PCOS, Letrozol

@ NCY: het kan nog! Ik had gisteren op dag 19 een vrij donker streepje en vanochtend was hij net zo donker (en volgens mijn vriend iets donkerder) dan het teststreepje. Nu is hij weer wat lichter, dus ik denk dat ik de piek op dag 20 nu dus toch heb kunnen waarnemen. Ik dacht ook dat het niet meer zo komen, maar dus toch! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen! Maar wel fijn dat je vrijdag bloed mag laten prikken, dan weet je het in ieder geval zeker en hoef je daar niet meer zo over te piekeren! Het doet echt wat met je gemoedstoestand, zo'n traject is echt wel moeilijk, je moet een hoop geduld hebben en constant die onzekerheid of het allemaal wel goed gaat/blijft gaan. Vervelend dat je daar zo van wakker ligt! Hopelijk voor ons allemaal snel positief nieuws!

@smus; wat fijn dat je nu wel een duidelijke ovulatietest in handen had vanmorgen! Dan zal vast morgen je eisprong zijn ?. 
@Camhay; heel herkenbaar hoor die onzekerheid in alles, ik begin nu ook in m'n nieuwe ronde zonder controles in het zkh. Blijft toch erg spannend. Zou je niet alsnog mogen langskomen voor een echo? Als dat je wat rust geeft zou ik dat misschien toch nog eens overleggen.
@Lisett; Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zit met de korte cyclus, en mocht deze weer iets langer worden is dat nog steeds helemaal prima. Ik ga het wel weer even goed bijhouden met temperaturen en ovulatietesten, aangezien het m'n eerste ronde is zonder ziekenhuis met deze dosis. Hoe is het nu bij jou? Vrijdag nod toch? ??
@Ncy; misschien komt je eisprong toch wat later in je cyclus dan je had verwacht, dus zeker nog even hoop houden hoor!! Mocht je donderdag nog geen duidelijkheid hebben uit de ovulatietest of temperatuur, misschien kan je dan vrijdag nog een echo aanvragen? Als je toch heen moet om bloed te prikken ;). Maar wie weet komt het er gewoon aan!
Voelen jullie ook zo de onzekerheid over alles en het hele traject? Is soms zo killing, gevoelens als is het ons ooit wel gegund kunnen me echt wel sad maken. Zeker met alle zwangerschapsaankondigingen om me heen (die natuurlijk nu alleen maar meer opvallen). Maar we blijven positief, dat is gewoon heel belangrijk! 

Spannend allemaal jullie verhalen. Gelukkig veel herkenbaarheid bij elkaar.
@ncy misschien toch van de letro het gewicht omdat ik het meer lees? Niet fijn iig die kilos erbij. Spannend ook voor jou dus met die ovulatietesten. Ben benieuwd naar progesteron uitslag. Hanteren ze bij jullie hier ook minimaal 25 voor een goede eisprong? Hier was die van mij 33 de vorige ronde. Vond het aan de lage kant eigenlijk.
Wij moeten volgende maand weer opnieuw een zaadstaal inleveren. Als het dan niet verbeterd is dan gaan we door voor iui (of als het echt nog slechter is icsi). Maar moest 3 maanden tussen zitten ivm nieuwe aanmaak zaadcellen vandaar dat het nu even stil ligt aan mijn vriend zijn kant. Bij mij lopen de ovulatietesten ook echt op en af hoor. Vaak als ik echt mijn piek heb dan knalt ie eruit! Dan doe ik een cb digitaal en dan zie ik eigenlijk altijd een smiley. Ff doortesten nog ja! Hopelijk snel een knaller.
Ik vond trouwens (5 jaar geleden inmiddels) mijn 1e gyn bezoek ook zo kut. Ik deed vaak een jurk/panty aan zodat ik niet in mn blote billen daar rond liep haha. Inmiddels boeit het me echt niet meer, en heb ik zelfs 3 verschillende artsen al gehad. Dus het gaat wel wennen hoor! 
@ly, ja heb het gevraagd maar moest wachten tot dag 35. Als er echt niets gebeurd ga ik weer bellen hoor. Ik moet zeggen dat ik wel twijfel of ik niet door wil gaan naar het CVB Tilburg. Ik ben 6 jaar in Belgie woonachtig geweest en heb daar met succes mijn traject gevolgd. Heel mijn medisch dossier is naar NL gekomen omdat ik hier weer terug woon. Maar vervolgens moest ik alles weer opnieuw doorlopen voordat ik uberhaupt mocht starten met de letrozol. Nu weer 3 maanden wachten op mijn vriend en eigenlijk gebeurd er vrij weinig voor mijn gevoel. Voel me hier ook best een nummertje en bij het cvb is toch net meer emotionele betrokkenheid, lees ik. Iemand toevallig bij het cvb onder behandeling en zo ja, wat isnje ervaring?
Justme, wel fijn trouwens dat je dan gewoon mag langs komen... ik had dat hier ook verwachr maar helaas doen ze nu toch weer moeilijk :(

Wauw wat een berichten weer!

@Camhay:
De gewichtstoename heb ik nog niet zo heel erg gemerkt, maar ik zit dan ook pas in mijn 3e (2e werkende) ronde. Vervelend dat je er zo’n last van hebt zeg! Kan er ook nog wel bij hè? Hopelijk stabiliseert het en zet het niet te erg door.

Ik hoop voor je dat je eisprong eraan komt!  Temp je wel? 

@Lisett:
Ik zit nu op CD16.

Mijn temperatuur vanmorgen was ineens 37,2 maar moet er wel bij zeggen dat ik vannacht een beetje ziek ben geworden en 2 uur voordat ik ging tempen nog door het huis liep om strepsils te zoeken. Dus zou makkelijk kunnen dat dit er (deels) aan bij draagt. 

Durf er niet te hard op te hopen maar hoop zo dat m’n temperatuur morgen ook hoger is, dan is m’n eisprong misschien wel gister geweest. Zou perfect uitkomen qua timing, we gaan het zien. Fluctueert jullie temp naar de eisprong of is dat wel redelijk constant?

Duim voor jou dat je deze week niet ongesteld wordt!

Ik heb vorige ronde niet per se heel veel last gehad van symptomen. Heel af en toe wat steekjes in m’n buik maar daar blijft het eigenlijk wel bij. 

Ben ook wel benieuwd naar jullie afscheiding rondom jullie eisprong? Vorige ronde had ik echt een flinke klodder eiwit op 1 dag en die heb ik deze ronde (nog) niet gespot. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik echt moeite moet doen om het slijm te spotten door het zelf eruit te halen als het ware, als ik dat niet doe kan ik er geen wijs uit want er vloeit bij mij eigenlijk nooit wat uit.

@Ly:
Fijn dat het ziekenhuis heel tevreden was! Succes met de nieuwe ronde!

@Just-Me:
Ook wel een goede inderdaad om rekening mee te houden dat het stapsgewijs kan gaan. In 1 keer is voor jezelf wel het meest fijn hihi. 

@Smus:
Woehoee fijn dat je eisprong in zicht is!!

@NCY:
Herkenbaar hoor, ik kan soms ook zo piekeren. En hoe erg ik het anderen ook gun; die zwangershapssankondigingen kunnen inderdaad soms steken.

@ Camhay: ik zit in Tilburg, maar ik vind niet iedereen er even vriendelijk.. het is ook een ontzettend grote afdeling met veel verschillende mensen. Ik ben er nu een keer of 20 geweest en bijna iedere keer had ik iemand anders. Had er ook 1 hele nare ervaring met 1 van de artsen en daarvan heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wil zien. Hopelijk hoef ik er nu niet meer veel te zijn nu de letrozol werkt!
@ Juliass: ik dacht deze ronde ook mijn afscheiding in de gaten te gaan houden, maar ik kan daar ook nog geen wijs uit. Ik had vrijdag eiwit en gisteren heel waterig. Verder is het eigenlijk vrij droog, dus die afscheiding laat nog niet echt zien dat mijn eisprong er nu aankomt volgens mij! Als ik nu dus geen positieve ovulatietest had gehad dan zou ik hem nu niet hebben zien aankomen!
Sorry dat ik niet hele verhalen type en op alles reageer, maar er komen ook zoveel berichten bij steeds!

haha ja, de berichten gaan echt hard. Maar ook leuk!
@Juliass; ik vind het soms erg lastig af te lezen aan m'n afscheiding of de eisprong er bijna aankomt of is geweest, het is wel wat meer vaak in die periode. Merkte deze ronde wel duidelijk minder afscheiding zo'n 4 dagen voor mijn menstruatie doorbrak. Maar verder eigenlijk een beetje hetzelfde wat @smus aangeeft. Ik heb nog niet een moment gehad dat ik echt overduidelijk dacht; 'ach dit bedoelen ze met rauw eiwit achtig slijm waar je draden van kan trekken, nu komt m'n eisprong er aan'.

@Smus Kijk eens aan, eindelijk toch een positieve test voor jou! Goed nieuws?
Ja zeker fijn dat we vrijdag meer duidelijkheid krijgen. Dat zal een hoop onrust schelen haha.

@Ly Ja misschien zou een extra echo wel kunnen, maar is misschien ook wel wat dubbelop als de bloeduitslag al een duidelijk beeld geeft. Ik denk dat ik die uitslag maar even afwacht. Ik voel me toch een beetje bezwaard om extra echo's aan te vragen en "bewaar" dat moment dan denk ik liever tot ik een keer écht niet zonder echo kan voor mijn gevoel.
Enne, die gevoelens die je beschrijft herken ik zeker. ? Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat we het beste positief kunnen blijven en er vanuit mogen gaan dat het ons ook zeker gegund is!

@Camhay Ik heb geen idee welke uitslag ze bij mijn ziekenhuis hanteren voor progesteron, zal het je even laten weten als ik het vrijdag hoor! Ah oke nog een maand wachten dus tot het nieuwe zaadstaal is ingeleverd. Hopelijk is de kwaliteit dan beter!

@camhay, dit is mijn 7e ronde letrozol (waarvan we 5 rondes een poging konden doen tot zwanger worden) en dus de eerste ronde op hogere dosering. Ik verwacht vrijdag of zaterdag mijn menstruatie, als het goed is had ik de 30e ergens mijn eisprong. En dan alweer ronde 8!

Terug
Bovenaan