PCOS, Letrozol

@lisett oke.. ja ik ben bang dat die hier sowieso deze week nog niet gaat komen, heb nu in totaal zo'n 30 rondes ervaring en weet ongeveer nu wel wanneer ik iets kan verwachten, wellicht door de letrozol dan nu anders. Mocht er nu niks komen dan ga ik over de 35 dagen cyclus heen als de eisprong eind deze week niet plaatsvind. Misschien is het vooral de angst dat ik een ronde moet overslaan, menstruatie opwekkers kan ik niet aan beginnen namelijk dus ik moet gewoon gaan afwachten en als mn cyclus dan weer zo lang duurt pff.. 
Sorry als ik zeurend over kom hoor. Vind het gewoon erg spannend zo zonder die echo controles. Wil altijd graag duidelijkheid... als ik weet er is iets aan het groeien dan kan ik het meer loslaten en wacht ik het rustig af. Nu heb ik er gewoon geen vertrouwen in.
Hoe gaat het verder hier? Iemand nog updates, follikelmetingen of tegen nod aan?

[quote quote=10520605]@lisett oke.. ja ik ben bang dat die hier sowieso deze week nog niet gaat komen, heb nu in totaal zo’n 30 rondes ervaring en weet ongeveer nu wel wanneer ik iets kan verwachten, wellicht door de letrozol dan nu anders. Mocht er nu niks komen dan ga ik over de 35 dagen cyclus heen als de eisprong eind deze week niet plaatsvind. Misschien is het vooral de angst dat ik een ronde moet overslaan, menstruatie opwekkers kan ik niet aan beginnen namelijk dus ik moet gewoon gaan afwachten en als mn cyclus dan weer zo lang duurt pff.. Sorry als ik zeurend over kom hoor. Vind het gewoon erg spannend zo zonder die echo controles. Wil altijd graag duidelijkheid… als ik weet er is iets aan het groeien dan kan ik het meer loslaten en wacht ik het rustig af. Nu heb ik er gewoon geen vertrouwen in. Hoe gaat het verder hier? Iemand nog updates, follikelmetingen of tegen nod aan?[/quote]
Wat vervelend dat je geen menstruatie opwekkers kunt gebruiken! Snap dan heel goed dat je nog meer angst hebt dat het ineens niet meer werkt. Natuurlijk niet zeurend, daarvoor zijn we er allemaal hier toch :) 
Ik ga (met enige regelmaat) over de 35 dagen heen. Officieel moet ik dan het ziekenhuis bellen inderdaad, maar nadat ik het 2x gehad heb en wel gewoon een normale eisprong had, heb ik voor mezelf besloten (en ook met zkh overlegd) dat ik niet direct met 35 dagen hoef te bellen. Ik bel pas als ik de 40 dagen over ga omdat ik inmiddels weet dat ik vaker een late eisprong heb :) . Desalniettemin moet je altijd op je eigen gevoel vertrouwen! Als jij het idee hebt dat het niet goed zit, moet je er gewoon achteraan gaan. 
Hoe dan ook is die eerste ronde zonder controles mega spannend! en dan helpt het inderdaad niet als je cyclus niet gewoon netjes doet zoals het hoort ?

Oh echt? Nou een cyclus van 40 dagen vind ik dan ook wel prima hoor. Als er maar enigszins regelmaat in gaat zitten dan ben ik al heel erg blij. Ik dacht alleen dat die 35 dagen dus wel belangrijk zouden zijn en te maken had met de kwaliteit van het eitje. Ik heb de afgelopen maanden eigenlijk altijd een cyclus van 32-40 dagen van mezelf gehad zonder letrozol. Er kunnen uitschieters tussen zitten en voor zwangerschap zat ik soms over de 100 dagen, maar zonder die mee te rekenen heeft de letrozol dan toch geen meerwaarde zou je denken. Hoop idd dat het mn cyclus wel wat kan verkorten. Maarrrr ik wacht netjes nog even deze week af :) 

@ Camhay: ik zit nu op cd 20 en ik had gisteravond een donkerder streepje op mijn ovulatietest en vanochtend was hij net zo donker als het teststreepje! Vorige maand heb ik op cd 20 bloed laten prikken en toen bleek ik hem gehad te hebben. Deze maand gaat bij mij dus ook langzamer en ga nu dus misschien ook wel over de 35 dagen heen, maar die eisprong lijkt nu toch in zicht te zijn! 

@Lisett, nou irritant zeker! En misschien nog wel meer omdat wij er allemaal meer mee bezig zijn, dan een stel zonder complicaties? Althans, dat denk ik is soms. Loslaten is in onze gevallen letterlijk moeilijk ?

@Camhay, ik snap je gevoel helemaal! Ik heb ook echt eens in vette stress gebeld omdat ik dacht: dit is niet ok. Grappig genoeg bleek het toen juist heel goed te zijn. Mijn ervaring is ook: bel als je twijfelt. En bij mij is het zo dat als ik twijfel en vraag of ze een echo willen doen tussendoor, omdat dat voor mij stress wegneemt, dit meestal geen probleem is. Dan krijg ik gewoon een echo. Wellicht is dat een vraag waard?

Fijn om hier mee te praten en voel me dan wat minder een zeur haha. Ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat ik zelf dingen niet kan controleren of in de hand heb. En zo een echo geeft dan toch meer duidelijkheid. Daar komt ook het wachten tot we kunnen starten met iui of icsi bij. Ik heb er gewoon heel weinig vertrouwen in dat dit onze kansen vergroot omdat het bij mn vriend gewoon niet goed zit. Dan denk ik start gewoon met minstens iui, dan hebben we iig meer kansen.
Ik heb toch even gebeld maar de arts geeft aan dat ik moet wachten tot ik over de 35 dagen ga pfff ik duim maar gewoon hard dat ik toch ergens deze week wat ga merken van een ovulatie. We zullen wel weer zien.
@just-me waar zit jij in je cyclus momenteel? En hoeveelste ronde? Sorry als je dat misschien al hebt gezegd.

@Patty Ik snap je gevoel van tegen de echo op zien. Had ik ook. Mijn gynaecoloog is ook een man, had ik een beetje mijn twijfels over eerst maar uiteindelijk viel hij erg mee. Ik hoop voor jou dat jij dat gevoel ook gaat hebben als het erop zit! Je moet maar zo denken: die mensen doen niet anders. Voor hen is het heel normaal! Zou inderdaad het testen en temperaturen nog even achterwege laten als je bang bent dat je er obsessief mee kan worden. Je kan het altijd later nog gaan doen, toch?

@Ly Thanks voor je heldere antwoord over de ovulatietesten! ? Ik blijf nog wel even doortesten. Goed om te weten dat het bij jou vlak voor de ovulatiepiek (die wel knal paars was) heel erg kon wisselen qua streepjes. Ik dacht eerst namelijk dat ik nu helemaal geen kans meer had op een streepje omdat het de eerste dagen wel licht aanwezig was en nu niks meer. Maar wie weet komt het nog. Ik zit nu op CD16.
Fijn trouwens dat het ziekenhuis tevreden was over je cycluslengte! Nu dus alweer aan een nieuwe ronde letrozol, dat gaat lekker snel.

@Lineline Wat balen zeg dat je echo tegenviel. ? Ja ik dacht inderdaad al dat het tweede streepje op de ovulatietest echt heel duidelijk moest zijn. Maar het is fijn dat ik het nu helemaal zeker weet en weet waar ik me op moet instellen.

@Smus Fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij de ovulatietesten nog niet echt een duidelijk beeld geven. Wel vervelend dat je de piek nog niet hebt kunnen vinden! ?Inmiddels wel een positieve test gehad of niet? 

@Juliass Je hebt helemaal gelijk dat je je nog niet aan ovulatietesten hebt gewaagd haha. Achteraf denk ik ook dat het me meer onzekerheid brengt dan duidelijkheid helaas. Werkt het temperaturen voor jou wel fijn deze cyclus?

@Camhay Wat rot dat je zo in onzekerheid zit. Je mag hier altijd je gevoel kwijt hoor! Ik zit pas in ronde 1 en voel me ook al gestresst of alles wel gaat zoals het hoort te gaan. Ik kan me goed voorstellen hoe lastig het voor jou moet zijn dat je moet afwachten. Helemaal omdat er bij je man vruchtbaarheidsproblemen spelen. Is er wel tegen jullie gezegd wanneer jullie wel in aanmerking zouden komen voor iui?
Ik ben de afgelopen maand trouwens ook 1,5 kg aangekomen. Of dit door de letrozol komt weet ik niet zeker. Ik vind het wel opvallend want na de feestdagen was ik wel iets zwaarder maar ook daarna ben ik nog wat aangekomen terwijl ik wel heb opgelet qua voeding… Hopelijk blijft het hierbij. Wat balen dat je bent aangekomen, snap dat dat ook niet meehelpt qua hoe je in je vel zit.

@Lisett We zitten nu nog in de vruchtbare dagen, daarna komt inderdaad het wachtbankje! ? Dankjewel voor je geruststrelling omtrent de ovulatietesten. Ik heb nog steeds geen donker streepje gezien, nu op CD16. Ik probeer maar positief te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Ook als ik geen positieve test heb zou het best kunnen dat er wel een eisprong is geweest, hoop ik. We gaan het zien!

Ik zit soms zo te piekeren (om meerdere dingen, maar onder andere ook over dit traject) dat ik vorige week 2 nachten NIET heb kunnen slapen. Maximaal 2 uurtjes sliep ik dan. En natuurlijk schiet er dan ook door mijn hoofd dat ik misschien het juist zelf verpest heb nu. Want slaaptekort zal wel een killer zijn voor je vruchtbaarheid. Zo gaat het maar door en door in mijn hoofd. ? Morgen ga ik weer aan het werk na 3 weken vrij te zijn geweest, ik denk dat ik wel toe ben aan een beetje afleiding. En vrijdag heb ik eindelijk meer duidelijkheid over of ik een eisprong heb gehad. Ik moet 's ochtends bloedprikken en krijg 's middags de uitslag. Ik blijf hoopvol, maar ben bang dat er niks gebeurd is omdat die ovulatietesten maar negatief blijven.

Terug
Bovenaan