PCOS, Letrozol

@Zootje: wat heftig dat dan ook gelijk je eierstok eruit moet! Ik heb ook een cycste, ter grootte van een normaal eitje, maar ze hebben het er echt nog nooit over gehad dat die er misschien uitgehaald moest worden. :-O Al helemaal niet inclusief eierstok! Misschien is het iets wat bij mij nog later komt als mijn Letrzol jaar voorbij is? Geen idee! Maarrrr wat heftig voor jou :( Kan me voorstellen dat je vorige keer zoveel info kreeg dat je niet meer helemaal weet hoe of wat. Kun je niet tussendoor nog eens bellen om dingen op te helderen? Ik kan het ziekenhuis altijd bellen en mailen als ik met vragen zit. Dan weet je misschien een beetje wat je te wachten staat de 20e... Wel fijn dat je in ieder geval niet alleen hoeft! Samen hoor je meer dan alleen. :)

@ Gebr...4932: wat een verhaal zeg, jeetje! Ik moet wel zeggen dat ik wat dompers/teleurstellingen heb gehad, maar zo te lezen niet zo erg als bij jou ? Als ik het goed begrijp heb je dus nu een eerste ronde Letrozol erop zitten waarnaar je echo gemaakt is? Of heb je nog niet geslikt maar had je bij een controle echo wel een follikel? Kan natuurlijk goed dat het wel een cyste is, maar daarmee is het nog niet over. Ik had dat namelijk ook en mocht vervolgens gewoon met hogere dosis Letrozol doorgaan. :) Maar een cyste is dus niet direct slecht nieuws volgens mij :)

@Jennifer: hoe ging je echo vandaag? :) Ben errug benieuwd! Hoop dat je een mooie groei had :-D 

@Mickie: kom je de tijd een beetje door richting je afspraak? Of heb je moeite om het los te laten tot dan?

@ lisett 
de echo was goed.  Eiblaasjes waren nu 14 mm. Waren er 2 te zien. In elke eierstok 1.
aanstaande maandag om 11:00 nog een echo om te kijken of ze gegroeid zijn naar 19/20 mm ( waarbij ze meestal snel daarna springen)
ben benieuwd, en weer gespannen voor Maandag. Maar voor nu dus goed nieuws ?
hoe gaat het met jou? 

liefs 

[quote quote=10509531]@ lisett de echo was goed. Eiblaasjes waren nu 14 mm. Waren er 2 te zien. In elke eierstok 1. aanstaande maandag om 11:00 nog een echo om te kijken of ze gegroeid zijn naar 19/20 mm ( waarbij ze meestal snel daarna springen) ben benieuwd, en weer gespannen voor Maandag. Maar voor nu dus goed nieuws ? hoe gaat het met jou? liefs[/quote]
Yes, wat super goed!! Woopwoop, zo blij voor je dat gelijk werkt! :-D Nog even het weekend in spanning en hopelijk maandag weer goed nieuws! Hou ons op de hoogte :-D 
Met mij prima hoor, rustig op de wachtbank haha, meestal niet zo last van ;-) alleen de laatste dag rondom NOD gaat bij mij altijd wat minder haha ?

@Lisett, 
ja gaat wel, maar wachten duurt altijd lang! Ben gewoon heel benieuwd naar eventuele diagnose en dan het behandelplan.. hopelijk duidelijkheid straks. 
Mag ik vragen hoelang jij bezig bent? En hoelang je al hormonen slikt?

@Lisett: ik heb nu letrozol 2,5 geslikt. Dinsdag CD 10 en vandaag op dag 13 was het eitje gegroeid naar 25mm! Het is dus onwaarschijnlijk dat het een cyste is en hij kan ieder moment springen. Volgende week vrijdag bloed prikken om te kijken of hij ook echt gesprongen is. Dan kan ik deze maand voor het eerst op het wachtbankje.
Ik heet trouwens Sarah!

@ lizett: die cyste die eruit moet is bij mij zo groot als een tennisbal en heeft zich compleet rond mn rechter eierstok gevormd. Het principe is hetzelfde als een tumor vandaar dat ze dan de hele eierstok eruit moeten halen want ze kunnen m niet zo loshalen. Als hij niet gegroeid is gaan ze wel kijken of ze hem door middel van een punctie een beetje leeg kunnen zuigen. Op dit moment knelt die namelijk mijn rechter eileider af. Ik moet het dus  van de linkerkant hebben. Ik heb niet echt info gehad over hoe ik haar kan bereiken bij vragen. Moet ik dan gewoon het ziekenhuis bellen? 
Ik ben ondanks alles natuurlijk aan het proberen zwanger worden. Afgelopen maand had ik echt het gevoel dat het gelukt was, teleurstelling was natuurlijk groot toen dit niet zo bleek te zijn. Ik zit vandaag op cd9 dus komende week eens goed aan de slag gaan. Ik heb meestal een cyslus van 24/25 dagen dus ik hoef niet zooo lang te wachten elke keer. Al moet ik zeggen zijn die 2 weken op de wachtbank wel echt killing! 
Ik vind jullie verhalen allemaal best interressant en tegelijkertijd angstaanjagend wel. Ik blijf lekker meepraten en wie weet (hopelijk natuurlijk niet) kan ik mijn ervaringen hier ook delen. 
Liefs x zootje

@juliass: wanneer mag jij nu voor je eerste echo? 
@Lisett: respect voor je geduld zeg! Hoe gaat het daar nu mee nu het dichterbij komt? 
@zootje: wat een heftig verhaal zeg met die cyste! Voel je er verder niks van? Ik stuur een beetje digitaal geluk dat het niet verder groeit :) 
@Sarah: ook al zo'n heftig verhaal! Hoe is er uiteindelijk pcos vastgesteld? Door hormoonwaardes of toch via een echo? Wel heel fijn om te lezen dat je goed reageert op letrozol, ik duim met je mee! 
@Jennifer: yesss! twee groeiende eitjes maarliefst, heb je dan een grotere kans op een meerling? 

@hier: Ik ben in sept 2020 gestopt met de pil, de eerste menstruatie kwam februari 2021 pas. Toen had ik een cyclus van 36 dagen en een cyclus van 44 dagen. Ik maakte mij nog niet zo'n zorgen, maar daarna duurde het wel heel erg lang. Uiteindelijk duurde die cyclus 108 dagen, dus toen ging ik toch maar naar de huisarts en die verwees mij direct door. Op de echo was het meteen duidelijk dat het PCOS was. Dus toen gestart met Duphaston en nu net 2,5 letrozol achter de rug. Mijn eerste echo was op CD10, toen was er nog niks te zien. De volgende echo was op CD 13, daar was een eitje van 13mm te zien, dus daar heb ik nu al mijn hoop op gevestigd. Komende maandag weer een echo om te zien of dit eitje gaat springen!

@Sonnie: hopelijk vandaag goed nieuws bij je echo! Als ik het goed begrijp heb jij dus van jezelf al wel cyclussen gehad, maar nog niet met medicatie?

Bij mij is uiteindelijk na een nieuwe echo pcos vastgesteld. Binnen een paar seconden had ze het al gezien, dus ik weet ook niet zo goed hoe de eerste gynaecoloog het gemist kan hebben.. Ik vind het allemaal wel spannend nu hoor nu ik voor het eerst echt moet gaan zitten wachten! Het is mij ook niet gelukt om een goed resultaat uit een ovulatietest te krijgen. Wanneer ik de test ook doe ik denk altijd een licht streepje te zien haha! Je zou nu toch denken dat ik iets had moeten zien omdat er een eicel op springen stond, maar niet dus.. hebben meer van jullie hier ervaring mee? Ik denk zelf wel dat hij zaterdag gesprongen is, want sindsdien heb ik geen buikpijn meer en daar had ik sinds het slikken van de eerste letrozolpil last van.

Terug
Bovenaan