PCOS, Letrozol

@Ly Ah wat jammer! Valt ff tegen dan he.. Er komt inderdaad wel snel weer een nieuwe kans, maar je mag natuurlijk ook best ff balen dat het nog niet gelukt is. ? Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen in het ziekenhuis over dat het maar 24 dagen duurde deze cyclus!
@Patty Hee zo te zien is het gelukt met je gebruikersnaam? Ik moest het ook even uitzoeken bij mijn eerste bericht haha. Wat fijn dat je snel  ongesteld bent geworden. Is het gelijk goed doorgezet ook? Op welke cyclusdag(en) moet jij voor een echo? ?

Werken ovulatietesten bij jullie goed ondanks dat jullie PCOS hebben/medicatie gebruiken om een eisprong op te wekken?
Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat die testen mogelijk niet zo goed werken of er naast kunnen zitten bij PCOS, klopt dat? Maar omdat ik toch benieuwd was of ik nu wel iets kon zien, hebben we de afgelopen dagen zo'n testje gedaan van Sensitest. Steeds rond 12:00 (geen ochtendurine). En op CD12 was er voor het eerst een tweede streepje te zien maar wel echt lichtpaars, op CD13 weer een tweede streepje lichtpaars (heel klein beetje donkerder dan de dag ervoor) en nu op CD14 weer helemaal niks. Ik dacht dat ik ook wel wat buikpijn voelde de afgelopen dagen, het leek op menstruatiepijn. Maar volgens mij moet je wel echt 2 duidelijke strepen hebben en niet een vaag tweede streepje?
Merk dat ik er best onzeker van wordt. Was er al bang voor, maar we waren natuurlijk weer koppig haha. We gaan er nog wel even een paar dagen mee door voor de zekerheid. Maar ik merk dat ik veel aan het piekeren ben de laatste dagen over vanalles omtrent dit traject. Daarom lijkt temperaturen elke ochtend me al helemaal niet handig voor mij.

@ncy; ja! Gelukkig gelukt, stond zo stom hè die 'gebruiker123456' ? 
ongesteldheid heeft niet echt doorgezet. Zijn maar een paar druppels zegmaar. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen over het vervolg. Zie best wel een beetje tegen de echo op, de arts die ik telefonisch heb gesproken en die me we medicatie gaf is een man en dat vind ik toch niet zo prettig eigenlijk.
kan me wel voorstellen dat het testen je ook super onzeker kan maken. Ik weet nog niet zo goed of ik me er aan wil wagen, net als aan temperaturen. Misschien in een volgende ronde. Maar ik zou er ook denk ik behoorlijk obsessies door worden, en het is denk ik beter om te proberen er iets relaxter in te blijven zitten...

@ncy: ja het moment dat je zeker weet dat je ongesteld bent is het toch echt weer even balen en een teleurstelling..
Bij mij werken de ovulatietesten heel goed sinds ik Letrozol gebruik. En heb ook Sensitest dipsticks. De streep wordt bij mij wel echt minimaal even donker als de controle streep. Ik doe ze meestal gelijk uit m'n werk 's middags tussen 17.30-18.00. Wel merk ik dat voor de LH piek de streepjes heel wisselend zijn qua sterkte, soms ineens weer bijna niks en dan een knaltest bij de piek. Voor het gebruik van medicatie werkten ze bij mij voor geen meter, werd er toen niet wijzer van. Nog even door testen denk ik, misschien is je ovulatie iets later (had ik wel met de 2,5 mg destijds, rond CD18-19). Samen met je temperatuur bijhouden kan je waarschijnlijk goed inschatten of je je eisprong hebt gehad! En lekker door klussen ;). Komt goed!! Als je je piek hebt gevonden kan je een eventuele volgende cyclus wel wat geruster testen. Ik was de eerste ronde met ovulatietesten ook erg onzeker wat ik moest zien en of het werkte.

@NCY: ik heb geen PCOS maar zit wel aan de hormonen. Heb deze week voor het eerst Letrozol moeten nemen  (wegens stockbreuk Chlomid) en heb de dipsticks van van Sensitest gebruikt. 3 dagen geleden een lichte streep en gisterenavond al een iets donkerdere streep (nog niet zo donker als de teststreep). Deze ochtend met veel hoop een echo laten nemen bij gynaecoloog, waar ik dus van hoopte van rijpe follikels te zien, maar helaas, helemaal niets. Zolang de streep niet zo donker is als de controlelijn zou ik dus opletten met conclusies trekken :).

@NCY: ik ben op dag 11 begonnen met de ovulatietesten van sensitest en zit inmiddels op dag 18 met iedere dag een licht streepje.. ik weet het dus ook niet meer. Als ik nu weer een cyclus van 32 dagen zou hebben dan moet mijn eisprong toch echt vandaag of morgen zijn. Denk dat ik volgende maand maar ga proberen te temperaturen en ondertussen klussen we nog maar even door..

@Ly:

Dank je, ik hoop dat het inderdaad voldoende gaat zijn. Hebben het gister nog gedaan en indien nodig doen we het dan ook zaterdag en zo verder. Om de dag maar dan donderdag 1 ‘uitschieter’ van +/- 12 uur extra omdat we het dinsdag ’s ochtends doen en donderdag ’s avonds. Normaal gesproken had ik het wel liever korter op elkaar gedaan. Het is niet anders.

Die lage uitschieter, hoe ver is dat bij jou van tevoren? Mijn temperatuur was zondag juist weer wat hoger dus dacht even ‘zal ik dan zaterdag de dip gehad hebben en zondag mijn eisprong?’ Maar mijn temperatuur was vanmorgen weer 36,54 (beetje hetzelfde als de dagen ervoor) dus denk dat mijn eisprong nog in aantocht is. Had zowel gister als vanmorgen toen ik wat slijm bij mijn BMM weghaalde doorzichtig slijm waar ik (kleine) sliertjes van kon trekken. Hij zal nu toch wel komende dagen ergens moeten komen verwacht ik zo. Hoop dat m’n temperatuur dit komende week gaat bevestigen! Zit nu op CD15. 

Ik geloof dat een LF van 12 dagen best oké nog is hoor, maar het zkh zal je daar vast een beter antwoord op geven. Het is inderdaad wel weer fijn dat je daardoor wel weer snel een nieuwe poging kunt wagen. Ach, het heeft wat dat betreft allemaal voor- en nadelen. Jij hebt sneller een nieuwe kans, ik heb een vrij lage LF waardoor de innesteling evt. weer meer kans heeft, maar als het niet is gelukt moet ik weer langer wachten… Geduld, geduld, geduld, is een schone zaak haha. 

@Patty:
Wat super fijn dat je doorbraakbloeding al zo snel kwam, mag je echt van start nu! Kan me nog herinneren dat ik daar toen zo blij mee was. Bij ons is de regel: na 18:00 uur betekent een dag later, daarvoor mag je die dag als dag 1 tellen. 

@Just-Me:
Ah oke, ben benieuwd of ik er snel een patroon in ga herkennen. Zaterdag had ik een dipje, zondag weer wat hoger, en vandaag zoals de dagen daarvoor (lager dan zaterdag). Misschien komt-ie dan wel vandaag?! We gaan het zien. Heb je na dat dipje dan ook wel eens een stijging die niet direct doorzet? Oftewel: is je dipje dan soms ook een dag of 2 voordat je een eisprong hebt, waardoor de stijging pas later komt omdat ie later doorzet? Heb ooit gelezen dat je op de dag van de eisprong een dipje kan hebben, zo vlak ervoor maar dit gaat bij mij niet op anders had mijn temperatuur vandaag ook hoger moeten zijn. 

Het is tot nu toe zo:
CD 8: rond 07:30: 36,43
CD 9: rond 07:30: 36,67
CD 10: rond 07:30: 36,63
CD 11: rond 07:30: 36,54
CD 12: rond 07:30: 36,67
CD 13: om 06:50 uur 36,33 en om 09:30: 36,73
CD 14: rond 07:30: 36,72
CD 15: rond 07:30: 36,54

Vartieert /verschilt het bij jullie ook zo?!

@NCY:
Ovulatietesten kan ik je niet bij helpen, dat heb ik nog nooit gebruikt, eigenlijk precies om deze reden hihi. Ben bang dat het niets doet en dat ik daardoor in de stress ben dat ik geen eisprong heb, terwijl het dan misschien wel zo is. Ben nu ook pas voor de eerste keer aan het temperaturen, hoop dat dit me wel wat duidelijkheid ga geven. 

Hi dames, goed weekend gehad?
@ly, wat jammer en wat een korte cyclus idd. Mag je wel weer snel door voor een nieuwe kans! Maar uiteraard altijd balen. 
Wat betreft het gebruik van ovulatietesten heb ik nu weer precies hetzelfde als wat jij zegt @Ly. Donderdag was voor mij cd 9 en ben ik begonnen met testen. Ik had wat hele lichte ovukrampjes en wilde m zeker niet missen. Ik had direct een best donkere test. De volgende dagen liep die steeds verder af en had ik ook geen ovulatiepijn meer. Mijn temp is gewoon 36.6 zoals voor ovulatie dus die is zeker nog niet geweest. Pas nu begint mijn vruchtbaarslijm een beetje te komen en verwacht dan ook pas ergens eind deze week mijn ovulatie. Maar ik zat dus het weekend ook wel ff met de vraag of die test van donderdag niet mijn piek zou zijn. Het maakt je toch aan het twijfelen. Ik probeer nu gewoon uit te gaan van mijn lichaam en eigenlijk weet ik dan ook dat ik het wel duidelijk kan voelen als het echt zo ver is. Vaak knalt mn test dan ook weer. 
Anywayss... ovutesten met pcos geeft vaker van die wisselend donkere streepjes. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben dus haha... wellicht te maken met de inname van de letrozol? I dont know. Vandaag hier cd13 en ik denk dus niet dat mijn eisprong precies op dag 14 zal zijn. Maar eerder ergens tussen dag 16-19. Ook nog prima natuurlijk. 
Andere vraag.. iemand van jullie last van gewichtstoename? Ik ben sinds de start met letrozol nu de 2e maand, 6 kilo aangekomen. Nu heb ik na de feestdagen nog op de weegschaal gaan staan en toen was ik maar 1 kilo aangekomen (logisch misschien ook na feestdagen) maar vanaf de 2e start letrozol tot de laatste inname dag opeens 5 kilo erbij! Dus eigenlijk in 5 dagen tijd en 1 kilo per dag. Vond dat echt opvallend veel.. lijkt alsof ik veel vocht vasthoud.. maar moet ook wel weer vaker plassen dus vind het gek...
Heb zelf geen last van enorm overgewicht ofzo maar ik ga zo wel die richting uit als ik zo nog ff door moet haha

Terug
Bovenaan