PCOS, Letrozol

@Ly:
Dank je voor je reactie, merk dat ik hier een beetje onzeker van word dus vind het heel erg fijn om jullie mening / ervaringen te horen.
Hoop inderdaad zó erg dat m'n eisprong nog even op zich laat wachten. Dit tripje was gepland voordat ik überhaupt een dosis had die aansloeg, dus geen idee destijds dat dit midden in m'n vruchtbare periode zou vallen. Vanaf nu proberen we daar wel rekening mee te houden. Echt zo erg balen dit, maar kan er niks meer aan veranderen. Als m'n eitje morgenavond nog niet gesprongen is, had dat zo moeten zijn en hebben we in ieder geval kans!
Wel een aantal vraagjes:
- Als je een LH piek hebt gevonden, hoe lang daarna heb je meestal je eisprong? Stel ik vind morgen m'n piek (stel, ik weet dat het later kan gebeuren); dan zijn we nog op tijd toch? Lees overal dat het na de piek nog zo'n 24-48 uur kan duren voordat 'ie daadwerkelijk springt.
- Als je 2 dagen een LH piek hebt (omdat je 2 dagen een donker streepje had), wanneer sprong dan meestal je al? Is dat dan ca 24-48 uur na de 2e streep? Of na de 1e?

Ik zit nu op CD17. Had vorige ronde ergens tussen CD15 - CD19 m'n ei (weet ik obv echo's). Best laat eigenlijk, hoopte stiekem dat m'n ei eerder zou zijn door de letrozol, maar geloof dat een eisprong rond dag 20 nog best normaal is toch? Heb vriendinnen die hun eisprong rond CD14 hebben, ben daar best jaloers op haha.

@Juliass: ik heb 2 foto's terug gevonden van mijn ovu testen. 1tje gemaakt toen ik net klaar was met testen en 1tje waarvan ik later een foto heb gemaakt dus je ziet ingedroogde streepjes, maar dan heb je beetje idee van hoe of wat. Dit is die van later gemaakt. - https://ibb.co/ws33njt

[quote quote=10521198]@Ly: Dank je voor je reactie, merk dat ik hier een beetje onzeker van word dus vind het heel erg fijn om jullie mening / ervaringen te horen. Hoop inderdaad zó erg dat m’n eisprong nog even op zich laat wachten. Dit tripje was gepland voordat ik überhaupt een dosis had die aansloeg, dus geen idee destijds dat dit midden in m’n vruchtbare periode zou vallen. Vanaf nu proberen we daar wel rekening mee te houden. Echt zo erg balen dit, maar kan er niks meer aan veranderen. Als m’n eitje morgenavond nog niet gesprongen is, had dat zo moeten zijn en hebben we in ieder geval kans! Wel een aantal vraagjes: – Als je een LH piek hebt gevonden, hoe lang daarna heb je meestal je eisprong? Stel ik vind morgen m’n piek (stel, ik weet dat het later kan gebeuren); dan zijn we nog op tijd toch? Lees overal dat het na de piek nog zo’n 24-48 uur kan duren voordat ‘ie daadwerkelijk springt. – Als je 2 dagen een LH piek hebt (omdat je 2 dagen een donker streepje had), wanneer sprong dan meestal je al? Is dat dan ca 24-48 uur na de 2e streep? Of na de 1e? Ik zit nu op CD17. Had vorige ronde ergens tussen CD15 – CD19 m’n ei (weet ik obv echo’s). Best laat eigenlijk, hoopte stiekem dat m’n ei eerder zou zijn door de letrozol, maar geloof dat een eisprong rond dag 20 nog best normaal is toch? Heb vriendinnen die hun eisprong rond CD14 hebben, ben daar best jaloers op haha.[/quote]
Haha ja die 14 dagen jaloezie ken ik hahaha. ? Maarr ik was er dus eerst heilig van overtuigd dat mijn eisprong binnen de 12 uur na mijn laatste positieve test was, maar als ik later terug keek was het toch ietsje later, volgens mij tussen de 32 a 48 uur later.

Dank voor de voorbeelden Lisett!
Hoe weet je zo precies dat je toen je eisprong hebt gehad? Tussen 32-48 uur?
Ben benieuwd, even doortesten en hopelijk ga ik een logische opbouw zien!
Bij onderstaande link, had je je piek op 24-10 denk ik hè?
https://ibb.co/CBG4ZQ9

@julias
Je test is gelukkig echt nog verre van positief hoor en aan je temp te zien heb je idd geen eisprong gehad nog! Dus over je vriend hoef je je echt niet druk te maken. Pas als je een even donker of donkerder streepje op je test hebt dan pas gaan die 24-48 uur in. Normaal als je de lh piek hebt tel je daar 2 dagen bij op en is de dag erna 1dpo. Omdat je eitje ook nog 12 uur overleeft heb je eigenlijk ongeveer 3 dagen om goed te klussen zeg maar. Dan zit je gewoon altijd goed. Uiteraard kun je ervoor al gemeenschap hebben zodat er wat zwemmers "klaarliggen" en direct bij het eitje zijn als je ei is gesprongen. Nog even doortesten dus. Je telt ook vanaf de 1e echte positieve test dus minstens even donker het streepje is positief.. als die de volgende dag donkerder is dan maakt dat niet uit je telt echt vanaf de 1e positieve test. Nog een tip mbt testen. Gebruik in de dagen naar je ovulatie toe die van de action.. op het moment dat die knalt doe dan een clearblue (de roze) als je dan een smiley hebt heb je gewoon gelijk zekerheid. 20 euro maar daar kun je wel een aantal rondes mee doen als je ernaast die van de action gebruikt. Ik vond het zo fijn, want soms geeft zon smiley gewoon extra bevestiging dan die streepjes die wel of niet donker genoeg zijn. En ze zijn gewoon super leuk toch haha beetje positiviteit. Enne die dag 14 hoopte ik ook maar helaas inmiddels ook voorbij haha. Succes iig! Ik zal eens kijken of ik nog een foto heb van de oploop van mijn testen in een duidelijke ronde :)

Oh lisett meen je niet. Gewoon n jaar door dus voor jou.. maar verder is alles goed bij jullie toch? Dus in principe zou het dan moeten kunnen bij een goede dosis toch? Hopelijk mag het snel zo zijn.
Bij ons is het zo dat ik natuurlijk al mn voorgeschiedenis had en we weten dat ik zonder clomid of letro niet zwanger raakte. Daarnaast komt dan mn vriend met slechte zwemmers dus eigenlijk weten we nu.. dat de kans gewoon heel klein is dat het zo lukt maar gelukkig mocht ik gewoon gelijk starten met de letro, zodat het bij mij iig in die 3 maanden op orde zou zijn. Als het bij mn vriend op miraculeuze wijze straks goed zou zitten (denk het niet hoor gezien het echt slecht was). Dan zouden we 6 maanden zo door mogen gaan en hebben dan weer een evaluatie. Maar ik ga er gewoon vanuit dat het niet verbeterd is (stukje zelfbescherming). Nu hierna nog 1x zo proberen en dan weten we meer. Mocht het allemaal wel goed zitten, dan zou dat super fijn zijn en weet ik iig dat we een normale kans hebben net zoals ieder ander. Maar het rotte is gewoon 2 maanden terug was het niet goed dus deze "kansjes" nu zullen ook wel niet heel groot zijn...maaaar hey we blijven positief, er is 1 zwmmertje maar nodig natuurlijk haha .

https://ibb.co/fSpd5j6
https://ibb.co/LpxNDSv

Dit is van de afgelopen 2 rondes.
Zoals je ziet heb ik voor ovulatie dunne streepjes en vaak tijdens mijn lh piek worden deze even dik (maar niet altijd even donker) dus vandaar dat ik de cb ook fijn vind.
Op de andere foto heb ik 3 cb's gedaan en pas de laatste was de smiley ( je mag eigenlijk niet kijken naar die streepjes op de cb maar je ziet wel duidelijk de oploop).  

Terug
Bovenaan