PCOS, Letrozol

@Ly, ja Amsterdammers, dat zijn ook zulke positieve mensen altijd hè :-D Tsja, ik zie het allemaal wel. Ik ben al 3.5 jaar aan het wachten en ik hoor altijd maar hoe goed alles eruit ziet en hoe vreemd het wel niet is. Ik denk dat ik de irritatie gewoon voorbij ben. Of misschien is het wel het vertrouwen dat een beetje weg is. Ik bekijk het gewoon dag voor dag en dat gaat best goed! Grappig dat jij ook al een keer zo een snelle eisprong had! Volgens mij gingen we deze ronde super gelijk op hè, dus jij zal dan ook wel richting het afwachten gaan? 
@San; ja, hier is het alleen de eerste ronde en echo en daarna bloedprikken. En vervolgens zeggen ze 'succes, tot over een half jaar'. Ik heb dus ook al voor een half jaar letrozol in huis :) Wat een goed nieuws dat er bij jou wel te zien was dat er iets gebeurt! En fijn dat je een soort 'booster' kunt krijgen door een injectie. We zitten zo direct allemaal op het wachtbankje ja haha. Alleen weet ik gevoelsmatig al dat het niet 'raak' is, gek hè dat je zo een gevoel kunt hebben. Ik ben al blij als ik gewoon straks ongesteld wordt, want dan werkt het in ieder geval! En natuurlijk super leuk als je hier blijf hoor! 

@Ly, wij hebben wel iets vaker echo’s, maar als het werkt probeer ik het zonder en dan gebruik ik ovulatie testen. Dat is 3 rondes gelukt :) Wij mogen het nog door middel van zelf inseminatie proberen omdat we een bekende donor hebben! Ze zeggen in ons ziekenhuis: thuis zelf doen geeft minder stress en minder stress geeft hogere kansen. En ze kunnen in het ziekenhuis nog niets anders dan wat wij al doen. Dus tenzij we naar een ander traject gaan, mag het nog zo! Maar vandaar dat ze wel iets coulanter zijn met echo’s, want soms is het rommelig en dan is de timing zo moeilijk! Mijn vrouw heeft het wel een beetje los gelaten geloof ik haha! Als er een kindje komt vind ze alles best ?

@Patty; het is inderdaad soms wel lastiger met donor. Plannen komt nauw en soms levert dat wat stress op. En romantisch is het ook niet echt haha! Maar agh! Gelukkig ben ik grotendeels wel stabiel op letrozol en waarschuwen we onze donor een paar dagen van te voren, dat hij rekening moet houden met een bepaalde week. Tot nu toe lukt het altijd gelukkig ? Het ziekenhuis helpt daarin wel, als ik twijfel kijken ze gewoon even mee. Dus dat is heel fijn! Maar ff serieus, lekkere opmerking bij de apotheek ?? Rasoptimisten hoor ik al! Niks van aantrekken, je ziet hier dat het prima kan! Spannend dus, even afwachten nog! Komt vast goed!

@gebruikersan: Wat goed dat ze groeien! En dat kan natuurlijk heel goed, het effect zal iets anders zijn in jou geval! Maar er gebeurt wat en dat is super fijn! Hoop dat het spuiten je minder bijwerkingen geeft, goed dat je dat gaat proberen! Ik duim voor een mooie echo vrijdag!

@Hier: ik ben braaf ovulatie testen aan het doen sinds vrijdag. Maar ik zat eigenlijk te wachten tot woensdag ofzo. Maar gister ochtend na een negatieve test, begon ik s middags op mijn werk ineens te twijfelen. Weet niet precies waarom, maar mn testen waren op. Gelukkig heb ik een lieve vrouw die naar de drogist is gereden en toen ik thuis kwam nog maar een test. Kneiterpositief! Maar dat is best vroeg vanaf vrijdag!? Dus als een dolle onze donor gebeld (daar heb ik dan dus wel ff stress van, want ik zei: hou maar rekening met woensdag) en hij kon gelukkig vandaag ? Hij vroeg: als je twee eitjes hebt die groeien, springen ze dan ook tegelijk? Ik denk eigenlijk dat dat niet per se zo is? Maar ik heb echt geen idee, weet een van jullie daar iets over? Heb wel wat pijn deze keer, steekjes en krampjes. Voor het eerst in mn leven voel ik iets van de ovulatie, heb ik dat ook eens meegemaakt ?

@san; wat fijn dat de eitjes wat meer gegroeid zijn! En misschien heb je dan ook wel deze ronde dat er twee eitjes gaan springen net als mij just-me!! Dat zou toch een hele fijne dubbele kans zijn. Goed dat jullie hebben besproken om een ronde spuiten te gaan proberen. Ik ben heel benieuwd wat je ervaringen daarmee gaan zijn (mocht het nodig zijn natuurlijk, je weet nooit wat deze ronde je brengt ?). 
@Patty; fijn dat je het een beetje m'n relativeren en per dag bekijken! In mijn ziekenhuis is in principe ook alleen de eerste ronde controles en echo's en daarna 6mnd door. Jaaa, we lopen verder gelijk op inderdaad! Mijn ovulatietest was gisteravond weer licht, dus ik ga er vanuit dat de eisprong is geweest. Vanmorgen nog niet echt verhoging van m'n temperatuur gemeten, hopelijk morgen duidelijk te zien. Dan bevestigd dat alles en kan ik echt m'n wachtweken in ?.
@just-me; wel heel fijn dat jullie zelf inseminatie doen, dat maakt het toch een stuk relaxter idd lijkt me. Gelukkig is jullie ziekenhuis heel meegaand zo te lezen, dat is wel een prettig gevoel.
whoeeee toch goed aangevoeld dat dat er wat was! Fijn om die positieve ovulatie test te zien! En lekker snel idd! Gelukkig kan jullie donor ook vandaag. Nou eigenlijk een hele goede vraag over de eisprong bij twee rijpende eitjes.. ik zou het eerlijk gezegd niet weten! Kan me heel goed indenken dat ze niet per se tegelijk hoeven te springen, maar misschien onder invloed van het LH hormoon dat ze de laatste boost geeft ook weer wel? Is echt puur gissen wat ik nu doe hoor! Misschien moeite waard om morgen het ziekenhuis nog even te bellen en te vragen, dan weet je ook of het de moeite waard is om morgen of overmorgen nog een keer de insemineren. 

@pattyrose, dankjewel! Ja heb je het gevoel dat het niet raak is? Eigenlijk best gek dat je zulke dingen kan voelen he? Dan inderdaad maar ongesteld worden en voor de volgende ronde gaan. Ben je dan ook erg teleurgesteld of vind je dat oke? 
@ly, ja dat zou super leuk zijn als er 2 gaan springen. Ik ben echt heel benieuwd of er vrijdag nog steeds twee zitten en hoe groot ze zijn. Merk toch wel dat ik het wat spannend begin te vinden om dan wellicht dit weekend toch een ovulatie te hebben. Al helemaal omdat ik dit waarschijnlijk de afgelopen 15 jaar niet gehad heb. Zo gek! Maar goed mijn eitjes doen lekker langzaam, echt gek hoe iedereen zo anders erop kan reageren. Maar ben wel blij dat er wat gebeurd, ookal is het traag. Mocht ik inderdaad gaan spuiten, dan laat ik het je weten hoe mijn ervaringen ermee zijn. Jij moet nu de komende dagen wachten totdat je een zwangerschaptest kan doen? Doe je dan een vroege of wacht je netjes op je nod? 
@justme, lief dankjewel! Ik duim ook voor een mooie echo vrijdag. Zal het dan toch een keer gaan springen? Haha. Maar wat leuk dat jou ovulatie test zo'n knaller was. Ik heb even meegelezen met de rest van je verhaal. Wat een bijzonder traject voor jullie ook! En wat mooi dat jullie dit zelf kunnen doen in plaats van de ziekenhuizen in. En wat fijn dat jullie een donor hebben die dit voor jullie doet. En wat raar van de apotheek. Hoe kan zo'n assistente dit nou zeggen, dat weet je toch helemala niet. Jou vrouw is er dus wel rustig onder? Ik merk ook dat het mij veel meer bezighoud dan mijn man (of hij praat er gewoon weinig over). Ik vind dat soms zelf wel lastig omdat ik er dan weer mee kom haha. Begint dan toch wel een groot onderwerp te worden in mijn hoofd. 
Piekeren jullie ook wel eens? Ik slaap de laatste tijd wel wat minder door het gepieker, heeeeel irritant. 

@san; Ja spannend hè!! Dat had ik de eerste keer ook, vond het toen zo bijzonder om voor het eerste een normale kans te hebben om zwanger te kunnen worden net als iedere andere vrouw. Dat je eitje wat later komt is op zich echt niet erg, als ie maar springt!! Ik ga wel wachten tot mijn nod. Of er moeten zulke duidelijke signalen zijn, maar daar ga ik niet vanuit. Door de miskraam en ronde daarna weer vroege miskraam (4+2d) ben ik wat huiverig over vroeg testen. Aangezien een eitje regelmatig bevrucht wordt, maar dan niet goed innestelt. Had bij beide keren trouwens ook pas op/na nod getest hoor. Maar het is meer om mezelf te beschermen tegen grotere teleurstellingen dan alleen 'maar' ongesteld worden ?. wilde vanmorgen nog even temperatuur meten om te kijken of deze al is gestegen, maar m'n thermometer is er mee opgehouden. Dus even een nieuwe halen!
Piekeren is heel herkenbaar! Wel kan ik het iets meer naast me neerleggen nu we hier wat langer mee bezig zijn. Al zijn er iedere ronde wel vaste pieker momentjes hoor! Vooral rond eisprong en rond nod. Maar heb mezelf verplicht om het ook wat meer los te laten, soms lukt dat en soms niet ?

@ patty: wat duurt dat bij jou lang voordat je die uitslag van het bloed krijgt! Hier is S ochtends testen, s middags al de uitslag en anders volgende dag! Ook vervelend dat je gevoel over de uitslag van deze ronde al negatief is.. wie weet word je toch nog verrast ;) 
@ Ly: yes als het goed is dus nu een eisprong in zicht/gehad! Fijn dat je vertrouwen nu weer terug is!
@ san: laten we hopen dat je dit weekend je eisprong hebt en dat spuiten daarna niet nodig is! Mocht het wel zo zijn is het fijn dat je alvast weet dat je hiermee verder kunt en je niet volgende maand weer zo ellendig voelt door alle bijwerkingen van de letrozol! Ik denk trouwens dat we hier allemaal wel wat afpiekeren hoor! Zeker rond de spannende momenten van de ovulatie en Nod!
@ just-me: wat goed dat je ineens een "voorgevoel" had van die eisprong en je vrouw tests hebt laten halen! Anders had je het misschien gemist! Hopelijk goed nieuws over een week of 2..
Ik zit zelf inmiddels op cd35.. geen positieve test, maar ook nog geen menstruatie. Vanochtend het ziekenhuis gebeld en ik moet tot maandag wachten! Gaat wel ophogen worden naar 5mg de volgende ronde verwacht ik (als die komt hihi, want het kan nu nog steeds alle kanten op). Anders hoop ik dat de menstruatie door komt en ik in ieder geval niet ook nog aan de primolut moet! Heb wel sinds maandag/dinsdagnacht krampen (erger dan normaal) en gevoelige borsten (wat ik normaal nooit heb). Ik pieker nu dus ook wat af!

Oh @smus, wat killing zijn deze dagen hè.. weet je nog rond welke CD je je eisprong ongeveer had? De symptomen maken het allemaal nog spannender.. ik hoop ontzettend voor je dat er alsnog wat moois uit komt ?. Ik weet even niet meer zo goed of je je temperatuur ook bij hield, maar zo ja, is deze nog mooi hoog? In ieder geval hopen dat je niet een kuurtje primolut moet en je eventueel gelijk door kan met de 5mg. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig! 

Terug
Bovenaan