PCOS, Letrozol

@Lisett: dankjewel! Net terug na de echo en helaas geen eitje te zien die op springen staat ?. Grootste follikel was nu 10mm, dus bij dit termijn geen verwachting meer dat dit gaat uitgroeien tot een springend eitje (en anders duurt het nog heel lang misschien). Ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en niet nog een paar dagen heb gewacht. 
Heb direct een nieuwe Provera kuur meegekregen en Letrozol 5mg. 
Hopelijk gaat dit voor een goede cyclus en mooie eisprong zorgen! ?
Toch wel even een domper weer, maar niks aan te doen ??‍♀️

@zootje: Ik ben open geweest op mijn werk over de hele situatie. Merk dat ik hierdoor alle vrijheid krijg en mijn collega's heel begripvol zijn. Werk overigens wel in een relatief klein team. 
De dagen dat ik naar het ziekenhuis moet probeer ik de afspraken wel zo veel mogelijk vroeg in de ochtend te plannen (voor werk als dat kan). 

@Ly: wat jammer dat deze ronde toch niet gewerkt heeft :-( een domper is het zeker, dat zijn alle teleurstellingen in dit traject helaas... :-( maar fijn en goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt! Dan kun je nu tenminste wel weer verder! ?

@Mickie: ja ik ben al even onderweg haha ?. En waarschijnlijk gaan we ook weer een ronde door... ?

@Rshaa: wij liepen deze ronde gelijk, hoe gaat het met jouw cyclus richting dit weekend?
Bij mij helaas weer onderweg naar de menstruatie... Alweer 2 dagen kramp en vanmorgen is de daling in de temperatuur weer ingezet... Helaas, hopelijk snel ongesteld, kunnen we weer door ;-) op naar ronde 9.......?

@Ly,

Wat verdrietig te lezen van je miskraam, ga voor je duimen dat het weer snel raak mag zijn/blijven! Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd. 2,5 mg deed bij mij helemaal niets en met 5mg heb ik een mooi ei. Heb goede hoop dat 5 mg goed gaat werken voor jou, aangezien 2,5 mg al wat heeft gedaan. Dat je maar snel ongesteld mag worden na je provera kuur en dat je weer snel lekker door kan. 
Gebruiker..:
Ik heb het al vrij snel op het werk verteld en al mijn collega's zijn ervan op de hoogte (werk binnen een klein team). Dit geeft me zoveel rust omdat ik me hierdoor niet in allerlei bochten hoef te wringen en ze er begrip voor hebben als ik voor de zoveelste keer in de week weer naar het ziekenhuis hoef. De tijd die ik ermee kwijt ben haal ik linksom of rechtsom ergens in. Dat vind ik zelf wel net zo netjes en prettig. 
Mijn dag kan niet meer stuk. 
Vanmorgen op CD15 een echo gehad en mijn follikel was mooi doorgegroeid naar +/- 18 mm (hij was niet helemaal rond en ik zag 23 mm en 16 mm op het scherm, dus hij nam 18 mm als gemiddelde). Mijn BMS was ook mooi doorgegroeid naar 8,5 mm. Spannend, verwacht dus 1 deze dagen mijn eisprong. Ik begon er zelf over dat ik het wel fijn zou vinden als het nog extra gecheckt wordt achteraf (ben toch al zo vaak in het ziekenhuis te vinden, die ene extra keer maakt dan ook niet meer uit, en ik wil graag zekerheid hebben zo in de eerste ronde waarin de medicatie aanslaat). Ik mag dus dinsdag (CD20) voor een echo langskomen om te dubbelchecken of 'ie gesprongen is. We gaan komende dagen vrolijk door met ons om-de-dag-momentje haha en daarna wordt het afwachten of ik ongesteld word of niet.

Hoi allemaal,
Het is zo moeilijk bij te houden nu er zo veel meekletsen! Wel gezellig maar maakt het lastig om jullie allemaal te volgen. Ik zal een paar reacties geven op de laatste berichten, maar het is nu een beetje veel werk om alles terug te lezen. Sorry alvast! 
@Lisett en Just-Me: Ik zit ook bij het Diak! Wat toevallig! Ben blij om te horen dat de zorg daar door is gegaan tijdens corona. In de eerste golf was wel alles stop gezet en vorig jaar was ik precies op tijd zwanger. Was dus een beetje onzeker over dit jaar. 
@Lisett: shit zeg! Hoeveel cycli moet je nog voordat je het gaat evalueren in het ziekenhuis? 
@Just-me: echt heel irritant dat het nu zo onzeker is voor je. Ik kan daar zelf ook slecht tegen. Je wilt toch ergens het gevoel van controle hebben ofzo. Heb je het telefonisch overleg al gehad? Zou fijn zijn als je weer even 1 ronde gemonitord word. Gewoon om weer even gevoel van controle terug te krijgen
@MilouP: Bij jou is het ook nog rommelig lees ik. Zou goed kunnen komen van de eerdere miskramen inderdaad. Wanneer heb jij het gesprek om te evalueren? Hopelijk is dat niet meer nodig straks. Ik hoop het echt voor je!
@Juliass: Wat een mooi ei!! Ik herken het gevoel helemaal. Ben zelf ook altijd heel enthousiast als er een moooie klaarzit :) Succes!!
@Ly: wat verdrietig die miskramen. En dan is het ook een flinke domper dat deze dosering niet meer aanslaat. Wel super fijn dat je meteen langs mocht komen en je ook door kon pakken. Hopelijk doet 5mg weer meer voor je en ben je net zo snel zwanger als met de 2,5 :)
@Gebruiker: mijn collega's weten van het traject. Het scheelt wel dat ons ziekenhuis vooral echo's in de vroege ochtend heeft. Ik kan dus prima voor werktijd even langs. En met het thuiswerken gaat dat ook wel onopvallend. Overigens hoef je ook niet alles aan je collega's te vertellen. Ik heb in eerste instantie gewoon verteld dat ik een rare menstruatiecyclus had en dat ik daarvoor controles had in het ziekenhuis om dat weer een beetje op orde te brengen. Gewoon doen wat bij jou past.
@Alle overige dames: Welkom! Hopelijk gaat letrozol zijn werk doen voor jullie!! 
@hier: ik was vorige cyclus al ongesteld op 9 DPO. Dus heb met mezelf afgesproken dat ik al zo vroeg mocht testen als ik nog niet ongesteld was. Nu dacht ik op 8 DPO al wat krampjes te voelen die ik herkende van de vorige keer rond de innesteling. En inderdaad.. op 9 DPO niet ongesteld én een heel licht streepje op de test. Inmiddels zitten we op 11 DPO en is het streepje duidelijker. Ik heb al eerder een hele vroege miskraam gehad, dus ik durf nog niet te juichen. Maar het is wel een heel fijn idee dat ik NU in ieder geval zwanger ben. En hopelijk blijft dat nog 8 maanden zo :) Ik ga in ieder geval door met testen tot zondag. En doe maandag een Clearblue voordat ik het ziekenhuis ga bellen (dat durf ik nu nog niet). En in de tussentijd duim ik heel hard dat de lijnen blijven oplopen en dit gewoon een goede gezonde zwangerschap gaat worden met een gezonde baby die ik levend mee naar huis kan nemen :)

@Rshaa, wat een mooi nieuws!! En het is een prachtig kerstcadeau!! Onwijs blij voor je dat het zo snel weer lukt! Ik duim voor je het een blijvertje is ???

Ik heb inmiddels het overleg gehad: ze willen me deze maand graag monitoren, dat was haar voorstel voordat ik het kon vragen dus helemaal prima! Morgen en waarschijnlijk volgende week echo. Onderzoeken gaan dus gewoon door. Afhankelijk van of er al iets groeit, kijken ze dan even wat er gebeurt de komende dagen. Gebeurt er niets kunnen ze ophogen of ik kan spuiten. Ik heb aangegeven liever eerst op te hogen en daar was ze het helemaal mee eens. Daarnaast willen ze ergens in de komende weken een baarmoederfoto maken en zo de eileiders checken. Iemand daar ervaring mee? En de donor wordt nogmaals gecheckt, zodat ze actuele gegevens hebben en alles naast elkaar kunnen leggen. Nu dus heel hard hopen dat er niet iets mis is en we gewoon een keer raak gaan schieten… Ik hoop zo op goed nieuws ?

@Rshaa: wat een mooi nieuws!! Ik snap dat je nog voorzichtig bent maar toch alvast een klein beetje gefeliciteerd, het is je zo gegund!! Ik duim mega hard met je mee dat deze weer lekker 8 maanden blijft zitten en dan wel gewoon lekker mee naar huis gaat ?❤️?!!
Ik moet nog 4 rondes door, heb er nu 8 gehad. Dan gaan we door met onderzoeken (denk ik, geen idee eigenlijk) of tenminste dan komt er weer overleg etc.

@Just-Me: fijn dat ze zelf al voorstelde om meer te monitoren, heb je er weer even wat meer zicht op! :) Die baarmoederfoto vertelde ze tegen mij dat die niet heel erg prettig is (en nog wat minder prettig schijnt te zijn door de PCOS), dus ik heb hem destijds overgeslagen. Dus heb er geen ervaringen mee, als jij hem krijgt hoor ik wel graag hoe die is haha ?. Fijn dat je in ieder geval weer even helemaal gecontroleerd wordt, we gaan er gewoon vanuit dat het nog steeds goed gaat allemaal ?!

@Juliass: wat een mooi eitje! En wat fijn dat de 5mg dus lekker goed zijn werk doet! Spannende tijd nu. Hopelijk volgende week met je echo gewoon inderdaad een mooie eisprong gehad en dan afwachten ?. 

Bedankt voor de voorzichtige felicitaties ☺️ Zo spannend weer dit. Ik hoop echt dat alles nu wel een keer goed gaat. Maar gun jullie dat ook! 

@Just-me: fijn dat ze zelf al met het aanbod kwam om weer een keer te monitoren. Hopelijk geeft dat wat inzicht en rust. Ik heb geen baarmoedercheck gehad maar wel begrepen dat je daarna iets meer kans hebt om zwanger te worden omdat de eileiders dan even goed zijn doorgespoeld. Hoop dat dit ook voor jou geldt! 
Hoe is jullie contact met de donor? Voelt het nog ok dat het nu al wat langer duurt? Is het een bekende van jullie of komt het uit Denemarken? Maakt het allemaal net wat lastiger, dus hoop echt dat het niet veel langer meer hoeft te duren bij jullie. 

@Lisett: jij moet dus ook nog even door. Ze hebben wel gelijk dat je nu inderdaad een 'normaal' stel bent. Maar als je eenmaal controles hebt gehad, is het toch lastig om dat weer los te laten en te vertrouwen op de Letrozol. Maar hopelijk is ronde 9 jullie lucky shot ? Voor mij is dit nu ook in totaal de 9e ronde letrozol geweest. Dus wie weet brengt die extra geluk ☺️ (Zeg ik ook nog een keer extra tegen mezelf ?)

Terug
Bovenaan