PCOS, Letrozol

@Ly:
Innestelingsdiep, ja.. Ik ga er maar niet vanuit. Zou natuurlijk heel mooi zijn, maar zou wel heel vroeg zijn inderdaad. 
Spannend de eerste rode zonder controles na de verhoging naar 5mg, dat is eigenlijk hetzelfde als mijn huidige ronde. Zeker spannend! Ik zal voor je duimen dat je weer zo vroeg je eisprong hebt, dat zou geweldig zijn! Succes en houd je ons op de hoogte?
@Patty: 
Succes vandaag bij je echo!
@Camhay:
Je hebt ook helemaal gelijk, maak me ook weer druk om niks. Sorry, voel me nu een beetje opgelaten, jij met de situatie met je man... En ik maak me op voorhand al druk. 
Ik heb de uitschieter van vorige week dinsdag (toen ik me niet lekker voelde) er even tussenuit gelaten. Dan is de kaart ineens een stuk logischer. Ik heb m'n temp. van vanmorgen er ook ingezet:
https://ibb.co/0BYZFS3
Die was weer hoger. Ik zat gister denk op 4/5 DPO. Dan zou ik ook wel zo'n dip door de progesteronstijging hebben gehad. Hoe werkt dat precies dan? Ik weet dat je geen arts bent... Maar misschien weet jij hoe dat zit. 
Ahh vind spijtig te lezen wat je zegt Camhay. Ik baal met je mee. Ik begrijp dat je het zeker gister nog had willen doen etc., maar je hebt ondanks dat wel een klein kansje nu denk ik toch? Laten we hopen op een wonder!! 
Ben ontzettend benieuwd naar je temperatuur. Is 'ie omhoog gegaan? Ik duim! 
@Mickie:
Jeetje wat verdrietig te lezen. Heel erg veel sterkte. Wat Camhay ook al vraagt: hoe ver was je? Was je wel al gestart met Letrozol of dat nog niet? 

@Patty, hoe gaat het met jou? Hoe was je echo?
@Juliass, ik heb wel regelmatig een dipje, maar meestal tussen tussen dag 7 en 10… Wat dit eerder in je cyclus inhoudt weet ik ook niet. Over een paar dagen is het wellicht duidelijker!

@Mickie, wat erg voor je… Hoe gaat het nu met je?

@Camhay, het zou best een kans kunnen zijn hoor! En vaak heb je na je eisprong ook nog een kans, dus fingers crossed ?

Vanmorgen heb ik een echo gehad waaruit inderdaad bleek dat het een menstruatie was. Dus we zijn alweer gestart met ronde 2 aan de letrozol van 2,5 mg. Deze ronde krijg ik er 1x een injectie ovitrelle bij om een eisprong op te wekken. Dus eigenlijk was het positief nieuws dat ik zo snel alweer een bloeding kreeg. Blijkbaar is dat wel mogelijk, een menstruatie zonder eisprong. Je bouwt toch slijmvlies op dat kan worden afgestoten. Maar hoe dat precies zit hoor ik nog, heb een belafspraak met de gynaecoloog donderdag. De vooruitzichten zijn nu in ieder geval wel hoopvol. 

Lieve allemaal,
Ik heb besloten om even een tijdje te stoppen met dit forum, omdat het niet zo goed met mij gaat. Ik was zo ontzettend aan het piekeren dat ik er ziek van werd. Aan de ene kant is het heel fijn om jullie verhalen te lezen (veel herkenning) maar aan de andere kant merkte ik ook dat ik er teveel mee bezig was en het niet meer los kon laten. Wel jammer want ik vond het heel gezellig om met jullie te kletsen hierover, maar ik moet mezelf daar een beetje in beschermen. Ik wens jullie heeeel veel succes ❤️

Thnx dames. 
Ik was 7wk, 2x een kloppend hartje gezien. 
Ik zou starten, maar juist voordat ik de eerste pil van de duphaston wilde innemen testte ik positief. 
Ik denk dat ik dus binnenkort ga beginnen, heb alles al thuis. 
Het gaat wel, maar na 2x is het vertrouwen in mijn lichaam wel volledig weg!

Hee meiden, 
ik reageer hier bijna niet meer, want ik kan het tempo waarin jullie schrijven echt niet bijhouden ?. Ook ben ik zelf helemaal niet bezig met temperaturen of ovulatietesten, heb beide nog nooit gedaan. Als je het om de dag gezellig maakt dan zit je gewoon altijd goed, ik kies ervoor om er verder dan niet mee bezig te zijn. Dat scheelt mij heel veel stress, ik krijg stress als ik alle berichten lees over het interpreteren van alle temperaturen en steepjes, bijna een fulltimebaan haha! Dit is geen kritiek hoor, ieder zn manier, voor jullie is dat blijkbaar wel de manier en dat is helemaal prima! Alleen daardoor reageer ik wat minder.

@Mickie Ik wil jou heel erg veel sterkte wensen ❤️. Bij mij is het 2 keer vroeg misgegaan en ik wist na die 2e keer echt niet meer hoe het verder moest, want waarom zou het ooit wel goed gaan? Geef je verdriet de tijd, neem tijd om hiermee om te kunnen gaan en heel veel succes als je verder gaat met het traject.  

@just-me Ben ook heel benieuwd hoe het nu met jou gaat, ik dacht gelezen te hebben dat je afgelopen weekend je NOD had maar je hebt het er nu niet meer over... ongesteld geworden? Of NOD verkeerd geschat? Of nog niet durven testen? 

@Hier ik ben inmiddels overgestapt van letrozol naar gonal f, dat was echt een hele goede keuze. Ik heb wel nog migraine, maar voel me verder echt veel meer mezelf. Niet zo moe en emotioneel etc als bij letrozol. Het prikken stelt echt weinig voor én we hadden meteen de goede dosis te pakken want ik mocht gister al (CD17) pregnyl zetten om een eisprong op te wekken! Eitje was 19.7mm. Bij gonal f is het zo dat je in de cyclus kunt ophogen qua dosis als er niks gebeurd, dus ze beginnen laag en vaak moet je lang ophogen maar bij mij dus niet. Nu duimen ????????

@Camhay; Ik snap heel goed dat je er van baalt meid.. Maar 2 keer is natuurlijk altijd nog een kans, ik hoop heel erg met je mee op een wonder! Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het gaat met je temperatuur, is deze al mooi gestegen?
@Juliass; Yes, fijn dat je temperatuur weer hoog is, dat geeft toch weer wat meer rust he? Ik ben bij ee dip ook altijd een beetje nerveus wat dat nou weer betekend hoor.. maar nu heb je weer een mooie hoge temperatuur! Ik denk ook dat een innestelingsdip te vroeg is, maar je weet het nooit. de dit met progesteronstijging ben ik niet zo bekend mee, maar dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Nog 1,5 week ongeveer op het wachtbankje, spannend. Ik hoop op een hele mooie uitkomst voor je!! Nog altijd even covid klachten? 
Ik ben ook super benieuwd wanneer de eisprong deze ronde zal zijn, keep you posted!!
@Ncy; Fijn dat je nu weet dat het toch je menstruatie was, een korte cyclus dus. Hopelijk gaat de Ovitrelle er mooi voor zorgen dat je eitje deze ronde netjes gaat springen. Goed dat je aangeeft om even een poosje te stoppen met het forum. Als het je teveel onrust geeft moet je even wat dingen loslaten en hopelijk vind je hierdoor weer wat meer rust. Sterkte meid en zet'm op deze ronde!! Virtuele knuffels voor jou!
@Mickie; Oh ik begrijp zo goed dat je je vertrouwen even kwijt bent.. Zeker nadat je toch 2x een hartje hebt zien kloppen. Vind het echt heel erg voor je.. Ik had ook moeite om me te herpakken na mijn miskraam, laat staan als je er 2 hebt. Ik hoop dat jullie de moed weer wat kunnen vinden om weer door te gaan, blijf vertrouwen houden (i know, dat zeg je altijd heel makkelijk tegen anderen, maar als het tegen je gezegd wordt is het een stuk moeilijker ;)). 

@Mickey; wat een naar nieuws. Veel sterkte voor jou! 
@Ly: dat is best een snelle cyclus! Op zich best fijn toch, lijkt me toch iets fijner dan pas een ovulatie hebben op dag 20 ofzo. 
@Camhay; ow joh, gewoon in slaap vallen... Ergens moest ik er stiekem wel een beetje om lachen. Ik ben zelfs soms ook zooo moe van alles dat ik gewoon liever in slaap val dan aan de klus ga. Denk maar zo, 2x is toch 2x en rust is voor je lijf ook heel belangrijk! Ik ga voor je duimen! 
@NCY; je gezondheid is altijd het allerbelangrijkste. Bescherm je hart vooral! Ik snap je goed hoor. Ik heb zelf nog steeds een stem in mijn achterhoofd die me waarschuwt voor het geval straks helemaal niets gaat werken. Dat zou ik ontzettend erg vinden (begrijp me niet verkeerd), maar dan hoop ik nog wel steeds een fijne relatie met mijn man te hebben. Het obsessieve (wat ik zelf best snel heb) probeer ik daarom ook te voorkomen, want dat gaat voor niemand goed zijn. Ik wens je ook heel veel succes!! 

Vanmorgen was dus mijn echo en ik vond het echt een tegenvaller. Ik mocht me direct uitkleden en in de stoel gaan liggen. De echo werd in stilte gemaakt, scherm werd van mij weggedraaid. Ik vroeg nog of het er goed uitzag maar ik kreeg te horen dat ik na het aankleden de uitslag kreeg. Okay... Daarna mocht ik eigenlijk gaan zitten en kijken naar de dokter die aan het typen was. Ik heb geen antwoord gekregen op de vraag hoeveel eitjes er aan het groeien waren, hoe groot ze waren en hoe het baarmoederslijmvlies eruit zag. Die info geven ze blijkbaar niet, want 'dat doet niet ter zake'. Super weird. Ik was echt te overrompeld om er tegenin te gaan. Kortom; er zijn dus meerdere groeiende blaasjes te zien (blijkbaar) en ik moet vanaf vandaag al gemeenschap hebben. Dan denk ik dat ze dus al wat groter zijn. Volgende week een bloedonderzoek. De pijn die ik afgelopen dagen had 'hoort erbij als je niet natuurlijk zwanger wilt worden'. Ik heb direct een recept gehad voor nog 5x letrozol en over een half jaar pas doen ze weer een vervolgonderzoek.
Nou, dat was dat dus. Ik voelde me echt ontzettend een nummer. Ik stond 4 minuten nadat ik werd opgehaald uit de wachtzaal weer buiten. Maargoed, het is geweest en voorbij. Ik ga er maar vanuit dat ik gewoon een menstruatie straks krijg en dat de gewoon de komende tijd blijft gebeuren, dan is er in ieder geval steeds een eisprong want die ontbrak bij mij zonder aanwijsbare reden meer dan een jaar. Overigens gaf de arts nog wel aan dat de kans 15% is dat ik het komende half jaar zwanger wordt. Ik zei dat ik dat heel erg laag vind (ik zei letterlijk; dus 85% kans dat dit allemaal voor niets is) maar daar zei ze alleen maar 'ja' op. Dus ik bescherm mijn hart! Nu eerst vanavond maar focussen op het leuke stuk van zwanger worden :) 

Terug
Bovenaan