PCOS, Letrozol

Hi dames, 
Lees al best vaak met jullie mee, maar heb toch een vraagje.. 
Even een schetsje. Wij zijn nu een jaar bezig voor een eerste kindje. 
Sinds mijn miskraam is mijn cyclus echt in de war, cyclus duur tussen de 48-60 dagen. Daarvoor rond de 35, ookal vrij lang. Veel last van acne sinds ik gestopt ben met de pil.
Heb zelf het gevoel dat er iets niet helemaal klopt qua cyclus/eisprong (pcos?), heb daarom een verwijzing gekregen naar een kliniek. 
Binnenkort eerste telefonische afspraak, de intake. Hoe ging het nadien bij jullie? Wat kan ik allemaal verwachten? Krijg je nadien snel een afspraak voor bijv een echo oid?
Lees ook veel succes verhalen, gefeliciteerd voor diegene ?. 

[quote quote=10503198]Even van me afschrijven hoor. Ik voel me echt zo verdrietig. Waarom moest ons dit allemaal overkomen? Ik zie allemaal mensen met baby’s en die van mij is dood. En met dat stomme lichaam van mij vraag ik me af of het ons uberhaupt nog gaat lukken. Ik had nu zo graag met mijn kindje willen knuffelen en een ander leven willen hebben dan ik nu heb. Het voelt zo intens oneerlijk en kut. En dan die stomme feestdagen in het vooruitzicht en gisteren allemaal kindjes die Sint Maarten liepen. Blegh. Ik ben er echt even helemaal klaar mee.[/quote]
Aaahhh lieve Rshaa, je had nu ook gewoon lekker met je kindje moeten knuffelen! En dit hele traject voelt sowieso soms mega oneerlijk, en voor jou nu net nog een beetje meer... ?? even een hele dikke viruele knuffel voor jou ❤️❤️?? het komt goed, dat moet gewoon ❤️? !! ?

[quote quote=10503198]Even van me afschrijven hoor. Ik voel me echt zo verdrietig. Waarom moest ons dit allemaal overkomen? Ik zie allemaal mensen met baby’s en die van mij is dood. En met dat stomme lichaam van mij vraag ik me af of het ons uberhaupt nog gaat lukken. Ik had nu zo graag met mijn kindje willen knuffelen en een ander leven willen hebben dan ik nu heb. Het voelt zo intens oneerlijk en kut. En dan die stomme feestdagen in het vooruitzicht en gisteren allemaal kindjes die Sint Maarten liepen. Blegh. Ik ben er echt even helemaal klaar mee.[/quote]
Ach lieverd het is ook echt intens oneerlijk en kut. Jullie lieve kindje had gewoon nog bij jullie moeten zijn, zijn geen woorden voor dat je dit moet meemaken...  En deze tijd van het jaar maakt dat alleen maar erger. Alle onzekerheid van het traject lijkt me ook extra zwaar als je zoiets moet verwerken, als je het uberhaupt verwerken kunt noemen want verwerken doe je zoiets niet. ik hoop zo dat je over een jaar terug kunt kijken op deze periode met een kindje in je armen. Dat je weet waar je dit allemaal voor doet/gedaan hebt en dat je je vooral even geen zorgen hoeft te maken over medicatie en eisprongen en hoe je cyclus loopt. Het is je zo gegund! Maar het is zoooo moeilijk om erop te vertrouwen dat het goed komt, wisten we dat maar vantevoren hè... 

@rshaa : ahhh :(:(. Het is ook gewoon ontzettend kut, verdrietig en oneerlijk! Helemaal ik deze tijd, als de gezellige dagen er weer aankomen, is het gewoon kut en confronterend dat het bij jou niet zo mocht zijn :(. Heb je wel iets van ‘hulp’ ingeschakeld? Al is het maar om soms even stoom af te kunnen blazen..Hele dikke digitale knuffel voor jou!

@Mickie: welkom! Bij mijn intake werd ook direct een echo gemaakt en bloed geprikt. Aan de hand van die gegevens kwamen wij al vrij snel uit bij pcos. Heb je een overzicht van al je cyclussen? Daar werd bij mij naar gevraagd namelijk. En ik moest (naast de standaard vragenlijst) met plaatjes aangeven welke beharing ik heb haha. Wanneer is je intake ?

Bedankt voor jullie lieve woorden! ❤️ Fijn om heel eventjes mijn ei kwijt te kunnen. Meestal gaat het goed hoor. Maar vandaag was echt verschrikkelijk. Ik denk de hormonen. Ik zal vanaf nu weer wat vrolijkere dingen posten ?

Aha, dankje voor je reactie! 
Mijn intake is volgende week maandag (telefonisch). Dus hoop dat er dan direct een afspraak gemaakt wordt voor een volgend onderzoek.. De cyclussen heb ik wel bijgehouden!
Hoe snel ging het nadien bij jou, mocht je al starten met medicatie oid?

@Rshaa, aahh meis… eerlijk is het zeker niet.. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om dit mee te maken. Een dikke knuffel voor jou! En… dit forum is er wat mij betreft niet alleen om leuke berichtjes te plaatsen… we zitten er allemaal de ene dag beter in dan de andere dag. En dan is het heel fijn om hier terecht te kunnen! Dus gewoon van je af schrijven als het je even teveel is ?

@Micki, welkom! Allereerst natuurlijk vervelend dat je hier ook door heen gaat. Maar hier kun je steun vinden, dus dat is fijn. Wij hadden net als jullie eerst een telefonische intake, en een week later een echo en gesprek. Het was bij mij in ongeveer 2 minuten helder met de echo waar we mee te maken hadden. In het gesprekje erna (wat echt heel kort was) kreeg ik advies en medicatie optie. Die mocht ik ophalen en meteen beginnen. Daarna heb ik 2 maanden controles gehad, maar omdat we zo goed gingen mochten we zonder controles verder. Hopelijk kunnen jullie ook snel terecht voor een echo, zodat je meer duidelijkheid hebt. Succes! ?

@Rshaa ??? een hoop liefde en positiviteit jouw kant op. 

@Micki Vervelend dat je hiermee te maken hebt maar weet; je bent lang niet de enige. 

Ik heb het allemaal even teruggezocht voor je, dit is een beetje mijn pcos 'tijdlijn' tot nu toe:
In feb. gestopt met de pil. Cyclussen waren niet tot maar nog te doen (rond de 40) maar ergens voelde ik altijd al dat er iets niet helemaal goed zat ofzo. Vanaf juli werd ik maar niet ongesteld waarop ik op 9 sept. naar de dokter ben gestapt. Mijn hele lieve dokter (besef me echt dat er dokter zijn die minder meewerkend zijn) heeft me direct een doorverwijzing meegegeven. 

Op 29 sept werd ik gebeld door het ziekenhuis, dat ik 1 okt al terechtkon. Echo gemaakt, werd al snel duidelijk dat ik pcos had. Moest nog bloedprikken ter bevestiging en moest een glucose test doen. 20 oktober nieuwe afspraak om resultaten te bespreken. Pcos werd bevestigd. Ben die dag direct met provera begonnen om mijn menstruatie op te wekken en daarna met 2,5 mg letrozol te starten. Ik had gister een echo op cd12, was helaas nog geen groei zichtbaar. Moet nu woensdag (CD 17) terugkomen. Kan 2 kanten opgaan; of het was nog te vroeg en er is woensdag wel groei zichtbaar of 2,5 mg is voor mij te laag. Afwachten weer verder. Ik schrijf zo'n uitgebreide uitleg omdat ik zelf weet hoe fijn het is om ervaringsverhalwn te lezen. Heel veel succes gewenst en hoop dat je snel 'goed ingesteld' staat, dan kun je er eindelijk echt voor gaan!
Ik houd er maar gewoon rekening mee dat woensdag niks zichtbaar is, om teleurstelling te voorkomen. Maar ben toch benieuwd: heeft iemand dat wel eens meegemaakt dat op Cd12 niks zichtbaar was en op cd17 wel? Ik verwacht hoe een ook naar 5 mg te moeten, stel er is een kleine groei zichtbaar dan lijkt het mij dat ik alsnog omhoog moet want dan worden m'n cyclussen erg lang. 

Ophogen mag zeker pas na menstruatie op te wekken? 

Ik begrijp sommige van jullie zo erg hoe jullie je moeten voelen. Ik ben pas net bezig en het lijkt nu allemaal al lang te duren, terwijl ik me echt wel realiseer dat ik niet mag klagen met hoe snel het allemaal is gegaan. Zo wilt zo graag iets en het helpt niet mee dat je alweer maanden verder bent straks voordat je eindelijk kans maakt. Maar goed, we moeten positief blijven. Zoals de arts zei 'op het begin is het altijd even zoeken maar als je eenmaal goed ingesteld staat gaat het vanzelf'. Weet niet of 'vanzelf' helemaal het juiste woord is maar het waren in ieder geval positieve woorden.
Meiden, een heel fijn weekend gewenst en ben echt heel erg blij dat ik met jullie mee mag lezen en mijn vragen mag stellen. In mijn omgeving weten onze familie en vrienden het en heb het op mijn werk verteld. Kan met genoeg mensen praten maar met niemand die hetzelfde meemaakt.

Terug
Bovenaan