PCOS, Letrozol

@ly wat een top nieuws! Welke cyclus dag heb jij nu die knalstreep? Wat super leuk dus de letrozol werkt goed. Ik heb het zelfde, ook net een booster gehaald maar volgens onderzoek heeft dat minimaal invloed. Zonet zelf ook een ovulatie test van sensitest gedaan op cyclus dan 13. Een licht streepje. Had ook geen donkere verwacht omdat ik dinsdag weer echo heb. Maar dat goed om toch wat te volgen. Doe jij het altijd 2x of gewoon 1x per dag? Zo leuk dat er een knalstreep is!
@justme, je hebt ook helemaal gelijk. Was denk ik een klein beetje teleurgesteld dat de eitjes op de eerste echo nog niet groter waren. Hopelijk dinsdag goed nieuws dat ze mooi gegroeid zijn. Ik twijfel zelf wel of het goed werkt maar ik wil misschien ook wat te snel, eerst dinsdag maar afwachten. Een cyclus van 35 dagen is inderdaad prima, beter dan 56 haha. Bij jou deed 2,5 mg in beide rondes niks? Ook niet een beetje? Ik heb een fijne arts die eigenlijk wel van aanpakken is. Maar goed eerst dinsdag en dan verder zien. Hoe ver ben jij nu in je cyclus op dit moment? Jij hebt helemaal nu geen echo's meer?

@pattyrose, ik vind het wat lastig, ik heb het gevoel dat het niet optimaal werkt maar ik heb ook even minder vertrouwen in mijn lichaam. Dus als het dinsdag goed is dan is dat helemaal oke. Ophogen zou ook meer bijwerkingen geven.. dat vind ik wel echt lastig. Dus de arts zei al, mocht ik wel moeten ophogen dan moest ik nadenken wat ik wil. 

Aah jammer dat ie afloopt, maaaar het kan ook positief zijn dat je de eisprong al gehad hebt. Als je toch een duidelijke toename zag en daarna weer afname. Dat zou dan mooi zijn toch?! Moet je bloedprikken om te kijken of je eisprong gehad hebt? Welke dag in je cyclus was de streep het dikste?  

@san; Ik zit nu op CD 15! Had rond 12u getest vanmorgen. Gisteren nog echt een licht streepje, dus die knaller kan er opeens zijn. Ja ik had ook niet echt de verwachting dat het invloed zou hebben, en dat is dus ook niet het geval. In principe test ik altijd 1x per dag. Heb in deze ronde op 2 dagen 2x getest omdat ik wat krampen had en ik een beetje bang was wellicht een korte LH piek te hebben. Al heb ik in de afgelopen rondes met 1x testen altijd prima mijn piek gevonden, dus dat volstaat in mijn geval. Maar onzekerheid doet gekke dingen, haha ?. Doe vanavond ook weer even om te kijken of de streep al weer minder wordt of nog niet. Wilde wel even een foto invoegen van m'n verloop van de testjes, maar dat krijg ik niet voor elkaar. 

@Ly, yes! Wat een opluchting dan hè! Haha! Ik herken het helemaal! Top, dan heb je een deze dagen een eisprong en hopelijk een mooie kans??

@Gebruikersan; ja ik snap het echt helemaal! Dat gevoel overheerst enorm. Jawel, ik heb zelf 6 rondes 2,5 mg gehad! Waarvan 4 heel goed werkend en daarna werden mijn cyclussen te lang en rommelig. Daarom dus nu de 5mg ?
Ik heb nu ter controle een echo gehad (vrijdag) met twee eitjes nagenoeg even groot. Zit nu op cd 9 geloof ik. Dus nog even geduld tot we aan de slag kunnen ?
Het is een lastige tijd, als je geen invloed hebt op wat er ‘mis’ gaat in je eigen lijf. Ik kreeg helemaal in het begin hier de woorden mee; ‘kijk nog niet te ver vooruit en heb een beetje geduld met jezelf.’ Hoe moeilijk dat ook is… Dinsdag weet je hopelijk meer! En ongeacht wat er uit die echo komt, je kunt het met de beste wil van de wereld niet beïnvloeden… En ongeduld is echt niet gek toch ? Je wil zo graag en dan krijg je dit voor je kiezen… Zoals hier vaker gezegd wordt: je hebt een lange adem nodig soms, zeker in het begin… Probeer een klein beetje vertrouwen te hebben ??

@just-me; aaah ja, is echt iedere keer weer een opluchting als de ovulatie er toch weer aan komt. toch spannend of de Letrozol (nog) werkt. Maar ik heb er weer vertrouwen in! 
Krijg jij nog een extra echo om je eisprong timing wat beter te kunnen bepalen? Hebben jullie vaste momenten rondom de eisprong waarbij je de inseminatie (denk ik toch?) inpland? Is je vrouw al een beetje bijgekomen van het feit dat er hoogstwaarschijnlijk twee eitjes gaan springen? ? Veel vragen zie ik haha ?

Goedemorgen allemaal, volgens mij waren er meerdere meiden die vandaag een bloedtest of echo hadden dus veel succes voor jullie allemaal! 
Hier vanmorgen een bloedtest gehad, uitslag komt per mail (?) binnen 5 tot 8 werkdagen. Dus ik laat het echt los, want om me nu tot volgende week druk te maken, dat lijkt me ook niet echt goed. Meteen bij de apotheek weer letrozol moeten ophalen en heb meteen nog 5 kuren meegekregen ('mevrouw, dat kansen met dit medicijn zijn laag dus ik raad u echt aan alles mee te nemen hoor, anders zit u hier elke maand'). Oftewel, het was weer een lekker positieve ochtend :) Nu maar een extra koffie gepakt en aan het werk! 
@san: sterkte! ik herken je gevoel van onzekerheid in je lijf wel hoor. Dat sluipt hier ook af en toe binnen. Ik hoop voor je dat je vandaag een goede afspraak in het ziekenhuis hebt! Ik had de donkerste ovu test al op CD12! Super snel, dus hier ook wel twijfel of dat wel klopt. Maarja, ik zit nu op CD 18 (en een echt witte ovu test sinds twee dagen) dus nu is het loslaten. 
@Just-me: spannend! IK ben ook wel benieuwd hoe het traject anders is bij jullie. Ergens lijkt het me nog wat moeilijker omdat je te maken hebt met een donor (denk ik dan) en je echt afhankelijk bent dan van het ziekenhuis. Aan de andere kant is het misschien ook weer fijner dat alles juist onder controle blijft en ze niet zeggen 'tot over een half jaar'. Zo heeft alles zijn voor- of nadeel hè? :) 

@Patty; Fijn dat je bent geweest voor het bloedprikken. In mijn ziekenhuis staat de uitslag vaak binnen 24u in het portaal waar ik kan inloggen. Of kan ik de dag erna bellen naar de poli voor de uitslag. Weet niet of dat bij jou misschien ook zo is. Goed dat je het voor nu probeert naast je neer te leggen, je hebt er op dit moment geen invloed op. Het zijn wel echt positievelingen bij jou in het ziekenhuis zeg.. Laat je er niet gek door maken hoor! Eisprong op dag 13 kan in principe prima, de mijne was vorige ronde ook al op dag 12. Wel fijn dat je vast Letrozol hebt meegekregen, mocht de uitslag goed zijn kan je in ieder geval lekker door! Ik duim voor je meid!! :D

@ly, zo leuk dat de ovulatietest positief was. Nu hopelijk snel een positieve zwangerschapstest. Dat zou ook heel leuk zijn!! 
@justme, wat een lief bericht. Je hebt ook helemaal gelijk. Jij hebt dus nog best wel lang goed effect van 2,5 mg gehad. Dat is wel erg fijn. Maar wat je schrijft klopt echt! 
@pattyrose, super spannend! Dan heb jij dus zeer waarschijnlijk een ovulatie gehad. Spannend! Jij moest ook bloedprikken lees ik? Bij ons doen ze dat niet na de eisprong. 
Wat een spannende dingen allemaal dames! We lopen wel net wat achter elkaar, dus dat is ook wel heel leuk. Fijn om er met elkaar over te kunnen praten.
Ik zit vandaag op cyclus dag 15. Zojuist een echo gehad. Afgelopen vrijdag waren mijn eitjes 12 en 13 zei de arts zojuist. Vandaag waren ze beide 15. Dus 4 dagen later. Ze zei dat het vaak in het begin langzaam groeit en het harder gaat vanaf 14 mm. Bij mij zien ze effect, maar het gaat wel sloom. De arts zei dat dit ook bij mijn beeld past omdat ik geen PCOS heb maar een ovulatiestoornis. Mijn eigen cyclussen zijn 8 weken. Dus ze zei het klopt dat het wat slomer bij jou gaat. Ik moet vrijdag weer terug terugkomen. Ze denkt dat ik dit weekend mijn eisprong ga hebben. Ik hoop het ook echt want dan komt het niet in de knoop met het werk van mijn man die naar het buitenland moet. We hebben ook besproken dat ik over ga op spuiten. Dus vrijdag eerst echo en daarna spuitinstructie. Ik moet namelijk gaan ophogen met de letrozol (omdat het lekker sloom gaat bij mij) maar vanwege mijn hele pakket aan bijwerkingen gaan we toch een ronde spuiten proberen (mocht ik niet zwanger zijn in deze nog lopende ronde). Als spuiten niet bevalt mag ik ook weer terug op de letrozol. Spannend. Ik zou graag met jullie contact willen blijven houden, is dat oke?:). Maar goed ik ben positief want ze zijn weer iets groter geworden, nu op naar vrijdag en hopelijk dan nog weer groter :). Jullie dus nu allemaal aan het afwachten of het wellicht raak is deze maand? Zo spannend! 

Terug
Bovenaan