PCOS, Letrozol

@Lisett, 
Geeft niks hoor, haha. Dat is dus bij jou vrij vlot gegaan, fijn! Ben ook erg benieuwd. Hoop daar eigenlijk ook op.. best spannend. 

@Juliass, 
Balen dat je geen groei hebt, snap best dat je het even lastig heb. Hopelijk slaat 5mg beter aan.. ?. 

@Juliass: balen dat die 2,5mg niets deed! Dat is volgens mij heel vaak zo. Ik had geen echo's met 2,5, maar volgens mij gebeurde er bij mij vrij weinig. Op 5mg reageer ik wel goed. Grote kans dat die bij jou ook wel wat doet. Ik hoop het voor je! Overigens ook super mooi dik slijmvlies. Een bijwerking van letrozol kan zijn dat het te dun blijft. Maar dat is bij jou zeker niet het geval! 

@just-me: Fijn dat je alsnog een eisprong hebt gehad! Succes met de wachtweken! Ik hoop op een mooi kerstcadeautje :)
@hier: ik voel me weer beter gelukkig :) Fijn om even mijn ei (haha) kwijt te kunnen hier. Ook in mijn omgeving lijkt iedereen super snel zwanger te worden. Dus dat praat toch anders en dus deel ik niet zo veel hierover. 
Vandaag alweer de laatste letrozol gehad van deze ronde. En volgende week dinsdag de eerste echo. Deze cyclus loopt  een kleine week voor op de cyclus waarin ik vorig jaar zwanger ben geworden. Gek idee. Hopelijk brengt het me (meer) geluk. Het ziekenhuis gaf aan dat een menstruatie op 9 dpo niet de kans verkleint op een zwangerschap, ondanks dat op internet vaak wat anders staat. Ik vind het moeilijk om dat te geloven, maar probeer het toch maar los te laten. Hopelijk krijgt mijn eitje deze maand iets meer tijd voor een innesteling. Fingers crossed. 

@Rshaa: fijn dat het iets beter met je gaat. Op welke dosering letrozol zit je nu ook alweer? Duimen voor een goede echo en dat deze ronde jouw ronde gaat worden. Groeien de eitjes bij jou ook wat langer door? Of heb jij meestal rond dag 14 een eisprong?

@ juliass: balen dat de 2,5 mg niets deed :(. Opzich wel ‘fijn’ dat ze al op dag 17 die conclusie trekken en niet nog langer doorgaan en wachten of er toch nog een eiblaasje begint te groeien. Ben je al begonnen met de provera?
Bij mij deed 2,5 mg helemaal niets en bij 5 mg had ik twee follikels. Volgens mij doet bij de meeste vrouwen 2,5 mg niets. Denk echt dat dat de uitzonderingen zijn.

@ just-me: fijn dat je alsnog een eisprong hebt gehad! Duimen maar! :). Kom je de wachtweken meestal wel redelijk door?

@hier: helaas deze maand geen positieve zwangerschapstest; ga dus de vijfde ronde met letrozol in. Hoop heel erg dat de 7,5 mg blijft aanslaan…van de week gesprek gehad met de hoofdbehandelaar; er komt in ieder geval een onderzoek naar de herhaalde vroege miskramen. Aan de ene kant fijn dat er onderzoek plaatsvindt, aan de andere kant ook confronterend. Volgende week echo of de 7,5 mg z’n werk doet; spannend.

@Rshaa, ik duim voor een goede echo dinsdag! Hopelijk ook deze keer een succes ronde ?

@Flipflap, het lijkt me inderdaad ook confronterend… Ook al is het fijn dat er serieus naar gekeken wordt. Weet je al wanneer je de verdere onderzoeken krijgt? Fingers crossed voor de 7,5 mg…

@Hier… gevoelsmatig (en de app bevestigd) denk ik toch maandag de eisprong gehad te hebben. De wachtweken gaan meestal wel redelijk.. Ik loop weer drie stappen vooruit op alles, maar ik ben meer bezig met de volgende ronde en of de 2,5 mg nog wel aan gaat slaan dan of ik straks een positieve test heb… Eigenlijk best erg ? Ergens ga ik er gewoon vanuit dat het toch weer niet lukt. Maar toch hopen we wel heel erg… Misschien is het ook wel een beetje zelfbescherming… ?

Ben ik weer! Ik reageer de laatste tijd wat minder, ben er allemaal wat minder mee bezig deze maand. Maar de meesten die langer in deze groep zaten dan ik zijn inmiddels zwanger, dus wie weet zijn wij binnenkort aan de beurt, haha!
@just-me Super dat de test toch nog positief werd, succes met de wachtweken! Ik zit ook in de wachtweken, denk 23 of 24e NOD. Herken het helemaal hoor, ik ben ook al voorbij deze ronde aan het denken, maar tuurlijk hou je hoop!
@juliass Balen dat het niet aanslaat. Bij mij deed 2.5mg ook niks en toen was ik ook heel bang dat 5mg niks zou doen, maar volgens mij werkt 2.5mg echt bij meer mensen niet dan wel. 5mg werkte bij mij iig wel!
@Rshaa Gelukkig voel je je weer wat beter! Ik hoop dat het je geluk brengt!! Lijkt me wel een soort ‘herbeveling’ ofzo, ook heel pittig..
@flipflap Heel spannend inderdaad zo’n onderzoek. Wat gaan ze allemaal onderzoeken? Ik begreep dat je voor een deel van de onderzoeken 3 maanden niet (pril) zwanger mag zijn geweest, daarom wachten wij er nog even mee, maar misschien onderzoeken ze alles waarbij dat niet belangrijk is? Iniedergeval genetisch kan alvast natuurlijk…
@Hier Ik voel me eindelijk lichamelijk weer wat beter, gewoon weer energie om mn ding te doen, niet meer zo moe. Denk echt dat mn Hb heel laag was of iets. Wel heb ik erg vaak migraine de laatste tijd, wat alles met de hormonen te maken heeft… ik had het 2 keer per jaar nu is het elke paar weken raak… ook zie ik los van de aanvallen vaak vlekken met 1 oog, maar niet per se in de periode dat ik de letrozol slik (nu CD31) dus ik weet niet of ik het moet melden (oogproblemen kan een bijwerking zijn)… ben bang dat ik dan eerst naar de oogarts moet voor ik verder mag, daar heb ik geen zin in…. 
Over 3 of 4 dagen is mijn NOD. Had vanaf het begin van deze ronde al niet het gevoel dat het ‘de’ ronde zou worden, omdat ik steeds niet lekker en moe was. Ik voel ook nog niks wat op een zwangerschap zou kunnen wijzen, wat vorige rondes wel zo was. Dus tuurlijk hoop ik het nog, maar meer vertrouwen in de volgende ronde! 

Helaas, 2/3 dagen eerder dan verwacht ongesteld. Verstandelijk vooral blij dat het deze ronde iniedergeval meteen duidelijk is (niet eerst blijdschap en dan miskraam of vage lijntjes waardoor ik twijfel) en zelfs eerder dan verwacht, want juist die paar dagen voor NOD zijn extra spannend en heb ik nu 'overgeslagen'. Gevoelsmatig natuurlijk verdrietig dat het weer niet gelukt is. En balen dat ik nu 4 maanden letrozol slik met alle nare bijwerkingen (vooral al die migraine aanvallen, heb hele heftige aanvallen dus mn werk/privéleven lijden er echt onder) zonder een blijvende zwangerschap. Maar wel 4 maanden achtbaan. Tuurlijk, het kan nog veel langer duren, zo heftig is 4 maanden niet, maar ik zit er eventjes doorheen (mede door de flinke buikpijn) maar morgen weer schouders eronder en ziekenhuis bellen voor letrozol voor ronde 5 ??. 

@MilouP, wat jammer! Maar hoe je je voelt, is heel logisch na alles wat jullie de laatste maanden mee maakten denk ik. Het voelt ook als een rollercoaster, eentje waarover je geen controle hebt. Niet weet waar hij heen gaat of waar hij stopt. De onzekerheid is heel pittig. Zoals jullie mij een tijdje geleden zeiden; de mindere dagen mogen er ook zijn. En ben maar extra lief voor jezelf. En dan duimen voor een nieuwe ronde ?

Terug
Bovenaan