PCOS, Letrozol

@Lisett: wat fijn dat je temperatuur weer 36,9 was vanmorgen! Kan je weer wat geruster op het wachtbankje. Misschien heb je inderdaad toch een wat latere eisprong gehad dan je vooraf had verwacht.
@Camhay; bij ons hebben we uiteindelijk ook geen check gehad van het zaad. Het was ingepland toentertijd, maar ivm onze vakantie hadden we het uitgesteld. En toen bleek ik zwanger te zijn (in sept, werd miskraam), daardoor is het nooit meer ingepland! 
hoe is het bij jullie nu gepland? Gaan jullie wel een aantal cyclussen met Letrozol 'natuurlijk' proberen? Of gaat het dan sneller over naar iui bijvoorbeeld? 
Inderdaad lastig om soms alle verhalen goed te volgen en overal op te reageren hè ?.
@Sonnie; Wat heel fijn dat het vooralsnog goed gaat!! Heb er vertrouwen in en hopelijk volgende week een mooie eerste echo!

Vanmorgen de echo van CD10 gehad en we kregen goed nieuws, er was al één mooi groeiend eitje van 21 mm te zien! Erg blij mee en ook wel een beetje onverwachts. We kregen nu "huiswerk" (zo noemde de echoscopiste het?), om de dag seks. Vrijdag 14 januari moet ik 's ochtend bloedprikken op progesteron om te kijken of er inderdaad een eisprong geweest is. 'S middags heb ik een belafspraak met de gynaecoloog om de uitslag en verdere aanpak te bepreken. Dus we zijn al voorzichtig blij. Gek idee dat we deze maand gewoon een echte kans zouden kunnen hebben! Ik hoop dan wel dat ze volgende ronde ook echo's willen blijven maken, dit stelt mij toch iets gerust. Gelijk zonder controles zou ik wel spannend vinden.
Overigens hadden we toevallig gisteren ook al huiswerk gedaan (vooruitgewerkt zei mijn vriend?), dus we twijfelen of het dan beter is om vandaag te wachten, omdat ze het over om de dag hadden gehad? Of juist vandaag starten en daarna om de dag. 

@Just-Me Ah dus zo is het ophogen bij jou gegaan. Dat vind ik nog best lang, 6 cyclussen op de 2,5 mg zonder het gehoopte resultaat. Is dat mogelijk, dat je overgestimuleerd kan worden? Toen ik hier had gelezen dat 2,5 mg vaker niet werkt dan wel moet ik eerlijk zeggen dat ikzelf gelijk zoiets had van kunnen we niet meteen met 5 mg starten. ? Maar gelukkig lijkt die lage dosis dus al iets te doen.
@Camhay Klinkt als een goed plan om het zo zelf goed te blijven volgen met de ovulatietesten! Zo ben je er toch snel bij als het niet helemaal blijkt te werken. En handig dat jij je ovulatie ook voelt aankomen, daar ben ik nog zoekende in. 

@Lisett Fijn dat je weer wat gerustgesteld bent en dat je temperatuur weer goed is. Nu maar proberen geduldig af te wachten dus, spannend! ?
@Sonnie Gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws! ? Ik snap dat het heel spannend is tot de echo, ik ga voor je duimen! De kans dat het goed is is denk ik net zo groot als bij vrouwen die op de "gewone" manier zwanger zijn geraakt toch? 

@ncy: aaah wauw, dat klinkt top, 21 mm op CD 10!! Lekker aan de bak deze week ?. Bijzonder gevoel hè, dat je dan eindelijk echt een kans krijgt. Dat vonden wij ook zo'n fijn gevoel! 
Wij houden meestal om de dag aan, maar toen mijn echo op dag 12 23mm aangaf en we de dag ervoor ook vooruit hadden gewerkt ;) durfde ik het niet aan om nog een dag er tussen te houden. En dat was maar goed ook, want ik denk dat ik de dag erna m'n eisprong al heb gehad. Even wennen hoe de cyclus werkt met een (voor mij) nieuwe dosis.

@ly wat klote van de miskraam zeg. Maar enigzins misschien een geruststelling dat het is "gelukt" dan zal het toch wel goed zitten met de zwemmers toch.
Ja hoe verder ligt echt helemaal aan het nieuwe staal. Mijn vriend heeft enige tijd terug een bijbal ontsteking gehad en is toen op de spoed beland. Daar gaat het zaad echt enorm van achteruit alleen is het dusdanig geleden dat het eigenlijk nu wel weer goed zou moeten zijn. Dus vandaar 3 maanden later weer een check...dan zijn die zwemmers helemaal als nieuw. Als het dan nog zo slecht is dan zullen we idd verder moeten kijken want hij zit echt op de grens nu, van heel slecht zaad. Voor iui hebben ze geloof ik minstens 1 miljoen zaadjes nodig en nu zat hij geloof ik nog niet eens op die 1 miljoen. 97% was abnormaal of slecht zwemmend. Mocht het wel verbeterd zijn dan mogen we het nu nog 4x zo proberen. Maar ik ga daar maar niet van uit hoor. Stukje zelfbescherming en dan zou het opeens op miraculeuze wijze dusdanig moeten verbeteren...
@NCY Ja dat voelen is echt mijn geluk hoor... zonder dat ik ovulatiepijn zou hebben zou ik niet weten wanneer ik moest beginnen met ovulatietesten. Laat staan als je soms maanden niet ongesteld wordt haha. Tis wat met pcos.. maargoed niet onmogelijk en nu vast wel wat makkelijker als de letrozol zijn werk doet.
Hey, maar fijn van je follikel..jeetje 21 al op dag 10. Gelukkig had je dan redelijk vroeg een echo! Bij mij sprong die vorige ronde 4 dagen na de echo van 21 mm. Dan zou je ook precies op 14 dagen zitten.. goed op schema dus! Succes met babydansjes maken :)

@Camhay; ja zeker rot, maar we bekijken het positief (nu inmiddels). Precies wat je zegt, we weten dat ik zwanger kan worden en geloof daardoor ook dat het wel goed zit met de zwemmers inderdaad.
Ach jeetje joh, dat klinkt als een hele pijnlijke en nare ervaring voor je vriend.. ontzettend shit dat de kwaliteit zo achteruit gaat door zo'n gebeurtenis. Ik duim voor jullie dat het toch beter zal worden ??.

Leuk dat dit forum zo actief is! Ik was voorheen helemaal geen forum-type haha maar merk dat ik het nu wel heel fijn vind om met lotgenoten te kunnen praten en ervaringen/tips uit te kunnen wisselen. 

@Lisett:
Dat is inderdaad ook precies de reden bij ons dat we er nog even mee wachten. Als we willen, kunnen we het onderzoek ieder moment inplannen maar dan denk ik ook weer; door mij hebben we nog amper kansen gehad, hoe groot is de kans dat er bij mijn vriend ook wat mis is?! Maar ja, het kan natuurlijk wel het geval zijn. Gelukkig waren de resultaten van jouw man helemaal goed! 

Dat je temperatuur de 2 a 3 dagen voor menstruatie al daalt kan ik me voorstellen dat je dan al eerder baalt, andere kant geeft dat wel een goed beeld van je cyclus. Als ‘ie hoog blijft weet je al sneller hoe laat het is! 

@Smus: 
Vanaf deze ronde houd ik mijn afscheiding ook een beetje bij in de app. Vorige ronde heb ik dat niet gedaan en dacht toen; dit ga ik wel onthouden en is logisch maar ben het nu alweer vergeten hoe ver van tevoren mijn afscheiding waterig werd. Dacht dat dit pas een paar dagen voor mijn eisprong was, mijn afscheiding is nu (op CD11) ook nog niet waterig, maar geloof dat dat nog prima kan komen en dat m’n eisprong hopelijk ook gewoon ergens volgende week is. Mijn cyclus was afgelopen maand ook toevallig 32 dagen. Ben benieuwd hoe lang ‘ie deze ronde gaat zijn. 

@Ly:
Dat is inderdaad een hele duidelijke stijging! Hoop dat ik ‘m ook op die manier inzichtelijk kan gaan maken. 

Fijn dat je nu een duidelijke stijging ziet, dat is fijn! Belangrijk dus om het consequent dagelijks te blijven doen, hoe intensief dat ook is. Hopelijk ben je op CD11 nog op tijd geweest, zou best moeten kunnen hoor denk ik! Wel fijn dat je eisprong zoveel eerder is dan toen met 2,5 mg. Soms denk ik; kan ik niet nu gelijk al overgaan op 7,5 mg? Dan is mijn eisprong tenminste eerder dan rond CD 19 haha. Maar ja, allang blij dat dit werkt. 

@Camhay:
Ah, ik snap het. Mijn cyclussen waren hiervoor ook heel erg lang. Soms 40 dagen, soms 44 dagen, maar ik heb er ook 1 van 180+ dagen gehad. Ik begrijp de reden, is dan eigenlijk hetzelfde als bij mij! :) 

Mijn lf kan ik niet heel veel over zeggen, omdat mijn cyclussen voorheen zo onregelmatig en onduidelijk waren. Mijn lf is afgelopen cyclus ergens zo rond de 14 - 16 dagen geweest, heb mijn temperatuur oid toen niet bijgehouden dus weet het niet precies, stom eigenlijk. Hij is best lang dus. Ene kant vervelend want dan duren de rondes langer, aan de andere kant is dat beter dan een te korte geloof ik. 

@Sonnie: 
Ah wat goed om te horen, succes en geniet ervan!

@NCY:
Wauw, dat is super nieuws! 

@Vraag aan jullie allemaal:
Ik ben benieuwd of ik de enige daarin ben, ik dacht van tevoren dat de ‘seksmarathon-periode’ (zo noem ik het maar even haha) de leukste periode is en bijzonder is omdat je dan echt daadwerkelijk aan het proberen ben maar ik merk dat ik er best onrustig van word en het eigenlijk ook best stressvol vind. Heel raar, want het is niet zo dat ik opkijk tegen de seks oid, dat is altijd gewoon prima geweest, maar omdat het er in die periode op aan kom merk ik dat ik minder van de seks kan genieten ofzo en het allemaal goed wil doen, dus ik denk er ook echt bij na als we seks hebben of dat wel het meest ideaal is etc. etc. Word er gek van. Dan denk ik; geniet gewoon van de seks zoals je altijd doet, maar ik vind de seks buiten de vruchtbare periode fijner dan in de vruchtbare periode. Irritant… Ben ik de enige?

Ik heb sinds de start met letrozol echt weinig zin meer helaas :(. Ik heb normaal vanaf menstruatie tot eisprong een top sexleven gehad haha. Niet te stoppen dan... maar vraag me dit dus ook af. Alles is zo geremd nu..  nog nooit meegemaakt en zit daar best wel mee. Vooral als het echt begint te "moeten". Wil mn vriend ook niet het gevoel geven dat hij een soort van spermadonor is momenteel haha. Denk dat het emotioneel gewoon in combi met medicatie wat lastiger is in ons hoofd voornamelijk. Het is niet niks he .. ff pilletjes slikken, sex hebben en ermee bezig moeten zijn. Vooral nadat je elke keer een teleurstelling moet verwerken en weer vol goede moed door gaat. Lastig allemaal... 
Ik kijk ook echt uit naar de tijd dat ik weer mezelf ben en mn sexdrive terug heb en we mogen en kunnen wanneer we willen... zonder die druk

Terug
Bovenaan