Leuk dat dit forum zo actief is! Ik was voorheen helemaal geen forum-type haha maar merk dat ik het nu wel heel fijn vind om met lotgenoten te kunnen praten en ervaringen/tips uit te kunnen wisselen.
@Lisett:
Dat is inderdaad ook precies de reden bij ons dat we er nog even mee wachten. Als we willen, kunnen we het onderzoek ieder moment inplannen maar dan denk ik ook weer; door mij hebben we nog amper kansen gehad, hoe groot is de kans dat er bij mijn vriend ook wat mis is?! Maar ja, het kan natuurlijk wel het geval zijn. Gelukkig waren de resultaten van jouw man helemaal goed!
Dat je temperatuur de 2 a 3 dagen voor menstruatie al daalt kan ik me voorstellen dat je dan al eerder baalt, andere kant geeft dat wel een goed beeld van je cyclus. Als ‘ie hoog blijft weet je al sneller hoe laat het is!
@Smus:
Vanaf deze ronde houd ik mijn afscheiding ook een beetje bij in de app. Vorige ronde heb ik dat niet gedaan en dacht toen; dit ga ik wel onthouden en is logisch maar ben het nu alweer vergeten hoe ver van tevoren mijn afscheiding waterig werd. Dacht dat dit pas een paar dagen voor mijn eisprong was, mijn afscheiding is nu (op CD11) ook nog niet waterig, maar geloof dat dat nog prima kan komen en dat m’n eisprong hopelijk ook gewoon ergens volgende week is. Mijn cyclus was afgelopen maand ook toevallig 32 dagen. Ben benieuwd hoe lang ‘ie deze ronde gaat zijn.
@Ly:
Dat is inderdaad een hele duidelijke stijging! Hoop dat ik ‘m ook op die manier inzichtelijk kan gaan maken.
Fijn dat je nu een duidelijke stijging ziet, dat is fijn! Belangrijk dus om het consequent dagelijks te blijven doen, hoe intensief dat ook is. Hopelijk ben je op CD11 nog op tijd geweest, zou best moeten kunnen hoor denk ik! Wel fijn dat je eisprong zoveel eerder is dan toen met 2,5 mg. Soms denk ik; kan ik niet nu gelijk al overgaan op 7,5 mg? Dan is mijn eisprong tenminste eerder dan rond CD 19 haha. Maar ja, allang blij dat dit werkt.
@Camhay:
Ah, ik snap het. Mijn cyclussen waren hiervoor ook heel erg lang. Soms 40 dagen, soms 44 dagen, maar ik heb er ook 1 van 180+ dagen gehad. Ik begrijp de reden, is dan eigenlijk hetzelfde als bij mij!
Mijn lf kan ik niet heel veel over zeggen, omdat mijn cyclussen voorheen zo onregelmatig en onduidelijk waren. Mijn lf is afgelopen cyclus ergens zo rond de 14 - 16 dagen geweest, heb mijn temperatuur oid toen niet bijgehouden dus weet het niet precies, stom eigenlijk. Hij is best lang dus. Ene kant vervelend want dan duren de rondes langer, aan de andere kant is dat beter dan een te korte geloof ik.
@Sonnie:
Ah wat goed om te horen, succes en geniet ervan!
@NCY:
Wauw, dat is super nieuws!
@Vraag aan jullie allemaal:
Ik ben benieuwd of ik de enige daarin ben, ik dacht van tevoren dat de ‘seksmarathon-periode’ (zo noem ik het maar even haha) de leukste periode is en bijzonder is omdat je dan echt daadwerkelijk aan het proberen ben maar ik merk dat ik er best onrustig van word en het eigenlijk ook best stressvol vind. Heel raar, want het is niet zo dat ik opkijk tegen de seks oid, dat is altijd gewoon prima geweest, maar omdat het er in die periode op aan kom merk ik dat ik minder van de seks kan genieten ofzo en het allemaal goed wil doen, dus ik denk er ook echt bij na als we seks hebben of dat wel het meest ideaal is etc. etc. Word er gek van. Dan denk ik; geniet gewoon van de seks zoals je altijd doet, maar ik vind de seks buiten de vruchtbare periode fijner dan in de vruchtbare periode. Irritant… Ben ik de enige?