PCOS, Letrozol

Jeetje dat is inderdaad wel heel laag, zou dan haast aan je thermometer gaan twijfelen inderdaad. 
Mag ik je een tip geven?
Ik heb deze: https://www.sensitest.nl/index.php?p=digitale-ovulatie-thermometer
Die geeft het resultaat in 2 decimalen achter de komma. Ene kant zorgt dat ervoor dat je lijstje wat meer schommelt (is ook zo bij mij), aan de andere kant geeft het wel een heel duidelijk beeld vind ik. Als je het knopje indrukt gaat 'ie piepen en vervolgens na een aantal tellen piept ie een paar tellen achter elkaar waardoor je weet dat 'ie klaar is met meten. Ik meet rectaal dus dan is het wel fijn om te weten wanneer 'ie klaar is. Piepje is hard genoeg om te horen dat 'ie klaar is, maar zacht genoeg om niet het hele huis wakker te maken haha. 
Succes!

@camhay; ach jeetje wat onwijs vervelend zeg.. lastig dus om er wat over te zeggen. Ben benieuwd of je uiteindelijk je eisprong wel hebt gehad!
Bij mij nog bijna geen streepje te bekennen op de ovulatietesten. Zit nu op CD 11 en vorige ronde op deze dag een knaller gehad. Ik weet dat ik nog ruim de tijd heb in deze cyclus om m'n eisprong te krijgen, maar onbewust maak ik me toch gelijk een beetje zorgen. 'Wat als de Letrozol nu al weer niet werkt' etc. Weet dat het nu absoluut nog geen realistische gedachten zijn, maar het gaat toch even door m'n hoofd. Hopelijk een dezer dagen alsnog een teken van een komende ovulatie ??.

@ Juliass; volgens mij moet iedereen alles kunnen delen op een forum wat ze wil. En net zo goed mag iemand denken dat het een beetje teveel is op een bepaald stukje. Fijn juist om te lezen dat iedereen hier zo respectvol en behulpzaam is. Ik lees zelf soms een beetje over zaken heen omdat ik er nog niet 'in' zit, en dat is ook helemaal ok.
Wat spannend dat je op de wachtbank zit! 
@ all:
bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn nogal lompe arts bij de echo. Dat doet me goed. Ik heb na een paar wandelingen en goede gesprekken met manlief besloten dat dit voor mij ok is. De arts was lomp, maar so be it. Dat ik nu geen 'cijfers' weet, is eigenlijk een zege. Ik ben nogal een controlfreak, en dat ik nu niets weet zorgt er ook voor dat ik niets kan opzoeken. Ik kan geen grafiekjes gaan bouwen en geen kansberekeningen gaan bouwen :) Oftewel, het dwingt me om het meer los te laten. En dat voelt, voor nu, goed. Ik besef me heel erg dat dit traject nog wel eens heel lang kan gaan duren en ik hoop mezelf niet (teveel) hierin te verliezen. Er zullen vast nog momenten komen met heel veel tranen en dan denk ik er vast anders over, maar dat zien we dan wel. 
Ik ben overigens wel gisteren (cd 10) gestart met ovulatietesten. Ik zag een heeeeeeel licht streepje gisteren en vandaag. Zegmaar zo licht dat je het tegen een lamp aan moest bekijken :) Volgende week hier een bloedtest! 

@Patty; fijn dat je de ervaring op dit moment wat naast je neer kunt leggen. Het traject is hoe dan ook pittig, ook al zitten we allemaal niet in nog uitgebreidere behandeltrajecten. Die gevoelens mogen er zeker zijn. Om daarna weer te herpakken en door te gaan ??. En hier op het forum te sparren en een verhaal kwijt te kunnen is ook een geruststelling en troost! Althans zo voel ik het wel!
Wat leuk trouwens, we lopen helemaal gelijk deze ronde! 

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum maar ik zou graag mee willen praten en jullie ervaringen willen lezen. Ik vind het namelijk best zwaar allemaal.
Zelf heb ik geen PCOS en geen overgewicht maar wel een ovulatie stoornis waarom ik nu begonnen ben met letrozol 2,5 mg. Eerste kuur zit erop en vrijdag heb ik de eerste echo. Super spannend. Ik had echt alle bijwerkingen en ik merk nu dat ik nog steeds vermoeid en neerslachtig ben.
Hoe hebben jullie de eerste keer ervaren? Was 2,5 genoeg? Hadden jullie ook zoveel bijwerkingen?
groetjes san 

Welkom San! Balen dat je last hebt van een ovulatiestoornis en hopelijk gaat de letrozol helpen! Ik zit nu voor de 2e ronde aan de 2,5! Vorige maand werkte het goed en deze maand duurt mijn cyclus iets langer, maar volgens mij wel een eisprong gehad. Eerste ronde zonder controles, dus dat is ook weer spannend.. Hopelijk zie je vrijdag een mooi eitje op de eerste echo! Over het algemeen vallen de bijwerkingen van letrozol schijnbaar mee.. Ikzelf heb last van krampen, vermoeidheid, mijn darmen die het niet meer goed doen en opvliegers! Klinkt heftiger dan het is, want ik vind het wel goed te doen, maar het is niet zoals ik mij voel zonder letrozol!

Hoi San, welkom! We zitten een beetje in dezelfde situatie denk ik. Ik heb ook geen Pcos maar ben wel al 3,5 jaar bezig met zwanger worden en nu eindelijk medicatie gekregen. Ik ben net klaar met mijn eerste ronde Letrozol 2,5 mg en heb gisteren mijn eerste echo gehad, dus we gaan een beetje gelijk op! Ik had enorm veel buikpijn door de Letrozol. Volgens de arts hoort dat er soms bij helaas. Veel succes met je echo vrijdag!

Terug
Bovenaan