PCOS, Letrozol

Camhay:
Ik zit vandaag op CD17 dus we lopen redelijk gelijk op. Ben zo blij dat ik de stap gezet heb om met ovulatietesten te beginnen, als ik puur op mijn afscheiding was afgegaan dan had ik gedacht dat 'ie al geweest is. Was voorgaande dagen helder en vond dat 'ie vanmorgen weer wat troebeler was. Zal wel een momentopname zijn en als m'n ovulatietesten komende dagen oplopen dan zal het wel goed zijn, maar zo zie je maar weer.
Heb er zojuist weer 1 gedaan: 
https://ibb.co/D4m1JVX
Had niet verwacht (en ook zelfs niet gehoopt, heb liever vanaf morgen pas een positieve test haha) dat 'ie echt donkerder zou zijn. Maar ben wel blij dat 'ie in ieder geval niet lichter is. Alles wijst erop dat 'ie wel zou moeten komen zo nog toch?
Heb jij een foto van je testen? Als je er geen zin in hebt om het zo intensief met elkaar te delen moet je het zeggen hoor, maar ik merk dat ik het wel fijn vind om het met elkaar te delen en zo met elkaar mee te kijken. :) 

Netjes hij loopt wel iets op idd maar denk dat het ook nog wel n dag of 2 minstens duurt voor die gaat knallen en je piek is dan (miss zelfs iets langer nog maar het kan snel gaan). Qua cervix slijm en dit gaat echt goor klinken maar zeg het toch gewoon hoor en dan precies hoe iemand het tegen mij ooit heeft gezegd.
2 vingers die muts in (gesloten), ff wroeten en eruit (vingers dicht) zodra er draden van helder slijm tussen je vingers blijft kleven dan ben je hartstikke vruchtbaar. Het is dus echt rauw ei wat eruit komt. Haha als ik het zo lees denk ik ook tsjaa.. maargoed het is wel zo. Dus wit... kleverig...creme afscheiding etc. Betekend niet vruchtbaar. En als je straks voor je lh piek zit of erin dan zal je het waarschijnlijk wel echt merken/zien/voelen haha. 
Je bedoeld mijn testen nu?
Ik zal zo even een foto maken en laten zien. Ik had vorige donderdag dacht ik, bijna mijn piek.. maar toen liep die met de dag weer af. Dus ik ben echt al wat testen verder. Kom er daalijk op terug. Moet even mn zoontje douchen en in bed leggen.

@lisett; wat fijn dat je temperatuur nog hoog is! Misschien komt je menstruatie wat later, maar wie weet is het ook een teken van iets anders ?. Ik hoop het voor je!! Ik zit trouwens ook bij het Diak ?
@Juliass; Ik vind het zelf lastig om 'precies' het moment van m'n eisprong te ontdekken, maar ik denk dat ik zelf wel meer richting de 24u tot 36u na de positieve LH test zit. Deze ronde was het op een zondagavond positief en dinsdagochtend was m'n temperatuur gestegen (denk dus maandagavond/nacht ovulatie). Maar cyclus daarvoor was de LH piek op een vrijdagavond en ging m'n temp op maandagochtend omhoog. Waarschijnlijk dan dus op zondagochtend zo'n beetje de eisprong gehad. Het blijft ook een beetje gissen natuurlijk of het dan is, maar denk dat ik hiermee wel aardig goed zit. Meestal zorgen we dus in iedergeval dat we na de positieve LH test nog op de dag zelf en 2 dagen later seks hebben, dan pak je een aantal uren na de ovulatie ook nog mee. Die 2 dagen positief had ik 2 dagen na de 2e positieve test een temp stijging, dus denk dat de eerste dan toch niet zo positief was als ik dacht. Maar als je een dag later test en de dikke streep is weg weet je in iedergeval zeker dat de dag ervoor positief was!
dag 20 is zeker nog helemaal prima hoor! 

@Juliass Wij lopen zo te lezen echt helemaal gelijk op, ik zit ook vandaag op CD17 haha. Dit zijn mijn testjes trouwens. Nog geen piek. Maar voor mij was dat vage streepje van vrijdag/zaterdag al bijzonder, ik kan bijna nooit iets van streepjes zien. Maargoed, ik kan er echt geen peil op trekken nog. Ik moet vrijdagochtend wel al bloedprikken op progesteron. Vraag me af of dat niet te vroeg gepland is dan.?

@Camhay:
Haha, wat jij zegt dat doe ik dus al lange tijd. Zit elke ochtend voordat ik ga douchen in m'n doos te vroeten! Haha. Afgelopen zondag en maandag was m'n afscheiding doorzichtig en kon er toen echt kleine sliertjes van trekken. Nu is het wit en troebel... Hoedan!? Word daar best onzeker van. Hopelijk verandert m'n afscheiding straks mee met m'n LH piek... Wat ik net zei; als ik geen testen had gedaan en niet was begonnen met temperaturen had ik nu sowieso gedacht dat ik 'm gehad zou hebben. Zo zie je maar weer. Ga vanaf nu sowieso elke ronde tempen en denk dat ik er toch ook wel wat testjes tegenaan ga gooien, m'n idee om dat niet te gaan doen ben ik nu toch op teruggekomen. 
@Ly:
Dank voor dit inzicht; ik zal het ook moeten gaan ervaren. maar in principe als je seks hebt op de dag van de LH piek en 1 of 2 dagen daarna, zit je altijd goed toch? Zelfs als je het enkel tijdens de piek doe zou je nog goed moeten zitten, aangezien het zaad waarschijnlijk echt wel 24 - 36 uur overleeft. Maar denk dat wij het inderdaad ook zo gaan doen; op de dag van de piek seks en dan de dag daarna of 2 dagen daarna nog een keer. Zeker als het in het weekend valt ben ik er soms ook wel voorstander van om het 2 ochtenden de daarna te doen, zodat er zeg maar 1,5 dag tussenzit. 
Goeie inderdaad van de strepen, ik ga sowieso een extra testje doen na de test die straks hopelijk knalt, dan weet je zeker dat dat dé piek was. Heb ook de CB testen bij de hand om in te zetten op de dag dat ik 'm te pakken denk te hebben.

@NCY:
Zo, dan lopen we inderdaad gelijk op! Leuk! Ik ben nog verre van expert dus denk dat de andere meiden het misschien beter weten, maar ik zou haast denken dat je 'm zaterdag hebt gehad?! 
Mijn schoonzus stuurde me vandaag toevallig nog de ovutesten door die ze had tijdens de ronde toen ze zwanger was en zij had op de dag voor de piek een heeeel licht streepje, op de dag zelf 2 dezelfde strepen en een dag later weer een heeeel licht streepje. Dus maar 3 dagen een 2e lijntje zichtbaar waarvan op de piek-dag zelf een duidelijke lijn. Als ik naar jouw testjes kijk denk ik haast dat dat bij jou ook het geval kan zijn, heb je eerdere rondes wel duidelijkere testen gehad of?

Sorry lees je berichtje nu opnieuw en je zegt; kan bijna nooit een streepje zien. Dan heb je ook nooit eerdere knal-streepjes gehad als ik het goed begrijp. 
Herken heel erg wat je zegt; heb in de maanden voordat ik met het traject ben gestart soms sporadisch een testje gedaan als ik het gevoel had dat er iets aan het gebeuren was, totaal niet gestructureerd en ook niet dagen na elkaar maar de keren dat ik het deed was het witter dan wit en totaal geen 2e lijn te bekennen. Dit is al zó fijn om een 2e lijntje te zien!

@Juliass dit is mijn eerste ronde met letrozol! Heb het afgelopen jaar wel vaker ovulatietesten gehad maar die waren nooit positief. Had ook nauwelijks menstruaties. Dus helaas nog niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Vind het wel verwarrend, want op de achterkant van dat kalendertje van Sensitest staat ook zo'n beschrijving voor hoe je lichte testen kan aflezen. En dat er eventueel wel een piek zou kunnen zijn: Maar als ik de ervaringen van de andere vrouwen hier zo lees, moet je wel echt 2 duidelijke strepen hebben. En daar vertrouw ik natuurlijk ook wel op, jullie zijn al veel langer bezig. ? Maar ik zal jullie zeker even op de hoogte houden van de bloeduitslag vrijdag. 

Terug
Bovenaan