PCOS, Letrozol

@gebruiker Ach wat naar ?. Heel veel sterkte! Bij mij was het toevallig ook in mn 2e werkende ronde letrozol (5mg) raak, rond 5 weken ging het bij mij mis, en inderdaad ook in het weekend dus kon niet bellen.... uiteindelijk na het weekend gebeld, moest 1,5 week later voor een echo komen of alles 'schoon' was, daarna aan de provera en na die provera verder met letrozol. En inderdaad geen tampons, geen seks, niet in bad en niet zwemmen gedurende 2 weken... als je nog vragen hebt stel ze vooral ?

@justme, dankje voor je verhaal! Dus met 2,5 eigenlijk net zoals ik op dag 11. En dan had je je eisprong rond 18-20 hè? Ik ga denk ik wel vragen of ik volgende ronde naar 5 mg mag. Mijn man die moet voor het werk 3,5 week weg en als die cyclus dan 35 dagen is komt het precies niet goed en met 28 dagen ongeveer wel. Wat een planning allemaal zeg. Maar ben benieuwd dinsdag en dan ook wanneer ik dan mijn ovulatie zou hebben. Maar dan ga ik ook even uit van 18-20 dagen. Maar wat jij zegt klopt. Elk lichaam is weer anders. Jij bent nu zelf aan het wachten tot je nod?
He wat verdrietig nieuws. Sterkte. Zulke dingen zijn echt super rot. 

Uit jullie verhalen lees ik dat het wel snel raak is maar dus ook een aantal miskramen.
Hè jakkes. Liefs

@ly: ik zie nog geen bloed, dus dan is er wat mij betreft hoop! Ik probeer er verder niet te veel bij na te denken.. Heb wel echt een enorme uitbraak van acne, dus misschien dat er hormonaal wel iets aan het gebeuren is? Of niet haha, ik weet het gewoon echt niet!

@gebruiker427; wat een ontzettend naar nieuws. Ik wens je heel veel sterkte! 

@just-me; owww een meerling haha! Dat is echt mijn droom hoor, twee van die hummels! Dubbel spannend dus nu ?
@san; wat rot dat je je echt door de Letrozol zo naar voelt. Maar fijn dat je het ook in perspectief kunt plaatsen en dan weet dat het 'tijdelijk' is en ook overgaat als je na 5 dagen weer stopt. Moet jij al verhogen naar 5 mg denk je? Ik hoop voor je dat je klachten dan niet toenemen. 

hier vandaag op cd 14 en ovu test is weer lichter dan gisteren. Je ziet op de testen duidelijk dat de lijn toenam in kleur en weer afnam. Ik hoop vooral dat het betekent dat er een eisprong was en dat de Letrozol dus werkt. Ga je anders direct door naar een volgende ronde met 2,5 mg? Hier dus maar gewoon afwachten tot volgende week en bloedonderzoek! 

@Pattyrose, hahaha mijn vrouw heeft er nachtmerries van ? ik denk eigenlijk net als smus; moet het zo zijn, dan komt het wel. Ben voor nu allang blij dat ik weer een werkende ronde letrozol heb!Ik geloof dat als je een eisprong hebt gehad je na een menstruatie gewoon doorgaat naar de volgende ronde? Maar dat is wellicht per ziekenhuis anders?
@Gebruiker472; agh, nee… wat naar voor je! En dat zul je altijd zien, in een weekend.. hopelijk kun je dit een plekje geven en hoef je niet te lang te wachten tot je weer door kunt met een volgende ronde.. veel sterkte en een knuffel!
@Gebruikersan: mijn eisprong was meestal rond dag 15, maar zoals ik al zei: elke maand was het net iets anders. Soms iets eerder of later. Heb je het gevoel dat het niet werkt? Had je van de week nog een tweede echo? Hoe lastig ook, probeer die nog even af te wachten. Misschien is het wel positief nieuws ? Wat betreft de dosering: ik weet niet of het zo werkt, zo ophogen? Je kunt het natuurlijk vragen! zover ik begrepen heb is een cyclus van 35 dagen echt prima en normaal? En een hogere dosering geeft niet per definitie een kortere cyclus en kan zelfs overstimulatie geven. En dan heb je niets aan je ronde.. Ik heb 2 rondes op 2,5 mg gedaan met het vermoeden dat het niet meer werkte, maar ik werd pas daarna opgehoogd omdat ze ook zeker willen weten dat het geen toeval is. Maar dat kan verschillen per arts of ziekenhuis misschien? Zolang je een cyclus hebt, met een goede eisprong zou ik zelf eigenlijk vooral heel tevreden zijn! Dat is al super! Je lichaam is geen machine, je kunt niet voorspellen hoe snel of langzaam iets gaat, ook niet op een andere dosering! ? Maar ik weet er ook niet alles van, wellicht zijn er andere dames die daar meer van weten!

Lief jullie reacties.
Ik moet Maandag bellen, mag overleggen of ik even een echo wil om te kijken gewoon voor me eigen gevoel.
maar moet dit zien als menstruatie en Maandag cyclus dan 3 dan beginnen met de letrozol weer gelijk.
hoop zo dat het gelijk weer raak is ?? dat ik ergens dit verdriet kan vullen met geluk weer.  Wat is het toch sneu dat sommige van ons dit allemaal door moeten maken. 

zijn er succes verhalen hier van vrouwen die met letrozol na een miskraam snel weer in verwachting waren? ✨?
liefs 

@patty; lastig hè om te bepalen of je op de goede weg bent en je eisprong hebt gehad.. ik duim voor je dat je dinsdag uit je bloed te zien krijgt dat je een goede eisprong hebt gehad! 
@smus; ik duim voor je!! ??
@MilouP; hoe gaat het bij jou? Waar zit je op dit moment in je cyclus? Hopelijk slaat de GonalF goed aan!!
@Mickie; hoe voel jij je? Wanneer mag je weer starten met de Letrozol?

Oh yes! Zorgen om niks gemaakt als ik het zo zie, net een ovulatietest gedaan en een knalstreep! Zowel die van action als Sensitest! Test nog even door vanavond en morgen maar hopelijk morgen mijn eisprong ? . Had vorige week m'n booster gehaald en was een beetje bang dat dit tijdelijk nog wat invloed zou hebben toen de afgelopen dagen mijn eisprong nog uitbleef, maar gelukkig niet het geval. Helemaal happy ?

Terug
Bovenaan