PCOS, Letrozol

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Ondanks dat ik natuurlijk iedereen gun dat 2,5 mg direct aanslaat doet het me wel goed om te lezen dat dit bij de meeste niet het geval is. Hoop zó dat 5 mg de juiste dosering gaat zijn voor mij. 

Ik heb van woe t/m gister provera geslikt, nu duimen dat mijn menstruatie weer snel doorbreekt en ik snel met 5 mg mag beginnen. 

@Milou, wat ontzettend balen! Hopelijk is de volgende ronde jouw ronde! Mag ik vragen hoe de 4 rondes zijn verlopen? Welke ronde had je welke dosering en was dit steeds voldoende voor een eisprong op een mooie dag (bedoel hiermee niet pas op dag 30 ofzo)? 

????
Ik ga duimen voor een hele mooie november/decembermaand voor ons allemaal!

Hoi lieve dames, 

Ik lees van alles over ervaringen met letrozol hier.
Vind het wel fijn mijn ervaringen en gevoel te kunnen delen, en van me af te kunnen schrijven ?
vandaag begonnen met 1 tablet letrozol 2,5 mg. 
volgende week vrijdag echo om te kijken naar de groei. 
Ben zo gespannen en benieuwd..   iemand ook net begonnen in dezelfde " malle molen"?
liefs,
jennifer 

Hey meiden, ik was er even tussenuit dus even niet hier gekeken. Maar ik ben er weer :)

@Juliass: wat jammer dat de groei toch niet heeft doorgezet... :( Heb je inmiddels de provera kuur weer achter de rug? En is de menstruatie al doorgekomen?
Bij mij deed de 2,5 mg ook helemaal niets (al leek eerst van wel) en moest toen dus ook weer aan de provera en toen naar de 5mg. Die werkt bij mij dus wel goed :) Hopelijk gaat deze dosis voor jou ook werken ?

@Rshaa: fijn dat je je weer iets beter voelt! Hoe is je echo geweest gister? Gek idee lijkt het mij inderdaad dat je deze cyclus bijna gelijk loopt met toen je vorig jaar zwanger was. Laten we er het positiefste van denken en misschien is het daarom deze ronde gewoon weer raak ❤️ Het is je zo gegund! Ik hoop voor je dat deze ronde inderdaad iets langer duurt, je moest nu ook weer gaan spuiten toch? 

@Flipflap: wat vervelend dat je weer geen positieve test had :-( Wanneer heb je de echo deze week? Ik dacht dat jij trouwens ook op de 5mg zat of is dit de eerste keer met 7,5mg? Anyway ik blijf voor je duimen dat de Letrozol deze ronde gewoon weer netjes zijn werk doet! ? Spannend! En wat voor onderzoeken gaan ze precies doen voor de miskramen? Kan me hoe dan ook goed voorstellen dat het confronterend is... Hopelijk komt er meer duidelijkheid in ieder geval. Al zou het allermooiste natuurlijk zijn dat het niet eens meer nodig is ❤️!

@Just-Me: Hoe gaat die bij jou in de wachtweken? Wanneer is ongeveer je NOD? Ik herken je gevoel enorm met vooruit denken/kijken haha... Beide kanten, ene kant door met de volgende ronde en andere kant juist wat als haha! Ach iedereen gaat er op z'n eigen manier mee om denk ik dan maar ? 

@MilouP: Ik wilde zeggen wat fijn dat je je weer ietsje beter voelde, ook qua energie enzo. Maar wat stom om daarna weer te lezen dat je alsnog eerder ongesteld bent geworden... :-( Kan me wel voorstellen dat je blij bent dat het deze ronde in ieder geval direct duidelijk is. Maar ik ken je verdriet heel erg, ondanks dat je jezelf toch er op voorbereid etc... Moet je trouwens iedere ronde nog bellen met het ziekenhuis? Omdat je zei dat je voor deze 5e ronde ook moest bellen? En inmiddels weer aan de Letrozol begonnen?

@Jennifer: welkom bij de club ;-) ! Aantal meiden hier zijn net begonnen, andere zijn al langere tijd bezig. Hopelijk gaat de Letrozol mooie dingen voor je doen! En spannende tijd, volgende week echo. Duimen voor een mooie groei :-D 

@Hier: alles rustig ;-) ik zit te wachten op m'n eisprong die deze ronde wederom te laat is haha. Maar goed, we blijven weer rustig testen tot de ovu. positief is! :) 

@Lisett, soms is dat goed hoor! Even er tussen uit! Ik verwacht mijn Nod volgende week maandag of dinsdag, denk ik tenminste? Irritant hè, als het later is dan je dacht. Maar je kunt het toch niet afdwingen, dus afwachten maar. Ik hoop dat ie niet te lang op zich laat wachten! ?

Welkom Jennifer! Ik ben zelf nu alweer bezig met de 5e maand, de tijd gaat snel. Op letrozol 2,5 mg ook. Zeker de eerste ronde vond ik ontzettend spannend! Was heel nerveus voor de echo’s en de uitkomsten. Maar gelukkig sloeg het bij mij goed aan, dus dat zakte daarna weer. Ik hoop dat het goed werkt voor je ? Succes de komende dagen ??

@ lisett, dankjewel!
@just-me dankjewel! 

ben zelf inderdaad ook behoorlijk gespannen. 
was het bij jullie zo dat als ze bij de 1e echo zien dat ze niet genoeg groeien dat je gelijk overstapt op 5mg ? Of moet ik dan een aantal keer terug komen?
vrijdag weer zo'n rot persconferentie, hoop zo dat volgende week me vriend wel nog mee mag gaan! Wij zitten in het amphia in Breda. Iemand daar ervaring mee?

liefs,

de telefonische afspraak is geweest. Bloed- en zaadonderzoek worden nu gedaan en over 2wk inwendig onderzoek en bevindingen bespreken + behandelplan.. Nu kregen we een melding dat vanwege de 1.5m ik alleen moet komen? Is dit normaal bij een eerste afspraak? Ook de bevindingen van mijn vriend zijn zaad worden besproken.. hoe is dit bij de rest gegaan?

Goedeavond dames,
 Ik heb al veel gelezen hier. Mijn naam is zootje en ik ben 24 jaar oud. Ik ben in september naar de gyn geweest en heb ook PCOS ...mijn moeder en oma hebben dit ook en vooral bij mijn moeder (ik heb nog een klein broertje) heb ik gezien wat een ellende het is om zwanger te worden. 
Nu lees ik veel over clomid en dergelijke. Maar zijn er hier ook dames die geen medicatie krijgen? Ik ben namelijk elke maand gewoon ongesteld, niet elke keer op dezelfde datum maar het schommelt tussen de 24 en 30 dagen. Wij zijn in augutus gestopt met de pil maar tot nu toe geen succes. Ik weet dat het lang kan duren maar ik ben zo bang dat het helemaal niet lukt en aangezien ik ook niet in aanmerking komt voor een hulpmiddeltje....
Ook heb ik naast de PCOS aan 1 kant eierstok een cyste zitten die 7,5 cm groot is. Deze moet verwijderd worden maar dan zullen ze warschijnlijk de hele eierstok weg moeten halen en dat willen ze liever nog niet. 20 december heb ik een nieuwe afspraak bij de gyn om te kijken of deze gegroeid is. Zo ja, moet die toch echt weg....?

Ik wil heel graag met jullie meepraten, ik heb namelijk verder niemand om het er echt over te hebben...ik ken immers niemand die in het zelfde schuitje zit en met mama heb ik het er niet graag over.
Liefs x

@Gebruiker10363472
Vervelend dat je het medische pad moet bewandelen maar welkom, zoals je ziet; je bent niet alleen. Ik ben ook redelijk recent begonnen, heb de eerste ronde letrozol 2,5 mg achter de rug maar helaas deed deze dosis helemaal niets. Heb op dag 12 een echo gehad en op dag 17 en omdat op dag 17 nog steeds geen groei zichtbaar was ben ik diezelfde dag nog met een provera-kuur gestart om mijn menstruatie op te wekken. Gisterochtend is mijn mentruatie al doorgebroken (op de 4e dag na stoppen laatste pil) - veel sneller dan na mijn eerste kuur - en ik start morgen (CD3) met 5 mg Letrozol. Heb op CD12 een echo gepland staan, hoop zooo dat deze dosis wel wat doet. Mag ik vragen waarom je Letrozol slik? Ook ipv PCOS?
Ik zit toevallig in hetzelfde ziekenhuis en ik heb gister toen ik het ziekenhuis belde voor het maken van een afspraak te horen gekregen dat partners helaas niet meer meemogen. Dit hoorde ik eigenlijk per toeval omdat ik zei 'dat tijdstip komt mijn vriend beter uit' en toen zei ze: sorry je hebt het over je vriend maar die mag niet meer mee. Erg vervelend maar ik hoop dat het daarbij blijft en dat de behandelingen wel gewoon door kunnen blijven gaan, daar ben ik zo bang voor. 
Om nog even terug te komen op je vraag hoe het in z'n werk gaat:
Bij mij sloeg 2,5 mg niet aan. Omdat ze op CD12 helemaal niets zagen hoefde ik pas op CD17 nog een keer terugkomen. Omdat er toen nog niks zichtbaar was moest ik starten met het opwekken van mijn menstruatie en als die is doorgebroken moet je op CD3 beginnen met een hogere dosering. Volgens mij komt het wel eens voor dat je gelijk door mag maar dat mag volgens mij alleen als je baarmoederslijmvlies echt heel dun is, dit komt volgens mij niet heel vaak voor dat je gelijk door mag. 
@Lisett
Ja heel erg balen maar ik hoop dat 5mg ook goed gaat aanslaan, net als bij jou! Is op CD12 bij jou vaak al wat zichtbaar? Of komt het ook wel eens pas later?

Terug
Bovenaan