PCOS, Letrozol

Hee meiden, ik ben een beetje overgestapt naar het gonal f en ovitrelle forum. Ik heb gister namelijk overlegd met de fertiliteitsarts en besloten dat ik inderdaad overstap op gonal f en ovitrelle. Ze gaf eigenlijk 5 opties: letrozol nog een keer 5mg (onder t motto het sloeg 4 keer wel aan en 1 keer niet, dus wie weet werkt het weer), letrozol 7.5mg, clomid ipv letrozol, gonal f en ovitrelle of een kijkoperatie (LEO). Nog een keer 5mg zag ik niet zitten, voor niks nemen vind ik helemaal zonde en grote kans dat ik dan weer een maand verspil! 7.5 durf ik gewoon niet aan met mn oog en migraine. Clomid wilde ik liever niet, slagingskans is lager en meer bijwerkingen tov letrozol, kijkoperaties doen ze nu niet ivm corona en vind ik ook echt wel heftig. Dus het wordt prikken. De arts gaf vooral aan dat het zwaarder wordt ervaren door de vele afspraken, maar ze vond het het proberen waard om te kijken of de migraine minder wordt. En liever veel geplande afspraken dan veel ongeplande aanvallen! Mochten de bijwerkingen hetzelfde blijven blijft de optie om terug te gaan naar letrozol er. Ik ben gister begonnen met provera, dus wordt waarschijnlijk volgende week woensdag ‘ongesteld’. (Tot nu altijd direct de dag na de 7 dagen provera). Volgende week donderdag heb ik de prikinstructie, dus vermoedelijk op CD2. CD3 dan beginnen met prikken.
Maar ik blijf hier ook meelezen hoor! En ook ervaringen delen, als jullie dat ook willen weten natuurlijk ;) 

@Sonnie En wat was er maandag op de echo te zien? Hoop dat je alsnog een eisprong hebt gehad. Als het goed groeit maar niet springt klinkt ovitrelle inderdaad logischer dan ophogen, een beetje eigenwijs zijn is juist goed hoor! Dan krijg je meer voor elkaar. Bij ons ziekenhuis moet je eisprong uiterlijk op CD21 zijn.
@just-me Dankjewel! Ik hoop dat de komende cyclus wat duidelijkheid geeft dan!! En helemaal niet erg als ze de hsg uitstellen?. Bij mij gaan ze ook pas andere onderzoeken doen na minimaal nog 2 ‘goede rondes’
@Juliass ik merk echt iets heel anders aan mn oog dan jij omschrijft, ik zie steeds uit het niets zwarte vlekken in mn rechterooghoek (of eigenlijk gewoon rechterkant van mn gezichtsveld), maar het gaat ook elke keer weer over… Super dat je een eisprong hebt gehad, spannend!
@Lisett ik ben ‘pas’ 4 rondes met eisprong verder, heb 6 rondes letrozol gebruikt. Maar zoals in het bericht hierboven staat: er zijn gelukkig nog meer dan genoeg andere opties dan letrozol en prikken!! Ronde 9 is wel veel ook zeg? idd hopen dat dit jullie ronde is!!
@Zootje Ik heb altijd veel last van mn borsten na een eisprong, dus het kan best daar van zijn. Maar de rondes dat ik zwanger was had ik nóg meer last. Ik vind 30+ overigens echt niet ‘later’! Ik ken eigenlijk in mijn omgeving niemand die voor z’n  30e kinderen krijgt, hooguit iemand die 29 is, maar eerder echt niet. Maar ligt ook aan je omgeving denk ik, in mijn omgeving wilde iedereen eerst zijn studie en eventuele vervolgopleiding af hebben of toch een beetje carrière opgebouwd hebben voor eraan te beginnen… ik ben overigens zelf 28, als het meteen gelukt was had ik nu een kind gehad, maar als ik geen pcos had gehad zou ik ook op latere leeftijd begonnen zijn dus zou ik waarschijnlijk ook nog geen kind gehad hebben. 
@Rshaa ik snap zo dat je niet kan wachten, ik blijf voor je duimen, het is je zo gegund!! 
@Smus Yes, super dat letrozol wel werkt na alle teleurstellingen met clomid!! 

@MilouP Wat lastig om tussen alle opties een keuze te maken voor de volgende maand. Kan me goed indenken dat je graag verder wil in plaats van misschien weer een maand 'verspillen' door een misschien niet werkende Letrozol.. Heel veel succes!!
Nog even een random vraagje, op welk moment van de dag nemen jullie vaak je Letrozol in? Stel je wordt pas eind van de dag ongesteld, dan is CD 3 ochtend natuurlijk best vroeg op dag 3. Geen idee eigenlijk of dit invloed heeft ?. Heb er niet eerder over nagedacht, neem het altijd in de ochtend. Maar ben benieuwd wat jullie doen :).

@Ly:
zeker!! Kan niet wachten om te zien wat 2022 in petto heeft voor ons?. Merkte je verschil toen je vitamines nam en toen je het niet innam? 

Even een vraagje, ik kon het zo snel niet vinden in de vele berichten xD Wanneer moet je veilige gemeenschap hebben bij het gebruik van letrozol? Moet dit voor de zekerheid voor de eerste echo (cyclusdag 12)?

@MilouP, wat een keuzes! Ik denk in jou geval een logische keuze en het lijkt me ook fijn dat de letrozol nog niet van de tafel is, dat er nog opties zijn om terug te gaan indien nodig? Wel heftig, om weer over te stappen. Toch spannend! Heel veel succes en ik hoop dat het je meevalt!

@Ly, ik heb me dat ook eens afgevraagd. Ik houd zelf vaak de avond aan omdat ik dat fijner vind rondom het avond eten. Ik word doorgaans s middags ongesteld dus dan zit ik precies op 3 dagen. Zo tel ik dan zeg maar. Ik moet wel zeggen dat ik een keer s ochtends vroeg meteen mijn menstruatie had en toen heb ik een cyclus s ochtends geslikt. Ik denk echter dat als het heel veel verschil zou maken dit er wel bij verteld wordt? Ik heb er nooit iets over gehoord behalve het bekende: begin op dag 3. ??‍♀️

Hallo allen,
ik ben ff benieuwd..
Ik had maandag 6 december op de echo 2 goeie follikels te zien.
Zou aanstaande Maandag de 20e op dag 28 cyclus zitten en me menstruatie verwachten.
Nou had ik gister avond beetje bruine afscheiding, en vanmorgen 1x beetje helder rood bloed.
heb de poli gebeld, want moet natuurlijk op dag 3 van menstruatie weer met letrozol starten.  Alleen ze gaf aan even afwachten en zaterdag een test doen.
normaal had ik een cyclus van 42/43 dagen en nu zou aanstaande maandag pas dag 28 zijn. 
Dat is wel heel vroeg als nu op dag 24 me menstruatie begint toch?  Heeft iemand dit wel eens gehad bij het gebruik van 1e keer letrozol en dat het toen ook of een veel kortere cyclus werd of juist een innesteling was?
Ben even benieuwd.. best spannend.. ?

Liefs..

@just-me: haha ja dat denk ik ook wel inderdaad! Zo stom dat je over de meest kleine dingen gaat nadenken, maar lijkt me ook dat dit wel zou meevallen! 
Ben vandaag al ongesteld geworden, dag 2 na stoppen provera. Toch een fijn moment als je er op zit te wachten ?. 
@RCeline: Nou ik weet niet echt of ik heel erg verschil merkte (heb de dci 2 maanden gebruikt). Alleen toen werd ik wel zwanger ?. Al werd dat wel een miskraam ;). Wil het toch nog eens 2-3 maanden proberen, als ik dan geen verschil merk ga ik er geen geld meer aan uitgeven! 

Terug
Bovenaan