PCOS, Letrozol

Wow wat een hoop berichten!
@ zootje: ik heb het tegen mijn leidinggevende gezegd. Ik heb geen kantoorbaan, maar ik vond dat hij het moest weten. Ik hoef het niet iedere keer te melden als ik weer naar het ziekenhuis moet, maar het is wel eens voorgekomen dat ik voor de deur stond en dus moest zeggen dat ik nu echt op moest gaan hangen omdat ik een afspraak had. Hoef ik tenminste niet moeilijk te doen. Overige collega's weten van niks.
@Rshaa: waar een mooi nieuws van de voorzichtige positieve test. Gefeliciteerd! Hopelijk gaat de Corona geen roet in het eten gooien..
@just-me: wat een apart verhaal! Ik kan niet zeggen dat ik precies hetzelfde heb meegemaakt, maar ik heb wel een keee gehad dat ik op cd21 een eicel had van 11mm (dat was de eerste keer dat er iers gebeurde), maar omdat dat te laat was kreeg ik weer primolut. Dat had ik vaker gehad en kon er iedere keer de klok op gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd en nu gebeurde er niks! Ik ziekenhuis gebeld, maar moest minimaal een week wachten. Natuurlijk was die laatste dat op zaterdag en ik had een heel naar gevoel in mijn baarmoeder alsof er een baksteen in zat. Dinsdag daarna mocht ik eindelijk komen voor onderzoek en toen zei de gynaecoloog "oh nee dit is niet goed je baarmoeder zit helemaal vol met vocht en ik zie een cyste". Ik moest bloed laten prikken en alvast de pil gaan halen want die moest ik waarschijnlijk een maand gaan slikken om daarmee de menstruatie op te wekken.. hier was ik dus niet blij mee! De volgende dag belt hij op met de uitslag "niks aan de hand je hebt een eisprong gehad". Hallo niks aan de hand? Breaking nieuws! Jammer dat we het niet wisten, want dan hadden we er iets mee gekund. Dus ondanks de primolut toch een eisprong gehad! 
ik heb zelf vandaag bloed laten prikken en het is duidelijk dat ik een eisprong gehad heb dankzij de letrozol! Eindelijk van de ziekenhuis bezoekjes af en nu mogen we het een half jaar zelfstandig gaan proberen.. ben nu zo benieuwd of onze pogingen deze maand succesvol zijn geweest!

@rshaa: alvast heel voorzichtig gefeliciteerd! Hoelang ben jij nu bezig als ik vragen mag? En wat heb jij, tabletten of spuiten of wat?
Liefs x zootje

Dankjewel ☺️
Ik heb letrozol 5mg gebruikt en in de laatse 2 rondes ook Ovitrelle. 

Dit is ronde 9. Maar ronde 1 was de dosering te laag. Ronde 3 een vroege miskraam en van ronde 6 (bijna precies 1 jaar geleden) ben ik zwanger geworden van mijn zoontje. Afgelopen zomer is hij een paar weken na de geboorte overleden. Ronde 7 was een rommeltje (late eisprong en 4 dagen erna ongesteld). Ronde 8 voor het eerst Ovitrelle erbij gespoten en ronde 9 nu weer zwanger. Dus ik heb denk ik een kans van 1 op 3 om zwanger te worden ? Het is nu vooral weer spannend of alles wel goed zal gaan. Zeker met die corona erbij. ???

@ rshaa: sorry dat spijt me heel erg van je zoontje, krijg ik echt pijn in mijn hart als ik dit lees. Mijn excuus ook dat ik dit zo gevraagd heb. Heel erg verdrietig?⭐
Ovitrelle zijn dan hormooninjecties? Doe je dit zelf spuiten of doet je partner dit voor jou? 
Ik hoop heel erg dat dit raak is voor je en dat je een gezond kindje ter wereld mag brengen..zeker inderdaad nu je ook corona hebt. 
Liefs x zootje

Helaas had ik geen idee op dat moment, alle verschijnselen kon ik ook wel toeschrijven aan iets anders, en aangezien ik dacht dat ik gewoon op CD 5 zat en letrozol slikte… Zij denken dat het een extreem lange cyclus is geweest, ik vind het nog steeds lastig want de bloeding was echt flink 3 dagen lang. Geloof nooit dat dat een ovulatie bloeding kan zijn… in dat geval had ik dus op dag 5 (dag 2 letrozol) een eisprong. Hoe dan ook. In beide gevallen niet logisch en onverwachts, dus helaas.

@Rshaa; fijn dat je testen oplopen! Maar wat balen van de andere test ? Hoop dat je er niet teveel last van hebt! Beterschap

@zootje: geen probleem hoor. Ik vind het juist belangrijk om ons eerste kindje te blijven noemen. Ik denk er al de hele dag aan dus ik word niet opeens verdrietig van dit soort dingen ☺️
Ovitrelle is een spuit die je zet als je eitje groot genoeg is om te springen. Dat betekent dus dat je iedere cyclus naar het ziekenhuis gaat voor follikelmetingen om te zien wanneer je eitje rijp is.
Normaalgesproken zorgt je lichaam zelf voor een LH-piek die de eisprong in gang zet, maar bij mij komt die pas laat. En na die gekke 7e ronde, kreeg ik de keuze om voortaan Ovitrelle te gebruiken om de eisprong in gang te zetten. Het is gewoon 1 kant en klare spuit die je zelf in je buik zet. Doet geen pijn, het is alleen een heel gek idee. Volgens mij is dit niet heel gebruikelijk in combinatie met Letrozol. Maar ik vond wat extra controle en monitoring fijn en denk dat ze dat met onze geschiedenis ook zwaar vonden wegen. 
@just-me: shit, dat is balen! En vooral ook dat je er nu niks wijzer van bent geworden. Rare lichamen hebben we af en toe... volgens mij is dat volkomen normaal, maar niet fijn als je asap zwanger wilt worden ?

@Lisett: is je menstruatie al doorgekomen? Of toch misschien ander goed nieuws? 

Gisteren gebleken dat ik toch pcos heb. Bloedonderzoek was goed; niks bijzonders. Echo toch duidelijk pcos. 
Onderzoek van mijn vriend uitmuntend, dat scheelt weer haha. 
Krijg een kuur om de menstruatie op te wekken en start dan met 2.5mg letrozol. Ben heel benieuwd. 
Slijmvlies van mij was 8mm. Schijnt prima.. 

Hi allemaal,
Ik ben 5 jaar geleden gediagnosticeerd met PCOS. Ik ben nu 17 kilo afgevallen en heb eindelijk een groene bmi!! Ik ben nu 2 dagen begonnen met foliumzuur slikken en andere vitamines. In het nieuwe jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst het traject in om zwanger te worden! Ik heb al helemaal een kriebel buik bij de gedachten. Heeft iemand toevallig ervaringen met heel veel vitamines slikken/PCOS en op een natuurlijke manier zwanger raken? Momenteel slik ik; vitamine C, multimama, omega 3, magnesium, DCI en sixsense. Ik heb gelezen dat er een aantal vrouwen zijn bij wie het gelukt is dmv de vitamines.. nu vraag ik me oprecht af of het is om de producten aan te prijzen of dat het ook daadwerkelijk zo is..?

Terug
Bovenaan