PCOS, Letrozol

Het wachten heeft niet lang geduurd. Het is vannacht goed doorgezet. Vreselijke krampen. Werd er gewoon wakker van. Wel weer een teleurstelling. Maar mezelf weer oppakken en doorgaan met de volgende ronde. We gaan nu dan ronde 3 in. Met nog steeds letrozol 2.5 mg.
 
He kak Mariska, ook al niet. 
Ik durf niet ? vandaag nog aankijken misschien durf ik morgen te testen. Had nog even naar het ziekenhuis gebeld en ze zei dat die waarde van hcg toen niks zegt over deze maand, het kan hetzelfde geweest zijn in start van de maand mar kan ook prima al hoger geweest zijn plus dat je nooit weet wanneer de innesteling precies is dus moet gewoon testen ?
 
Hey, 
Op advies van Wilkindje sluit ik mij hierbij aan. 
Ik loop nu bij de fertiliteitsarts en daar is uitgekomen dat ik geen goede eisprong heb en dus vanaf mijn volgende cyclus ook Letrozol moet gaan slikken vanaf dag 3. Zit helaas nu op dag 10, dus nog even wachten.. Mag dan ook starten met IUI. Super fijn! 
Heb trouwens geen Pcos. 
Iemand toevallig hier die Letrozol slikt en ME, POTS, OI, Fibromyalgie of CVS heeft? Zoja hoe reageerde je lichaam op de Letrozol? 
 
Hallo allemaal, 
Ik ben nieuw hier en moet de thread nog wel wat verder teruglezen. Zat gisteren op cyclusdag 3 en ben dan ook gisteren begonnen met ronde 1 letrozol 2,5mg. Vanwege PCOS. Ik heb nog niks anders geprobeerd. De gyn schreef me meteen als eerste Letrozol voor. 
Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Bijvoorbeeld vanaf wanneer ik bijwerkingen mag verwachten. En ik lees vaker over dat de eitjes worden gemeten, maar hoe groot moeten ze nou zijn voor een goede eisprong? Ik moet op cyclusdag 12 (5 december toevallig) naar de gyn voor een echo. Ben echt heel benieuwd wat het effect zal zijn. De gyn had het er ook over dat je met Letrozol toch ook een beetje kans hebt op overstimulatie en dat als ze dat zien we het beter even niet gezellig kunnen maken. Ik vraag me dan nu toch af of het dan verstandig is om het voor de echo het wel gezellig te maken, of dat we überhaupt beter kunnen wachten tot de echo.
Als iemand hier me een beetje antwoorden kan geven. Heel graag en alvast heel erg bedankt. 
Verder wens ik iedereen hier natuurlijk veel geluk toe! Ik hoop dat jullie wensen snel uitkomen. 
 
Wilkindje,
Ik zat net een stukje terug te lezen en ik hoop natuurlijk heel erg voor je dat het gewoon raak is. Als je al over NOD heen bent is een test geen slecht idee toch?
Ik hou sinds een maand of 4 zelf m'n basistemperatuur bij elke ochtend. Daardoor weet ik tegenwoordig of ik in een cyclus überhaupt een eisprong heb gehad. Daarbij weet ik nu dat mijn luteale fase 13 dagen is. Ik begrijp dat anderen temperaturen misschien een minder goed idee vinden, maar het neemt bij mij wel een stukje onzekerheid weg. Of het bijv. überhaupt tijd is om te gaan testen o.i.d. Dus misschien kan het toch een tip zijn voor sommigen. 
 
Welkom mimirosie. Nog even wachten inderdaad en dan kan je ook aan de slag. Moet je dan een menstruatie opwekken of krijg je die wel uit jezelf? 
De ziektebeelden die je beschrijft heb ik geen ervaring mee dus kan je daar niet bij helpen met hoe je lichaam dan op letrozol reageert.
 
Ook welkom voor lilo. Wat ik begrepen heb kan je beter letrozol hebben dan chlomid zowel als het gaat om bij werkingen als om overstimulatie de kans is gewoon veel kleiner bij letrozol.
Mijn ervaring met letrozol. Ik had geen bijwerkingen en gewoon netjes 1 eitje per cyclus. Wel had ik het geluk dat 2.5mg voldoende was. Sommige moeten een hogere dosis maar daar kom je vanzelf achter tijdens de echo's.
Je kan het gewoon gezellig maken is geen enkel probleem. Het moet ook leuk blijven.
Je zal na je eerste echo zeker nog een 2de gaan krijgen. Een week na een vermeende eisprong bloed prikken zodat je zeker weet dag die gesprongen is. Je eitje zal zo'n 20 tot 25 mm zijn als deze gaat springen. Ook gaan ze kijken naar je baarmoederslijmvlies (BMS) deze moet lekker dik zijn voor de innesteling.
Heel veel succes dames.
Wilkindje o wat spannend ik hoop het zo voor je. Testen en je weet het zeker. Go vers crossed
 
 
Terug
Bovenaan