PCOS, Letrozol

Het ene moment kan ik rustig 3 dagen reageren, ander moment moet ik pagina's terug lezen haha ??

@Juliass: hihi ja die eerste keer hoog als je het nog niet verwacht is het echt schrikken. Dus dan weet je dat vast ;-) Waar zit jij nu in je cyclus? Bijna je eisprong als ik het zo lees, spannend! Wel vervelende timing van je vriend inderdaad maar goed, naar mijn idee zou dinsdagochtend en donderdagavond prima moeten zijn! Ik duim voor je ?! 
Je schema van temperatuur herken ik trouwens wel, bij mij kan het soms ook zo verschillen inderdaad, maar ik heb maar temperatuur tot 1 decimaal dus niet zo nauwkeurig als die van jou. Meestal zit ik op 36.5 of 36.6, soms een uitschieten naar 36.7 of dus nog hoger als ik drankje heb gedaan, dan had ik soms zelfs wel 37.2.

@PattyRose: Jij afgelopen weekend dus je bloeding gehad, fijn snel zo! En het zkh inmiddels al gesproken? Wanneer mag je langskomen?
EDIT: ik lees nu dat de bloeding niet heeft doorgezet, wat stom :-( hopelijk mag je snel terecht in zkh om te checken hoe en wat!

@Ly: ik temperatuur nu verder even niet deze ronde :) dus geen idee hoe het er voor staat haha! Normaal gesproken is woensdag mijn NOD, maar heb dus geen flauw idee wanneer mijn eisprong is geweest. Dus ik ga zaterdag een test doen als ik nog niet ongesteld ben en dan zie ik wel weer verder ?. 
Wat balen dat je toch ongesteld bent geworden en wat een korte cyclus inderdaad! Inmiddels al met het zkh gesproken? Hoe ga je verder?

@Just-Me: wat fijn dat je bloed goed was en dat ook het onderzoek van de donor (volgens huisarts) ook goed was! Dat scheelt weer een stukje stress hihi ?! Hopelijk denkt je gyn er ook zo over :) Jij dus deze vrijdag NOD? Spannend! Ik duim voor je ?!!

@NCY: hihihi snap hartstikke goed dat bloedprikken spannend is! De eerste keer dat het bij ons eindelijk gelukt was om de juiste dosis te vinden was het ook zo'n ontlading toen we hoorde dat de progesteron mooi hoog was! Inmiddels dus op het wachtbankje in principe of nog niet? 
Ik gebruik sinds 4 rondes ook ovu.testen (behalve deze ronde). De eerste keer dat ik dat deed duurde het mij ook allemaal te lang en vond het maar raar, kreeg niet de juiste strepen etc, maar uiteindelijk wel dikke positieve ovu.test gehad! :) Dus inderdaad een test streep die donkerde was dan de controle streep! Ik gebruik die van de action (lekker goedkoop ?), begin meestal dag 13 en doe vanaf dag 16 (meestal bijna me eisprong) 2x per dag een test. Rond de middag en in de avond vaak :) Zodra ik dan een positieve test heb, blijf ik testen tot die weer negatief wordt! Ik wist namelijk niet dat dat soms 48 uur kan duren hahaha. Pas zodra die afloopt weet ik echt dat mijn eisprong er nagenoeg is! :) 

Ik snap je gevoel van het piekeren, heb ik ook enorm gehad. Temperaturen vind ik niet zo erg eigenlijk, want mijn conclusie is: er is geen pijl op te trekken hahahaha. Als ik soms 1 drankje op heb, schiet die al omhoog. Soms heb ik de halve avond zitten drinken en niets aan de hand. Maar goed in basis zie ik wel wanneer mijn eisprong is (door de standaard verhoging) maar zie ook dat m'n temp echt mega te beinvloeden is en vaak flucteert. Dus ik doe het braaf en vind het in basis prima. Maar hoe meer die afwijkt, hoe minder ik me er van aan trek. ;-) En met die ovu.testen weet ik inmiddels: gewoon door blijven testen, ze lopen vanzelf op, ook al duurt het langer dan je verwacht/denkt. 

@Camhay: heb je een overduidelijke donkere teststreep gehad op je ovu.test of uit eindelijk niet? Ik weet wel (ook gehoord van het zkh) dat die echt donker moet zijn. Dacht zelf ook eens een positieve te hebben (kwam in de buurt van de test streep) maar na check met het zkh was dat niet zo. Dag later was die alsnog echt donker :).
Betreft gewischtstoename: ik ben afgelopen tijd zeker aangekomen, maar ik weet eigenlijk niet of dat door de Letrozol komt of door andere factoren... ? zou het wel verklaren eigenlijk haha XD.

Ik heb eigenlijk ook nog een vraag aan jullie allemaal dames: in hoe verre zijn jullie "symptomisch" de laatste dagen van je cyclus?

Ik heb dus 11 rondes gehad, waarvan 9 werkend. Bij zeker 4 van die rondes heb ik enorm veel symptomen als in: moe, misselijk, steek in me borsten, soms juist weer branderig gevoel, veel last van "gas" als boeren laten, scheten, halve braak neigingen en ga zo nog maar even door. Heb hier altijd de laatste circa 10 dagen last van en heb dat nu al zo vaak gehad hahaha ? 
Ben inmiddels wel eens benieuwd hoe dat dus bij jullie zit???

@Juliass; heel herkenbaar hoor jouw wisseling van temperatuur voor de eisprong. Soms ging ik ook ineens van 36,7 weer naar 36,5 of 36,4. Soms ook vlak voor mijn eisprong. In afgelopen cyclus had ik op CD12 36,6 en CD 37,0. Dat was voor mij echt een duidelijke verhoging (0,3-0,4 hoger dan mijn hoogst gemeten temperatuur in de fase voor de eisprong).
@Lisett; Ik merk ook wel regelmatig symptomen na de eisprong. Afgelopen week vaak koude rillingen, krampjes/steekjes rond mijn baarmoeder. Maar verder weinig. Merkte wel echt minder afscheiding zo'n 4 dagen voor in ongesteld werd. In de ronde dat ik wel zwanger was afgelopen september had ik ook dezelfde soort krampjes en steekjes rond mijn baarmoeder, steken met niezen (deed echt pijn!) en iets voor mijn NOD kreeg ik zere tepels en juist veel afscheiding. Het is zo lastig om te ontdekken aan je symptomen in de Luteale Fase of het wel/niet raak is vind ik. Heb ook van dames gehoord die meerdere zwangerschappen hebben gehad dat het bij iedere zwangerschap anders is en er ook wel eens juist heel weinig symptomen zijn! Was er maar een standaard lijstje die iedereen hetzelfde zou hebben, dat zou de onrust een stuk minder maken!! Hopelijk heb je eind van deze week gewoon een positieve test in handen, ik duim voor je!
Het ziekenhuis was gelukkig heel tevreden met de cycluslengte, mijn LF was inderdaad lang genoeg dus helemaal prima gaven ze aan! Morgen weer starten met Letrozol.

Nee was niet donkerder nog net niet positief zeg maar. En erna liep die af en nu weer op. Heb dit al eens eerder gehad een ronde. Vaak als ik echt ovulatiepijn ga krijgen en ik test, dan is die mega positief, dus voor nu ga ik maar gewoon uit van mn lichaam en de pijn. Die heb ik altijd.... en mn temp is ook nog normaal.
Wat betreft dat tempen idd als je de vorige avond hebt gedronken dan is je temp niet te vertrouwen. Ik doe het dan niet eens meer noteren want die "telt" dan niet. Zelfs een half uur later tempen of wat extra beweging in de ochtend is al niet goed voor een duidelijke tempcurve. 
Ohja en die klachten. Vaak vanaf 4dpo (stijging progesteron) beginnen al je genoemde klachten ook hier haha.. de keer dat ik zwanger was van mn zoontje had ik eigenlijk nergens last van, het enige dat opvallend was, was dat ik een paar dagen na ovulatie al het gevoel had ongesteld te moeten worden. Dat was vanaf 5 dpo (had toen ook een tempdip) en vanaf 6 dpo opeens een temp van 37.3. Op 7dpo had ik toen al een lijntje op de predictor en op 8dpi duidelijk getest met k2v5. Er is geen pijl op te trekken he pff..

@juliass; ow ik hoop voor je dat de twee dagen genoeg gaan zijn! Zou feitelijk wel moeten toch? Hier geld trouwens bij het ziekenhuis ook dat ze een cyclus na 18h tellen vanaf de volgende dag! Vond ik ook best wel logisch! 

@camhay: ik heb zelf een normaal gewicht maar zit er niet echt op te wachten om 6 kilo aan te komen…ik ben heel klein (1.60) dus bij mij ziet 6 kilo eruit als 16 ? morgen starten met letrozol en misschien maar meteen starten met hardlopen? (Wacht, ik hou helemaal niet van hardlopen…)

@lisett; ja gelukkig volgende week een echo! Ben heel benieuwd. Ik verwacht maar niets, dan kan het alleen maar meevallen toch? Ik begrijp dat jij ook al een tijdje in het traject zit, ga voor je duimen deze ronde!!

@Juliass, ja na een paar maanden zie je hopelijk wel wat overeenkomsten. Mijn eerste maanden waar best rommelig, maar nu zie ik achteraf wel dat ik vaker op een bepaald moment bv een dipje of uitschieter had. Over het algemeen stijgt mijn temp in een keer (bv: 36.51-36.51-36.42-36.80 en dan op ong 7 dpo een uitschieter naar 37 of hoger) ik heb echter een ronde gehad dat ik letterlijk stapsgewijs omhoog ging voor 5 dagen haha! Heel gek!

@Liset, ja dat hopen wij ook haha! Zal wel goed zijn als de huisarts dat zegt hoop ik ?
Ik ervaar wel wat wisselende verschijnselen, maar als de letrozol werkt niet zo extreem. Laatste ronde dat het niet meer werkte had ik alles. Vreselijke pijn in mijn borsten, krampen, hoofdpijn, opgeblazen buik, misselijk, niet naar de wc kunnen, ga maar zo door. Duurde echt drie weken. Deze ronde nog nergens last van, behalve wat spierpijn in mijn bovenbenen. In een ‘normaal gecontroleerde ronde’ heb ik eigenlijk standaard pijnlijke borsten een paar dagen voor nod, opgeblazen buik en soms die gekke spierpijn in benen en liezen. (Ik reken maag of buikklachten niet altijd mee, ivm al die allergieën) En dag voor menstruatie beginnen de krampen echt. Dat is gemiddeld. Soms zitten er andere dingen bij of heb ik iets niet… gek hoe je lijf zo op en neer kan gaan!

Hahaha @pattyrose.. uhmmm nee ik hou daar ook niet van, vooral niet met deze kou haha. Ik ben gelukkig lang, bijna 1.80 niet dik maar moet wel gaan opletten zo met dat aankomen. Zit niet lekker in mn vel daardoor. En het is niet dat ik opeens veel meer eet. Ik merk juist dat ik van de bekende vreetbuien voor de menstruatie, juist nu niet zo een last heb nu. Misschien komt het ook omdat ik veel minder doe.. vooral met de kleine geen dagjes weg meer, nergens heen kunnen zelf. Dus je zit al gauw binnen op de bank. Misschien een combinatie met de letrozol.

Ik ga zo even mijn arts bellen. Ik zit op cd 14 en er is echt totaal nog geen teken van een naderende ovulatie :(. De vorige ronde letrozol was ik pas op cd 6 begonnen tot cd 10. En had ik de sprong al op cd 19 maar vaak de week vooraf vruchtbaar cervix en al tekenen dat die eraan komt. Nu echter gewoon op cd 3 begonnen en inmiddels nog niks... vrees zo dat deze ronde niet goed aanslaat ofzo. Geeft me stress... had toch liever nog even een controle ronde gehad met echos.

Nou gelukkig benn ik dan niet de enige met al die irritante klachten hahaha ? Maar irritant is het zeker zeg! 

@Camhay: is CD14 niet een beetje te vroeg nog om je al zorgen te maken? :) ik heb zelfs wel eens CD21 eisprong gehad en standaard op CD 16 of CD18. Natuurlijk moet je vooral bellen als dat voor jou beter voelt, maar ik geloof ook een beetje in vertrouwen hebben ?.

@Patty: spannend! Ik duim voor je voor een mooie groei! Al kan het denk ik inderdaad ook geen kwaad om enigszins rekening met niets te houden, dan is het een extra grote verassing als het wel werkt of een minder grote teleurstelling als het niet werkt. 
Ik ben inderdaad al een tijdje bezig helaas.. Maar goed, we blijven gewoon doorgaan, iets anders zit er niet echt op haha ?.

@Ly: wat fijn dat het zkh wel tevreden was over je cyclus! Kun je vol vertrouwen weer door, of heb je nog twijfels? ?

@Just-Me: bij ons vond de gyn de zaaduitslag (net als de huisarts) gelukkig wel goed, dus gewoon daar van uit gaan hihi :-D Wat fijn dat je zelf niet mega veel klachten hebt, of niet zo enorm aanwezig in ieder geval! Wel weer irritant dan al die allergieën dat je daar dan ook last van hebt. En die krampjes voor menstruatie herken ik, behalve dat het bij mij altijd al 3 dagen lang voelt alsof ik ongesteld wordt... Dan 1 dag rust en dan de echte menstruatie. Echt wordt er gek van af en toe ??

Terug
Bovenaan