PCOS, Letrozol

Ja precies.. bij mij stijgt mn temp altijd precies een dag na de daadwerkelijke eisprong naar ongv 36.9-37.0
Ik heb weleens een meeting gehad met een groep van een ander forum. Was heel leuk. Mja moeilijk met corona nu ergens centraal afspreken.

Ja precies.. bij mij stijgt mn temp altijd precies een dag na de daadwerkelijke eisprong naar ongv 36.9-37.0
Ik heb weleens een meeting gehad met een groep van een ander forum. Was heel leuk. Mja moeilijk met corona nu ergens centraal afspreken.

@Camhay Ja het zou kunnen wat je zegt. Dat zou heel mooi zijn natuurlijk! Ik weet niet meer waar ik vanuit moet gaan, heb zo vaak gehoord dat je echt 2 knalstrepen moet hebben. Maar ik hoop natuurlijk dat jouw voorspelling klopt. Lief dat je even met me meedenkt. :) Ik hoop dat jij ook snel je piek gaat vinden!

ow wow meiden, wat een reacties allemaal haha. Dank voor meerdere uitleggen over verder traject, ik ben weer wat wijzer! Ook heel veel gelezen over ovulatietesten. Ik weet niet of ik me er de eerste ronde al aan ga wagen, maar ik snapte er eerder echt helemaal niets van en nu iets meer :) 
@ Camhay: we hebben eerst 1.5 jaar zelf geprobeerd. Ik maakte me geen zorgen, we waren relatief jong en druk bezig met een verhuizing terug naar NL, hadden een huis gekocht en waren soms ook beide wel een paar weken in het buitenland vanwege werk. Pas na 1.5 jaar eens naar de huisarts gegaan in NL die zelf bloedonderzoek liet doen en daar kwam uit dat alles helemaal ok was. Man heeft al een kindje uit een eerdere relatie dus ook daar verwachtte ze geen problemen. We kregen het advies het nog een jaar te proberen. Mijn cyclus was altijd exact 29 dagen, we roken/drinken niet, en ons gewicht was prima. Na een jaar naar de gyn doorverwezen die bij mij twee keer een echo heeft gemaakt en twee keer bloedonderzoek geeft gedaan en 1x onderzoek bij vriend. Ook daaruit kwam weer dat alles perfect was. Ze wilden niet startten met een traject vanwege alle uitstekende waardes en we mochten pas na een jaar terugkomen. Niet zwanger worden werd aan te druk met werk toegeschreven. Al met al ben je dan al 3.5 jaar bezig en in dat jaar is ook mijn cyclus volledig gestopt. Super vreemd. Dus ja, zo eigenlijk :)  

Wow wat een verhaal zeg.. dan hebben ze jullie flink laten wachten pfff maar ik weet dat het allemaal heel lang kan duren. En heb je dan pcos uiteindelijk, of dat gelukkig niet en valt het onder onverklaarbaar verminderd vruchtbaar?  En als ik het goed begrijp heb je nu dan letrozol zodat je een goede cyclus krijgt en moeten jullie het zo proberen? 

@Camhay, in de 6e ronde een gesprekje gehad met de gynaecoloog. Toen werd er voorgesteld wel onderzoek te doen bij donor en mij, maar op hetzelfde moment vloog mijn cyclus nog verder uit de bocht. Mijn onderzoeken konden dus niet op dat moment. Daarna letrozol opgehoogd en nu een goede cyclus gehad. Zo lang letrozol werkt en er geen afwijkingen uit de onderzoeken komen (wat ze niet verwacht) mogen we nu nog 5 rondes zo door. Dus een jaar totaal. Daarna weten we niet, ze kijken liever niet te ver vooruit merk ik en vertrouwen op het moment. Donor heeft inmiddels uitslag en dat ziet er allemaal goed uit!

@Juliass, wat een stress levert het soms op hè? Moeilijkste van dit proces dat je lijf nou niet echt voorspelbaar is als je het graag wil… ik heb enorme strijd gehad met de ovulatie testen. Maar ik begin (nu overigens veel eerder omdat cyclus korter is geworden na ophogen) op een vaste dag met testen en test door tot de piek of tot dag 22. Als er dan niets gebeurd bel ik net de afdeling voor overleg. Gelukkig is dat laatste mij maar 2 keer gebeurd… In mijn geval heb ik een korte piek, die ik makkelijk kan missen als ik even niet op let of later ben. Max 28 uur tot nu toe. Lichamelijke verschijnselen zijn bij mij niet altijd even sterk aanwezig dus die gebruik ik niet als meetpunt. Aan mijn temp te zien is mijn eisprong meestal 48-72 uur na de piek die ik meet. Ik begin met dipsticks en zodra de streep duidelijk donkerder wordt, dus dat je echt twijfelt of ze niet al bijna even donker zijn doe ook ik er een CB achter aan. Soms is je lijf gewoon wat trager! En in dit geval eigenlijk dus wel gunstig voor jullie ;) Heb vertrouwen! En blijf ademhalen. En ook als het deze ronde onverhoopt niet zou lukken, helpen ze je gewoon verder en ga je voor de volgende poging!

@Just-Me:
Dat klinkt inderdaad wel kort, maar door nu 2 keer per dag te testen kan ik 'm haast niet missen, anders zou de piek wel héél kort zijn. 
Wel fijn te lezen dat de lichamelijke verschijnselen bij jullie ook niet altijd even goed aanwezig zijn. Ben van de vorige ronde "gewend" dat ik in mijn vruchtbare periode echt van dat doorzichtige rekbare slijm heb en heb vanmorgen nog gekeken en het is nu wit, dik en niet-rekbaar. Word daar echt onzeker van... Gaat dat nog komen? Deze afscheiding hoort echt niet bij deze periode geloof ik. Maar ja, misschien duurt m'n eisprong ook echt nog wel even. Wat je zegt; het is voor ons nu zeker gunstig dat m'n eisprong nog niet is geweest, andere kant zit ik inmiddels al op CD18 en mijn afscheiding wijst totaal niet op een naderende eisprong...
Zit op dit moment m'n plas in te houden en weinig te drinken, zodat ik rond 11:00 uur weer een testje kan doen, ben benieuwd..!

@juliass, ik zit precies hetzelfde. Mijn testen worden ook nog niet heel veel duidelijker, streepje is ietsje donkerder dan gisteren, lijkt. Inmiddels cd 16 en ook nog witte/plakkerige afscheiding dus totaal nog geen tekenen van een naderende eisprong. Het is afwachten...
Mijn temperatuur meet ik ook al heel lang. En deze ronde is die echt enorm laag. Hebben meer dames dit? Normaal is mn temp 36.5/36.6 voor eisprong. Nu zit ik al 3 dagen op 36.2, 36.5 en vandaag weer 36.3. Ik dacht eerst dat het misschien komt door wat koudere nachten, maar het is nou niet dat ik bevries in bed ofzo. Heel gek..

Terug
Bovenaan