PCOS, Letrozol

@just-me, wauw op dag 7 al twee van zulke mooie grote eitjes, wat leuk! Gebruik jij 5 mg? Want dit is best wel mooi snel toch? Haha een tweeling ik snap wat je bedoelt, maar ergens is het ook wel echt prachtig. Dubbele kans is altijd leuk. En dankjwel! Jij hebt dat dus ook gehad op dag 11 deze afmetingen? Wanneer sprongen ze dan bij jou? De arts zei vanaf 20 mm. Als die ene nu 14 is, dan dus ergens over 6 dagen? Ben wel benieuwd naar wanneer dat bij jou was aangezien jij dit dus ook had. 

@lisett fijn dat je je echo hebt gepland! Nog even geduld hebben om jullie mini frummeltje te mogen zien ?. Nog een vraagje, hoe was in de maanden dat je het bijhield je cyclus met de Letrozol? Had je vaak rond hetzelfde moment je eisprong?
@patty; hmmm lastig, als ik je zo hoor zou ik er idd niet per se vanuit gaan dat je ovulatie is geweest. Maar hopelijk komt deze nog de komende dagen. Al kan het natuurlijk zijn dat je lichte resultaten hebt op de ovulatietesten. Ben benieuwd wat er uit je bloed komt!
@ san; komt vast goed!! Laat dinsdag maar weten hoe het was ?. 
@just-me; aaaah wat ontzettend goed te horen dat je 2 groeiende follikels hebt! Toch fijn om een dubbele kans te hebben, en wie weet krijg je er ineens twee! Haha.
Bij mij nog steeds weinig progressie te zien in m'n ovulatietesten.. ze blijven een beetje hangen op hetzelfde lijntje, echt balen! Zit nu op CD13, dus nog tijd genoeg natuurlijk maar het maakt me wel onrustig. Voel dus wel wat meer krampjes onderin mijn buik, dus ik hoop dat dat een teken is van een groeiend eitje.

&gebruikersan; het is bij mij wel iets wisselend. Maar op de 2,5 mg had ik op dag 10 of 11 met een echo een follikel van ongeveer 14mm. Ook een keer 13 mm, dus nooit exact gelijk. Ik was wel mooi vroeg steeds hoor. Ben ook een keer later geweest met follikel van ik geloof 17 mm op cd 18. Bij mij groeien de follikels ongeveer 1.5 tot max 2 mm per dag en haal ik meestal wel de 25 mm voor het springt. Dat schijnt vrij normaal te zijn zeggen ze in het ziekenhuis. En ik heb een mooie korte cyclus, dat schijnt niet voor iedere vrouw zo te zijn. Ook niet op letrozol…

Nu opgehoogd naar 5mm ben ik wel heel vroeg hoor! Vorige maand had ik dag 10 al een eisprong, ik was stomverbaasd en echt maar net op tijd haha. maar ik denk dat dat meer de uitzondering is dan de regel! Deze maand gaat dus rustiger met 14 en 15 mm op dag 7. Zoals je ziet is elke maand iets anders en veel factoren kunnen invloed hebben. Maar gemiddeld genomen weet ik dus dat ik rekening kan houden met een bepaalde snelheid in de groei. Maar daarbij houd ik wel rekening met dat de 5 mg misschien sneller invloed heeft dan ik ken van de 2,5 mg. Er is dus niet heel veel over te zeggen ?

Heb vooral vertrouwen in je eigen lichaam! Het is in het begin best lastig en onzeker wat werkt en hoe het werkt. Gelukkig maken die echo’s het ook wat meer inzichtelijk voor je :)

@gebruiker427; och meid wat ontzettend verdrietig :(.. toen ik mijn miskraam (na 6,5/7weken) had 1e ronde 2,5 mg heb ik contact gehad met het ziekenhuis en afgesproken om een aantal dagen later langs te komen voor een echo. Natuurlijk om te bekijken of je daadwerkelijk een miskraam hebt gehad en hoe je baarmoeder er uit ziet (schoon of niet). Hoe ver was je? Het ziekenhuis adviseerde mij ivm verlies van stolsels om maandverband te dragen ipv tampons. Als je buikpijn niet ondragelijk wordt kan je misschien wachten tot maandag met bellen. De ronde na de miskraam weer een hele vroege miskraam/geen goede innesteling gehad. Toen op m'n nod licht positieve test gehad en een paar uur later werd ik ongesteld. Die keer mocht ik gewoon weer op dag 3 verder met Letrozol. 
Ik hoop dat je wat aan m'n info hebt! In ieder geval veel sterkte ❤️

Dames ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor! 
@ lauratje: welkom! Altijd naar zo'n diagnose, maar gelukkig kunnen ze er vanalles aan doen. Hopelijk gaat de letrozol zijn vruchten afwerpen! Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen? Had je zelf al een vermoeden?
@gebr472: wat naar! Een paar dagen geleden was het nog zo'n positief bericht! Hopelijk kun je snel terecht voor de volgende ronde..
@just-me: spannend hoor 2 eitjes! Dubbele kans en misschien dat er wel een tweeling uit voort komt. Als het zo moet zijn, dan moet het zo zijn denk ik dan maar!
@san: volgens mij heb je niet echt garanties met die eieren! Ik had vorige maand op cd13 een ei van 25mm en ik denk dat hij uiteindelijk pas op dag 18-19 gesprongen is.. ik dacht ook dat hij niet zo lang kon blijven zitten, maar daar lijkt het wel op!
Ik zit inmiddels op cd31.. wat duurt wachten toch lang! ik denk nog een dag of 4 tot mijn nod, maar zeker weten doe ik het niet!

@ ly..
zeker dank voor je reactie! 
mij was helaas nog maar ruim 4 weken.
dus op de echo kunnen ze waarschijnlijk nog niks zien.
heb het ziekenhuis gesproken, gynaecoloog geeft aan gewoon op dag 3 dus aanstaande maandag inderdaad weer te starten met de letrozol. 
hoop zo verschrikkelijk dat het snel weer raak is.. het is dubbel verdrietig ofzo als je in zo'n traject zit ☹️
echt zwaar klote! 
dankjewel voor je bericht 

Terug
Bovenaan