PCOS, Letrozol

@Sonnie:
Ik ben nog nooit met ovulatietesten begonnen en ga dat ook niet doen na het lezen van alle ervaringen. Zo is het, dat zeggen wij ook tegen elkaar. Als het zover is zijn we ontzettend blij en is het kleintje meeer dan welkom bij ons.
Ah ja precies, zo gaan wij het ook doen denk ik. Had gister op CD12 een eitje van 12 mm dus hebben het gisteravond gedaan. Morgenavond dan weer en zo verder. Totdat ik denk dat m'n eisprong is geweest. Echt heel gek want wij kunnen allebei altijd echt wel van de seks genieten maar als je weet dat het die avond echt moet gebeuren, is het ineens minder leuk ofzo. Maar ja, zonder ei geen zwangerschap maar zonder seks natuurlijk ook niet.  
Wat super dat je eitje op CD16 19 mm was. Enig idee wanneer 'ie ongeveer gaat springen? Ik lees verschillende verhalen; dat de eitjes bij de ene rond 20 mm springen en bij de andere eind 20. Ik heb geen idee hoe dat bij mij is dus ook geen idee of ik bijv. vrijdag mijn eisprong krijg of pas begin volgende week ofzo. Hoop dat ik 'm voel dat zou een hoop helpen. 
@Gebruiker..
Ik ga voor je duimen! Als ik rond vrijdag mijn ei heb zal ik ook rond kerst mijn NOD hebben. Ondanks dat ik natuurlijk allang blij ben als ik een eisprong heb, baal ik er wel een klein beetje van dat mijn NOD rond kerst is. Ik wilde mezelf namelijk voornemen om pas te testen als ik echt een aantal dagen over NOD ben maar kerst betekent drank, dus denk dat mocht mijn NOD rond die tijd zijn ik toch voor de zekerheid voor kerst ga testen. Ach, als dat het ergste is. 
Ik begrijp je gevoel heel goed dat je het elke dag wil doen. Dat gevoel heb ik ook een beetje maar als je het om de dag doet zit je volgens mij altijd goed hoor en zo is de kwaliteit ook het beste inderdaad heb ik gehoord. Maar stel ik hoor donderdag dat mijn ei op klappen staat (laten we het hopen, zou een cadeautje zijn), zou ik denk ik ook de neiging hebben het dan 's avonds te doen. Snap je gevoel heel goed. 

@Just-Me:
Het haalt de spanning er inderdaad enigzins vanaf. Alhoewel je niet weet hoe je lichaam weer iedere maand reageert geeft het echt heel veel rust dat mijn lichaam het blijkbaar kan opbrengen om een eitje te laten groeien met 5 mg. Kan nu wel heel stoer zeggen dat ik het ook niet erg ga vinden, zal wss toch wel balen als ik ongesteld word, maar denk dat ik dan ook allang blij ben dat mijn lichaam werkt. 
Wat vervelend te lezen dat het bij jou rommelig is. Hopelijk kan het ziekenhuis je verder helpen. Hoe lang zijn je cyclussen nu? Is het een optie evt. om naar 5 mg te gaan? 
Bijzonder he hoe goed je lichaam signalen kan afgeven. Vorige ronde toen ik 2,5 mg slikte had ik op CD12 geen goede echo. Ik moest CD17 terugkomen maar ik wist gewoon van tevoren dat het weer niet goed zou zijn. Waarom? Omdat mijn afscheiding nog steeds spierwit en dik was, precies hetzelfde als de dagen daarvoor. De afgelopen dagen was mijn afscheiding al wat minder wit en wateriger geworden, waardoor ik goede hoop had. En ja hoor; een goede echo. Ik heb het gevoel dat mijn afscheiding nu nog wateriger en plakkeriger is geworden. Kan er (nog) geen slierten van trekken zoals je wel eens lees, maar het hoort volgens mij veel meer bij een vruchtbare periode dan als het zo wit is. Ik heb besloten voor nu geen testjes etc. te doen, ook omdat ik nu wordt gemonitoord door het ziekenhuis, en goed naar mijn lichaam te luisteren door iedere ochtend even te voelen hoe mijn afscheiding is. En dat vertelt je al een heleboel. :) 

[quote quote=10510229]Wat een fijne berichten! Goede echo’s en groeiende eitjes! Jee!! Super fijn als het begint aan te slaan, dat haalt de spanning er een klein beetje af. Natuurlijk begint nu het echte wachten, das ook weer een ding ? Heel herkenbaar wat jullie hoor zeggen, ik weet nog dat ik tijdens mijn eerste ronde helemaal happy was met een eisprong en menstruatie die ik kon uittellen! Was helemaal blij haha! En dat die ronde niet zwanger was, vond ik toen niet heel erg. Want mijn lijf werkte, dat vond ik toen echt heel fijn om ook eens mee te maken ? Ik hoop op veel goede eisprongen en berichten de rest van de maand! Hier is het rommelig, ik ben echt even helemaal het vertrouwen kwijt. Het ging zó goed op de 2.5 en nu weet ik het niet meer. Ik mag niet af gaan op alleen vorige maand, maar ik voel zo duidelijk dat mijn lijf helemaal in de war is. Alle verschijnselen komen door elkaar, te vroeg of te laat. Iets wat ik 5 maanden echt niet heb gehad. En ik heb zo’n pijn in mijn borsten dat ik ondanks een echte ongesteldheid en letrozol een zwangerschapstest heb gedaan omdat ik echt dacht: dit klopt van geen kant. Ik heb nooit door de hele cyclus heen zoiets. Uiteraard negatief. Merk dat ik nu vooral toe ben aan meer duidelijkheid, zeker willen weten dat er niks anders speelt. Ik heb donderdag een telefonisch overleg over vervolg stappen en wil vragen of ze me deze maand willen monitoren en bloed willen prikken om te zien wat mijn waarden doen nu. Gewoon zodat ik zelf de stress van oneindig testen en temperaturen even kan loslaten. Gezien onze afhankelijkheid van onze donor kan ik niet anders dan testen en timen.. Hopelijk willen zij dit een maandje doen ??[/quote]
Frustrerend he als het ineens rommelig wordt :(. Bij mij toevallig ook ineens, kon elke ronde voorspellen wanneer ik mn eisprong zou gaan krijgen en voelde t ook maar nu in de 5e ronde ineens niet (en ben al 2 dagen voorbij die dag en ook nog niks wat er op wijst dat er iets gaat gebeuren). Heel frustrerend... al zoveel gedoe gehad dus dit zou wel echt heel rot zijn als t niet meer werkt. Weet ook niet hoeveel het ziekenhuis nu doet, vanwege covid? Ze doen hopelijk gewoon echo's zodat ik evt kan ophogen naar 7,5mg? (Al lijkt dat me echt niet fijn gezien de bijwerkingen) En wanneer stappen ze over op spuiten? (Stond al een gesprek gepland voor als deze ronde niks werd over t vervolg, heel benieuwd wat hun idee over een vervolg is..) en gebeurt IUI nu ook gewoon nog overal? 

@juliass: had je het tegen mij? Ik wordt niet gevolgd met echo's en weet dus totaal niet hoe of wat. 20 december moet ik verder bespreken met de gyneacoloog wat we gaan doen. Als ik namelijk tegen dan niet zwanger ben gingen we verder kijken. Ik weet niet precies wanneer mijn NOD is maar dat zal ergens tussen 20 en 26 december zijn. Wie weet is het deze ronde wel gelukt ?‍♀️
Liefs x zootje

Wat een berichten weer allemaal! En vooral: wat een mooie ontwikkelingen allemaal deze maand! Je zou toch zeggen dat moet een mooie maand woorden voor tenminste iemand van ons! ???

@Mickie: Wachten duurt inderdaad lang, nog even volhouden! Snap dat het vooral ook nieuwsgierigheid is, want jij had wel een cyclus van jezelf toch maar dan heel onregelmatig? Ben benieuwd wat ze inderdaad bij je gaan vinden en wat het behandelplan gaat zijn! 
Ik ben zelf al behoorlijk lang bezig haha. Inmiddels ruim 1,5 jaar onderweg, waarvan 1 jaar in het ziekenhuis. Ik had helemaal geen cyclus dus gelukkig snel doorgestuurd. Heb inmiddels 10 rondes met Letrozol gehad, waarvan 8 met de 5mg die echt werkt. 

@Sarah: wat een mooi eitje zeg! En dat direct de eerst ronde! Zou dat toch even mooi zijn als het dan ook nog eens direct raak zou zijn! ? ik duim heeel hard voor je! Nog even wachten op komende vrijdag voor je bloedprikken dan, maar als ik het zo hoor zou dat haast wel gewoon goed moeten zijn! Hou je ons op de hoogte? Ben zo benieuwd! ?
Ik gebruik sinds 3 rondes overigens wel volop ovulatietesten, zo ben ik er ook achter gekomen dat mijn eisprong later is dan ik steeds dacht haha ?. Maar volgens mij werken ze vaker niet dan wel bij vrouwen met PCOS. ;-) ik heb een gelukje dat ze wel werken.

@Zootje: Jeetje wat heftig met die cyste zeg! Bij mij is die idd niet zo groot, max 18mm... Maar in jouw geval snap ik wel dat ze naar drastischere maatregelen kijken... Ik kan inderdaad gewoon het ziekenhuis bellen als ik met vragen zit, dan specifiek de fertiliteit poli. Wellicht dat dat bij jouw zkh ook kan? Anyway hopelijk wordt je gewoon alsnog zwanger voor de 20e en hoeven er verder geen heftige stappen genomen te worden! ?

@Sonnie: wat fijn dat je een mooi eitje had gister! Wanneer verwacht je ongeveer je eisprong, enig idee? Spannende dagen weer! Krijg je nog een extra controle op de eisprong of niet?

@Jennifer: wat een mooie eitjes en wat tof dat ze allebei zo mooi gegroeid zijn! Zou toch helemaal bizar zijn, dat het direct zou lukken en dan ook nog een meerling haha. In ieder geval dubbel kans! ? Ik duim voor je! 

@Juliass: wat fijn dat de 5mg goed werkt!! Mooie groei en ook nog eens een mooie BMS! Benieuwd hoe je echo er donderdag uit ziet, maar dit zijn hoopvolle berichten dus moet goedkomen vind ik! ?? :-D
En wat betreft je vraag: het wisselt bij mijn man en mij wel met de sex. Soms rondom de eisprong 4x in de week, soms maar 2x. We proberen het leuk te houden en soms komt het dan niet gewoon echt niet uit en hebben we geen zin in snel tussendoor. Maar proberen vooral precies goed de eisprong te pakken, nu we deze steeds duidelijker inzichtelijk hebben :) 

@Just-Me: wat vervelend dat je lichaam zo overstuur is en zo irritant reageert met klachten enzo. Kun je niet wat eerder bellen met het ziekenhuis om te overleggen? Wat stom dat je zo moet afwachten in ieder geval. :-(  Hopelijk komt er donderdag meer duidelijkheid en ben benieuwd wat de vervolgstappen worden voor jullie! 

[quote quote=10510312] Frustrerend he als het ineens rommelig wordt :(. Bij mij toevallig ook ineens, kon elke ronde voorspellen wanneer ik mn eisprong zou gaan krijgen en voelde t ook maar nu in de 5e ronde ineens niet (en ben al 2 dagen voorbij die dag en ook nog niks wat er op wijst dat er iets gaat gebeuren). Heel frustrerend… al zoveel gedoe gehad dus dit zou wel echt heel rot zijn als t niet meer werkt. Weet ook niet hoeveel het ziekenhuis nu doet, vanwege covid? Ze doen hopelijk gewoon echo’s zodat ik evt kan ophogen naar 7,5mg? (Al lijkt dat me echt niet fijn gezien de bijwerkingen) En wanneer stappen ze over op spuiten? (Stond al een gesprek gepland voor als deze ronde niks werd over t vervolg, heel benieuwd wat hun idee over een vervolg is..) en gebeurt IUI nu ook gewoon nog overal?[/quote]
Wat stom dat het bij jou ook allemaal zo aan het rommelen is. Komt dat wellicht door je miskramen of weet je het niet? Gebruik je ook testen of temperatuur om te zien wanneer je eisprong is of doe je het op gevoel? Hopelijk komt er alsnog een mooie goeie sprong voor je! En anders inderdaad met ziekenhuis overleggen, ben benieuwd hoe of wat je nu verder moet. Bij vragen zou ik in ieder geval gewoon het ziekenhuis bellen als ik jou was! Heb je tenminste duidelijkheid :) 

@ lisett: ik wacht wel gewoon 20 december af ? durf niet zo goed te bellen. Wil ook niet als een zeikerd overkomen. Er zijn mensen met echte erge ziektes en dan kom ik daar...omdat ik maar niet zwanger wordt ?? ik zet mezelf altijd een beetje achteraan. We zien 20 december wel ?

[quote quote=10510317]@ lisett: ik wacht wel gewoon 20 december af ? durf niet zo goed te bellen. Wil ook niet als een zeikerd overkomen. Er zijn mensen met echte erge ziektes en dan kom ik daar…omdat ik maar niet zwanger wordt ?? ik zet mezelf altijd een beetje achteraan. We zien 20 december wel ?[/quote]
Heb je geen eigen afdeling die je kunt bellen? Bij mij in het zkh (Diak in Utrecht) hebben ze een aparte fertiliteitskliniek die ik kan bellen en mailen op bepaalde tijden. Daar zijn ze juist voor mensen zoals ons :) en kan ik dus altijd contact opnemen als ik vragen heb. ?

@MilouP, ah balen.. bij jou ook zo onrustig.. ? wat een gedoe ook allemaal zo. Hoop dat het in jou geval misschien gewoon vertraagd is! Maar wellicht dat de miskramen inderdaad de boel wat in de war schoppen? Anders wellicht toch bellen om te overleggen als er met een paar dagen echt niks gebeurd? Echo’s durf ik niet te zeggen, ik heb nog niets gehoord vanuit mijn ziekenhuis. Ik hoop dat het ondanks alles wel wat beter met je gaat?

@Lisett, ik kan altijd bellen. Zit zelf ook ook Diak Utrecht, dus heel fijn! Maar in dit geval denk ik dat het nog niet veel verschil maakt omdat ik nog net te vroeg in mijn cyclus zit. In dit geval heb ik dus even geduld? Ik ben erg benieuwd wat ze me kan vertellen en wat eventuele vervolgstappen zijn. En of inderdaad de echo’s gewoon door mogen gaan? Die vind ik zonder partner geen probleem. Voor eventuele onderzoeken zou ik dat wel lastiger vinden..

@Juliass: ophogen is wel overlegd inderdaad, omdat mijn laatste cyclus precies 35 dagen was. (Normaal dus 29) Maar ze waren bang dat dit wellicht een eenmalig ding was, of ik toch op die 35 blijf hangen. En dan is het risico met ophogen op overstimulatie groter dan nu een maand afwachten met 2,5 mg.. Wat ik op zich wel met ze eens was hoor!
En eens, je zult ongetwijfeld even balen! Maar in mijn geval was de opluchting die eerste keer groter dan de teleurstelling! Dus dat scheelde wel! Nu is dat wel anders, ik ga elke ronde meer balen merk ik, wat ook niet mee helpt ? Je lijf geeft onbewust best wel signalen af, maar soms is het zo moeilijk om ze te begrijpen! Maar ik ben er ook zo een, ik probeer altijd wel echt goed te luisteren naar wat ik voel en naar de signalen die mijn lijf geeft door de cyclus heen. Helaas sinds een paar weken spreekt mijn lijf Chinees ofzo, hoe dan ook: ik kan er niks van maken haha. Ik hoop dat dit een mooie stabiele ronde wordt voor je, dat geeft toch een beetje vertrouwen!

Terug
Bovenaan