PCOS, Letrozol

[quote quote=10510352]@MilouP, ah balen.. bij jou ook zo onrustig.. ? wat een gedoe ook allemaal zo. Hoop dat het in jou geval misschien gewoon vertraagd is! Maar wellicht dat de miskramen inderdaad de boel wat in de war schoppen? Anders wellicht toch bellen om te overleggen als er met een paar dagen echt niks gebeurd? Echo’s durf ik niet te zeggen, ik heb nog niets gehoord vanuit mijn ziekenhuis. Ik hoop dat het ondanks alles wel wat beter met je gaat? @Lisett, ik kan altijd bellen. Zit zelf ook ook Diak Utrecht, dus heel fijn! Maar in dit geval denk ik dat het nog niet veel verschil maakt omdat ik nog net te vroeg in mijn cyclus zit. In dit geval heb ik dus even geduld? Ik ben erg benieuwd wat ze me kan vertellen en wat eventuele vervolgstappen zijn. En of inderdaad de echo’s gewoon door mogen gaan? Die vind ik zonder partner geen probleem. Voor eventuele onderzoeken zou ik dat wel lastiger vinden.. @Juliass: ophogen is wel overlegd inderdaad, omdat mijn laatste cyclus precies 35 dagen was. (Normaal dus 29) Maar ze waren bang dat dit wellicht een eenmalig ding was, of ik toch op die 35 blijf hangen. En dan is het risico met ophogen op overstimulatie groter dan nu een maand afwachten met 2,5 mg.. Wat ik op zich wel met ze eens was hoor! En eens, je zult ongetwijfeld even balen! Maar in mijn geval was de opluchting die eerste keer groter dan de teleurstelling! Dus dat scheelde wel! Nu is dat wel anders, ik ga elke ronde meer balen merk ik, wat ook niet mee helpt ? Je lijf geeft onbewust best wel signalen af, maar soms is het zo moeilijk om ze te begrijpen! Maar ik ben er ook zo een, ik probeer altijd wel echt goed te luisteren naar wat ik voel en naar de signalen die mijn lijf geeft door de cyclus heen. Helaas sinds een paar weken spreekt mijn lijf Chinees ofzo, hoe dan ook: ik kan er niks van maken haha. Ik hoop dat dit een mooie stabiele ronde wordt voor je, dat geeft toch een beetje vertrouwen![/quote]
Ik had in het begin van mijn zkh traject altijd wel gewoon echo's ondanks de corona maatregelen (vorig jaar december/begin dit jaar t/m maart). Dus ik neem aan dat dat nog wel gewoon doorgaat voor je dan ook! :) Maar ik ben idd benieuwd wat ze donderdag te zeggen hebben! Hopelijk krijg je niet zo'n zelfde antwoord als wat ik heb gekregen (je bent nu "normaal" dus ga maar nog een halfjaar door...) ? Keep us posted ??

@lisett: ik woon nogal afgelegen. Wij hebben gewoon een ziekenhuis waar alles en iedereen heen gaat. Misschien kan ik ook wel geeoon bellen maar ik heb wel gewoon geduld. Ik ga denk ik wel 20 december even vragen hoe dat dan zit als ik tussentijds vragen heb. Is misschien wel zo makkelijk ?
Stiekem hoop ik gewoon dat het deze maand gewoon lukt en dat ik niet al die ellende tegemoet moet gaan. Zit op dit moment op CD13. Dus in de week dat ik naar de gyn moet weten we misschien weer meer.
Liefs x zootje

Hi dames!
Al een poosje aan het meelezen, maar dacht ga nu ook even mee schrijven.
In juli 21 pcos geconstateerd en daarna gelijk begonnen met provera en Letrozol 2,5 mg. 
Eerste ronde tot onze grote verbazing en verrassing gelijk zwanger!! Helaas in september miskraam gehad na 7 weken. 
Vervolgens even rust gehad en daarna weer gestart met 2,5 mg Letrozol.
Eerste cyclus na miskraam op CD 19 eisprong (waarschijnlijk). En op CD 36 licht positieve zwangerschapstest (wat top was, maar had er wel gelijk mijn bedenkingen bij, aangezien hij al wel knalpositief zou moeten zijn na 15/16 dagen na ovulatie) helaas breekt een paar uur later mijn menstruatie door.. Hele early miskraam/niet goed ingenesteld of toch late menstruatie? (Ik probeerde het zelf maar als dat laatste te zien, beter voor m'n mentale plaatje haha) 
nu inmiddels in ronde 2 met 2,5mg.
vandaag CD 21 en helaas nog geen verhoogde temperatuur of positieve ovulatietest ?. Ben bang dat deze dosis toch niet gaat worden.. Twijfel nu alleen of ik nog een paar dagen zal afwachten, of toch even bellen met zkh. 
Wat denken jullie? Thnx alvast!!
Groetjes Ly

@zootje, ja dat zou ik inderdaad wel vragen. Dat is wel fijn om te weten! Ik duim voor je! Uit deze molen blijven zou natuurlijk het allermooiste zijn!

@Ly, je mag gerust bellen om dit te checken hoor. Althans, dat word mij altijd gezegd.. Ik had afgelopen maand hetzelfde, (4 dagen na mijn gebruikelijke eisprong nog niets) en toen ik belde maakte ze meteen een afspraak voor de volgende ochtend. Dus ze kunnen je evt checken en meedenken of er iets anders nodig zou zijn de volgende ronde?

Het ziekenhuis gesproken en mag vanmiddag langs komen voor een echo!
Hopelijk is er een groeiende follikel te zien, en anders beginnen met de provera en over op de 5mg volgende maand ??.

@Zootje: oh dat is onhandig dan inderdaad... Ik duim met je mee dat je de medische molen gewoon alsnog toch niet nodig hebt ?!! 

@Ly: welkom bij de club! Wat had je een mooie eerste ronde en wat verdrietig dat die zo geëindigd is :-( zoals Just-me ook al zei: zou ik inderdaad ook gewoon gebeld hebben. En dat was dus goed ook! :) Fijn dat je vanmiddag direct terecht kunt voor een echo! Dan weet je het tenminste zeker! Hopelijk heb je gewoon een goede echo en staat je eitje gewoon op springen ?! Laat je ons de uitslag ook weten?! :-D 

Hoe doen jullie dit allemaal met werk? Zomaar tussendoor even voor een echo?! Hebben jullie dit op het werk besproken en krijgen jullie daarom een soort vrijbrief of hoe werkt dat?
Liefs x zootje

[quote quote=10510631]Hoe doen jullie dit allemaal met werk? Zomaar tussendoor even voor een echo?! Hebben jullie dit op het werk besproken en krijgen jullie daarom een soort vrijbrief of hoe werkt dat? Liefs x zootje[/quote]
Ik heb hier persoonlijk geen last van ?. Ik heb samen met mijn man een eigen bedrijf, dus wanneer we naar het ziekenhuis moesten hadden we een afspraak buiten de deur. Hoefde we aan niemand uitleg te geven. ;-)

Terug
Bovenaan