PCOS, Letrozol

@mickie: nee niet echt, ze zei gewoon dat ik het eerst maar zo moest proberen. Misschien omdat ik nog vrij jong ben? Ik ben 24... Hoe oud zijn jullie allemaal? 

@zootje:
ik ben ook 24! Ik weet dat gynaecologen vaak willen dat je het minimaal 2 jaar natuurlijk probeerd voor ze je clomid of letrozol voorschrijven. Mijn vriend en ik zijn langer dan 2 jaar bij elkaar en omdat wij al langer dan 2 jaar onbeschermd de daad doen mogen we gelijk het traject starten. Als je pas een half jaar onbeschermd de daad doet willen ze het nog aankijken..

@Zootje:
Ik ben 26 jaar. 
Ik heb vanmorgen een echo gehad in het ziekenhuis (vandaag CD20) en de follikel was niet meer zichtbaar, oftewel: ik heb ergens tussen CD15 (follikel was toen 's morgens 19 mm) en CD20 (max. tot 09:30 uur) een eisprong gehad, woehoeee! Zo blij. 
Heb letrozol voor 1 ronde meegekregen (5mg), moet daarmee starten zodra ik weer ongesteld ben vanaf CD3. Maar hoop natuurlijk dat dat niet nodig gaat zijn, we gaan het zien!

@Juliass: YES! Wat fijn dat je echt een eisprong hebt gehad! :-D super goed! En nu inderdaad hopen dat je de volgende ronde niet nodig hebt, succes op de wachtbank! Wanneer ongeveer je NOD?

@Zootje: ik ben 29 (over 2 maanden 30) ;-)

@RCeline: ah ok, dus het is eigenlijk al zeker dat je straks met de Letrozol/Clomid aan de slag moet. Ben benieuwd! Weet je al wanneer je in het nieuwe jaar naar het ziekenhuis mag? Hoe dan ook nog even volhouden... ?

@Lisett:
vrijdag zijn we langs de huisarts geweest en die heeft de verwijzing gemaakt dus als het goed is krijg ik deze week de brief binnen met de uitnodiging. Nog even afwachten dus wanneer we mogen komen ?. Ik hoop dat er geen lange wachtlijst is maar dat zal vast wel..

@Lisett:
Jaaa zo fijn! Even heel ruim genomen zei mijn gynaecoloog dat ik woensdag 29 dec. over tijd ben. Maar als mijn eisprong bijv. vrijdag is geweest dan zal ca. 24 dec. mijn NOD zijn. Ondanks dat ik normaal gesproken er voorstander van ben om niet te vroeg te testen denk ik dat ik bijv. op eerste kerstdag ga testen i.v.m. de drank die dan rijkelijk vloeit haha. Ik vind het absoluut niet erg om er rekening mee te houden maar mocht het niet gelukt zijn vind ik het juist wel prettig om dan lekker te kunnen genieten. Je houdt er al genoeg rekening mee in dit traject toch? :) 
RCeline: 
Spannend! Het zal in ieder ziekenhuis anders zijn dus je zal het toch moeten afwachten, maar mijn eerste afspraak vond 2 weken later al plaats, veel sneller dan ik van tevoren had verwacht. Succes in ieder geval!

@RCeline: ik slik foliumzuur, vitaline D, vitamine B12 en Omega-3 (plantaardig). Dit doe ik omdat ik vooral plantaardig eet. En foliumzuur / Vitamine D vanwege het zwanger worden. Die laatste 2 zijn de enige die geadviseerd worden. Ik geloof zelf niet zo in andere supplementen. Ik hou me vooral vast aan wat de reguliere geneeskunde adviseert en ben altijd wat sceptisch hierin. Maar als je zelf verbetering ervaart qua acne en overbeharing, kan het ook geen kwaad natuurlijk? (heb hier zelf geen last van) Al zou ik het wel met je arts overleggen voor de zekerheid.

@Sonnie: In mijn ziekenhuis laten ze de eitjes gewoon lekker lang doorgroeien. Zat geen deadline op. Ik heb uiteindelijk wel Ovitrelle gekregen maar dat is volgens mij echt een uitzondering. Denk dat ophogen niet heel veel kwaad kan hoor. Sowieso hebben de meeste vrouwen baat bij 5 mg.

@Zootje: gevoelige borsten kunnen komen van de progesteron. En die heb je zowel bij zwangerschap als bij menstruatie wat meer in je lijf. Dus het zegt helaas niks. Maar hopelijk is het voor jou wel een goed teken?
Ik ben 32.

@Juliass: wat fijn dat je een goede eisprong gehad hebt!! Ik hoop op een mooi kerstcadeautje voor jullie

@Lisett: jammer dat je menstruatie toch is doorgebroken! Maar wie weet is die 9e ronde voor jou ook een goede ☺️

@hier: ik heb 3-1 de eerste echo. Hopelijk zit alles er dan nog en is er een kloppend hartje. De corona maakt het wel spannend. Heb gisteren lichte koorts gehad en dat is risicovol in week 3 tot 8. Hopelijk blijft die nu goed controle. Qua kwaaltjes is het nu ook lastig inschatten wat corona is en wat zwangerschap. Dat maakt me allemaal weer onwijs onzeker. Kan niet wachten tot 3-1, en hoop dan zooooo op goed nieuws.

@Rshaa:
toen ik bij m'n huisarts kwam heb ik idd alle vitamines meegenomen. Hij gaf aan dat het geen kwaad kan maar dat hij niet denkt dat ik hierdoor "ineens" op een natuurlijke manier zwanger van wordt. Als alle vitamines op zijn ga ik zelf foliumzuur halen en nog wat andere vitamines maar niet meer zoveel hoor! ?

Terug
Bovenaan