PCOS, Letrozol

@Juliass: jammer dat je ongesteld bent geworden.. op naar een nieuwe ronde in het nieuwe jaar ✨.
Ik ben vanmorgen naar het zkh geweest, eerste controle op CD 12 met Letrozol 5mg. En er was een eitje van 23mm te zien!! Gisteravond ook een positieve LH test gehad, dus het ziet er naar uit dat er weer een goede eisprong aan komt! Heel blij ook dat m'n cyclus wat korter wordt nu. Eindelijk weer wat positiviteit na de rondes die niet goed zijn gegaan en de 2,5mg die niet werkte.

@juliass: ah jammer! Maargoed, wel posietief dat je nu inderdaad een goede cyclus hebt gehad. Wie weet is het de vokgende ronde raak❤
Ik ben gister gebeld door mijn gynaecoloog. Maandag moet ik voor een echo komen om te kijken of het allemaal wel goed zit ivm die grote cyste aan de rechterkant. Ben heel erg benieuwd! Hoop dat dit gewoon goed mag gaan. Mijn moeder heeft 7 miskramen gehad en mijn broertje die dus 10 jaar jonger als mij is, is gemaakt dmv ivf. Ik heb op een of andere manier echt geen vertrouwen in dit allemaal terwijl ik eigelijk gewoon blij moet zijn dat het nu zo mag zijn. Hoop dat die onzekerheid na een tijdje wel weggaat. 

@Ly:
Wat een goed nieuws, super!! En zeker fijn zo vroeg al! Ben blij voor je.
@Zootje:
Ah vervelend die onzekerheid, maar je weet nooit hoe het gaat lopen; hopelijk heb je wel gewoon heel snel een positieve test in handen! Fijn dat je door het ziekenhuis in de gaten gehouden wordt, hoe niet-leuk dat ook is, je bent wel in goede handen en dat is fijn!
Ik ga morgen weer van start met letrozol 5 mg, 3e ronde (1e 2,5 mg deed helemaal niets en 2e mg zorgde voor een eisprong en een cyclus van 32 dagen). Vraagje aan jullie; zijn jullie cyclussen en nog belangrijker: de momenten van eisprong (ongeveer, weet dat dit wat kan verschillen) hetzelfde in de cyclussen dat jullie dezelfde dosis slikken als de rondes daarvoor? Ben benieuwd hoe het komende ronde gaat verlopen, zonder controles. Benieuwd of het weer goed aanslaat en of ik mijn eisprong ongeveer rond dezelfde periode kan verwachten. 

@ Juliass: ik vraag mij hetzelfde af! Voor mij tweede ronde met letrozol en eerste zonder controles.. ben ook benieuwd of deze cyclus nu hetzelfde gaat verlopen. Ik hoop iets minder lang, want deze was uiteindelijk 32 dagen. Wel zelfde dosis van 2,5.
@ Ly: spannend! Weer een kans nu de cyclus goed verloopt! Ik ga het deze ronde ook nog maar een keer met ovulatietesten proberen, maar tot nu toe nog niet een keer een goed resultaat gehad.
@ zootje: vervelend van die problemen van je moeder, maar dat betekend niet automatisch dat jou hetzelfde moet overkomen. Meestal gaat het gelukkig goed, dus probeer jezelf niet gek te maken!

@Juliass: Spannend hè zo'n eerste ronde zonder controles. Hoop dat je zelf een beetje in de gaten kan houden hoe je cyclus verloopt.
Eventueel ook eens met ovulatietesten proberen? 
@Smus: Ik gebruik die van Sensitest (en soms eens eentje van clearblue digitaal als ik denk dat m'n vruchtbare dagen er aan komen als extraatje) en merk dat sinds ik Letrozol gebruik ze bij mij goed werken, daarvoor werkten ze voor geen meter maar toen wist ik natuurlijk ook nog niet van de pcos.
Good luck voor deze ronde!! Mn temperatuur is inmiddels omhoog gegaan, dus ik mag weer op het wachtbankje de komende (bijna) 2 weken ??.

@Juliass, de eerste 4 rondes op 2,5 mg letrozol ging ik volgens het boekje. 28 of 29 dagen, eisprong keurig op dag 14 of 15. Kon mn klok wel zo’n beetje gelijk zetten op een smiley op de test zeg maar! Ovulatie testen werken ineens heel goed sinds gebruik van de letrozol, dus dat hielp mij in de rondes zonder controles want voelen doe ik het niet. Spannend zo’n eerste ronde; maar ook dat komt goed! Helaas werd het bij mij vanaf de 5e ronde een rommeltje.

Inmiddels de 7e ronde gestart, en voor het eerst op 5 mg. Tegen al mijn verwachtingen in, werkt het! Ik voelde gisteren van alles en vertrouwde het niet. Heb dus gebeld en mijn echo naar vandaag laten verplaatsen. Ik wilde het gewoon weten, ik was het even zo zat, die onzekerheid… Ik dacht dat ze zouden zeggen dat het niet aan sloeg, want mijn lijf doet weer eens raar. Maar ze zei heel blij: “goh, dat ziet er mooi uit! Ooh en kijk, zoeken hoeven we ook niet, 25 mm al! Ik zou maar eens wat gaan doen!” CD9 vandaag, dus heel vlot. Zo blij dat ik die echo kon verzetten, anders hadden we hem mogelijk gemist! Wij gaan dus, geheel onverwachts blij het nieuwe jaar in! Voor nu dolblij dat de letrozol nog werkt ❤️

Ik wens jullie een mooi nieuwjaar! Laat het maar gevuld zijn met kracht voor al die onzekere momenten, met geluk voor ieder die iets nieuws gaat proberen en met geduld, want ehm, dat zullen vele van ons nodig hebben ? maar boven alles; vruchtbare dagen graag ?

@just-me: Wat ontzettend fijn dat de 5mg bij jou ook zo goed werkt!! Ik sluit me helemaal aan bij jou ervaringen met de ovulatietesten.
Ik had hetzelfde idd met mijn controle afgelopen maandag, anders had ik'm ook gewoon gemist. Je bent zo gewend dat de eisprong pas later komt!
Hopelijk gaat dit gewoon de goede dosis zijn ?.

Hoi meiden,
Ik lees al een tijdje mee en het leek mij leuk om nu ook mee te gaan schrijven. Ik ben in mei gestopt met de anticonceptiepil (in de hoop snel zwanger te raken) maar helaas bleef mijn menstruatie uit. Ik heb in juli 2020 een gastric sleeve operatie ondergaan en ben hiermee 50 kg afgevallen. Daarom dacht de huisarts eerst dat het vele afvallen misschien de reden was dat ik niet ongesteld werd. Gelukkig heb ik volgehouden dat ik een verwijzing naar de gynaecoloog wilde. Hij heeft op 14 dec PCOS bij mij vastgesteld. Wel even schrikken, maar het verklaart ook veel!
Ik heb eerst een duphaston kuur geslikt, vorige week donderdag nam ik de laatste pil en de maandag daarop ben ik ongesteld geworden. Afgelopen woensdag hebben ze een echo gemaakt en na goedkeuring te hebben gekregen ben ik begonnen met onze eerste ronde letrozol 2,5 mg. Op dag 10 van mijn cyclus moet ik terugkomen om te kijken of er een of meerdere eitjes gegroeid zijn. De echoscopiste gaf aan dat als dit (nog) niet het geval is, we echo's blijven maken tot dag 20. En dan eventueel een knoop doorhakken of deze dosis goed voor mij is.
Door het lezen van jullie ervaringen weet ik dat de kans klein is dat de 2,5 mg aan gaat slaan, ik vind het wel fijn dat ik me daar alvast een beetje op in kan stellen. Ik ben een echte controlfreak dus dit proces is best pittig voor mij. Je hebt zoveel hoop en iedere maand is het maar weer afwachten of je überhaupt een eisprong gaat hebben en een kansje maakt om zwanger te worden. Heel knap hoe velen van jullie zo de moed erin houden!

Terug
Bovenaan