulatietest meet. Ze geven dus bijvoorbeeld altijd een licht streepje, of een donkere streep wanneer je nog geen eisprong hebt. Daarom is de uitslag niet altijd betrouwbaar, maar bij sommige dames werkt het wel!

@Just-Me: ik hoop dat het deze ronde alsnog lukt. Je weet maar nooit. En je zult maar net zien dat je een positieve test in handen hebt als je een afspraak in het ziekenhuis hebt staan om het vervolg te bespreken.. 
@Iedereen: Dank voor de felicitaties en de interesse. 
@MilouP: eerst alvast een stevige digitale knuffel voor jou. Ik hoop dat het bij dit kleine beetje bloed is gebleven en je in juni volgend jaar een hummeltje of hummelinnetje hebt. Zou het je helpen als ik morgenochtend ook nog een Action testje doe en het resultaat meedeel? Of juist niet? Laat me maar weten. 
De Clearblue Digital gaf gisteren Zwanger 2-3 aan, wat overeenkomt met 4-5 weken (ik zit nu in week 4). Misselijkheid komt in vlagen, gister was ik nauwelijks misselijk (alleen van de tandpasta), ik heb nog wel gevoelige borsten met steekjes in mijn tepels zo nu en dan (maar minder dan maandag en dinsdag) en soms wat lichte buikpijn en kleine steekjes. En last van winderigheid.. Niet heel charmant. En ik moet vaak plassen. En vermoeidheid, soms val ik gewoon in slaap achter mijn bureau. Het gekke, eergisteren had ik vrijwel alle klachten plus hoofdpijn en zelfs een korte huilbui, en gisteren verdween bijna alles. Ik had alleen nog buikpijn en was kort misselijk. Ik maakte me voor even zorgen, maar ik probeerde het van me af te zetten door juist niet te denken dat het fout gaat en me niet zo te concentreren op welke klachten ik wel had of niet. Ik had gelezen dat de klachten in vlagen komen en gaan en elke zwangerschap anders is. Daar hou ik me aan vast. Lieve meid, sterkte in deze onzekere, maar ook zware tijd.
@Rshaa: ik hoop dat het voor jou ook snel gaat werken door je aanwezigheid op het forum!
@Lisett: wat goed dat de letrozol aanslaat. Ben je toevallig deze maand gevaccineerd of misschien een griepje achter de rug? Dat wil nog weleens de cyclus verlengen (heb het zelf ervaren, 1e vaccinatie, heel kort daarna covid 19 gekregen, cyclus was met 1 week verlengd). Ik sluit aan wat xBo zegt over de ovu-testen, maar bij mij werkte het wel. Hoeveel rondes mag je doen?

@iedereen heel erg bedankt voor alle positieve woorden, maar voor mij is deze ronde nu gewoon klaar. Bloedverlies, geen symptomen meer, al de hele tijd het gevoel dat het niet goed zat plus de licht blijvende testen is bij elkaar gewoon duidelijk. Het blijven hopen was slopend, de uitkomst is ook slopend maar we gaan maar weer proberen vooruit te kijken. Het is iniedergeval blijkbaar snel raak bij ons (of we hadden toevallig 2 van de 3 keer mazzel natuurlijk), hopelijk blijft het een volgende keer wel plakken... Letrozol voor de volgende ronde had ik al in huis, had voor twee keer meegekregen, daarna weer terug naar zkh... opzich ben ik natuurlijk 'pas' 3 rondes met de goede dosering letrozol bezig, dat is niet echt lang ofzo..
@lisett welkom! Fijn dat de letrozol aanslaat. Bij mij is het ook wel eens een paar dagen later geweest met letrozol, niet per se duidelijk waarom. Hopelijk bij jou ook!
@xbo ik denk echt dat ik zo extreem met die klachten bezig was omdat het gewoon niet goed voelde, ik voelde me niet zwanger zoals ik me de vorige keer zwanger voelde... hopelijk voel ik me een volgende keer wel weer echt zwanger, kan ik het dan meer loslaten en gaat het dan wel goed. 

@Annekes Dankjewel! Test hoeft niet, dankje, voor mij is deze ronde nu gewoon klaar en afgesloten. Superfijn dat bij jou alles goed gaat! Goed dat je de wisselende klachten enzo van je af kunt zetten. Ik duim dat alles goed blijft gaan, geniet ervan ❤️ 

Wat ontzettend shit MilouP! ❤️ Ik denk dat iedereen een andere uitkomst voor je had gehoopt. Ga je het ziekenhuis nog bellen om te checken of alles er weer 'normaal' uit ziet? Of gewoon door met de volgende ronde? 
Wel goed om te weten dat je relatief snel zwanger kunt worden met deze dosering. Natuurlijk was je veel liever zwanger gebleven, maar ik kan me voorstellen dat dit wel hoop geeft! 

@Anneke: bij mijn 'goede' zwangerschap verdwenen de symptomen soms ook plotselling. De eerste 16 weken lag ik grotendeels doodziek op de bank maar soms had ik opeens een goede dag. Hoort erbij en was voor mij dus geen slecht teken (al heb ik wel een keer een extra echo gehad omdat ik zo bang was dat het verkeerd zat). Hopelijk krijg jij ook snel dat vertrouwen :) En succes met alle vervelende kwaaltjes. Hoe fijn het ook is om zwanger te zijn, die kwaaltjes zijn soms echt gewoon kut. 
@Lisett: welkom! Fijn dat de letrozol aanslaat :) Bij mij wisselde de eisprong tussen CD17 en CD20. En vorige ronde zelfs CD23, al was die ronde erg raar en telt die niet echt mee voor mijn gevoel (eerste cyclus na zwangerschap). Maar kan dus goed dat je eisprong een keer wat later is. Gewoon doortesten en tempen en dat vind je 'm hopelijk snel. 
Ik zit nu op CD7. Deze ronde 1 dag later gestart met de letrozol dus ik moet nog 1 dag. Heb er deze keer niet zo veel vertrouwen in omdat het de vorige ronde zo gek is gelopen (een ei dat een week niet meer groeide, ander ei verween nadat hij al 16mm was, een eisprong op CD23 en mijn menstruatie al 4 dagen na de eisprong...). Ik zie deze ronde dus meer als testronde voordat we eventueel wat kunnen gaan aanpassen aan het soort medicatie of de dosering. En wie weet valt het opeens toch nog mee. Maandag heb ik weer een echo, ben benieuwd wat er te zien is ☺️

Terug
Bovenaan