PCOS, Letrozol

@Rshaa Gefeliciteerd! Ik snap heeel goed dat je nog niet heel blij durft te zijn, maar dat het oploopt is een goed teken.
@justme Fijn dat ze wat meer mee gaan kijken en hopelijk krijg je wat antwoorden!
Sorry er zijn zoveel reacties ik heb even geen tijd om te reageren op alles.
@Hier Dat het later is komt niet door mn miskramen, die waren in ronde 2 en 3 en het is nu ronde 5 (en 4 ging volgens het boekje). Inmiddels een echo gehad en ik reageer gewoon niet meer op 5mg. Er was echt helemaal niks te zien (ja de kralenketting...)  nu heb ik de keuze: wil ik doorgaan naar 7.5mg of wil ik gaan spuiten? Zoals altijd in dit ziekenhuis lijkt het alsof de keuze bij mij ligt. Ik mag evt naar spuiten gaan vanwege de vele migraine aanvallen die ik heb sinds ik letrozol gebruik en omdat ik last heb van mn oog. De verpleegkundige zei dat spuiten vaak minder bijwerkinfen geeft... Ik weet ook niet of de bijwerkingen erger worden met ophogen, iemand daar ervaring mee?
pff zo lastig deze keuze..... ik twijfel echt, aan de ene kant was het met letrozol 2 van de 4 keer raak dus werkt dat best goed (als het aanslaat??) aan de andere kant ging het ook beide keren mis, dus misschien heb ik er ook wel niks aan (al hoeft dat niks met de letrozol te maken te hebben). ik zou de 20e sowieso evaluatiegesprek hebben, dan gaan we het waarschijnlijk ook over een hsg hebben, twijfel ook nog of ik dat wil.. Iemand wijze raad, ik weet het even niet meer...

Wat lastig MilouP. Maar vooral ook een enorme tegenvaller dat het nu niks meer doet. 

Als je gaat spuiten moet je veel vaker naar het ziekenhuis voor controles. Maar daar staat tegenover dat je meer controle hebt over je cyclus. Groeit er niks? Dan weet je dat meteen en kun je direct ophogen. En ook je eisprong weet je beter doordat je een trigger gebruikt. Zoiets zou best goed bij mijn karakter passen ? Maar als je het liever wat meer op zijn beloop laat en er minder mee bezig wilt zijn, dan is de letrozol veel prettiger. Overigens heb ik ook begrepen dat spuiten minder bijwerkingen geeft. Geen idee of het klopt, maar zou wel fijn zijn denk ik met de migraine en oogklachten. 

Wat ik eerder ook schreef op reactie op Just-Me: hsg schijnt wel een goede boost te kunnen geven. Heb best vaak gelezen dat vrouwen direct daarna zwanger zijn.
Denk dat je vooral voor jezelf moet voelen wat bij jou past. Wil je meer controle of juist niet? 

Hopelijk heb je hier iets aan! 

@MilouP, lastig hè… ik sta mogelijk voor dezelfde keuze, maar omdat mijn bijwerkingen te doen zijn gaat mijn voorkeur eerst nog uit naar ophogen. Ik weet niks van spuiten, maar wellicht is dat voor jou een beter alternatief dan ja? Bij mij willen ze inderdaad ook dat HSG onderzoek doen, heb al begrepen en gelezen dat dit niet echt prettig is… Ik vind het eigenlijk best wel eng en zie er enorm tegen op als dit zou moeten. Maar er is niet echt een ander onderzoek over geloof ik. Dus als ik het zeker wil weten, moet ik toch wat… Had gehoopt dat iemand hier zou zeggen: oh dat viel hartstikke mee! Hahaha? Was ik nu maar een man, gewoon in een potje en klaar… ?

Ok.. dus… cyclus 12 (althans, dat dacht ik) echo: nee hoor, er zit een enorme ‘blauwe plek’. Je hebt je eisprong al gehad. ? huh?? Ik zit op cd 12? Ze vermoed dat de follikel ondanks de positieve ovulatie test veel te laat is gesprongen en echt ontzettend groot is geworden… Ze gaf dit niet vaak te zien en zelf ook niet echt een duidelijke verklaring te hebben zo een twee drie. De gynaecoloog vermoed nu dat mijn menstruatie dus geen menstruatie was maar een flinke ovulatie bloeding? Iets wat voor mij niet gebruikelijk is. Maar het kan zijn dat de ontzettende pijn in mijn borsten en buik daar het gevolg van was. Nu bloedprikken om te bevestigen of dit het geval is. Aankomende maand gaan ze monitoren van de eerste dag menstruatie. Nu ben ik ontzettend benieuwd wat er uit het bloed komt. Zou een zeer lange vreemde cyclus zijn geweest dan. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

@MilouP: wat vervelend dat je cyclus nog steeds zo blijft afwijken, maar bovenal dat de 5mg niet meer werkt... :-( ik heb geen ervaring met spuiten of ophoging, ik heb zelf ook amper last van de Letrozol, dus heb helaas geen wijze raad voor je maar wat Rshaa ook zegt: doen wat voor jou het beste voelt! Al is dat nu wellicht wat lastig te voelen.

@ Just-Me: Wat een apart verhaal weer zeg, gaat ook niet helemaal van een leien dakje bij jou ? Ben benieuwd wat er bij je bloedonderzoek uit gaat komen! Hopelijk hebben ze er in ieder geval iets aan en kun je snel weer door. Hoe gaat nu verder of moet je eerst bloedonderzoek afwachten?

Uitslag bloed: overduidelijk een eisprong gehad ? 71 nmol/l. Hoe dan? Haha. Onduidelijk of het dus oude of nieuwe cyclus was… Eerste dag menstruatie bellen en dan gaan ze een hele cyclus vastleggen. Ze vinden het zelf ook bijzonder ? De gynaecoloog zei wel: ‘verlies alsjeblieft niet het vertrouwen in je eigen lijf. Want hoe hard jij ook dacht dat er iets niet klopte, je hebt dus wel alle verschijnselen goed gevoeld. Je hebt alleen gedacht dat het niet kon en er dus niets gedaan. Wat volkomen begrijpelijk is, maar geeft toch ook aan hoe je lijf toch de goede signalen heeft afgegeven. Durf er naar te luisteren.’ Ik heb mijn gynaecoloog nog nooit zoveel woorden in een consult horen zeggen haha, maar vond het ook wel fijn dat ze dat zei. Nu dus afwachten, helaas een ronde niks ??‍♀️

@ justme; jeetje wat lastig zeg, bijzonder dat je toch een eisprong hebt gehad! Hopelijk wordt de komende maand er meer duidelijk over je cyclus.

@Lisett; jammer dat je menstruatie er toch aan lijkt te komen. Op naar de volgende ronde en hopelijk voor ons allemaal een goed begin van '22! ?

@milouP; ontzettend balen dat de 5mg niet meer werkt voor je, hopelijk volgende maand ook een goed resulaat met hogere dosering ofwel het prikken ?. Hopelijk kan het zkh je goed begeleiden om samen tot een goede keuze voor jou te komen.

@Rshaa; Wat spannend!! Toch wel een voorzichtige felicitatie hoor! Heel veel positieve vibes jouw kant op, en hopelijk blijft deze plakken ☺️.

@juliass; dat klinkt als een prachtig eitje!! Fijn dat deze dosering werkt voor je!
Wel fijn als ik een beetje terug lees op het forum dat de 5mg bij veel vrouwen aanslaat, fingers crossed dat dit bij mij ook het geval is. En dat er geen overstimulatie plaatsvindt, omdat ik eerst ook goed reageerde op de 2,5mg tot deze ronde. 
Wel echt ontzettend fijn om mee te lezen en te schrijven met al jullie ervaringen, dat geeft een prettig gevoel en vooral meer 'samen' hetzelfde (natuurlijk niet helemaal, maar wel dezelfde gevoelens en spanningen) doormaken ?

@Just-me: huh? Wat raar! Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Wel ontzettend fijn dat je alles in je lijf goed hebt aangevoeld. Is de donor wel op tijd langs geweest dat jullie nog een kans hebben? Zou toch een hele bijzondere wending zijn!  Progesteron is ook echt mooi hoog. Wie weet een goed teken? :)
@ly: ook ik heb 5mg gehad en geen overstimulatie. Volgens mij komt dat niet heel vaak voor. Hopelijk dus ook bij jou niet.
@hier: het streepje was weer donkerder vanmorgen ? Nu al een stuk donkerder dan bij mijn vroege miskraam dus dat geeft vertrouwen. Ik heb wel al het ziekenhuis gebeld want ik heb nog een andere positieve test gehad.. ik heb corona. Hele lichte verkoudsheidsklachten zonder koorts. Hopelijk blijft dat zo want die koorts is nu echt niet goed voor het kleintje. Vind het echt heel spannend (alsof het al niet spannend genoeg was ?)

Terug
Bovenaan