PCOS, Letrozol

@ Juliuss 
Inderdaad ik slik Letrozol vanwege PCOS.
Ze hebben teveel eiblaasjes gezien bij de echo, en ook mijn bloedwaardes waren kenmerkend voor pcos.  Daarnaast heb ik steeds een cyclus van tussen de 42 en 45 dagen. En dat is veel ste lang. 

owjee ik kan er dus vanuit gaan dat Mijn vriend niet mee mag volgende week? Shit balen zeg! Maar wat je zegt ben allang blij als het doorgaat idd..
hoop zo dat de 2,5 bij mij wel iets doet.. 
liefs.. 

Beste allemaal, 
Ik haak ook aan, fijn om ervaringen van anderen te lezen! 
Ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst begonnen met Letrozol. Ik merk er helemaal niks van qua bijwerkingen, dus ik hoop maar dat het wel iets doet. Dinsdag de eerste echo om dat te bekijken. 
@jennifer, wij lopen dus bijna gelijk op, ik hoop met je mee dat er groei te zien is volgende week! 

liefs, Sonnie 

@Sonnie, welkom! Ik hoop dat het goed werkt ? Bijwerkingen zeggen niet altijd iets over of het werkt hoor, niet iedereen hier heeft er last van. Succes ?

@Zootje, ook voor jou welkom! Ik heb geen idee of er hier dames zonder medicatie zijn, ik geloof het niet. Vele hier hebben een hele lange cyclus of nauwelijks een cyclus van zichzelf zonder medicatie. Ik heb ook nog een tijdje een cyclus gehad, maar uiteindelijk ging deze oplopen en ik bleek in 90% van de cycli ondanks dat ik wel menstrueerde, geen eisprong te hebben… Dus ik ben wel begonnen met Letrozol. Zolang je een cyclus hebt en een eisprong, dan lijkt het me ergens wel fijn dat je niet aan de medicatie hoeft? Echt fijn spul is het niet ? Naar van de cyste, hopelijk goed nieuws in december! Succes!

Hoe gaat het met de andere dames?
@Hier: ik ga weer richting menstruatie helaas… Ik begin elke maand een beetje meer te twijfelen of het allemaal wel goed zit… Ik vrees gezien mijn hormonale schommelingen deze maand dat de Letrozol echt zijn werking wat verliest… de laatste keer dat ik zo’n cyclus had qua klachten was voor de start met Letrozol… Misschien zegt het niks, maar toch voelt het niet goed. Deze maand is hopelijk 35 of 36 dagen, wat nog valt binnen de marges. Wat ging er bij jullie vooraf aan de overstap naar een hogere dosis? Ik ga in elk geval morgen weer bellen voor een nieuwe dosis en dan even vragen hoe nu verder… We moeten sowieso een afspraak maken in december voor vervolg onderzoeken. Balen dat de partners niet meer mee mogen… Tijdens onze eerste afspraak zaten we op het randje dat het nèt wel weer mocht, maar anders zouden wij videobellen zodra ik bij gyn was. Dat gaf de gynaecoloog zelf aan toen. Voor degene die alleen moeten is dat misschien een tijdelijke oplossing?

@Gebruiker....472:
Jouw situatie klinkt een beetje hetzelfde als mijn situatie. Had ook cyclussen rond de 40 dagen. 
Ik zou zeggen bel voor de zekerheid even naar het ziekenhuis voordat ik iets verkeerds zeg, maar met mijn afspraak die begin volgende week gepland staat mag mijn vriend in ieder geval niet mee helaas. 
Ik ga heel erg voor je duimen dat de 2,5 mg bij jou wel wat doet. Maar wel een tip: houd er rekening mee dat het niets doet, dan kan de teleurstelling alleen maar meevallen. Ik schrok namelijk best wel maar als ik de dames hier (en anderen op het internet) moet geloven slaat de 2,5 mg vaker niet dan wel aan. Inmiddels ben ik wel van de teleurstelling bekomen en zit ik midden in mijn 5mg-kuur, hopelijk slaat dit wel aan!! ?? Laat je weten hoe je echo was? Heb je die ook op CD12? Hoe heb je de kuur ervaren? 

@Sonnie:
Welkom! Fijn dat je niets van de bijwerkingen hebt gemerkt. Ik geloof dat dat niet per se betekent dat het niet aanslaat. Ik neem aan dat je met 2,5 mg bent begonnen? Laat je weten hoe de echo is gegaan? Slik je het ivm PCOS? Hoe waren je cyclussen voorheen? 
@Just-Me:
Wat vervelend dat je richting je menstruatie gaat. Op welke CD zit je nu? Waarom denk je dat Letrozol de werking verliest? Hopelijk word je toch niet ongesteld en heeft het goed gewerkt! Hoeveel mg slik je? Sorry als je dat al hebt gezegd. 
Bij mij gaat het wel goed. Ben zaterdag begonnen met 5mg, dus moet dit t/m woensdag slikken. Volgende week zal het duidelijker worden of het aanslaat, hoop het zo!

Ik slik 2,5 mg. Nu de 6e ronde in. Deze cyclus was 35 dagen, de afgelopen 4 maanden was het 28 dagen. Maar deze maand dus langer en een puinhoop qua klachtjes van de hormonen. Dit had ik voor ik aan de letrozol ging ook. Dus daarom een onderbuik gevoel dat de 2,5 misschien niet meer voldoende is. Maar hoop dat ik ernaast zit en het toch nog ok is! Ik moet nog een maand de 2,5 slikken om te kijken wat het doet. Volgende week een telefonische afspraak met de gynaecoloog om te kijken hoe of wat.

Ik hoop dat 5 mg voor jou de goede dosering is! Heb goede hoop voor je!

@ Sonnie.  We lopen inderdaad bijna gelijk ja. Jij ook succes?? hoop ook met jou mee.

@ juliass.  Ja ik heb Vrijdag mijn echo op cd12 inderdaad.  Ga inderdaad na dit allen te lezen maar uit van dat het niet voldoende aanslaat. En dan maar afwachten..  ik zal hier blijven updaten ??

liefs 

@ Juliuss..  heb de kuur trouwens redelijk oké ervaren.
wel wat moodswings, en soms was duizelig/hoofdpijn maar valt mee te leven .. t is voor een goed doel! 
Tot horens ? liefs 

Oh ik vergeet af en toe echt gewoon te reageren, sorry! ?

@Mickie: jammer dat je nog 2 weken moet wachten, maar goed je traject is in ieder geval gestart. Dat vond ik destijds wel fijn :) Heel eerlijk, mijn man is nog nooit mee geweest haha. We hebben de intake telefonisch (samen) gedaan net als het overleg na een halfjaar. Dus dat heeft hij ook gehoord. Maar voor de rest, alle echo's, bloedprikken, etc deed ik altijd alleen. Wel bracht hij me meestal weg en haalde me op zodat we het direct erna samen konden bespreken :) 

@Zootje: welkom bij de club ook. Hoe ziet jouw "traject" er voorlopig uit? Is 20 dec echt pas je volgende afspraak en gaan ze dan verder kijken? En gebruik je op dit moment medicijnen of helemaal niet?

@Juliass: Hoe gaat het nu met jou? Nog de Letrozol aan het slikken denk? Wanneer heb je de echo? Ik weet eerlijk gezegd echt niet meer of ze bij mij op CD12 al wat zagen of dat dit later was. Dat is echt te lang geleden haha... ?

@Sonnie: ook jij welkom! Wat een nieuwe meiden ineens allemaal :) Fijn dat we elkaar op deze manier in ieder geval kunnen steunen! Jij dus eerste ronde Letrozol, is de 2,5 mg neem ik aan? Spannende tijd weer! En vandaag dus al je eerste echo? Dat lijkt vroeg of hoeveel CD is het voor jou? 

@Just-Me: wat stom dat je toch weer ongesteld bent geworden :( Heb je al contact gehad met het ziekenhuis? En ga je nu meer controle krijgen om te zien of die 2,5mg toch nog werkt? Je zei natuurlijk al (o.a. door je latere ovu.testen) dat het een langere cyclus zou worden, dus ik zou er niet enkel daardoor vanuit gaan dat het minder werkt hoor! Ben beneiuwd hoe je afspraak gaat in ieder geval! 

@Jennifer: hoe graag we allemaal willen dat het werkt, is die 2,5 inderdaad meestal niet genoeg. Denk dat slim is inderdaad om daar ook vanuit te gaan, als het dan wel werkt is dat een hele leuke verrassing! ? Ik ben benieuwd naar je echo, aanstaande vrijdag toch?

@Rshaa / @MilouP / @Flipflap : hoe gaat het met jullie cyclus deze ronde?

@Hier: ik zit weer op de wachtbank ?. NOD ergens weekend van 11/12 december. We gaan het weer zien. 

Terug
Bovenaan