PCOS, Letrozol

He meiden,
Het spijt me ontzettend als sommige van jullie gestresst zijn geraakt/ raken door (sommige van) mijn berichten. Dat is absoluut niet de bedoeling. Ik merk dat ik het juist heel fijn vindt om met sommige van jullie hier te kunnen sparren, over bijv. streepjes op de ovulatietest, pieken/dalen in de temperatuurkaarten etc. Maar het gaat natuurlijk niet alleen over mij, ik vind het belangrijk dat iedereen wat aan dit forum heeft en zich er fijn bij voelt. 
NCY: 
Ontzettend goed dat je hiervoor kiest. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit forum ook juist averechts kan werken, het zorgt er ook weer voor dat je er meer mee bezig bent. Ontzettend veel succes gewenst, ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt en nog belangrijker: dat je je snel beter voelt!
Mickie:
Wat verdrietig om te lezen. Ik wil haast zeggen ik kan me voorstellen hoe je je voelt maar aangezien ik het niet heb meegemaakt kan ik me waarschijnlijk nog niet eens een fractie van het verdriet dat je voelt voorstellen. Ontzettend veel sterke en ik hoop dat de Letrozol snel voor een nieuw kloppend (en blijvend!!!) hartje gaat zorgen!! 
MilouP:
Wat ontzettend fijn dat de gonal f een goede keuze is geweest! Wat goed dat je eisprong al is geweest / bijna komt, woehoe! Nu duimen, duimen, duimen!
Ly:
Yes, dat geef me inderdaad heel veel rust. 
Ik heb nog geen covid klachten, zojuist nog negatief getest. Hopelijk blijft het me bespaard! En als ik het straks niet heb gehad dan ben ik denk ik voortaan ook een stuk geruster, als ik het niet van m'n vriend krijg, waarom zou ik het straks dan wel ergens anders oppikken?! We gaan het zien!
Patty:
Jeetje meid, dat klinkt echt als een nare ervaring... Begrijp er eerlijk gezegd niks van dat diegene zo tegen je heeft gedaan. Als er teveel follikels rijpen is het best vreemd dat je met een herhaalrecept naar huis bent gestuurd met de boodschap 'ga het maar proberen'. Is het een optie om nog een nieuwe afspraak in de plannen met een andere gynaegoloog? Misschien had deze zijn/haar dag niet..

@Mickie: aahh neeeee :-( shit! Wat ontzettend balen en verdrietig dat je toch weer een miskraam hebt gekregen ? Ik hoop dat je het een plekje kunt geven ❤️! Kan me goed voorstellen dat het een deuk oplevert in je vertrouwen... :-( 

@MilouP: wat fijn dat de Gonal F wel goed aansluit én dat je niet meer zoveel last hebt van alle bijwerkingen! Fijn ook dat je zo snel de juiste dosis al gevonden hebt! ? Nu hopen op snel mooi nieuws voor jou/jullie want jullie zijn ook al een tijdje onderweg nu of niet? ?

@Just-Me: is er bij jou al meer duidelijk? Je had afgelopen weekend je NOD en ben enorm benieuwd naar je! Ik gun het jullie zo ?!

@NCY: Neem vooral je rust inderdaad, dat is het allerbelangrijkste! Ziek worden of gestresst raken helpen juist niet mee met zwanger worden. Ik snap dat het soms ook onzeker maakt, dat heb ik zeker ook gehad! Ik hoop voor je dat je snel mooi nieuws hebt, kom je het dan wel delen?! ? liefs en dikke knuf ?

@Ly: ik had jouw cyclus inderdaad helemaal verkeerd haha, sorry! Maarrr op naar de klusdagen dus, spannend weer! Hopelijk snel een mooie eisprong ?

@Camhay: wat een wisselingen bij jou zeg... Had je het ziekenhuis uiteindelijk nog gebeld of toch niet meer? Nu in ieder geval op de wachtbank dus, even er vanuitgaande dat je wel een goeie eisprong hebt gehad. ??

@Patty: Jezus wat een bullsh** ? hoezo doet niet ter zake? Volgens mij is dat juist het hele punt van dit traject, weten hoe het met de eitjes gaat??? ? oh ik zou echt ontploffen van woede haha ??. Kun je niet gewoon het ziekenhuis bellen en vragen om een andere arts die je gewoon normaal uitleg geeft van hoe het gaat enzo? Persoonlijk vind ik het echt onbehoorlijk dat ze je niets willen vertellen en vervolgens wel "succes met je komende 5 rondes" zeggen! ?? Ik vind het echt heel erg vervelend voor je dat je zo'n afspraak als dit hebt gehad, hier kom je gewoon geen steek mee verder. Als ik jou was zou ik kijken voor een afspraak met een andere arts en eventueel zelfs een ander ziekenhuis als er geen normale manier van communicatie bestaat...

@Juliass: bij jou dus (nu weer) een hoge temperatuur en dus op de wachtbank, spannend! Wanneer is je NOD?

@ Mickie: ach wat jammer zeg! Heel erg naar dat je een miskraam hebt gehad. Zeker als je het hartje al hebt horen kloppen lijkt mij dat heel erg heftig! Heel veel sterkte en hopelijk snel weer een positieve test!
@ NCY: goed dat je voor jezelf kiest! Het is allemaal niet niks en ik snap heel goed dat je er helemaal gek van kunt worden. Ik heb vooral stress rondom de eisprong met de ovulatietesten, maar ik het wachtbankje kan ik dat wel weer wat loslaten! Heel veel sterkte en hopelijk hoef je hier allemaal niet al te lang meer over na te denken ;)
@ Patty: bahbah wat onpersoonlijk! Alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is wat je allemaal moet doormaken. Ik kan hier echt zo boos om worden.. Eigenlijk weet je nu helemaal niks! Het is allemaal al moeilijk genoeg en een beetje meer info zou het al zoveel makkelijker maken!
@ Milou: fijn dat je de juiste keuze gemaakt hebt! Hopelijk gaat het snel het gewenste resultaat opleveren!
Mijn Nod is denk ik de 26e/27e, dus ik ben rustig aan het wachten.. Heb nu dus eigenlijk niet zoveel te melden! Ik lees wel mee om te kijken hoe het met iedereen gaat!

@MilouP; Wat ontzettend fijn dat je goed reageert op de GonalF. Maar vooral natuurlijk ook dat je je er beter bij voelt. Ideaal ook dat je tijdens een cyclus kan verhogen/verlagen. Hopelijk gauw een mooie eisprong voor je. En natuurlijk met een mooi resultaat! Succes meid!
@Patty; Jeeeeeeeetje zeg.. Het maakt me echt boos dit te lezen over je ervaring.. Dit is echt geen normale gang van zaken hoor. Ik had denk ik in jouw situatie hier een melding van gemaakt bij het ziekenhuis. Je ervaringen terugkoppelen helpt jou hopelijk bij een mogelijke volgende afspraak en kom je deze persoon dan niet meer tegen op de poli..Daarbij is het JOUW lichaam en JOUW traject. je hebt alle recht om te weten wat ze zien en waarop de behandelingen gebaseerd zijn. Sorry, makes my angry! :p 
Ja is zeker fijn om een wat kortere cyclus te hebben, eerder was de eisprong wel pas rond dag 18-20. Ben heel benieuwd waar ik deze cyclus uiteindelijk op ga uitkomen.
@Smus; jij ook succes op het wachtbankje!! Hopelijk volgende week een mooie uitkomst!! :D

Lieve dames!
Ik denk dat ik exact hetzelfde meemaak als @NCY momenteel. Mijn temp was deze ochtend 36.2 :(. Heb het ziekenhuis om een echo gevraagd en echt op moeten eisen. Uiteindelijk n uur later de echo gehad. En niet veel wijzer. Mijn baarmoederslijmvlies was 7mm dus zoals hoort rondom ovulatie. Ze zag ook een vochtplekje zitten wat kan duiden op een ovulatie die recent heeft plaatsgevonden, maar zeker weten deed ze niet.
 Nu lees ik dus ncy haar verhaal. En kan je dus ongesteld worden zonder een goede eisprong. Heb het niet eerder gehoord...maar zou wel verklaren waarom mijn temp niet stijgt. Ik dacht eerst nou dan moet mn ei haast wel zijn gesprongen. Maar nu ik ncy haar verhaal lees. Kan baarmoederslijmvlies dus dik zijn zonder eisprong. Heb er nu ook niet echt goede hoop op. Ik begin ongesteldheidskrampen/rugpijn te krijgen en dacht vandaag nog huh dat is veel te vroeg. Ben benieuwd naar m  temp morgenvroeg.
Juliass, lekker je dingen uitspreken hier hoor! Je zorgen etc mag je toch delen. Daar is een forum voor! Ik leer alleen maar van al jullie ervaringen. Weet ook niet alles en dat blijk maar weer.
Ik lees morgen de rest even bij. Want mijn telefoon is stuk en typen en scrollen gaat bijna niet meer door mn kapotte scherm pfff. Ff kijken of ik een andere tel. Kan regelen ergens. 
Houd moed allemaal... ooit komt het goed! 
Voor de dames die het wat meer los willen laten en piekeren door eventuele berichten van mij. Dat is natuurlijk niet de bedoeling... ik hoop dat jullie toch af en toe een update geven. En n dipje is oke he! Dat hebben we allemaal... en die zorgen ook.
De ene kan er goed mee omgaan door van zich af te schrijven, maar even terugtrekken is ook niet erg natuurlijk! Virtuele knuffel voor jullie! 

@Lisett:
Yes, zit op de wachtbank. NOD vind ik lastig te zeggen, weet niet exact hoe lang mijn lf (normaal gesproken) is. Volgende week zaterdag zou het de 16e dag van mijn verhoogde temperatuur zijn (als het dan nog hoog is natuurlijk). Mocht ik dan nog niet ongesteld zijn, is dat een goede dag denk ik om te testen. Maar heb het gevoel dat ik daarvoor wel ongesteld word. 
@Smus:
Spannend, zitten we een beetje rond dezelfde periode. 
@Camhay:
Jeetje meid, wat vervelend. Goed dat je een echo hebt geeist, beetje jammer alleen dat je niet heel veel wijzer bent geworden. Is je tem vandaag hoger?! Hoop het zó voor je. Hoe snel na je eisprong stijgt je temp meestal? Heb ook wel eens gelezen bij vrouwen dat ze dmv een echo hadden gezien dat 'ie was gesprongen, maar de temp pas 2 dagen later ofzo steeg. 

Nou mijn temp was zo laag afgelopen week. Echt nog nooit gehad. Gisteren dan 36.2 vandaag 36.5 ? maar alsnog veel te laag . 10 rondes netjes 36.5 en na ei 36.9 en nu kom ik niet hoger dan 36.5. Ik ga ff een nieuwe thermometer kopen en vergelijken. Misschien is dat ding gewoon stuk 

Terug
Bovenaan