PCOS, Letrozol

Goedemorgen vanaf het wachtbankje :) 6DPO zitten we inmiddels, dus ik zit hier nog wel even ? Maar het lijkt een 'normale' ronde te zijn zonder gekke vroege menstruatie. Dus ik heb weer hoop en duim heel hard. 

@MilouP: wat fijn dat je toch een eisprong lijkt te hebben deze cyclus. Niet gek dat het een beetje verschoven is. Kan me voorstellen dat het wel een opluchting was dat er toch nog iets ging gebeuren. Gaan jullie het deze maand wel proberen of nemen jullie even een rustpauze? 

@Just-me: fijn te horen dat het een mooi afscheid was. Bijzonder dat je oma aangevoeld heeft dat jullie bezig zijn met zwanger worden. Klinkt alsof jullie een goede band hadden. 
Niet gek dat je eisprong door zoiets wat later komt. Dan heb je er mentaal ook misschien wat meer ruimte voor. Hopelijk heb je snel alsnog een positieve test!
@Juliass: spannend die eerste echo! Ik heb 'm een paar keer op CD11 en CD12 gehad. Meestal was er wel een dominante follikel te zien. Maar mijn eitjes groeien heel traag dus ik heb dan pas rond CD20 de eisprong. 

@Lisett: ik denk dat ik een eisprong gehad heb. Het duurde wel even voor mijn temperatuur steeg dus ik twijfelde wel. Maar inmiddels is mijn vruchtbare afscheiding weg. Dus ik ga er maar vanuit dat het klopt. Ben in ieder geval gestopt met tempen, anders maak ik mezelf gek. Morgen heb ik een belafspraak met de arts om het vervolgbeleid te bespreken. Ben benieuwd, maar hoop stiekem dat het niet nodig is. 
Hoe is het vandaag met je temperatuur? Ben je al ongesteld geworden? Ik hoop het niet voor je! 
Hopelijk deze maand weer wat positieve berichten! ???

@Just-Me: gecondoleerd met het verlies van je grootmoeder. Ik hoop dat je na dit treurige nieuws snel goed nieuws krijgt.
@Juliass: hopelijk zien ze op CD12 een groeiende follikel.. Je eisprong moet je zelf opsporen met testen, de Billings methode of goed op je klachten letten. De arts kan je niet exact vertellen wanneer je eisprong is.
@Lisett: Ben je al ongesteld? Hoop het natuurlijk niet voor je.
Ik lees soms nog mee op dit forum. Gisteren had ik de vitaliteitsecho in het zkh. Alles zag er goed uit. Lag mooi hoog in de baarmoeder en in het BMS. Hartje klopte goed. Uitgerekend tussen 23 juni en 27 juni.

ik ben begonnen met 2,5 mg letrozol na kuur provera.
hoe is het bij jullie gegaan? Hoe ervaren jullie eventuele bijwerkingen? Ik merk dat ik best last krijg van buikpijn, verminderde eetlust etc. Herkennen vrouwen dit? 
Wie is er met 2,5 mg zwanger geworden? 

@Just-Me: ik geloof er in dat je toch die positieve test krijg, ik duim voor je! Fijn dat het een mooi afscheid was in ieder geval! Dan krijgt je lichaam nu misschien ook weer ietsje meer rust en dan duimen we gewoon voor een mooie eisprong! :)

@Rshaa: Krijg je geen controle met bloedprikken of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad? Juist omdat de vorige ronde zo raar ging? Ik ben benieuwd naar wat de arts je vandaag verteld en wat het vervolg wordt! Hopelijk had je lichaam alleen maar even een goeie kickstart nodig en hoef je nu niet meer te spuiten. :) Ik heb trouwens ook altijd een vertraagde verhoging hoor, ik weet nu dat wanneer ik een eisprong heb gehad echt pas 3 a 4 dagen later goed veel hoger in temperatuur zit. 

@AnnekES: wat fijn dat je een goeie echo had! Gefeliciteerd! ?

@Desiree: welkom! Hopelijk gaat de Letrozol mooie dingen voor je brengen! :) Ik gebruik zelf 5 mg en heb gelukkig niet zo veel bijwerkingen. Zo nu en dan wat hormonaal, maar daar heeft vooral mijn man last van :p 

@hier: helaas vandaag weer een lagere temperatuur, terug op de standaard. Dus ik ga vandaag ongesteld worden ;-) helaas weer een ronde verder, op naar ronde 8... ? Ik zit er zelf gelukkig wel relaxt in, ook die teleurstellingen beginnen inmiddels te wennen ;-) 

@Desiree, welkom. Ik slik zelf 2,5 mg sinds 5 maanden. Behalve deze maand een hele strakke cyclus, bijwerkingen wisselen zich bij mij wat af, maar wel steeds dezelfde. Vooral de spierpijn in mijn benen/bekken/heupen komt vaak voor (dit heb ik dan 2 a 3 dagen vanaf dag 3 of 4 van letrozol). Eerste rondes had ik hele droge kapotte lippen en huid rondom mijn ogen maar sindsdien houd ik dat vet en het gaat nu een stuk beter. Ik heb wel heel veel haaruitval, alleen deze maand gelukkig veel minder! Maar bij mij heeft het alopecia terug laten komen, wat helaas een (niet veel voorkomend hoor) bijwerking kan zijn..

Bedenk ik me nu trouwens, ik heb deze maand helemaal geen bijwerkingen gehad van de letrozol voor het eerst. Herkent iemand dit? Ik heb altijd wel dezelfde 3 dingen in meer of mindere mate maar nu dus helemaal niets?

@Lisett; dank je ik hoop het ook! Vanochtend nog steeds negatieve test.. en wat balen… op naar een goede nieuwe ronde dan weer ?

@AnnekeEs, gefeliciteerd! Super fijn, zo’n mooie echo!

@AnnekeEs: gefeliciteerd! Wat fijn zeg! Moet vast een hele opluchting zijn geweest :)
@Desirée: spannend zo'n 1e ronde! Krijg je nog echo's om te zien of het aanslaat? De enige bijwerking van Letrozol bij mij is  vrij intense vermoeidheid. Maar dat is alleen op de dagen dat ik het slik. Bij mij deed de 2,5mg helaas niks. Daarna ben ik gelukkig wel snel zwanger geworden met 5mg (2 keer in een half jaar). We zijn nu bezig voor een 2e kindje.
@Just-me: ik kan me niet zo goed herinneren of de bijwerkingen bij mij wisselden per maand. Maar ik heb dus ook alleen maar die vermoeidheid en dat is een vrij subjectieve bijwerking. Misschien ben je er ook minder mee bezig geweest vanwege de zorgen om je oma?
@Lisett: wat balen dat je temperatuur nóg lager is. Hopelijk ben je dan snel ongesteld zodat je snel weer door kan. 
Ze gaan geen bloedprikken omdat ze ervan uitgaan dat je altijd een eisprong hebt met Ovitrelle. Dus daar moet ik maar op vertrouwen :) Ik heb soms inderdaad ook dat mijn temperatuur pas later stijgt. Maar ik blijf het zenuwslopend vinden. Toch altijd bang dat het niet lukt. En ik ben tegen die tijd meestal ook wel een beetje klaar met de geplande seks ? Maar daar durf ik pas mee te stoppen als mijn temp gestegen is. 
Ik ga nu mijn telefoon weer even heel ver bij mij vandaag leggen zodat ik niet in de verleiding kom om te veel te googlen ? Maar ik zal ondertussen wel blijven duimen voor een hoop positieve tests deze maand (ook voor mezelf ?) ???

@GebruikerDesirée: ik heb nog niet heel veel ervaring maar we lopen wel redelijk gelijk op. Ik heb van woe t/m zo 2,5 mg letrozol geslikt (ook na een kuur provera) en ik heb vrijdag (CD12) mijn eerste echo staan. Ben zo zenuwachtig en benieuwd of ze dan (al) wat kunnen zien. Hopelijk is 2,5 mg voldoende om een mooie eisprong te krijgen. Heel veel succes gewenst, hopelijk is de 2,5 mg voldoende en slaat het aan. Waarom slik je letrozol? Ook vanwege pcos? Ik heb trouwens weinig bijwerkingen gehad, was enkel zondag wat emotioneel/down. 
@iedereen; sorry als ik dubbele vragen stel en dit allang is verteld (heb een hoop berichten teruggelezen maar kan niet alles helemaal goed plaatsen); maar ik ben wel benieuwd waarom jullie allemaal letrozol sliken en waarom? Hoeveel rondes zijn jullie bezig en hoe lang duurt jullie cyclus en op welke dag hebben jullie meestal je eisprong? Ben zo benieuwd wat me te wachten staat en of 2,5 mg voldoende gaat zijn. Ik fantaseer stiekem dat ze vrijdag (CD12) al een groot eitje zien maar kan misschien beter rekening houden met het feit dat de dosis totaal niet aanslaat om teleurstelling te voorkomen. 
Oh ja ik ben ook wel benieuw hoe jullie cyclus was voordat jullie met letrozol begonnen? 
Mijne:
31 (eerste na stoppen pil), 44, 41 40, toen ineens sinds 7 juli niet meer ongesteld geweest en op 1 nov. mijn ontrrekkingsbloeding na mijn kuur provera. Ik ben benieuwd of dit iets zegt over het aantal mg dat je nodig hebt, als je bijv. totaal niet uit jezelf menstrueert is meer mg misschien nodig dan als je soms wel uit jezelf menstrueert, geen idee? Ben benieuwd!

Terug
Bovenaan