ow wow meiden, wat een reacties allemaal haha. Dank voor meerdere uitleggen over verder traject, ik ben weer wat wijzer! Ook heel veel gelezen over ovulatietesten. Ik weet niet of ik me er de eerste ronde al aan ga wagen, maar ik snapte er eerder echt helemaal niets van en nu iets meer 🙂
@ Camhay: we hebben eerst 1.5 jaar zelf geprobeerd. Ik maakte me geen zorgen, we waren relatief jong en druk bezig met een verhuizing terug naar NL, hadden een huis gekocht en waren soms ook beide wel een paar weken in het buitenland vanwege werk. Pas na 1.5 jaar eens naar de huisarts gegaan in NL die zelf bloedonderzoek liet doen en daar kwam uit dat alles helemaal ok was. Man heeft al een kindje uit een eerdere relatie dus ook daar verwachtte ze geen problemen. We kregen het advies het nog een jaar te proberen. Mijn cyclus was altijd exact 29 dagen, we roken/drinken niet, en ons gewicht was prima. Na een jaar naar de gyn doorverwezen die bij mij twee keer een echo heeft gemaakt en twee keer bloedonderzoek geeft gedaan en 1x onderzoek bij vriend. Ook daaruit kwam weer dat alles perfect was. Ze wilden niet startten met een traject vanwege alle uitstekende waardes en we mochten pas na een jaar terugkomen. Niet zwanger worden werd aan te druk met werk toegeschreven. Al met al ben je dan al 3.5 jaar bezig en in dat jaar is ook mijn cyclus volledig gestopt. Super vreemd. Dus ja, zo eigenlijk 🙂