PCOS, Letrozol

@Just-me, 
Dankje voor je reactie! Bij jullie is het dus allemaal vrij vlot gegaan. Wat fijn. Ook dat het goed gaat qua medicatie. Hoop voor jullie gauw positief nieuws!
@Juliass, 
Wat lief dat je hebt teruggezocht en wat fijn z'n meelevende huisarts. Moet zeggen dat die van mij ook echt niet moeilijk deed ofzo. Al met al dus ook binnen een maand wel gediagnosticeerd.. ik hoop voor jou dat het eitje woensdag gegroeid is! 
Al met al is het zeker niet "leuk" dat het op deze manier moet gaan, anderzijds lucht het me wel op dat er meegekeken gaat/kan worden.. zo kun je wel verder. Die onzekerheid elke maand weer is ook echt frustrerend. 

@Juliass, ik hoop voor je dat er toch nog wat gaat gebeuren! Ik herken wel je gedachtegang, beter om er van uit te gaan dat het tegenvalt, dan is de teleurstelling minder ofzo…? En eens… hier meelezen en verhalen horen en je verhaal delen is fijn. In mijn omgeving weten onze ouders en beste vrienden het ook, maar die kregen allemaal ‘gewoon’ een kindje toen ze dat wilden.. niemand kent dit proces of gevoel erachter. Hoe lief ze ook zijn, helemaal begrijpen kunnen ze dit niet. (Gelukkig maar, want ik gun alle vrouwen dat het zo vanzelf gaat als bij hen) Hoe reageren jullie familie en vrienden?

Hier vandaag eindelijk (een week te laat) een positief ovulatie test! Ik had hem eerlijk gezegd niet meer verwacht, ondanks mijn echo van van de week met een follikel 15mm was ik toch voorbereid op minstens nog meer vertraging. Maar het lijkt dus toch goed te komen deze maand en we gaan er weer voor ??

@just-me: wat fijn dat je een positieve ovulatietest hebt gehad! Duimen dat er nog een positieve zwangerschapstest achteraan komt :). Herken wel wat je zegt wat betreft dat vrienden het niet helemaal (zullen) begrijpen. De hoop die je elke keer weer hebt, de afspraken in dit traject, de teleurstelling en het wachten (dat vind ik zelf het allerlastigste). Superfijn dat dit topic bestaat! Weet je al wanneer je NOD is?

@julias: spannend, ben benieuwd wat je woensdag gaat zien. Bij mij is de dosis van 2,5 naar 5 verhoogd zonder menstruatie/onttrekkingsbloeding. Dat hangt samen met de dikte van je baarmoederslijmvlies.

@ rshaa: voel geen druk om vrolijke dingen te posten hoor ;). Soms is het gewoon kut en je zit nog middenin je verwerkingsproces. Voel je vrij om hier te spuien. Dikke virtuele knuffel voor jou!

Zo ik moet duidelijk weer even bijlezen! 

@Mickie: welkom bij de club! ? Jij hebt als het goed is inmiddels je intake gehad? Hoe is het gegaan? Mag je binnenkort langskomen in het ziekenhuis of wat denken ze ervan? Irritant dat je zo'n ongelijke cyslus hebt! Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid vanuit het zkh! :) 

@Rshaa: Hoe gaat het nu met je? Voel je je weer ietsje beter? ? Enne gebruik juist deze plek om even van je af te schrijven! Daar zijn we volgens mij allemaal juist voor ? !!
Je vertelde ook nog dat je dus alsnog ongesteld bent geworden al op 9DPO, wat stom! Je moet dus voortaan standaard gaan spuiten, maar deze ronde is dus niet genoeg geweest dan of hoe moet ik dat zien? Heb zelf geen ervaring mee dus echt geen flauw idee hoe dat dan werkt! Anyway je bent inmiddels alweer een paar dagen onderweg, dus ook al weer de Letrozol geslikt? En krijg je dan nu weer een nieuwe controle met echo enzo zodat je weet dat je weer moet gaan spuiten? 

@Flipflap: Hoever ben jij nu? Als ik het goed lees moet jij inmiddels je menstruatie hebben of een positieve test, al had je daar zelf vorige week weinig vertrouwen in? En hoeveel rondes heb jij nu eigenlijk al gehad als ik vragen mag? ?

@Just-Me: wat fijn dat je eindelijk toch die positieve ovulatietest had!! Heb je inmiddels je eisprong gehad? :-D En heb je nu een idee wanneer je NOD is? Hoop heel erg dat het jullie ronde wordt! ? 

@Juliass: Ik duim voor je dat je morgen alsnog een mooie eigroei hebt, maar ik snap inderdaad ook dat je er vanuit gaat dat het tegenvalt. Dan kun je het maar beter met de 1e ronde weten toch ;-) daar konden de verpleegkundigen bij mij nog wat van leren ?.
Wat fijn dat iedereen in je omgeving het weet en je dus niet moeilijk hoeft te doen. Maar inderdaad, als ze er zelf niet mee te maken hebben, snappen ze het toch een stukje minder. Bij mij hetzelfde, wij zijn inmiddels als zo lang onderweg dat eigenlijk iedereen om ons heen het wel weet haha. "Gelukkig" ook vriendinnen waarbij het niet zomaar lukt, dus hebben we lekker ons klaagclubje. Maar allemaal andere klachten, dus dit forum is wel errug fijn om de herkenning in te lezen en met gelijkgestemde te kletsen! ?

@Lisett en Flipflap, de test knalde twee dagen heel duidelijk. Ik had vanochtend een stijging van mn temperatuur, wat tot nu toe altijd gelijk opging met de verwachte eisprong. Maar aangezien deze ronde alles net even anders is, houd ik me daar niet teveel aan vast. Maar normaliter is mijn eisprong ongeveer 48 uur na de eerste positieve ovulatietest… Dus dan zou hij inderdaad gister geweest moeten zijn, of uiterlijk vandaag. Dus ik houd voor NOD 29/30 aan.

Zitten er nog dames in de wachtweken nu? Ik ben benieuwd of we deze maand een succes verhaal erbij krijgen. Zou dat een mooi kerstcadeautje zijn dan straks ?

@Mickie: oh sorry! Ik dacht dat je afgelopen maandag bedoelde. Nog even in spanning afwachten dus! :) 
Bij mij ging de intake vorig jaar ook telefonisch. Na een aantal vragen en checks werd er een afspraak (een week later) in het ziekenhuis gemaakt. Daar hebben ze toen bij mij de eerste echo gemaakt, daarop was direct te zien dat ik PCOS heb ;-) maar voor de controle moest ik toen ook nog bloedprikken waaruit inderdaad bleek dat ik ook PCOS heb. Ik kreeg toen direct een provera kuur en eerste ronde Letrozol meegekregen. Ben benieuwd hoe het bij jou volgende week gaat! :) 

@Just-Me: wat fijn dat je alsnog een ei-sprong hebt gehad dan! Of uiterlijk vandaag dan ;-) Is het ook gelukt om die sprong proberen te pakken? Ik duim voor een goede ronde voor je ?.

@Mickie: ik begrijp je volledig. Het is niet leuk maar tegelijkertijd is het ook een hele opluchting dat er schot in de zaak als in ‘er wordt naar gekeken en er wordt wat aan gedaan’. 

@Just-Me: Ik heb hetzelfde; iedereen leeft heel erg mee maar een groot gedeelte van die mensen was zelf binnen max. 2 rondes zwanger. Gun ik iedereen heel erg maar wat je zegt; echt begrijpen wat je doormaakt doen ze niet. Wat fijn dat je een positieve ovulatietest had! Nu heel hard duimen. 

Ik had vandaag mijn 2e echo 1e ronde op CD17 en helaas; geen groei. Dus vandaag beginnen met provera en daarna door met 5 mg. Heb het er best wel een beetje moeilijk mee. Ben zo bang dat 5 mg ook niets gaat doen. Welke dosis slikken jullie allemaal eigenlijk? Zijn er ook meiden bij waarbij 2,5 mg echt helemaal NIETS deed met de follikels en waarbij 5 mg wel goed aanslaat? 1 positief puntje is denk ik wel dat mijn baarmoeder slijmvlies mooi meegegroeid was tot 9 mm. Heb je weinig aan zonder eisprong maar heb ik liever dan dat mijn baarmoederslijmvlies ook niet was gegroeid. 

Terug
Bovenaan