PCOS, Letrozol

[quote quote=10524223]@Lisette; heb je je eerste echo al gepland? ?[/quote] Hihi net geschreven (we gingen tegelijk ?) maar yes is gepland! Maandag 31 januari! Dus nog 10 dagen in spanning ???

@san. Wat gek dat de arts zo twijfeld. Ok had op cd 12 een eitje van 14 mm en 2.5 dag later was die 21 mm. Vanaf 10 mm groeien ze wat sneller dus het ziet er super goed uit hoor. Ook omdat er 2 eitjes zitten. Dus letrozol doet zeker zijn werk iig voor nu al prima resultaat!
@andere dames. Haha ja nieuwe thermometer gehaald idd. Maar die gaf exact hetzelfde aan. Dus dat was helaas niet het probleem. 
Ik moet na het weekend even bellen voor de evaluatie afspraak in te plannen en voor de nieuwe staal van mn vriend. Ze gaf wel aan dat ze merkte dat ik er nu wel een beetje doorheen ga zitten en we toch gaan kijken of we de vervolgstappen snel in gang kunnen zetten. Dus zsm afspraak voor een nieuw staal en dan even kijken wat de uitslag is. Sowieso ga ik ophogen naar 5 mg de volgende ronde omdat ik nu sowieso die 35 dagen ruim over ga. 
Net een ovulatietest gedaan. Gisteren was die omonwit vandaag weer n redelijk donker lijntje. Normaal tussen cd 20 en cd 32 een eisprong in mn natuurlijke cyclus. Dus ik heb nog een klein beetje hoop dat die nog gaat komen. Mja dat komt dan iig erg laat :(
Ik ga idd niet aan de primolut ofzo. Heb daar echt enorme bijwerkingen en nawerkingen van. Wordt daar heel depressief van en ik ben al zo een emo wrak momenteel haha. 
Maar ik heb ook vorig jaar de diagnose pmdd gekregen dus vandaar dat ik heel slecht ga op medicatie die mijn hormonen aangaan. 
Spannend lisett! Komt vast helemaal goed

@San; dat klinkt ook nog wel als een bijzondere eerste echo. Ik denk zelf altijd, als ze niet negatief zijn, dan is het dus goed genoeg :) En fijn dat er wel iets gebeurt. Hier in het ziekenhuis geven ze dus niet aan hoe groot het eiblaasje is, dus ik kan je geen vergelijkingsmateriaal geven! IK had de echo op CD10
@Ly; vanmorgen weer een ovu test gedaan en het lijntje lijkt al weer minder donker te worden :-S. Nu waren ze nooit de kleur van de controlelijn, maar er was wel echt een streepje te zien. Lijkt me wel (te) snel dat mijn eisprong op CD 13 al geweest zou zijn.... Maargoed, mijn 'doel' voor deze ronde is niets meer dan gewoon een cyclus krijgen. Dinsdag een bloedtest en dan horen we wel. Ik zorg gewoon dat we tot die tijd om de dag klussen haha. Dus ook wel lastig om een NOD te berekenen. Ik denk dat als ik dinsdag hoor dat er een eisprong is geweest, dat ik dan 14 dagen daarbij optel? 
Hoe gaat het bij jou? Zie jij nog steeds een oplopende lijn? Ik hoop het voor je!! 
@LIsett: ow wat lijkt me dat mooi, straks een echo voor een baby in plaats van een ei :-D Hoor je dan al een hartje kloppen denk je? NOD is bij mij denk ik ergens rond 10 feb ofzo, geeeen idee hoelang mijn cyclus nu dus zou duren haha. Ik zou het al mooi vinden als ik gewoon een menstruatie krijg, dan weten we dat het 'werkt'. Een positieve zwangerschapstest zie ik echt voorlopig niet gebeuren (misschien ook gewoon omdat ik 2.5 jaar een op de dag na exacte cyclus had en het toen ook steeds niet lukte). Ik ga nu gewoon uit van veel geduld hebben. 
@Camhay; wat spannend maar ook lastig allemaal lijkt me. Misschien wel fijn als je naar de 5 mg gaat. Als ik zo een beetje hier lees ik voor de meeste mensen 2.5 mg gewoon te laag of werkt die dosis maar heel kort. 

@ly @camhay en @pattyrose
Bedankt voor jullie reacties. Dit geeft mij zeker weer hoop. Ik was natuurlijk eerst wat teleurgesteld dat ze niet groter waren maar als ik jullie verhaal zo lees is dit eigenlijk helemaal niet slecht. De arts was ook al aardig tevreden, maar nu ik dit van jullie lees ben ik ook weer wat positiever. Opzich is een eisprong rond cyclusdag 18-20 ook niet gek, dan heb je alsnog een cyclus van 35 dagen. Ik ben wel blij dat ik dan dinsdag weer controle heb. Hoe lang zijn jullie cyclussen nu met letrozol? Ja de arts schrok ook een beetje dat ik zo down en neerslachtig was met huilbuien dus ik moest wel nadenken of ik dan dubbele dosis zag zitten (mocht ik dinsdag horen dat 2,5 mg niet voldoende is). @pattyrose wanneer had jij toen je ovulatie? Jammer dat je ovulatietest weer lichter wordt. @ly jij bent nu richting je ovulatie? Spannend allemaal zeg. 

@San: ik weet het nog niet allemaal :) Ik ben pas met mijn eerste kuur letrozol bezig en had afgelopen dinsdag voor het eerst een echo. NIets gehoord over grootte van het eiblaasje, maar wel dat ik maandag of dinsdag al de bloedtest moet doen. Ik heb die test op dinsdag en dat is dan CD 17. Daar heb ik zelf (met boerenverstand hoor) uit opgemaakt dat het eitje al 'goed' groot was en dat de verwachting was  dat er snel een eisprong zou zijn. Anders heeft een bloedtest op CD17 geen zin natuurlijk. Maar nogmaals, dat is niet uitgesproken, dat maak ik er gewoon zelf van. Ben dus ook super benieuwd wat daar uitkomt en hoe lang mijn cyclus dus gaat zijn!  Ik twijfel wel een beetje of er wel echt een eisprong gaat zijn want de testen worden nu (op CD 13) alweer lichter. Dat lijkt me snel. Maarja, ik ben geen arts dus ik wacht het gewoon wel af.
Super naar joh dat je je zo rot voelt! Misschien een hele persoonlijke vraag hoor, maar denk je dat dat alleen door de letrozol komt? Of kan het misschien ook gewoon van alle spanning en stress zijn? (gewoon negeren als je het vervelend vind dat ik dit typ hoor, ik bedoel het echt alleen maar goed). Ik ben dus al 3.5 jaar bezig met 'wachten' en heb echt ook perioden gehad dat ik soort van gek werd van de zorgen. 

@pattyrose
Nou ik denk dat jou boerenverstand dan gewoon gelijk heeft, want anders zou je die bloedtest niet hebben. Dan lopen wij echt gelijk op! Ik zit namelijk dinsdag op dag 15. Spannend inderdaad wat uit je bloedtest komt. En misschien dat die testen nu weer aflopen, dat je gewoon al je ovulatie gehad hebt? Heb je ook een dag gehad dat de test op zijn donkerst was? Het schijnt dat je LH piek met letrozol sowieso korter is, dus misschien heb je die piek net wel gemist. 
Nee ik snap je vraag, daar heb ik natuurlijk zelf ook overna gedacht. Maar ik weet het echt zeker! Ik ben namelijk altijd vrolijk en ik had nu gewoon huilbuien uit het niks (heeeeel raar) en ik had gewoon geen zin in de dag terwijl ik normaal zo mijn bed uit kom. Ik voel mij namelijk nu weer helemaal top haha. Dus ik weet zeker dat het daarvan komt. Maar ik denk wel dat ik 5 mg dan gewoon ga proberen, die 5 dagen ellendig voelen overleef ik ook wel weer haha. Spuiten lijkt mij namelijk ook niet fijn, maar het is wel goed dat ze het bespreekbaar maakt met mij. Maar ik snap ook echt wat jij schirjft. Hoe is het nu met jou dan? 3,5 jaar is ook wel echt ellendig en lang. Liefs 

@Gebruiker427: gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws! Geniet van je zwangerschap!

@Gebruikersan: dat klinkt wel als een goede echo hoor! Misschien zijn ze nog wat voorzichtig met hun uitspraken maar voor mij waren dat altijd goede eitjes! Duimen ??

@Camhay, wat balen dat je dat gevoel hebt. Ik denk dat je gevoel het vaak wel bij het rechte eind heeft. Maar niet opgeven hoor, wellicht ben jij ook een van de dames die net wat meer nodig heeft en dan zoeken ze gewoon door naar wat voor jou werkt! ?

Oh @Lisett, spannend! Het komt vast goed! Lekker genieten en ik duim voor jullie! Dank je wel voor je woorden ook, wij hopen ook ontzettend dat het ook ons gegund is. Wellicht is deze ronde een mooie:
Ik had de echo vanmorgen (cd 7) en ze zag 2 follikels nagenoeg gelijk. 14.2 en 15 mm en zij gaat ervan uit dat deze beide gaan springen. Ze waarschuwde dus voor mogelijke ovulatie pijn omdat het er 2 zijn en ze snel groeien en dus ook dat we kans kunnen hebben op een meerling ? Ik dacht: Ehm ok, die zag ik niet aankomen. dat klinkt als zwaar, maar ja dan zijn we wel in een keer klaar ? De echoscopiste schoot in de lach en zei: je hebt wel een soort van dubbel kans dus wie weet ??? Nog wel even geduld, maar het zag er goed uit.

Terug
Bovenaan