@Rshaa Dankjewel voor je reactie, ik heb er zeker iets aan. Met de gonal f krijg ik inderdaad veel meer controle en dat is wel fijn. Ik was nu elke maand bang dat het niet aan zou slaan. De eerste 2 weken was het spannend of ik mn eisprong al bijna voelde en vervolgens 2 weken spannend of het gelukt was. Maar aan de andere kant wil ik er het liefst zo min mogelijk mee bezig zijn, en ben ik wel letterlijk de helft van de letrozolpogingen pril zwanger geworden. Ook heb ik een drukke baan, een behoorlijk stuk van mijn woonplaats, dus de combi met gonal f lijkt me lastig, al ga ik de beslissing daar niet door laten beïnvloeden (dat regel ik linksom of rechtsom wel). Wat me vooral tegenhoudt is dat gonal f voelt als een laatste kaart spelen, zolang ik letrozol gebruik heb ik meer t gevoel dat er nog genoeg mogelijkheden over zijn….
Wat spannend dat je nu ook corona hebt! Volgens mij maakt het vooral later in je zwangerschap uit, dus ik hoop dat dat geen gevolgen heeft!
@Just-me Jij ook bedankt, ik snap dat bij jou de keuze nog gaat naar letrozol. Wat betreft de HSG: het lijkt mij ook eng maar het schijnt maar 2 minuten ofzo te duren, dat kun jij! 2 minuten met je kiezen op elkaar als het tegenvalt en denken aan je doel, dan is het zo weer voorbij! Hoelang was je cyclus als dat inderdaad een eisprong was? Moet je inderdaad ophogen?
@Lisett mijn cyclus wás heel goed met de letrozol, als ik ervoor provera had gebruikt voelde ik mn eisprong op CD15 aankomen (dan was hij rond dag 17 gok ik), als ik de ronde ervoor normaal gemenstrueerd had dan voelde ik hem op CD17 aankomen (dan was hij op dag 19 gok ik). Misschien al wat aan de late kant, maar keurig regelmatig.
@Smus fijn dat jullie zelf mogen gaan proberen, zonder de ziekenhuisbezoeken, succes!
@Mickie Jij ook veel succes!
@Celine Volgens mij zijn er wel wat vrouwen waarbij vitamines helpen, maar is dat vooral als je een tekort hebt of echt ongezond leefde. Ik heb zelf echt alles geprobeerd, ben heel wat kosten verder, maar echt niks maakte verschil… (dit is niet pessimistisch bedoelt hoor, maar eerlijk)
@Hier Dus nogsteeds druk bezig met voor en nadelen op een rijtje zetten.
Gonal F: Meer controle, niet weer nogmeer loze cyclussen als het niet aanslaat, iets hogere slagingskans, minder bijwerkingen. Maar ook: lastig plannen door de vele ziekenhuisbezoeken, en vooral: het gevoel dichter bij de ‘laatst mogelijke optie’ te komen, al zit dat mogelijk vooral tussen mn oren.
Letrozol: ik weet een beetje wat ik kan verwachten, kan meer ‘zelf’ zonder steeds in het ziekenhuis te zitten. En 2 van de 4 rondes pril zwanger geraakt, dus het werkt goed. Maar ook: Bang voor veel migraine en oogklachten. En de keren dat het raak was ging het mis, zou dat nog anders kunnen zijn met een ander medicijn?
Morgen zou ik gebeld worden, maar zie geen afspraak in het systeem staan. Nouja, we gaan het meemaken. Ik neig nu naar letrozol toch nog een keer proberen, en overstappen als de bijwerkingen erger worden. Maar dit kan zeker nog veranderen.