PCOS, Letrozol

@ Juliass; ik ben dan nog niet gestart met de Letrozol maar wel al 3.5 jaar aan het wachten. En eerlijk, dat heeft wel een impact op ons seksleven. Er zijn echt moment dat ik gewoon boos werd als hij een avond moest overwerken (want het zou wel eens mijn vruchtbare periode kunnen zijn), of dat ik niet naar een feestje wilde omdat ik dact 'vanavond moeten we'. Nu is het wel minder. Vandaag voor mij de laaste dag met duphaston om cyclus op te wekken (hopelijk) en als dat goed gaat aan de Letrozol. En ik denk dat ik dan weer echt in die 'prestatie' stemming kom. Probeer het niet, maar vrees van wel :) Denk dat voor ons allemaal hier het spontane er gewoon een beetje vanaf is doordat we allemaal in een soort van 'traject' zitten.....

He meiden,
Ik vind het vervelend te lezen dat jullie met hetzelfde zitten, maar ergens is het ook wel weer prettig dat je weet dat je niet de enige bent... Ik ben gewoon zo bang dat het straks niet lukt omdat de seks niet hetzelfde is en we dus beide minder opgewonden zijn dan normaal. Naja, we doen ons best, hopelijk valt het mee. 
Ik werd gister gewoon boos op mijn vriend omdat hij me wilde beffen... Ik zei; niet doen! spuug is slecht. Arme jongen. Ik moet uitkijken dat hij er straks de lol niet meer van in gaat zien.

@ Juliass: haha ik moest echt lachen van jouw laatste post! Ik zie het ook al helemaal voor me. Voor ons is het nu ook meer een moetje en dat maakt het wel minder leuk. Ik merk ook echt dat mijn vriend er meer moeite mee heeft (normaal heeft hij dat nooit), maar gelukkig lukt het tot nu toe altijd.. vrienden van ons lukte het in dit traject niet op commando en waren blij dat ze over konden naar iui. Overigens denk ik wel dat dit voor iedereen met een kinderwens zo is, traject of niet. Je bent dan heel bewust bezig met een baby maken en niet zozeer met gewoon een leuke tijd hebben met elkaar. Het is gewoon heel stressvol als je die wens hebt!

Hahaha ja als ik m'n reactie zo lees zullen jullie ook wel denken wat een gek, maar in dit geval maak ik liever meer kans dan dat ik er meer van geniet... je wilt wat hè. Kan me voorstellen dat het voor die vrienden van jullie dan een opluchting was.
Ben het met je eens, denk dat het voor de meeste stellen stressvol is, maar een "normaal" stel houdt er misschien minder rekening mee dat er iets niet goed kan zitten en door "mijn situatie/ons traject" ben ik me er wel zoveel meer bewust van geworden dat het allemaal absoluut niet vanzelfsprekend is, maar dat zullen jullie allemaal vast wel herkennen.
Ik probeer het allemaal ook positief in te zien (hoe lastig soms ook), als het ons hopelijk gegund is, weet ik nu al dat we zoooo gelukkig zijn, dat wordt dan extra genieten.

@Juliass; oh zo herkenbaar! Soms is het echt even de knop omzetten en niet alleen maar focussen op het 'baby maken'. Maar soms is het genieten gewoon even wat minder. Zolang je er samen over blijft praten gaat het naar mijn idee goed, deel je gevoelens met elkaar. Maar bij ons zeker ook hetzelfde hoor, er ligt toch wat meer druk op de vruchtbare dagen dan daarbuiten!

@Ly Ja dat is zeker een bijzonder gevoel, erg fijn om te weten dat er voor ons allemaal ook evenveel kans is om zwanger te worden als de medicatie eenmaal goed werkt! Ik had uiteindelijk zelfs nog de vraag bij de poli neergelegd (wij kunnen heel makkelijk berichten sturen via een app, erg handig!) en die zeiden ook: doe vandaag maar wel en morgen een dagje niet. Maar jouw extra bevestiging was ook fijn en heb ik wel nog gelezen, thanks! ?
@Juliass Herkenbaar hoor over dat je nu tijdens de seks 'waarbij het erop aan komt' erg aan het nadenken bent. Ik kan er gelukkig nog wel van genieten, maar kan me goed voorstellen dat dat lastiger wordt naarmate je langer aan het proberen bent. Er ligt toch wat meer druk op. We doorlopen een heel traject en steken toch veel tijd en moeite erin. Dan wil je je kansen gewoon zo groot mogelijk houden. Ik hoop echt dat het iedereen hier gegund is inderdaad en dan is het het vast helemaal waard geweest!

@Ly:
Dat ben ik met je eens, als je erover praat en je er bewust van bent, dan is het goed denk ik.
Vertellen jullie je partners als je vruchtbare dagen eraan zitten te komen? Ik heb wel eens gelezen dat sommige vrouwen dat niet doen om er zo minder druk op te leggen, maar ik heb ook weer zoiets van; we doen het samen, ik heb er weinig zin in dat het dan steeds vanuit mij moet komen. Ik zeg gewoon tegen m'n vriend; we mogen weer, dan weet hij ook wat ons te doen staat haha. Ik heb vamorgen wel al wat meer (als in: dat het minder wit is, de afscheiding zelf is nog niet heel veel) doorzichtige afscheiding gespot, dus daar ben ik wel blij mee. Hopelijk een goed teken dat mijn eisprong eraan zit te komen. Zit nu op CD12. Vorige ronde heb ik 'm ergens tussen CD15 - CD20 gehad. 
Ik ben trouwens wel blij dat ik begonnen ben met temperaturen (op CD8 ben ik pas begonnen); hopelijk gaat me dat houvast geven. Zit nu steeds rond de 36,5 /36,6. Ben er alleen nog niet overuit of ik dit weekend echt mijn wekker ga zetten om m'n temperatuur op te nemen. Het scheelt dat we sowieso nooit super laat wakker worden; max. 1,5 uur later dan dat onze wekker door de weeks staat. 
@NCY:
Fijn dat je er nog van kan genieten. Gelukkig lukt ons dat ook nog wel; maar wel op een andere manier dan buiten mijn vruchtbare dagen. 
Precies wat jij zegt; je doet er zóveel moeite voor en uiteindelijk kan je maar zwanger raken van 1 ding en dat is seks, dus dat wil ik dan ook zo goed mogelijk doen. 
Ik hoop het ook! Hopelijk zien we komende maanden weer hele mooie berichten hier op dit forum verschijnen. ?

@NCY: Wat een mooi eitje had je van de week zeg en dat op CD10! Top! Lekker aan het huiswerk en dan beetje in spanning voor bloedprikken volgende week ?. Of heb je daar geen spanning voor?

@Juliass: ik moet zeggen dat ik zelf vooral last had van het met in me hoofd zitten. Mijn man vind de sex tijdens de vruchtbare dagen juist fantastisch! Die vind het helemaal een geweldig idee dat ik daadwerkelijk zwanger zou kunnen worden, dus aan zijn kant geen probleem haha. Aan mijn kant daarentegen, normaal gesproken kom ik ieder vrijpartij zelf ook, maar dat was de eerste maanden echt wel anders inderdaad ?. Inmiddels zijn we al zo veel rondes verder, dat wij (vooral ik) het juist steeds meer los kan laten. Daardoor genieten we nu gewoon allebei van de sex, of het nu de vruchtbare dagen zijn of niet. 

In een normale ronde weet mijn man nagenoeg net zoals ik wanneer de vruchtbare dagen zijn en wanneer de eisprong is geweest. Zelfde geldt voor als de temperatuur weer daalt voor een menstruatie. Maar deze ronde hebben we het wat meer losgelaten, gewoon 2 weken lang om de dag sex en nog van genoten ook haha ?.

Fijn dat je begonnen bent met temperaturen en dat je het zelf ook prettig vind! Mijn ervaring: ik heb geen wekker gezet in het weekend. Normaal gesproken toch redelijk rond dezelfde tijd wakker en soms wat later, maar mijn temperatuur is redelijk hetzelfde als ik net wakker wordt. Behalve als ik de avond er voor gedronken heb, dan schiet die als een gek omhoog haha dat was flink schrikken de eerste keer ?

Terug
Bovenaan