PCOS, Letrozol

@san; welkom! Ik heb 2 goede cyclussen gehad met 2,5mg (waarvan 1 zwangerschap wat een miskraam is geworden). Nu in mijn 2e ronde bezig na ophoging naar 5mg. Heb gelukkig niet veel bijwerkingen gehad. Behalve 1e ronde 5mg een paar dagen wat hartkloppingen. Deze ronde niks gelukkig. Succes vrijdag met je eerste echo, hopelijk een mooi groeiend eitje te zien!
@allemaal; zit er verschil in het moment van jullie eisprong sinds het gebruik van Letrozol? Of is het altijd zo rond dezelfde cyclusdag?

Hoi iedereen, bedankt voor jullie reacties. Het is fijn om wat verhalen van jullie te horen. Ik vind het gewoon soms wel echt een zwaar traject en dan ook nog die bijwerkingen. Maar ik lees dat jullie soort gelijke bijwerkingen hebben, opvliegers, vermoeidheid en je niet jezelf voelen. En jullie dus ook 2,5 mg met resultaat. Wat fijn! Ben namelijk best wel wat gespannen of het niet voor niks geweest is maar zal het vrijdag horen. 

En inderdaad ik snap dat de 2e ronde zonder controles ook spannend is! Eigenlijk wil je natuurlijk het liefste gewoon weten of het wel of niet werkt. 

Wat verdrietig van je miskraam LY.. Hopelijk komt het snel helemaal goed. Waarom heb jij nu opgehoogd naar 5 mg?
Patty rose inderdaad zelfde schuitje. Weten ze ook hoe jij aan de stoornis komt? Ik vind het wel ook raar dat ze gewoon niet weten waardoor het komt.. En hoe was jou echo? Had 2,5 mg iets gedaan de eerste ronde?
Bedankt voor jullie snelle en lieve reacties. Liefs San

@pattyrose wat rot ook van die buikpijn. Was je buik ook opgezet? Ik had geen buikpijn maar wel een opgezette buik, kon 4 dagen geen spijkerbroek aan..

@San, nee. Na 1.5 jaar proberen bleek uit testen bij de huisarts dat we compleet gezond waren allebei. Toen een jaar moeten wachten op een doorverwijzing naar de gyn. Daar allebei helemaal doorgelicht en alles was perfect. Weer een jaar moeten wachten. In dat jaar is mijn cyclus compleet gestopt (terwijl dat daarvoor super regelmatig was). Niemand weet hoe dat nu zit, maar nu dus eindelijk actie met letrozol! Daaroor een cyclus opgewekt met medicatie. De 2.5 mg heeft wel wat gedaan maar bij mij in het ziekenhuis vertellen ze je blijkbaar niet hoe groot de eiblaasjes zijn en hoeveel mm het baarmoederslijmvlies is. Ik heb medicatie voor nog 5 rondes meegekregen en that's it. Gelukkig vind ik dit traject niet heel erg belastend (op wat bijwerkingen na dan), dus we gaan het wel zien! Ik hoop dat je vrijdag een mooie echo hebt! Is er bij jou een 'verklaring' gevonden? En ben je al lang bezig om zwanger te worden?

@patty; oh ik zie nu je berichtje pas nadat ik al had gereageerd op San. Maar 2e ronde dus (zie vorige reactie ?). Ben best wel wat gespannen om het nu zelf uit te vinden wanneer de eisprong komt.
@San in ronde 3 deed het helaas niks meer, geen follikel groei meer te zien. Dus vandaar opgehoogd. ? Feel free om alles te vragen waar je tegenaan loopt!

@pattyrose, wat een lang traject met veel wachten. En wat vreemd dat je cyclus er in dat jaar ineens mee op hielt. Maar dan snap ik dat je zo maar 2,5 jaar verder bent en dan snap ik helemaal wat je bedoelt met eindelijk actie met letrozol. Zo voel ik dat zelf ook, eindelijk actie. Ik ben nu dik een jaar met de pil gestopt en ik werd pas na een half jaar ongesteld en toen na 3 maanden en toen weer niks. Dus ik dacht toch maar naar de huisarts. Als je amper ongesteld wordt mag je vrij snel naar het ziekenhuis, dus ik werd vrij snel doorgestuurd. Lab, echo, zelfs nog een HSG foto maar niks waarom ik geen eisprongen heb. Op de echo had ik 1 eierstok 6 follikels en de andere 12 (die wel iets meer maar de arts zei niet genoeg voor PCOS en omdat mijn lab ook goed was werd kreeg ik die diagnose niet). Advies Letrozol en minder sporten.  
Wat fijn dat de 2,5 mg wat heeft gedaan. Ik ben benieuwd of ze mij vrijdag wel zulke informatie geven. Ik weet al wel als de 2,5 mg is aangeslagen ik ook een recept mee krijg en ik voorlopig niet voor echo's hoef. Wat wel spannend is. Ik heb namelijk een hekel gekregen aan ovulatie testen omdat die dingen altijd negatief zijn (logisch zonder eisprong haha, maar daardoor doe ik dat liever niet meer). 
Ik hoop het ook! En ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat met deze ronde, spannend! Wel fijn dat jij het niet echt als belastend ervaren hebt. Ik werd echt gek van hoofpijn en vooral van dat neerslachtige heeel vreemde gevoel. 
@ly dankje! Heel aardig. Word jij dan elke cyclus gevolgd? Omdat 2,5 mg niks meer deed? Of kwam je erachter door een lange cyclus? 

@MilouP, wat goed om weer van je te horen! Ik moest van de week nog aan je denken! Ik ben heel blij en opgelucht voor je dat de overstap een goede beslissing was! Nu duimen op mooi resultaat binnenkort, het is je zo gegund! Het tempo ligt hier bizar hoog ja, haha! Ik kan het ook bijna niet meer bijhouden, maar dat is ook ok. Soms sluiten verschillende processen wat minder op elkaar aan. Ik merk dat ik meer behoefte krijg aan rust en tijd voor mezelf. Dit proces leert mij een ding heel duidelijk: als ik ergens geen invloed op heb, dan is de tijd die ik stop in de verwoede pogingen om het toch te controleren vergooid. Ik stop nu een deel van die tijd in dingen die ik prettig vind. Wandelen, schrijven, lezen, een flauwe film kijken, mijn lijf een beetje ontspannen. En eigenlijk bevalt dat best goed!

@Patty, jeetje, wat naar dat het op deze manier moest! Dat is geen fijne ervaring. Wel respect voor hoe je er mee omgaat. Goed dat je op een punt bent gekomen waarop het nu ‘ok’ is. En inderdaad, het is een lange adem en niet alle delen ervan zijn prettig. En soms is niet alles onder controle hebben de beste manier. Hoe moeilijk ook! Ik slaag er regelmatig nog niet in hoor, maar mijn tip zou altijd zijn: leef ook nog een beetje! Succes voor nu!

@NCY, ik begrijp je helemaal. Doe wat voor jou goed is! En dit forum loopt niet weg als je weer wil aansluiten! Veel succes de komende tijd ? ook hier kom je doorheen ?

@Lisett, hoe gaat het met jou?? Helaas na twee dagen overtijd brak zonder waarschuwing mijn menstruatie door. Het was een vreemde ronde, echt anders dan anders. Nu door de volgende ronde in. Ik krijg nog wel een echo deze ronde, heb ik zelf gevraagd om de stress laag te houden. Ik merk dat twijfel over hoe goed de letrozol nog werkt. Aangezien het er zomaar mee op kan houden. Gelukkig was het geen probleem! Hou je ons op de hoogte ??

Welkom @San, hier is veel te lezen en te bespreken! Ik ben ook begonnen op 2,5 mg en ging dat enkele maanden super op. Helaas inmiddels moeten ophogen naar 5 mg maar goede hoop want ook dat lijkt het voor nu goed te doen! Succes! ??

@gebruikersan; Nee in principe niet. Ik merkte in die ronde dat ik inmiddels op dag 22 nog geen verhoogde temperatuur had en dat mijn ovulatietesten niet positief werden. Heb het zkh toen gebeld en mocht dezelfde dag nog langs komen voor een echo. Dat bevestigde dat er helaas niets gebeurde. Toen gelijk kuurtje Provera er achter aan om vervolgens met de 5mg te starten.
@just-me; Jammer dat je weer in je volgende ronde bent beland. Wel fijn om een echo te krijgen, achteraf had ik deze ronde dat ook wel liever gehad. Merk dat de onzekerheid toch soms overheerst. Fijn dat je je mindset wat meer kan aanpassen op het focussen op leuke dingen. Daar probeer ik ook wel wat meer op te letten, maar dat is soms wel lastig, haha!

Terug
Bovenaan