PCOS, Letrozol

Bedankt voor jullie lieve reactie! Ziekenhuis gaf aan dat de echo morgen vroeg genoeg is. Het zou een teken kunnen zijn van overstimulatie maar daar gaan we vandaag dan toch niets aan veranderen. Ik doe gewoon een beetje rustiger aan vandaag! ondertussen ga ik ook maar eens mijn vragen opschrijven die ik morgen wil stellen. Zijn er dingen die jullie graag hadden willen weten bij je eerste echo? 

ik weet ook niet meer wie waar in het traject zit ☺️ Veel sterkte met wachten voor het testen, ik hoop voor jullie allemaal een positieve test! 

liefs, Patty

Hoi Patty,
Ah oke, dat klinkt op zich wel als een verklaring... Dan weet je in ieder geval wel - als dat zo is - dat het aanslaat en kan het misschien de oplossing zijn om de pilletjes om de dag bijv. te nemen, dit lees ik wel eens vaker online. Succes tijdens je echo morgen, laat je weten hoe het is gegaan.
Wat betreft je vragen; ik ga daar even voor je over nadenken!

Lieve allemaal, 

Ik deel dit verhaal om elkaar te kunnen inspireren en verschillende visies met elkaar te delen. Ze hebben mij ook verschillende opties aangeboden, maar wilde zo graag bij de natuurlijke weg blijven ook voor de bijwerkening en medische redenen.
Ik geloof in de kracht van het leven en de kracht van ons mensen. Ieder het zijne natuurlijk, maar van elkaar kun je leren en daardoor verbinden. 

Een kinderwens, het verlangen om een kindje te krijgen is zo prachtig maar tegelijkertijd kan het ook zorgen voor onzekerheden. 

Wat doen onze gedachten met ons? En welke gedachten hebben de overhand? 
 Ik schrijf iets over mezelf om je/jullie te kunnen inspireren. 
Ik ben ondernemer, coach en schrijver. Mijn grootste wens was om jong moeder worden en op mijn 24 ste kreeg ik mijn eerste kind. Ik bleef een groot gezin voor me zien en ik kreeg vier mooie kinderen met een alle vier een prachtige ziel. Ik geniet elke dag van hen en ben elke dag dankbaar voor mijn schatten. 

Toen mijn ex ons een jaar bedroog en vreemd ging ben ik gescheiden. Ik was alleen met de kinderen. 
Door de tijd heen had ik een wensenlijstje gemaakt van hoe mijn ideale man zijn karakter moest zijn. Ik ontmoette mijn grote liefde ! Alles op het lijstje kwam overeen met mijn liefde, alleen ik had één ding niet geschreven en dat was zijn leeftijd. Hij is twintig jaar jonger dan ik ben. Blijkbaar was het niet belangrijk geweest, anders had ik het vast opgeschreven. 
We maakten een lange reis, letterlijk en figuurlijk. Hij vroeg me ten huwelijk op Bali, we trouwden met de kinderen erbij, in een klein gezelschap in september 2019. 
We hadden ( hebben)  een intens verlangen om ons gezin uit te breiden. Hij is vader en vriend voor de jongste twee en beste vriend voor de oudste twee kinderen. 
Voordat we trouwden liet ik mijn spiraaltje verwijderen bij de gynaecoloog die mij vertelde dat ik een hele kleine, echt hele kleine kans had om nog zwanger te worden. Ik was toen 45 jaar jong ?. Bij het weggaan drukte ze me nog even op het hart dat de meeste vrouwen nu in de overgang gaan, dat de kans echt heel klein is om zwanger te worden en dat als ik zwanger zou zijn, de kans groot is op een meerling. 

Ik dacht nog, we zullen wel zien. Er bestaat altijd nog magie en er gebeuren wonderen! 
We bespraken wat de gynaecoloog ons vertelde, mijn man wilde geen ‘hulp’ om zwanger te worden. Hij zei als het ons gegeven is, dan komt het. We hebben al kinderen. En als het ons gegeven wordt dan komen ze.We hebben gewenst, verlangd, erop vertrouwt en losgelaten. 

Door de tijd heen hebben we van alles gevonden, als eerste ( nog voor ons trouwen) een meisjes slofje, een jongens speentje, een klein sportschoentje voor een jongen. Een knuffeltje, een knuffel met een speentje eraan, een slabbetje. Zelfs een knuffel in de struik in de voortuin. We dachten telkens, zou dit een teken zijn? 
Ik bleef mezelf zwanger zien. We bleven erin geloven, ook na 29 keer ongesteld te zijn geworden. 

We zijn intens gelukkig en genieten elke dag van ons leven samen en met de kinderen. 
Mijn man had afgelopen zomer een droom dat ik zwanger was bij de kerstboom. Toen het een paar weken voor kerst was dacht ik nog, dan moet het nu wel gebeuren of … misschien zag hij in zijn droom wel de kerstboom maar dat kan natuurlijk ook volgend jaar zijn. 

Ik ben nu 48 jaar jong ? en we zijn bijna 2,5 jaar verder na het bezoek aan de gynaecoloog. 
Begin dit jaar in januari werd ik niet gelijk ongesteld, terwijl ik over het algemeen best regelmatig  ben. We liepen langs een drogisterij en mijn man wilde graag een test kopen, ik wilde het liever over een paar dagen doen als ik meer dagen overtijd zou zijn. 
Eenmaal thuis schonk ik een wijntje voor ons in. Hij zei: waarom zouden we voor een tientje de test niet doen? Ik ben er zenuwachtig door. De wijn smaakte me niet en ik dacht… Hij heeft gelijk en ik bestelde een test, die werd thuisbezorgd.
Een beetje lacherig deden we de test. Tot onze grote verbazing zagen we een kruisje. Was ik nou echt zwanger? En we lazen opnieuw de bijsluiter. Zien we wel een kruisje?  Er moest een kruisje staan en dat stond er. Jaaa! Er was een magisch wonder gebeurd. Het is gelukt! Een intens dankbaar moment. Een moment wat bijna niet te bevatten is. 

We kochten gelijk nog een test voor de volgende morgen ( het zekere voor het onzekere) en een pak blauwe en roze muisjes om het te vieren. 
Want elk moment wat je kunt vieren is een feestje waard. 
We waren stil, voor ons doen muisstil. Dit is het moment waarop we zolang hebben gewacht! Alles wat we hadden gevisualiseerd, die droom, de gevonden baby spulletjes, het was allemaal met een reden geweest. 

Deze week hebben we de eerste echo. En bij ons speelt steeds de gedachte: als de baby(s) maar gezegend zijn met gezondheid en een goede ziel. En de vraag is: krijgt de gynaecoloog gelijk? Is het een tweeling of een meerling ? 
We weten het deze week. Ik deel dit verhaal vanuit liefde, om je te inspireren en moed te houden om je verlangens en wensen werkelijkheid te laten worden. 

Liefs Marike Vellekoop-Bertram

@Juliass; ik heb ook wel eens cyclussen gehad dat ik weer zo rond de 36,9 zat, dus opzich niet erg denk ik hoor! Het contrast lijkt vooral groot door de dag er voor. Ook kan je een innestelingsdip hebben in je temperatuur.. denk dat dat wel ietwat vroeg zal zijn, maar wie weet ;)!! Ben benieuwd of je temperatuur morgen weer hoog is! 

@Lisett, wauw, van harte!! 
Hier is het helaas toch weer geëindigd in een miskraam.. dus binnenkort toch maar starten met het traject en letrozol.

@Mickie; Oh nee.. wat ontzettend naar voor je, echt heel klote.. Hoe ver was je uiteindelijk? Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven. Veel sterkte meid!
@Juliass en @Patty; Lastig om alles goed bij te benen he! Ik zit momenteel op CD 9. Eerste ronde zonder controles na de verhoging naar 5mg, spannend wel weer hoor! Vorige ronde natuurlijk al op CD11 een pos LH test, dus we zijn weer begonnen aan de vruchtbare periode ga ik vanuit. En dus weer gezellige momentjes sinds dit weekend ;). Ben sinds zaterdag weer ovulatietesten aan het gebruiken, ben heel erg benieuwd of mijn eisprong weer rond dezelfde dag zal zijn of misschien toch wat later. We gaan het zien!

Patty wat vervelend zeg. Als het echt heel heftig is dan kan het misschien overstimulatie zijn idd. Maar morgen heb je dus een echo dus dan zou je meer moeten weten. Ik herken de heftige buikkrampen verder niet.
Juliass aah nee. Hopelijk blijft het jou bespaard. Ik zou me om de kwaliteit ook niet heel druk maken hoor. Er is er maar 1 nodig en als dat verder goed zit dan zou dat niet zoveel uit moeten maken. Denk maar zo...ze geven ons met zee eer slecht zaad nog steeds n kansje dat het zo zou kunnen lukken haha.  Uit die temp van jou kom ik bijna nit uit hoor.. er zit echt mega schommeling in... maar op hoeveel dpo zou je nu zitten? Meestal heb ik rond 4 dpo een dip (progesteronstijging). Een latere dip kan op een eventuele innesteling wijzen... 
Hoe gaat het met de rest?
Hier echt super verwarrend. Ik had niet zo enorme ovulatiepijn dit keer (normaa mega). En de test die ik hier stuurde van zaterdag. Is echt de knaller geweest. Zondag ook nog donker maar al minder en vandaag een flink stuk lichter. Cb gaf zaterdag nog een rondje. Dus het kan zijn dat mn piek snachts is geweest en dit keer super kort? Vorige ronde letrozol was die ookal heel kort. We hebben zaterdag geklust. En ik ben gisteren gewoon in slaap gevallen! Baal er zo enorm van.. mm vriend was ook in slaap gevallen. En dat terwijl ik mn lingeriesetje onder mn badjas aan had. Ben gaan liggen en ik was weg pfff .
Net wel nog even geklust... dus ik voel me nu echt zo rot... waarschijnlijk is dan gisteren of vandaag mn ei daadwerkelijk gesprongen. (Heb nog n licht beurs gevoel rondom buik). 
Hoop dat 2x dan genoeg was :( met zaterdag als meeste kans. 
Aan de andere kant twijfel ik wel weer of mn ovulatie wel echt aan de gang isbgegaan omdat ik deze ronde dus geen cb smiley heb gehad en mn pijn minder is... we zullen het morgen weten adhv mijn temperatuur. Maar de rondes met letrozol zijn tot nu toe wel echt heel verwarrend. 
Succes met de echo morgen patty! Ben heel benieuwd of er een mooi eitje te zien is. Wie weet is de pijn wel gewoon ovulatiepijn/groeipijn en is het juist positief :) 

Oh sorry micky, zie je bericht ertussen. Wat naar zeg :(.. sterkte.
Was je al begonnen aan het traject? Of ervoor zwanger geraakt. En hoever was je al.
Nja iig hoop ik dat het snel weer raak is en het een mooie zwangerschap word! 

Terug
Bovenaan