PCOS, Letrozol

@Rshaa: dank je wel! Het is zeker spannend. Ik heb gister mijn laatste 2 pilletjes provera geslikt dus het is nu wachten op de bloeding. Fijn dat we officieel van start zijn/gaan, dus gaat het echt beginnen. 
Fijn te lezen dat je weinig bijwerkingen hebt maar wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam hebt gehad en dat je kindje 3 weken na de geboorte is overleden. Wat een verdriet. Knuffel. Wat was er zo mislukt aan je eerste ronde als ik vragen mag? En slik je nu 5mg weer of 2,5? Ik hoop heel erg voor je dat het weer snel raak mag zijn!
@MilouP: dank je wel! Je hebt het niet altijd voor het kiezen maar stiekem ben ik - na het lezen van alle verhalen - wel blij dat ik Letrozol moet slikken ipv Clomid. Maar goed, we moeten eerst nog meer even afwachten wat het gaat doen. 
@Just-Me: jij ook bedankt en ook veel succes gewenst!

@Juliass: welkom :) Hopelijk gaat ook voor jou de Letrozol mooie dingen brengen! Mijn ervaringen met de Letrozol is eigenlijk wel prima. Ik ben af en toe wat hormonaal (en dat had ik toen ik de pil slikte niet) dus kan wat wisselen in gedrag. Merk ik zelf niet zo veel van, maar mijn man wel haha. Voor de rest geen hele vervelende of erge lichamelijke of emotionele klachten :). Ik vind het prima om te gebruiken ??.

@Rshaa: hoe was jouw echo vandaag? Wat hebben ze gezien? Ben benieuwd!

@Just-me: bij jou al nieuws op de maandag of zit je nog in spanning???  Dat steeds weer bedenken met 'oh dan is dit of dat en kunnen we zeggen' herken ik heeeel erg haha. Mijn man heeft er echt een hekel aan dat ik dat steeds doe haha. Maar inderdaad ik heb liever ook een klein beetje hoop iedere keer weer ❤️.

@MilouP: Ik snap je gevoel, hoewel ik me ook weer niet kan inbeelden hoe het is om dit voor de 2e keer mee te moeten maken ?. Ik zou je hartslag/bloeddruk dan inderdaad even na laten kijken als die zo hoog is en zo schommelt. Ik duim voor je dat 3x gewoon inderdaad scheepsrecht is ?. Enne als je af en toe aan rotdag, ook gewoon aan toe geven. Dat houdt je weer in balans ?.

Ik hou er ook maar een soort van vertrouwen in dat het goed komt inderdaad omdat het ziekenhuis gewoon akkoord geeft voor 12 rondes. Maar na iedere mislukte ronde loopt dat vertrouwen toch ook wel een deuk op... 
Ik had hier gisteravond ineens toch een positieve ovulatietest dus ben nu aan het doortesten tot die afloopt, dan weten we direct wanneer de eisprong is. Zal vandaag of morgen zijn! Fijn om toch weer een goeie ovu.test te hebben, al is het 6 dagen later. 

@Lisett, fijn dat je toch positief testte nu! Gek hè, hoe je lijf soms ineens iets heel anders doet? Hopelijk ondanks de vertraging een goede ronde!

Hier inmiddels bruinverlies, in lijn der verwachting hoor. En precies op tijd. Maar ook heel jammer. Maar wat je zegt Lisett, ondanks dat ik het voelde aankomen is het toch ook een klein beetje een deuk in het vertrouwen. De hoop heb ik nodig, maar de twijfel slaat ook steeds vaker toe. Ik probeer er positief in te staan, meestal lukt het me aardig, maar soms is dat heel lastig ?

@Lisett: fijn dat je nu toch een positieve ovulatietest hebt! Heb je ook nog controle in het ziekenhuis of er daadwerkelijk een eisprong is geweest?
@JuliaS: welkom! Hoop dat de letrozol snel aan gaat slaan bij jou :). Met hoeveel mg ga je beginnen?
@Just-me: heeft je menstruatie inmiddels doorgezet? Wat balen weer! Je hoeveelste ronde ga je nu in? Ik begrijp je gevoel qua vertrouwen en hoop houden; soms zakt dat gewoon (even) in. Digitale knuffel voor jou !
@ MilouP: wat een ontzettend *** voor je! Ook voor jou een digitale knuffel. Het was je zo gegund :(. Snap je wel; zwanger worden is al super, maar het moet vervolgens ook blijven plakken…zit een beetje met hetzelfde als jij en heb dit gisteren besproken met m’n gynaecoloog. Zij zei dat het echt nog steeds heel normaal is als maar in vrij weinig gevallen het vruchtje goed innestelt. Dat heeft dan vrij weinig te maken met wel/niet zwanger kunnen blijven maar meer met een (genetische) afwijking aan het embryo . En dat komt helaas vaker wel dan niet voor. Aan de ene kant wel fijn als er vanuit een ‘nuchtere’ kant naar wordt gekeken, maar aan de andere kant wil je gewoon dat het nu langzamerhand eens goed gaat (en dan zeggen statistieken niet zoveel). Ben je weer begonnen met de letrozol?

@hier: op CD12 een follikel van 17mm. Gynaecoloog verwacht (en ik hoop vooral heel erg) dat er een eisprong komt. A.s vrijdag terug om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden.

@Flipflap: wat snel al zo'n mooie grote follikel! Fijn! Hopelijk dan ook snel een eisprong (en bevruchting, en zwangerschap en een gezond kindje ☺️)
@Just-me: jammer! Goed dat je jezelf mentaal al een beetje had voorbereid. Maar het blijft iedere keer weer een teleurstelling. Hopelijk deze ronde meer geluk en voelt iedereen zich goed fit enzo. 
@Lisett: leuke verrassing zo'n positieve ovulatietest opeens hè! Fijn dat je lichaam alsnog een ovulatie in gang zet. Beter laat dan nooit. Hoop alleen niet dat een eventueel kindje ook altijd te laat gaat komen ?
@Juliass: vandaag de eerste dag zonder provera. Spannend wanneer de menstruatie komt! Dit is wel zo ongeveer het enige moment in dit traject waarin je heel hard hoopt dat je snel ongesteld gaat worden. Haha. Hopelijk kun je snel van start. Mijn vorige ronde was mislukt omdat ik geen progesteron leek aan te maken na de eisprong. Dus ik werd 4 dagen na de eisprong al ongesteld. En had daarvoor ook al wat gekke dingen. Eitje dat opeens was verdwenen en ander ei dat een week niet gegroeid was. Hopelijk nu wat meer geluk en serieuzere kansen. 

@MilouP: Ik had je vorige miskraam nog niet meegekregen, maar klinkt niet alsof je goede begeleiding gehad hebt. Wat shit zeg :( Een beetje ondersteuning is dan juist wel fijn. Ik snap goed wat je zegt over de angst niet zwanger te kunnen blijven. Want wat heb je eraan om zwanger te zijn als de baby niet blijft zitten. Maar wat flipflap al zei: het is vaak een probleem in de baby en niet bij jou. Hopelijk is het de volgende keer gewoon meteen raak ❤️ En wat betreft je hoge hartslag: dat had ik ook allebei de keren, maar dan echt alleen in de eerste week. Daarna zakte mijn hartslag weer. Eerst nog ietsje hoger en uiteindelijk zelfs een stuk lager dan normaal. Goed om het na te vragen hoor, maar het is niet heel gek dus en betekende bij mij dus niks slechts ofzo. 
@hier: gisteren een echo gehad (CD11) en daarop was 1 follikel van 14,5mm te zien, 1 van 10,8 en 1 van 10. Donderdag weer een echo. Ik zit dan op CD14 en hoop dan 2 mooie rijpe eitjes te zien (maar verwacht er maar 1 hoor). Ik merk dat ik er nu een stukje relaxter in sta dan de vorige ronde omdat ik er niet zo veel vertrouwen in heb. Ik zie dit echt als testronde. Maar wie weer verrast mijn lijf me opeens op een positieve manier :) 

@Rshaa, ik duim voor een mooie follikel voor je! Hopelijk deze ronde een goed verloop en mooie kans!

@Flipflap, ook voor jou een mooie echo dus! Eisprong volgt vast :) hoop dat vrijdag goed nieuws brengt!
Wij gaan inmiddels ronde 5 alweer in.. Het klinkt al zo lang, terwijl ik echt wel weet dat het niet heel lang is. Maar ik zal blij zijn als ik die pillen niet meer hoef te slikken? hierna nog 1 ronde te gaan en dan mogen we terug naar de gynaecoloog voor onderzoek. Ik ben er al op voorbereid dat dat er aan zit te komen.

Grr. Er was maar 1 follikel 'doorgegroeid'. 15,5 is deze nu. Dus we zijn niet echt veel opgeschoten t.o.v. maandag ?
Maandag ga ik weer terug voor een echo. Hopelijk is hij dan in ieder geval rijp want dan krijg ik misschien iets om de eisprong in gang te zetten. Gingen ze vandaag even bespreken. Fingers crossed voor een goede afloop (maar ik heb er zelf al geen vertrouwen meer in hoor).

@Just-me: he ships weer een ronde niet ? inderdaad dat deukje, helpt niet... Herkenbaar met wat je zegt probeer er positief in te staan al is dat op sommige dagen heel erg lastig. Hier hetzelfde, meestal goede dagen maar zo nu en dan ook gewoon een rotdag ?.
Jullie nu dus ronde 5 in, spannend weer! Op hoeveel mg zit jij nu ook alweer, ook 5 toch? En weet je al wat voor onderzoeken je krijgt als je uiteindelijk toch 6 teleurstellende rondes hebt gehad? 
Bij ons was het dus zo dat we enkel een baarmoeder foto konden laten maken (+doorspoelen), maar dat we eigenlijk dus één jaar zelf moeten proberen omdat de Letrozol wel volledig aanslaat. Het zkh ziet ons daarom weer "als een gewoon stel" wat het dus eerst een jaar zelf moet proberen voordat ze echt verder gaan. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is!

@Flipflap: voor jou morgen controle dus, spannend! Hoop dat je een goede eisprong hebt gehad! ?

Ik krijg geen controles meer vanuit het ziekenhuis. Nadat de 1e ronde 5mg volledig was aangeslagen en gecontroleerd in het ziekenhuis met echo's/bloedprikken, moesten we het zelf gaan doen zonder controles. Dus nu al 6 rondes zonder ziekenhuis maar met Letrozol natuurlijk. 

@Rshaa: ik vond het zo fijn om je eerste bericht over de echo van maandag te lezen, maar die van vandaag is minder leuk ? wat irritant dat die ineens niet genoeg doorgroeit. Wat zegt het zkh er van? Denken ze toch dat de Letrozol onvoldoende aanslaat of iets anders? Of weten ze het nog niet? Spannende weer zeg, en irritant ook denk ik. Ik duim voor je dat je maandag dan eindelijk wel een goed eitje hebt!

@Juliass: en, is je bloeding al doorgekomen? :) had je de Letrozol nu al geslikt of pas als je bloeding er is?

@MilouP: hoe gaat het nu met je? Ben je alweer gestart met de Letrozol of nog niet?

@hier: ik heb uiteindelijk maandag mijn eisprong gehad, dus mijn d-day is 10 nov. dus mag de 11e gaan testen mits we niet weer een mislukte ronde hebben natuurlijk ?. Mijn man en ik staan er deze ronde allebei MEGA positief in, gewoon omdat we vinden dat het nu wel eens tijd wordt haha. Dus hopelijk wordt het geen teleurstelling, al zijn we dat inmiddels ook wel gewend ? nu weer rustig de wachtweekjes doorkomen :).

Terug
Bovenaan