PCOS, Letrozol

Nou ik heb zo'n 2 uur geleden mijn aller eerste tabletje in genomen! Ik voel mij nu een beetje alsof ik een oxazepam op heb alleen dan zonder extreme vermoeidheid, maar wel het lichte gevoel in mijn hoofd. Herkenbaar?
En voor de mensen die wel een eisprong al hadden voor de Letrozol en temperatuurde.. Klopte dat toen ook niet? En hoe zit dat dan nu? Ik had nooit een dip tijdens mijn eisprong. Voor mijn eisprong was mijn temperatuur altijd tussen de 36.6 en 37 en na de eisprong tussen de 37 en de 37.4, maar kon dus voor en na de eisprong ook 37 zijn.. 
 
@mimirose. Nee sorry dat herken ik niet. Heb helemaal geen last gehad van letrozol. Hoeveel mg slik je? 
Had ook geen eisprong hiervoor dus ook daarbij kan ik je niet helpen. Hopelijk zijn er ander dames die meelezen die dit wel herkennen. 
 
Mimirose: Denk dat je je te druk maakt over dat pilletje en mogelijke bijwerkingen, 2,5mg is echt niet veel. Verder had ik wel een eisprong in me onregelmatige cyclus maar nooit temperatuur bij gehouden, doe je dat wel iedere ochtend op het zelfde tijdstip meteen als je wakker word? Misschien al eens in combinatie met ovulatietesten gedaan om te zien of het overeenkomt?
 
@Mariska, dat is toch nog wel even afwachten, maar hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt door de feestdagen.
Ik heb vanmiddag bloedgeprikt en krijg morgenmiddag de uitslag. Dus dan weet ik of mijn progesteron hoog genoeg is. Als dat zo is ga ik er maar vanuit dat m'n ei op de 10de gesprongen is. Dus dan zou m'n NOD de 23e al zijn. 
Maar voor nu wil ik er een beetje nuchter over blijven en eerst maar eens morgen afwachten. M'n temp is nl. verder niet meer omhoog gegaan en ik heb weleens gelezen dat je bij een minimale tempstijging een kans hebt dat je te weinig progesteron aanmaakt. 
@gebruiker, je hebt wel echt een mooie eisprong gehad. Ik blijf iig heel hard voor jullie allebei duimen.
@Mimirosie, ik herken de lichtheid in het hoofd niet als bijwerking. Als het niet heel erg is, is het opzich geen heel vervelende bijwerking toch? 
Ik houd m'n temp nu sinds juli/augustus bij en heb 2x uit mezelf een eisprong gehad. De 1ste keer had ik voor m'n ei steeds temperaturen tussen 35.9 en 36.3 en steeg m'n temp na m'n ei meteen naar 36.6 - 36.7. De 2de keer was die voor m'n ei tussen de 36.1 en 36.5 en na m'n ei tussen de 36.6 en 36.9. Toen ben ik op dag 12 van m'n lf getest op progesteron en dat was 23.4. Dat was volgens de gyn. te laag, maar ze zei ook dat ze normaal op lf dag 7 ongeveer testen. 
Nu bij mijn huidige cyclus, met Letrozol, zat ik voor m'n vermoede ei tussen de 36.2 en 36.5 en ben ik op 11-12 gestegen naar 36.6. Hierna 2 x 36.7 gemeten, maar zit nu alweer 4 dagen op 36.6 en dat vind ik toch wel wat weinig. 
Trouwens niet denken dat ik af en toe onderkoeld ben hoor?. Ik meet onder m'n tong en dan moet je er normaal eigenlijk 0.5°C bij optellen, maar als ik de temperaturen registreer typ ik letterlijk wat ik meet. Maakt voor het waarnemen van de stijging niks uit.
Als ik morgen de uitslag heb zal ik het nog wel even laten weten ? 
 
Oh en dip vlak voor je eisprong komt lang niet bij alle vrouwen en in elke cyclus voor en zegt ook niks over de kwaliteit van je eisprong. 
De gyn weet dat ik m'n temp. bijhoud en heeft niks gezegd over een verandering in betrouwbaarheid met Letrozol. Dus ik denk niet dat daar verschil in zit. 
 
Goedenavond!
De dokter heeft vanmiddag gebeld en m'n progesteronwaarde was 61.1. Kortom, ik heb overduidelijk een mooie eisprong gehad ? Merk meteen dat ik wat hoopvoller ben en het ineens spannender vind worden. Ik zit nu iig ook echt op het wachtbankje ?
Fijne avond allemaal! 
 
 
Hallo!
Hoe gaat het met iedereen? Is het een beetje vol te houden met wachten? En merken jullie dingen die je normaal niet hebt? 
Ik had me even vergist in m'n NOD. Die is nl. morgen en niet vandaag. Ik denk alleen wel dat ik ongie ga worden. Normaal gezien heb ik altijd al een week voor m'n ongie al gevoelige borsten, beetje hoofdpijn en vlagen van misselijkheid. Die bleven weg. Tot vandaag. Het voelt alsof alles wat normaal in 1 week opbouwt nu in 1 dag komt. En omdat dan vandaag 1 dag voor NOD is leek me dat best een duidelijke boodschap.
Even morgen afwachten, maar ik zou bijna opgelucht zijn want voel me echt niet fijn nu ? Kan dat miss door de Letrozol nog komen? Dat het zo anders is dan anders... 
 
 
Terug
Bovenaan