PCOS, Letrozol

@Lisett: hmmm ja echt lastig hoor.. hopelijk heb je toch een mooie eisprong gehad en zie je over 1,5 week een positieve test of menstruatie! Dan weet je in ieder geval wel dat het nog steeds werkt ??. Soms stijgt de temp maar 0,3-0,3, hopelijk is dat deze ronde dan het geval!! Succes ook met je wachtdagen. Ik denk dat mijn nod ongeveer volgende week dinsdag al is ivm vroege eisprong deze ronde. Nog een weekje wachten ?

@Ly:
Wat is jouw ervaring qua temperaturen? Vind je altijd gemakkelijk je eisprong? Ik hoop dat het temperaturen me juist duidelijkheid gaat geven en niet juist onzekerheid doordat ik ‘m niet goed herken en straks weer denk dat er iets niet goed zit terwijl dat wel zo is hihi. 

Hoe is je temperatuur voor je eisprong normaal gesproken en met hoeveel en hoe snel stijgt ie na je eisprong? Heb je toevallig een overzichtje van deze cyclus voor me? :) 

Duimen dat je over een week positief test!!

Hoe merkte je dat 2,5 mg op een gegeven moment niet meer werkte? Werd je nu wel gevolgd deze ronde, omdat je een nieuwe dosis hebt?

@Camhay:
Jeetje, je geduld is destijds flink op de proef gesteld. 3,5 jaar… maar wat super dat je gelijk in de 1e ronde zwanger was, dat moet een heerlijk gevoel hebben gegeven. 

Het is wel veelbelovend dat 2,5 mg direct aansloeg. We lopen een beetje gelijk op; ik ben nu aan de 3e ronde bezig (waarvan de eerste ronde niets was, kreeg geen eisprong), dus de 2e ronde waarbij de medicatie aanslaat. Ik zit nu op CD9. Hoe lang was je cyclus vorige ronde met 2,5 mg en op welke dag had je (ongeveer) je eisprong? Spannend he dat je geen echo’s meer krijgt? Hier hetzelfde. 

Fijn dat je minder klachten hebt. Ik merk er eigenlijk helemaal niets van, op droge plekken op 1 ooglid na. Maar ja, dat goed te overzien. Ik kan nog niet heel veel ervaringen met je delen, ben pas net bezig, maar hoop binnenkort een succesverhaal met je te kunnen delen, haha! 

Wat betreft je man; dat is balen zeg, Hoe was dit voorheen? Was zijn zaad destijds wel van goede kwaliteit? Hopelijk is het over 2 maanden verbeterd, ik zal voor je duimen. 

Het zaad van mijn vriend is nog niet gecheckt; wilden het eerst even de kans geven. Dit soort verhalen zorgen er wel voor dat ik steeds meer ga twijfelen om het onderzoek niet al te lang uit te stellen. 

In een later berichtje geef je trouwens aan dat je de 10 rondes hiervoor wel ovuleerde? Wat is de reden dat je nu aan de letrozol moet als ik vragen mag, terwijl je wel ovuleert? 

Hoe zit dat met de andere dames hier, is het zaad wel al checkt? 

@Lisett: 
Dank je wel, jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! Yes klopt, heb zondag mijn laatste pilletjes geslikt. Verwacht volgende week ergens mijn eisprong te krijgen (als mijn cyclus enigszins lijkt op voorgaande ronde). Ik heb geen controles deze ronde, dus duimen dat het deze ronde ook gewoon weer goed aanslaat! 

Oh jee, kan me voorstellen dat je nerveus wordt van het temperaturen. Ik ben zelf dus ook bang dat ik er nerveus door ga worden als ik ‘m niet goed kan vinden. Ik weet niet of er echt een hele opvallende stijging moet zijn? Misschien heb je wel gewoon je eisprong gehad? Ik hoop het voor je!! 

@Ly:

Zie nu je berichtje hierboven pas. 
Spannend dat je NOD volgende week is. Je zegt dat je een vroege eisprong hebt, hoe vroeg was 'ie? Vroeger dan andere cyclussen? Daar ben ik wel echt heel benieuwd naar; of de eisprong iedere ronde redelijk in dezelfde periode is of niet. Anders moet ik echt goed gaat opletten dat ik 'm niet mis als het heel erg afwijkt!

@Patty/Gebr..4779: jeetje wat zijn jullie dan al lang aan het wachten zeg!! :-( dat wensen wordt alleen maar erger, hier hetzelfde hihi. Hopelijk komt er snel bij jullie meer duidelijkheid zodat die wens eindelijk in vervulling gebracht kan worden! ❤️

@Ly: ik heb alle rondes altijd temperatuur gedaan en zie daardoor altijd dat ik een eisprong heb omdat temp dus van 36.6/36.7 naar 36.9/37.0 gaat en dat is dus nu niet zo. Ik hoop inderdaad volgende week weekend iets te hebben, liefste natuurlijk een positieve test haha maar heb daar weinig vertrouwen in... ? Maar inderdaad, vooral hopen dat de letrozol nog gewoon werkt! ?? Voor jou in ieder geval weer spannende week dus nog! Succes op de wachtbank :)

@Juliass: Wij hebben ook lang gewacht met zaad-onderzoek hoor. Vooral omdat bij ons heel duidelijk was dat het aan mij lag. Maar na 5 mislukte rondes begon de twijfel echt toe te slaan en we zouden een evaluatie met het zkh hebben, dus toen heeft mijn man zich wel laten testen. Gelukkig waren de resultaten helemaal goed en niets mis mee, dus dat was eigenlijk wel echt een last van onze schouders af :) 
Ik moet zeggen dat ik juist niet nerveus werd van het temperaturen, gaf juist beetje rust dat ik duidelijk kon zien hoe of wat :) alleen deze ronde dus niet volledige gevolgd met temp en daardoor nu wel nerveus haha ? dus ik kan het je aanraden, want ik kon er daardoor de klok op gelijk zetten wanneer mijn eisprong was én mijn menstruatie. Enige lastige daarvan was bij mij altijd dat mijn temp ongeveer 2 a 3 dagen vóór menstruatie al daalt, dus dat was soms al vroeg drama zeg maar... ??

Wat een hoop berichten heb ik gemist zeg!
@Juliass/Lisett: eerste ronde zonder ziekenhuis en ik vind het echt spannend ja! Zit nu op cd13. De ovulatietesten geven nog geen duidelijk resultaat, maar ook nog geen waterige afscheiding.. denk dus dat mijn eisprong nog even op zich laat wachten en zou ook niet zo gek zijn na mijn cyclus van 32 dagen afgelopen maand. Ik wacht dus nog rustig even af en we maken het maar om de dag gezellig..

Bij mijn vriend is het zaad bij de eerste afspraak op het ziekenhuis gecheckt. Het heeft namelijk niet heel veel zin om de boel bij mij aan de praat te krijgen als het vervolgens aan zijn kant niet goed gaat.. kun je het maar beter meteen weten. Ik dacht ook dat dit standaard was, maar blijkbaar dus niet!

Ik ben ook benieuwd naar alle meiden die vorige maand een positieve test hadden! Hoop dat het allemaal goed gaat.
@ Camhay: ik heb ook wel wat bijwerkingen. Voornamelijk buikkrampen. Dit duurt echt de hele cyclus, dus heb dit nu al 2 maanden non stop. Niet heel pijnlijk, wel irritant, zeker als je bijv wilt gaan slapen. Ik heb ook af en toe last van opvliegers en van wat vermoeidheid.
@ alle nieuwe dames: welkom en heel veel succes! Ik ben nu pas aan mijn 2e echte ronde bezig, dus ook voor mij is alles nog relatief nieuw!

@Juliass: mijn ervaring is eigenlijk heel goed met temperaturen, de keren dat de 2,5 mg werktte, merkte ik een duidelijke stijging. Nu met de eerste ronde 5mg gaat het tot nu toe als volgt;
T/m CD 12: 36,5-36,7 (CD11 Pos ovulatietest), CD13: 37, CD 14-20 (tot vandaag) 37,1-37,3
moet er wel bij zeggen dat ik net als Lisett mijn temperatuur de laatste week wel wat later meet dan normaal ivm mijn vakantie, maar ik ben een temp van boven 37 wel gewend na mijn eisprong.
wel een duidelijke een temperatuurstijging te zien, dat geeft me wel vertrouwen dat mijn eisprong is geweest. Wel pas vanaf CD 11 seks gehad (ivm kerst bij familie), hopelijk is het niet te weinig geweest ;). Was die avond nogal verbaasd over de positieve Lh test. Bij mij dus wel echt veel eerder de eisprong dan ik gewend was (nu denk ik dag 12 of 13, en hiervoor met de 2,5mg op dag 18 of 19). Dus wees alert zou ik zeggen ?.
@gebruiker4479; jeetje wat zijn jullie al met al lang aan het luchten zeg.. hopelijk gaat het nu eindelijk wat vaart krijgen!!
@Lisett; oooh ik hoop gewoon echt voor je dat je temperatuur nog iets meer gaat stijgen, of je gewoon een ronde met iets lagere temperaturen hebt ????.
@smus: Hopelijk kan je de komende dagen een mooie positieve ovulatietest zien! Toen mijn cyclus rond de 32 dagen was met de vorige dosis had ik meestal rond dag 16-17 een Pos LH test. Maak er een gezellige week van ?.

Ik ben even een paar dagen afwezig geweest i.v.m. vakantie en zie dat ik al veel heb bij te lezen! Wat fijn, zo'n actief topic waarbij zoveel betrokkenheid is. Bedankt voor jullie reacties. Het is geruststellend om te lezen dat je niet de enige bent die dit doormaakt en dat jullie soms ook met dezelfde twijfels/onzekerheden zitten.  Morgen is mijn eerste echo op CD10 na de eerste ronde letrozol 2,5 mg, ik ben benieuwd of er al iets te zien is. 
@Just-Me Ja die controle loslaten is wel lastig he. Gelukkig lukt het jou nu het leven om dit traject heen weer wat beter kan op te pakken! Ik merk dat ik nu in mijn hoofd erg veel bezig ben hiermee. Onze kinderwens is zo sterk... Maar ik wil het ook wel proberen iets meer los te gaan laten. Ik denk dat dat vanzelf wel komt als het allemaal wat normaler geworden is. ? Je schreef trouwens dat je nu over bent op 5 mg, kwamen ze er bij jou na een paar rondes achter dat 2,5 mg toch niet voldoende was? Ik vraag me af hoe snel ze overgaan tot ophogen.
@Smus Balen dat de clomid eerst niet aansloeg. Maar gelukkig werkt letrozol 2,5 mg wel voor jou, dat is wel heel fijn! Hopelijk krijg je snel je eisprong, ik duim voor je. En dat ze tot dag 20 echo's blijven maken vind ik inderdaad juist prettig, dan weet ik tenminste of de eerste ronde letrozol iets heeft gedaan of niet. ?
@Patty Welkom! Ik heb ook de Duphaston kuur geslikt om een ontrekkingsbloeding te krijgen. Ik werd 4 dagen later ongesteld, maar merkte niets speciaals tijdens het slikken van de kuur. Daar zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was. Ik vraag mezelf ook wel af of ik nu volgende maand ineens wel weer mijn menstruatie ga krijgen, daar heb ik nog niet zoveel vertrouwen in omdat ik hiervoor al maandenlang niet menstrueerde... Afwachten maar. En wat betreft je gevoel over het lange wachten, dat herken ik helemaal!
@Juliass Ik herken mezelf ook in wat je schrijft, ik ben inderdaad blij dat ik nu weet wat er speelt maar ergens ook angstig voor wat dit voor ons gaat betekenen. Geduld hebben is zeg maar niet mijn sterkste kant haha. Ik ben blij voor jou dat de tweede ronde met 5 mg heeft aangeslagen. En je hebt ook helemaal gelijk, als de medicatie straks goed zijn werk doet hebben wij net zoveel kans als andere vrouwen om zwanger te worden. Heel goed dat je er zo positief in staat, daar kan ik alleen maar respect voor hebben! 
@Ly Dankjewel voor je compliment over het afvallen! Ik probeer inderdaad ook positief te blijven over dat de 2,5 mg misschien wèl werkt en er open in te gaan. ?
@Camhay Ook welkom! Wauw, na de eerste ronde clomid al direct zwanger geworden van je eerste kindje. Wat een geluk. Maar wel erg balen dat het zwanger worden nu des te moeilijker gaat omdat er ook vruchtbaarheidsproblemen spelen bij je man... Ik snap je onzekerheid maar al te goed. Ik hoop dat jullie over 2 maanden beter nieuws krijgen en dat het in de tussentijd bij jou ook allemaal goed werkt. Ik kan me goed voorstellen dat het spannend is om een ronde zonder echo's in te gaan. Dit is iets waar ik ook wel alvast over nadenk, hoe kom je dan te weten of het de tweede keer weer aanslaat? Ik vind het veel fijner als ze het goed in de gaten blijven houden in het ziekenhuis. Maarja, dat zeg ik nu in ronde 1. Misschien denk ik er over een tijdje wel weer heel anders over,
@Lisett Dankjewel! Wat goed dat het jou steeds iets beter lukt om het los te laten. Dan is er voor mij ook nog hoop. Edit: Oh ik lees nu dat het loslaten met temperaturen e.d. toch wat lastig is. Het is ook niet makkelijk he. ? Ik blijf voor je hopen dat je toch een eisprong gehad hebt! Van wat ik heb gelezen is je temperatuur opmeten ook niet 100% betrouwbaar, dus wie weet. 

Oja, over het testen van de vruchtbaarheid bij de man... Bij mij gaf de gynaecoloog aan dat we eerst een paar maanden met letrozol gaan proberen een eisprong op te wekken. En als ik dan nog niet zwanger ben, ze dan pas bij mijn vriend gaan kijken naar de kwaliteit van zijn sperma. Ik had liever gehad dat we dat ook meteen hadden onderzocht. Maar dat leek helaas nog niet echt een optie.

Terug
Bovenaan