PCOS, Letrozol

Jeetje, wat een berichten! Sorry dames, ik heb alles gelezen maar op alles reageren kost me tot morgen ochtend haha! In het kort dus maar!

Welkom aan de nieuwe dames! Hopelijk ook voor jullie snel meer duidelijkheid en rust!

@NYC. Ik ben inderdaad na 6 rondes 2,5 mg over op 5mg. De eerste vier maanden gingen volgens het boekje, maar ronde 5 was rommelig. Nu had ik door een overlijden die maand sowieso meer stress, dus we hebben gewoon weer een nieuwe ronde gestart. Echter was die ronde nog vreemder dan die ervoor, dus toen werd er serieus getwijfeld. Uiteindelijk besloot de gynaecoloog last minute (toen ik mijn pillen ging afhalen op dag 3) dat ik toch moest verhogen, om te zien wat dat deed. Gelukkig werkte het deze ronde! Naar mijn idee zijn ze er wel zorgvuldig mee, ze proberen wel zekerheid te vinden voordat ze ophogen omdat je anders mogelijk kans hebt op overstimulatie begreep ik? Bij mij hebben ze dus wel 2 rondes de tijd genomen om het eea uit te sluiten. Maar bleek toch de goede zet.

@Liset, ik hoop dat je inmiddels iets meer duidelijkheid hebt? Balen hè, als je ook uit je temp weinig informatie kan halen… ik hoop dat het nog lukt deze ronde!
Onze donor is inderdaad een keer nagekeken voor we begonnen, maar de gyn miste schijnbaar informatie? Vandaar dus actuele test nu, ze wil graag alle info op een rijtje zodat ze weten wat er bij mij evt nog gecheckt moet worden en of we zo op de goede weg zijn. We wachten nog op zijn uitslag.. Ik zit nu op het wachtbankje. Hoop ik tenminste ?? Vanmorgen bloed geprikt, maar normaal word ik eigenlijk na een paar uur gebeld, vandaag alleen niet. Dus weet nog niet of er nu uiteindelijk een goede eisprong was… als ik kan vertrouwen op mijn temp, was het donderdag op vrijdag ergens. Afwachten maar!

@ncy; Fijn dat je morgen je eerste echo hebt! Hopelijk is er een mooi groeiend eitje te zien. Laat je weten hoe het is gegaan? ?

Zo er wordt lekker veel gekletst hier. Echt fijn om te lezen dat er best veel dames in hetzelfde schuitje zitten. Ik lees nog niet heel veel over letrozol.
Hier is het zaad van vriend ook gelijk getest en mocht dan wel alvast zelf de boel op orde gaan krijgen omdat er wel een kans is dat het dan wel spontaan zou lukken, al is die kans super klein (er is maar 1 goed zwemmertje nodig natuurlijk). En we moesten nu toch 3 maanden wachten tot een nieuw semenonderzoek mogelijk was...dus dan liever doorproberen zonder kansen te verspillen en kijken wat de letrozol doet. 
@smus herkenbaar ja. Het is wel te doen...maar totaal geen bijwerkingen zoals ik veel lees zijn het helaas niet. Achja het is iig beter dan clomid :) veel succes voor jpu ook!

@NCY Ja precies is wel spannend. Ik denk dat ik maar gewoon begin met ovulatietesten rond dag 10/11 en gelukkig voel ik altijd wel de eisprong aankomen.. en dat klopt dan ook weer aardig met de temp. Ik denk dat als ik rond dag 14/15 niets merk ik gewoon het ziekenhuis bel voor een echo...wellicht dat ze dan nog tijdig kunnen ophogen als er echt niets te zien is.. proberen kan natuurlijk :)

@Smus: spannend dan inderdaad! Nog even afwachten tot je eisprong dus! Bij ons zeiden ze wel: als de eerste ronde werkt, wordt er vanuit gegaan dat het altijd werkt. Al heeft @just-me het tegendeel inmiddels bewezen hihi ?. Bij ons was het overigens ook de bedoeling dat we direct na de intake het zaad van mijn man lieten checken (via de huisarts, want dat was goedkoper zei ze) maar dat hebben we zelf toen nog even niet gedaan. En vanuit het zkh werd er verder ook niet meer gevraagd, tot de evaluatie na een halfjaar ;-) .

@NCY: jij vandaag dus je echo, ben enorm benieuwd wat er te zien is! Ik kon het dus inderdaad steeds meer loslaten, tot afgelopen week haha. Maaarrrr inmiddels ben ik weer helemaal gerust gesteld! ?

@Just-Me: Ik heb gelukkig iets meer duidelijkheid inderdaad, vanmorgen m'n temperatuur genomen op normale tijdstip en toen was die keurig 36.9! Dus ik ben weer helemaal blij ? nu dus "eindelijk echt" op het wachtbankje. 
Typisch dat die info over jullie donor miste?! ? jij zat ook Diak toch? Ik moet zeggen dat ze daar de info niet altijd op orde hebben haha, want ik werd eens gebeld over de operatie die ik 10 jaar geleden had (wat van invloed op zwangerschap kon zijn) terwijl ik nooit geopereerd ben haha ? Maar goed! Vandaag hopelijk uitslag van je bloed en heb je gewoon netjes een eisprong gehad! En dus weer op dat vervelende wachtbankje... Zitten we er gezellig samen ? en hopelijk snel uitslag van zaadonderzoek van jullie donor ?

@Camhay: haha nee er wordt vooral over ervaringen en cyclus gesproken en eigenlijk minder over de Letrozol zelf inderdaad ?. Maar als je vragen hebt, moet je ze natuurlijk gewoon stellen! :)
Voor jou dus eerste ronde zonder het ziekenhuis, spannend! Wel fijn dat je altijd je eisprong ongeveer voelt aankomen, dan kun je er een beetje op letten met je temperatuur enzo inderdaad. Wat ik wel gemerkt heb, is dat de eisprong echt spontaan veel later kan komen (ondanks het aanvoelen komen). Ik wil je daarom als tip mee geven: blijf doortesten met ovu.testen tot dat je de eisprong hebt :) dan weet je beter wanneer die geweest is. Ik heb normaal rond CD16 of 18 eisprong, maar heb hem inmiddels ook al eens op CD23 gehad zonder noemenswaardige reden ?. 

@juliass ja klopt haha. Uhm eerste ronde letrozol had ik op cd6 mijn afspraak met de arts en mocht ik gelijk die dag met de letrozol beginnen, ondanks het later in de cyclus was. Dus slikte van cd6 tot cd10 en op cd 12 zat er alneen follikel van 14mm. 3 dagen later was deze 21 mm. En had ik op cd19 mijn daadwerkelijke eisprong (zag ik door tempen). Week later progesteron geprikt en die waarde was 33. Nu ben ik zoals het hoort gewoon op cd 3 begonnen met de letrozol..dus ik hoop dat het dan nog eerder komt dan cd19 natuurlijk maar dat is nu dus even de vraag. 
Door de pcos heb ik ook erg onregelmatig gemenstrueert hoor. Voor zwangerschap zat ik soms weleens op 180 dagen en erna 32 tot 50 dagen (en dan had ik wel gewoon een duidelijke lh piek). Nu met de letrozol blijft mijn cyclus hopelijk rond de 31/32 dagen en hebben we toch elke maand een kansje dus dat is dan ook de reden voor de letrozol. 
En wat betreft mn vriend. Ik heb mijn zoontje met mijn ex en bij mijn ex was alles verder helemaal in orde dus toen lag het enkel bij mij en was het dus direct raak met clomid. Nu met de nieuwe partner helaas niet goed... bij ons is het in het ziekenhuis wel standaard procedure om gelijk de man te checken. Misschien kun je het toch eens navragen? Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat het bij mn vriend niet goed zou zitten, dus dat kwam nogal als een klap. Maar het is wel fijn om die zekerheid te hebben toch :) dan kunnen ze ook weer snel schakelen mocht het nodig zijn.

Zo verder lees ik echt al jullie berichten maar ik vindt het forum wel lastig om te bekijken en te reageren op iedereen! 
Dus bedankt allemaal voor jullie warme welkom hier en interesses in elkaar. Ben erg benieuwd hoe de ronde gaat voor de dames die t nu zonder controle moeten doen en natuurlijk benieuwd naar wie snel zwanger gaat zijn met de letrozol :)
Ik duim mee voor jullie!

@liset haha, ook gezellig toch. Is toch een beetje afleiding en vooral in de tergende wachtweken. Ja met die testen komt het wel goed gelukkig maar bedankt voor de tip, dat is idd wel wat ik altijd doe. Ik merkte nu ook dat ik op cd16 bij de echo van de arts te horen kreeg dat mijn eisprong diezelfde dag zou zijn. Toen dacht ik nou dat gaat m.niet worden want ik heb nog geen lh piek gevonden, arts was overtuigd dat die al geweest moest zijn... 2 dagen later kreeg ik een duidelijke piek en smiley op de cb. Wat dat betreft heb ik echt geluk dat ik duidelijke ovupijn voel en het ook aan mn gemoed heel erg merk. Over de jaren wordt je daar helaas een expert in :( 
Ik zie dat je temp weer normaal is voor deze periode. Ik zit zelf ook altijd precies zo rond de temp die jij aangeeft. 36.9 na ovulatie. Bij mijn zoontje steeg mijn temp rond 5dpo tot 37.3 en ik moet zeggen ik temp nu alweer 10 rondes en mijn temp is 1x 37.2 geweest en verder nooit boven de 37 na eisprong. Dus soms denk ik dan als die niet zover stijgt weet ik misschien al wel zeker dat ik niet zwanger zal zijn...maar dat slaat misschien nergens op omdat elke zwangerschap en temp anders is haha.
Ben erg benieuwd.. is bij jullie je lf ook gelijk gebleven? Ik heb een lf van 13 dagen en wordt de nacht van 13 op 14 altijd ongesteld. Dat is nu ook hetzelfde gebleven.
Succes @NCY succes met de meting! 

@Just-Me: ow joh, 6 cyclussen met de 2.5 mg en toen pas naar de 5 mg? Dat is een half jaar bezig.... Dat is een beetje mijn angst eigenlijk, WEER een half jaar 'weg' (want we zijn al ruim 3.5 jaar bezig). Jouw geduld is dus ook erg op de proef gesteld! 
@Camhay: ik deel je mening, lastig om alles te lezen en goed te reageren! :) 

Hier nog even een kleine update van mij :) M'n testen liepen mooi op (13 keer getest, ik kon het gewoon niet geloven). Omdat ik in het ziekenhuis onder behandeling was mag ik voor een extra vroege echo komen volgende week. Het blijft wel heel spannend, want ik voel verder niks, maar ik heb goede hoop.
Ik stuur jullie allemaal heel veel digitaal geluk voor ook snel een positieve test ?

Terug
Bovenaan