PCOS, Letrozol

Ja en dan heb je afgelopen vrijdag al op 5 dpo progesteron laten prikken. Dat is dan misschien net te vroeg he.. kan vanaf 7 dagen na de daadwerkelijke eisprong daarom ist zo jammer dat je de waarde niet weet. Misschien hanteren ze bij jullie minstens 30 en zit je rond de 25 in andere ziekenhuizen hanteren ze weer minstens 25.. snap jenhet nog haha.
Uitgaande van de testen dan zou je nu op 6 of 7 dpo zitten en dat is toch wel een mooie dpo voor een innesteling! Het lijkt met juist veeeel vreemder dat je nu ongesteld zou worden. Wil geen valse hoop geven ofzo hoor. Maar met letrozol lijkt me dat juist helemaal niet mogelijk zo snel. En ik dacht dat je zonder eisprong ook geen menstruatie krijgt. Een menstruatie is juist het afstoten van het baarmoederslijmvlies wat dik is geworden door je "eisprong hormonen" ff simpel gezegd haha. Ik vind het apart en heb het nog niet eerder gelezen, gehoord of meegemaakt als het een ongesteldheid zou zijn iig. Vandaar dat ik voor de termijn waar je nu op zit dan eerder denk aan een innesteling. Plus dat is natuurlijk ook veel leuker om te denken :p 
Hopelijk is het maar een beetje bloed en stopt het weer! Ik duim mee voor een positieve wending voor jou!

@ Camhay: ik vraag mij dus af of er zoiets is als te vroeg progesteron prikken? Dit zet mij aan het denken.. afgelopen maand had ik op cd13 een ei van 25mm. Op cd20 heb ik bloed laten prikken en had ik eisprong gehad. Vervolgende werd is echt pas na cd32 ongesteld. Ik denk dus zelf dat mijn eisprong eerder rond cd18 is geweest, maar op cd20 (in de ochtend) had ik volgens mijn bloed een hoge waarde (weet niet precies wat). Dus of ik heb een hele lange LF of na zo'n 1-2 dagen na eisprong had ik al een goede progesteron waarde?
ik hoop voor @ncy dat het bloedprikken inderdaad te vroeg was, maar dat vraag ik mij dus af!

Ik heb ook geen idee eigenlijk. Ik weet dat progesteron vanaf 4 a 5 dpo begint met stijgen dus in principe zou daarom dag 7 goed zijn om te prikken daarop. 
Ik heb gelukkig heel stabiel een lf van 13 volle dagen en op dag 14/cd1 breekt mijn ms door. Dat is nooit anders geweest, ook niet met de letrozol. Het rotte met clomid en letrozol etc. Is dat eitjes enorm groot kunnen worden. 30mm is geen uitzondering dus vaak als je een follikelms eting hebt kan het eitje nog prima 5 dagen doorgroeien.. vandaar ook dat ik ondanks echos blijf testen. Mijn arts zei ook bij 21 mm.. je eisprong is vandaag of morgen. Maar uiteindelijk ruim 4 dagen na de echo pas. Het kan allemaal en het is bij iedereen anders die waarde. Ik lees veel die rond de 80 zitten en zelf had ik "maar" 33 de vorige ronde. 
Ben heel benieuwd wel. Hoe gaat het met jou smus? 
Wij gaan maar ff aan de klus de komende dagen! 

@ Camhay: ik ben vooral erg in de war haha! Alles wat ik op zoek helpt ook niet en ik ben nu maar gestopt met de ovulatietesten. Ik heb echt geen idee of mijn eisprong nu wel of niet geweest is, maar ik ga maar uit van wel.. We hebben ook genoeg geklust denk ik, dus we hopen er maar het beste van!
Fijn dat de testen bij jou nu zo op lopen en nu dus lekker aan de klus!

@camhay; wat fijn dat je testen nu mooi oplopen en je de ovulatiepijn ook voelt! Hopelijk krijg je nu gauw je eisprong toch wel! 
@juliass; yessss, nog steeds een hoge temperatuur! Ik denk dat je er nu wel vanuit mag gaan dat je wel je eisprong hebt gehad, misschien inderdaad toch dindsdag de LH piek gehad. Heel fijn! @ncy; jeetje wat lastig zeg.. ik zou er geen uitspraken over durven te doen. Kan natuurlijk zijn wat Camhay zegt. Ik zou even goed in de gaten houden of je bloedverlies doorzet/heftiger wordt. Of misschien wel afneemt. Mocht je toch in de nieuwe cyclus zitten dan kan je weer lekker door! Maandag maar even overleggen met de poli, ben benieuwd wat ze er over zullen zeggen.
@lisett; nee ik zit in ronde 2 van de 5mg, dus eerste ronde zonder controles. Wel spannend! Aah ja die symptomen, ik herken het heel erg van mijn zwangerschap in september. Die afscheiding.. soms stroomt het er gewoon uit hè ?.
@smus; wat lastig meid dat je er niet echt wijzer van wordt.. maar je zit vast goed met de eisprong van afgelopen week. Dan mag je nu op het wachtbankje dus!

@Smus, dat vraag ik me ook af? Ik heb de laatste ronde op woensdag een echo gehad met follikel 25mm, op vrijdag had ik een temperatuur stijging (dus ik vermoed die donderdag eisprong?) en dinsdag een knaller bij progesteron prikken. Daar zat dus ook maar 4 dagen tussen?

@just-me en @smus; kan best zijn dat de progesteron wat sneller stijgt of misschien toch iets eerder de eisprong dan je verwacht. Meestal stijgt de temperatuur 1 dag later ongeveer, maar ik heb ook vernomen van vrouwen waarbij de temperatuur pas iets later steeg. En daarbij kan je LF ook iets langer zijn dan 14 dagen, volgensmij wordt 16 een beetje als de max gezien bij mijn weten! Zoveel variabelen dus.. maar dat maakt het niet makkelijker ?
en @justme; in mijn ziekenhuis mag ik altijd een afspraak maken tussen 4 en 7 dagen na temperatuurstijging voor het prikken van progesteron! Dus ik denk dat je daarmee heel netjes zit. Als je eisprong vermoedelijk donderdags was, zit je dus 5 dagen erna met progesteron prikken. Dus dat lijkt mij top! ?

Terug
Bovenaan