PCOS, Letrozol

@Gebruiker, wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd! ?? Als de normale test ook positief is kan het haast niet missen denk ik zomaar. Misschien over een paar dagen voor de zekerheid nog 1 test doen. 
Ik heb vandaag nog geen ongie en m'n temp. was vanmorgen ook nog mooi hoog. Verder voel ik me hetzelfde als gisteren qua ongemakkelijke kwaaltjes alleen iets misselijker en heb ook het idee dat ik meer ruik. 
Ik twijfel of ik morgenochtend of donderdag ga testen. Volgens de methode van het temperaturen is de kans groot dat je zwanger bent als je op NOD3 nog steeds een hoge temp. meet. Je LF zou nl. doorgaans maar max 2 dagen af kunnen wijken van normaal. Ik denk er nu dus aan om het volgens die methode te doen en dan pas op donderdag testen. Dan heb ik wel al een soort van minder kans om teleurgesteld te worden. Klinkt eigenlijk best stom, maar ik durf niet zo goed ofzo.
@Wilkindje. Jeetje wat heftig zeg. Gaat het een beetje met je? Ik heb helaas ook nooit wat gelezen over wat het voor het vruchtje betekent als er een te kleine vruchtzak is. Kon zelfs je gynaecoloog/verloskundige daar niet meer over vertellen? 
Ik hoop echt heel erg dat het vruchtje uiteindelijk wel goed kan groeien. Heel veel sterkte hiermee in ieder geval.
 
@Wilkindje. Sorry. Ik plaatste mijn post en daarna zag ik pas dat je alweer meer verteld had. Het gaat niet met je lees ik. Echt heel naar. Ik hoop echt voor je dat je snel meer zekerheid hebt. Positief of negatief, allebei beter dan deze spanning.
Nogmaals heel veel sterkte. 
 
Hi Dames,
ik ben ook nieuw hier. Ik zal in het kort mijn verhaal uitleggen.
Afgelopen januari ben ik gestopt met de anticonceptiepil vanwege een kinderwens. Helaas bleef mijn menstruatie uit en is er PCOS geconstateerd. Ik kreeg hiervoor menstruatie opwekkers en 2,5 mg Letrozol. Deze dosis sloeg niet aan en daarom kreeg ik weer menstruatie opwekkers en een verhoging van letrozol. Dit keer 5 mg. Hieruit kreeg ik een mooie eisprong en mocht ik de komende 6 maanden gewoon doorgaan met de Letrozol. Helaas had ik toen op cyclusdag 18 ineens een bloeding ( ongesteld ) geworden. De gynaecoloog had hier geen verklaring voor. Ik heb afgelopen dinsdag mijn laatste pil Provera op. Hiervoor hebben ze het telkens opgewekt met Primolut. Ik verwacht dus ergens een deze dagen een menstruatie en ga ik ronde 3 in. Hopelijk gaat het deze ronde weer goed.
veel liefs. Xx
 
Hoi dames,  
Lara, welkom hier! Hebben ze jouw cyclus nog gevolgd met echo's of niet? En weet jij of ze dat komende ronde willen gaan doen?
Lili, je houd me in spanning haha. Als snap ik dat hey kerst is en je met te doen hebt dan ons op de hoogte te houden ;) toch hoop ik voor jou op goed nieuws.
En wilkindje, ik denk aan je meis. Ik hoop dat alles straks goed blijkt te zijn maar snap dat dit voor nu sowieso niet de spanning is die je wilt met kerst.  Duim nog steeds met je mee!
Ik voel mij goed.  Vandaag is mijn nod maar met positieve testen en geen menstruatie te bekennen ben ik optimistisch :) vandaag ben ik in tegenstelling tot afgelopen dagen nog niet misselijk geweest maar ik weet dat bij mijn eerste zwangerschap dat ook kwam en ging in het begin dus ik probeert er maar niet zenuwachtig van te worden.  Morgen bel ik de poli om een eerste echo te plannen en dan wordt het aftellen en duimen voor meer duidelijkheid. 
 
@gebruiker nee mijn cyclus is niet gevolgd met echo's. Ik kon dat deze x wel doen maar heb er voor gekozen dit niet te doen. Omdat ik er dan nog veel meer mee bezig ben dan dat ik nu al ben
 
@gebruiker. Sorry! Inderdaad druk geweest met familie en kerst enzo. Had vandaag in de loop van de middag helaas toch m'n ongie. En dan ook nog echt veel meer bloed dan normaal en werd vannacht al wakker van de krampen. Dat ben ik niet gewend. Bij mij is meestal de aanloop naar m'n ongie veel vervelender dan de ongie zelf. M'n LF heeft dan eigenlijk ook een paar dagen langer geduurd dan normaal.
Is dat iets wat kan komen door de Letrozol? Iemand anders daar ervaring mee?
@Lara. Hallo! Ik hoop dat het deze ronde goed gaat met de letrozol en jij ook snel goed nieuws hebt. 
 
@gebruiker ik kan inderdaad zelf kiezen wanneer ik eventueel echo's wil. Maar ik laat nu op cyclus dag 21 bloed prikken of mijn pregosteron gehalte goed is. Ik merk wel echt dat het je leven beïnvloed hoor. Ook heb ik gister gehoord dat een dochtbijzijnde familielid in twee maanden zwanger is. Dat viel ondanks dat ik ze het gun wel zwaar.
@ lio ik vind het lastig te beoordelen hoe mijn menstruatie nu loop. De laatste x dat ik na 18 dagen in de cyclus ineens ongesteld werd had ik vantevoren wel. Mij wat hoofdpijn en rugpijn. Op gegeven moment voel je zoveel dat het lastig is te beoordelen. Athans dat ik heb ik dan. Mijn gynaecoloog wilt toch nog een tijd doorgaan met letrozol. Als het na 5 maanden nog niet gelukt is gaan we bekijken of we overgaan op injecties of dat we doorgaan met letrozol , mits dit goed blijft gaan. Het enige waar in wel echte moeite mee heb is de "geplande" sex. Ik heb namelijk ook echt geen idee wanneer mijn eisprong plaats vind. Hebben jullie al weleens ovulatie testen gebruikt? 

 
Terug
Bovenaan