@Rshaa ??? een hoop liefde en positiviteit jouw kant op.
@Micki Vervelend dat je hiermee te maken hebt maar weet; je bent lang niet de enige.
Ik heb het allemaal even teruggezocht voor je, dit is een beetje mijn pcos 'tijdlijn' tot nu toe:
In feb. gestopt met de pil. Cyclussen waren niet tot maar nog te doen (rond de 40) maar ergens voelde ik altijd al dat er iets niet helemaal goed zat ofzo. Vanaf juli werd ik maar niet ongesteld waarop ik op 9 sept. naar de dokter ben gestapt. Mijn hele lieve dokter (besef me echt dat er dokter zijn die minder meewerkend zijn) heeft me direct een doorverwijzing meegegeven.
Op 29 sept werd ik gebeld door het ziekenhuis, dat ik 1 okt al terechtkon. Echo gemaakt, werd al snel duidelijk dat ik pcos had. Moest nog bloedprikken ter bevestiging en moest een glucose test doen. 20 oktober nieuwe afspraak om resultaten te bespreken. Pcos werd bevestigd. Ben die dag direct met provera begonnen om mijn menstruatie op te wekken en daarna met 2,5 mg letrozol te starten. Ik had gister een echo op cd12, was helaas nog geen groei zichtbaar. Moet nu woensdag (CD 17) terugkomen. Kan 2 kanten opgaan; of het was nog te vroeg en er is woensdag wel groei zichtbaar of 2,5 mg is voor mij te laag. Afwachten weer verder. Ik schrijf zo'n uitgebreide uitleg omdat ik zelf weet hoe fijn het is om ervaringsverhalwn te lezen. Heel veel succes gewenst en hoop dat je snel 'goed ingesteld' staat, dan kun je er eindelijk echt voor gaan!
Ik houd er maar gewoon rekening mee dat woensdag niks zichtbaar is, om teleurstelling te voorkomen. Maar ben toch benieuwd: heeft iemand dat wel eens meegemaakt dat op Cd12 niks zichtbaar was en op cd17 wel? Ik verwacht hoe een ook naar 5 mg te moeten, stel er is een kleine groei zichtbaar dan lijkt het mij dat ik alsnog omhoog moet want dan worden m'n cyclussen erg lang.
Ophogen mag zeker pas na menstruatie op te wekken?
Ik begrijp sommige van jullie zo erg hoe jullie je moeten voelen. Ik ben pas net bezig en het lijkt nu allemaal al lang te duren, terwijl ik me echt wel realiseer dat ik niet mag klagen met hoe snel het allemaal is gegaan. Zo wilt zo graag iets en het helpt niet mee dat je alweer maanden verder bent straks voordat je eindelijk kans maakt. Maar goed, we moeten positief blijven. Zoals de arts zei 'op het begin is het altijd even zoeken maar als je eenmaal goed ingesteld staat gaat het vanzelf'. Weet niet of 'vanzelf' helemaal het juiste woord is maar het waren in ieder geval positieve woorden.
Meiden, een heel fijn weekend gewenst en ben echt heel erg blij dat ik met jullie mee mag lezen en mijn vragen mag stellen. In mijn omgeving weten onze familie en vrienden het en heb het op mijn werk verteld. Kan met genoeg mensen praten maar met niemand die hetzelfde meemaakt.